Mannencommunicatie

05-01-2021 09:48 84 berichten
Hoi allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een probleem, weet niet goed wat ik ermee aan moet en of dit misschien een 'naampje' heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vriend, we wonen apart van elkaar en zien elkaar alleen in de weekenden. Hij is lief, betrouwbaar en stabiel. Dat waren voor mij , na een paar ellendige ervaringen met mannen die dat dus niet hadden, hele belangerijke eigenschappen toen we gingen daten. Oke, compimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect. Nu is het probleem dat ik dus echt een prater ben en hij dus niet. Ik deal daar dus al 3 jaar mee, ik zag het ook nooit als een probleem. Maar het is dus zo dat als er eens iets is waar ik het over wil hebben met hem, dat hij dichtklapt en dus al 4 x een punt achter de relatie heeft gezet. Afgelopen weekend was de 5e keer. Het komt ook altijd wel weer goed, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee moet ik zeggen. Ik voel me een zak vuil die iedere keer aan de kant word gezet als het even lastig word voor hem. Hij roept dan ook altijd 'ik doe het toch nooit goed'
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
Ja, dramaqueen.

Waarom generaliseer je zo? Expres zeker. ;-)
Alle reacties Link kopieren
HUfter-gedrag

gewoon geen verkering mee willen hoor
Ja het naampje is: Klootzakkerij.

Ik zou hem zijn zin geven en hem voorgoed met rust laten.

Er bestaan echt leuke mannen hoor!
Waarom zou het een naam moeten hebben? Hij wil gewoon niet over lastige dingen praten en jij wordt daar onzeker van.

Dit gaat niet vanzelf veranderen, als jullie beiden je relatie belangrijk genoeg vinden ga dan de communicatie oefenen mbv een relatietherapeut.
.
Je noemt hem betrouwbaar en stabiel, maar hij heeft in drie jaar tijd wel al vijf keer een punt achter de relatie gezet? Die dingen stroken niet helemaal met elkaar wat mij betreft. Ik denk dat communicatie zo ongeveer het belangrijkste is in een relatie, en ik snap heel goed dat je er inmiddels wel zo'n beetje klaar mee bent. Als je denkt dat dit nooit gaat veranderen is het misschien tijd om conclusies te trekken...
Je hebt een probleem in de communicatie met je vriend. Niet met alle mannen. Vanwaar deze topictitel?

Ik zou het niet willen, iedere keer een breakup als je eens iets te bespreken hebt. Wat voor zaken wil jij dan over hebben?
Dat gedrag komt niet doordat hij een piemel heeft hoor.
En hij is niet lief, betrouwbaar en stabiel. Hij is een lul, onbetrouwbaar en instabiel. Hij is net zoals je vorige relaties.
Thalas schreef:
05-01-2021 09:56
Dat gedrag komt niet doordat hij een piemel heeft hoor.
Maar omdat het een lul is. :devil:
Als iemand zich gedraagt als een eikel, dan is dat niet perse omdat hij er één heeft. Dat heeft puur te maken met hoe hij is. Mannen zijn, net als vrouwen, niet over één kam te scheren.
Ja een kloothommel heet dat geloof ik.
Die vent is ergens in zijn kleuterjaren blijven steken en heeft nooit geleerd op een volwassen manier te communiceren.
De relatie beëindigen is voor hem een machtsmiddel om zijn zin te krijgen en het nergens over te hoeven hebben.
Je neemt het toch wel weer terug.

De meeste kerels zijn zo niet hoor.
Dus omdat hij geen prater is, maakt hij het gewoon uit als jij vindt dat er gepraat moet worden. En dit is al de vijfde keer dat hij dat flikt. En jij pikt het.
Waarom?
Oh, en ik zou niet teveel piekeren of het een naampje heeft. Het is gewoon een lul.
Emotionele verwaarlozing heet dat. Gaat hij waarschijnlijk doen zolang jij het toelaat. De man is waarschijnlijk echt niet in staat om zich te openen, en als jij daar een poging toe doet, voelt hij zich in het nauw gedreven en gaat ie om zich heen schoppen. Machteloosheid. Moet hij echt hulp voor zoeken, maar dit ga jij denk ik niet kunnen oplossen.
Weet je heel zeker dat het is omdat hij geen prater is?

Heb zelf de neiging om als het te heet onder mijn voeten wordt een pauze in te lassen (in het verleden ook weleens geroepen dat het uit was) gewoon omdat de emoties te hoog opliepen en ik me ongezien en ongehoord voelde en keihard in een hoek gedrukt. Dan wilde ik eindelijk eens begrepen en gehoord voelen. Het is te eenzijdig om uit je openingspost te concluderen dat het een hufter is. Vaak is er ook sprake van wederzijds doorzuigen en steken onder water. Dat praat het niet goed dat iemand steeds dreigt met uitmaken believe me als ik dat deed was ik er ook verre van trots op. Maar er ging vaak enorm veel aan vooraf waardoor ik als het ware geen uitweg meer zag. Je haalt dan gewoon het slechtste in elkaar boven.

Over wat voor dingen wil jij dan praten waar hij op dichtklapt? Niet om zijn gedrag goed te praten he maar elk verhaal heeft twee kanten dat probeer ik ermee te zeggen. En van een afstand denk ik dat ht heel goed mogelijk is dat jullie elkaars triggerpunten precies weten te raken.
Waarom neem je hem steeds terug? Sorry maar zo stabiel is hij niet.

Mijn man houdt ook niet van praten, maar weet dat het nodig is om bij te zijn in alles en niet langs elkaar heen te gaan.
ibbeltje12 schreef:
Je noemt hem betrouwbaar en stabiel, maar hij heeft in drie jaar tijd wel al vijf keer een punt achter de relatie gezet? Die dingen stroken niet helemaal met elkaar wat mij betreft. Ik denk dat communicatie zo ongeveer het belangrijkste is in een relatie, en ik snap heel goed dat je er inmiddels wel zo'n beetje klaar mee bent. Als je denkt dat dit nooit gaat veranderen is het misschien tijd om conclusies te trekken...
Haha idd, zo had ik het nog niet bekeken!. Ik bedoel betrouwbaar in het niet vreemdgaan en stabiel van het huisje boompje beestje.
Je hóeft geen relatie te hebben hè?
Rooss4.0 schreef:
Waarom zou het een naam moeten hebben? Hij wil gewoon niet over lastige dingen praten en jij wordt daar onzeker van.

Dit gaat niet vanzelf veranderen, als jullie beiden je relatie belangrijk genoeg vinden ga dan de communicatie oefenen mbv een relatietherapeut.
Maar het mooie is dat het nog niet eens hele lastige onderwerpen zijn, en dat ik het op een normale manier brengt. Maar dan gaat die schouders ophalend lopen ijsberen
Oke, complimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect.
Op z'n gunstigst denkt hij er niet aan dus tijd om hem te laten weten hoe jij het liefst behandeld wordt. Ik zou dus iets zeggen als: Ik voel me eenzaam. Zeg eens iets liefs tegen mij. Dank je; je bent lief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hmm ik denk dat dit een te groot project voor je gaat worden, áls het al lukt. Bespaar je de moeite en ga voor een echt goeie vent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rooss4.0 schreef:

Maar het mooie is dat het nog niet eens hele lastige onderwerpen zijn, en dat ik het op een normale manier brengt. Maar dan gaat die schouders ophalend lopen ijsberen
Sunny49 schreef:
05-01-2021 10:23
Ja dat werkt niet. Been there done that. Over niks viel te praten. Zwijgzaam blok beton tegenover me en als ik het dan echt een keer zat was en ergens een antwoord op wilde dan snapte ie en ging ie lopen brullen 'iedereen is tegen me, ik doe het nooit goed'. Om vervolgens dagenlang achter een spelcomputer te kruipen en me te negeren.

En dat ging ook over domme dingen. Het verplaatsen van een wasmachine. Wat we met de tuin zouden doen. Hoe het geld besteed zou worden. Pas toen ik er klaar mee was en realiseerde dat ik meer emotionele interactie had met mijn katten en de plant, wilde ie ineens relatietherapie. Jammer joh.
anoniem_63c6d669a9356 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 10:28
30.08% gewijzigd
TO: je bent 3 jaar bij elkaar. Hij heeft het nu voor de 5e keer uitgemaakt.

En dat noem jij betrouwbaar en stabiel?????

Jij dealt ermee. Dat klopt. Dat is jouw keuze namelijk. Als het al 3 jaar lang zo is dan gaat het in de toekomst niet veranderen. Hij niet en jullie relatie niet.

Jij hebt de keuze; should I stay or should I go......
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
En jij blijft elke keer wachten tot hij weer met hangende pootjes terug komt? Waarom blijf je zo'n eikel terugnemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven