Vreemde informatie

08-01-2021 19:21 118 berichten
Hallo mensen,

Ik heb een hele vreemde vraag. Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man. Gedurende de week appen we veel met elkaar. Het vreemde is dat hij plots mijn voorletters en doopnamen van mij en de kinderen weet, evenals onze geboortedatums. Persoonlijk vind ik dit vreemd, ik heb geen social media en zelfs wanneer je mijn naam intoetst op internet, vind je niks terug. Plus, hij is zelf woonachtig in een buurland. Ik heb hem gevraagd hoe hij dit weet, maar hier doet hij nogal 'grappig' over.

Iemand enig idee hoe deze man aan een de van mijn persoonsgegevens is gekomen?

Dank.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een sleutel van je huis?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:50
Hij is een Belg en werkzaam als accountant in België
Nou, die kan waarschijnlijk in heel veel naw systemen. En heeft zitten loeren. Wat hij officieel niet mag.
Ik heb het contact hierom inmiddels ook gestopt. Maar ik blijf me nog steeds afvragen hoe hij dit weet, vandaar mijn topic. Verder werkt hij dus als accountant in België en is ook Belg. Ik ben bij hem thuis geweest dus dit zou moeten kloppen. Verder kent hij mijn ex niet, die woonde namelijk in Duitsland... Zo maak ik het allemaal fijn ingewikkeld hè :hyper:
TijdvoorTaart schreef:
08-01-2021 19:45
Al zou het via zijn werk gaan, dan nog mag hij daar geen gebruik van maken voor privédoeleinden. Toen ik bij één van de grootste banken van NL werkte kon ik van ruim de helft van mijn familie en vrienden het banksaldo, de verzekeringen en de hypotheek inzien, maar het is nooit in me opgekomen dat te doen. Het zou me ook mijn baan kosten en mogelijk meer dan dat.
Dus al zou er via die weg aan zijn gekomen, dan nog is hij heel fout bezig en dat weet hij zelf donders goed.

Uitmaken, blokkeren en gesprekken bewaren voor het geval het echt een creep is die je niet met rust gaat laten

Ik ben het met je eens hoor dat het creepy is maar de vraag was hoe hij aan de info komt.
Apollos_Belt schreef:
08-01-2021 19:52
Heeft hij een sleutel van je huis?
Nee, absoluut niet 😆
Hoe hij er ook aankomt, het is strafbaar. Op mijn werk mogen we zelfs niet eens onszelf opzoeken in het systeem. Dan volgt er gelijk ontslag.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heel verstandig TO
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Weet je, hij kan op een onbekende manier bij jullie gegevens. Hij is niet zo discreet dat hij geen gebruik maakt van die optie.
Hij wrijft het je in, en geeft je geen antwoord op de vraag waar de info vandaan komt.
Hij is Eng.
Of de info nou uit een officieel systeem komt of uit je eigen administratie, hij doet er vervelend en raar over.
Hij is Eng.
Ga eens gewoon flink googelen op jezelf en familie.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 19:51
Ik heb hier een heel actief familielid die alle stambomen hebben na getrokken en online hebben gezet.
Goeie! Maar ook dat helaas niet...🤷🏻‍♀️
Snolkelderij schreef:
08-01-2021 19:55
Weet je, hij kan op een onbekende manier bij jullie gegevens. Hij is niet zo discreet dat hij geen gebruik maakt van die optie.
Hij wrijft het je in, en geeft je geen antwoord op de vraag waar de info vandaan komt.
Hij is Eng.
Of de info nou uit een officieel systeem komt of uit je eigen administratie, hij doet er vervelend en raar over.
Hij is Eng.
Dit. Maar ook ik zou heel nieuwsgierig zijn hoe hij aan deze gegevens komt.
Dopperfles schreef:
08-01-2021 19:57
Dit. Maar ook ik zou heel nieuwsgierig zijn hoe hij aan deze gegevens komt.
Zou ik me ook afvragen, maar als hij daar niet op zou antwoorden, zou het voor mij afgelopen zijn. Klaar ermee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Weet je bij welk bedrijf hij precies werkt? Anders zou ik daar wellicht een belletje naar toe doen.
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:54
Ik heb het contact hierom inmiddels ook gestopt. Maar ik blijf me nog steeds afvragen hoe hij dit weet, vandaar mijn topic. Verder werkt hij dus als accountant in België en is ook Belg. Ik ben bij hem thuis geweest dus dit zou moeten kloppen. Verder kent hij mijn ex niet, die woonde namelijk in Duitsland... Zo maak ik het allemaal fijn ingewikkeld hè :hyper:
Ik denk dat hij als accountant wellicht toegang heeft tot gegevens van belastingdiensten (in NL in het kader van de ketenwet en wet Suwi), misschien zijn er bedrijven in de grens regio waar haar dingen voor doet en heeft hij toegang tot systemen zoals Suwinet, GBA/BRP of Winter,

Ik zou wel overwegen om die appjes met zijn werkgever te delen. Dit is misbruik van vertrouwelijke gegevens.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:06
0.91% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 19:51
Ik heb hier een heel actief familielid die alle stambomen hebben na getrokken en online hebben gezet.

Kan ook nog. Ik heb geen contact met familie maar ik sta wel vermeld in zo een stamboom. Wel op mijn oude achternaam Want die heb ik jaren geleden alweer officieel gewijzigd. Verzoek bij Justis ingediend.
Ik kan voor mijn werk ook bij heel veel gegevens van mensen komen met naam en geboortedatum. Van mensen die in het buitenland wonen wel alleen als ze een Nederlands BSN-nummer hebben. Maar wat anderen ook aangeven: ik zou dit nooit voor privé-doeleinden doen, het hoort en mag niet en je bent direct je baan kwijt als je het wel doet. Al helemaal als je ook nog eens aan derden laat blijken dat je iets opgezocht hebt.

Ik denk aan de opties: het staat ergens op internet, hij heeft in je spullen gesnuffeld of hij kan het via zijn werk opzoeken.

Hoe oud zijn je kinderen? Kan hij het hen ontfutseld hebben?
Jakkes TO, dit vind ik wel eng. Goed dat je inmiddels het contact hebt verbroken.
Hoe ken je hem? Hebben jullie gemeenschappelijke vrienden die hem informatie toegespeeld kunnen hebben? Op een andere manier een connectie?
Hoe reageerde hij toen je het contact verbrak?
Hulplijn112911 schreef:
08-01-2021 19:54

Aangezien hij wel wat creepy klinkt ben ik benieuwd hoe hij reageerde toen hij zei dat je geen contact meer wil.
Verander ook meteen wachtwoorden.
Hoe heb je elkaar eigenlijk leren kennen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
EmmaDeBemma schreef:
08-01-2021 20:04
Ik kan voor mijn werk ook bij heel veel gegevens van mensen komen met naam en geboortedatum. Van mensen die in het buitenland wonen wel alleen als ze een Nederlands BSN-nummer hebben. Maar wat anderen ook aangeven: ik zou dit nooit voor privé-doeleinden doen, het hoort en mag niet en je bent direct je baan kwijt als je het wel doet. Al helemaal als je ook nog eens aan derden laat blijken dat je iets opgezocht hebt.

Ik denk aan de opties: het staat ergens op internet, hij heeft in je spullen gesnuffeld of hij kan het via zijn werk opzoeken.

Dit is via zijn werk gebeurd. Ik weet het voor 90% zeker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Indien hij echt accountant is, dan is dit wel echt oer en oer stom.
Of hij kent iemand die bij die gegevens kan, en heeft je laten natrekken. Nog Enger. En Fouter.
EmmaDeBemma schreef:
08-01-2021 20:04

Mijn kinderen zijn net 4 jaar geworden. Hij heeft ze nooit gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven