Hoofdpijn voorhoofd, masseren?

zaterdag 9 januari 2021 om 15:52
O van die hoofdpijnen die dagen blijven zitten...
Ik neem dan meestal 2 ibuprofen 400 mg en een paracetamol zetpil 1000 mg. Dan kan ik het daarna bijhouden met elke tig uur 1 ibuprofen.
In de tijd dat de boel nog niet aanslaat: masseren, pols onder stromend koud water... en afwachten (ik hoop meestal dat ik in slaap val).
Ik neem dan meestal 2 ibuprofen 400 mg en een paracetamol zetpil 1000 mg. Dan kan ik het daarna bijhouden met elke tig uur 1 ibuprofen.
In de tijd dat de boel nog niet aanslaat: masseren, pols onder stromend koud water... en afwachten (ik hoop meestal dat ik in slaap val).

zaterdag 9 januari 2021 om 15:54
Wat vaak werkt en het zeker niet erger maakt is je oorbellen uit en je oor masseren.
Klinkt gek maar waard om te proberen.
je oorlel tussen duim en wijsvinger (duim achter je oorlel en de zijkant/lengte van je wijsvinger) en dan zachtjes wrijven van binnen naar buiten, omhoog naar je oorschelp en zachtjes trekken aan je oor.
Beetje afhankelijk van hoe stug of soepel je oor is en wat prettig voelt kan je wat steviger of zachter. Je kan het niet fout doen, zolang je je oor maar niet zeer doet maar dat lijkt me logisch. Bij mij helpt vooral het zachtjes aan mn oor trekken heel erg.
Succes
je oorlel tussen duim en wijsvinger (duim achter je oorlel en de zijkant/lengte van je wijsvinger) en dan zachtjes wrijven van binnen naar buiten, omhoog naar je oorschelp en zachtjes trekken aan je oor.
Beetje afhankelijk van hoe stug of soepel je oor is en wat prettig voelt kan je wat steviger of zachter. Je kan het niet fout doen, zolang je je oor maar niet zeer doet maar dat lijkt me logisch. Bij mij helpt vooral het zachtjes aan mn oor trekken heel erg.
Succes
zaterdag 9 januari 2021 om 15:56
Koud washandje had ik al geprobeerd helaas.herfstappeltaart schreef: ↑09-01-2021 15:49Bij mij helpt dat soms maar dat is heel persoonlijk. Proberen dus maar. Of een lekker koud washandje erop. Wil ook wel eens helpen.

zaterdag 9 januari 2021 om 15:59
Ja dit, inclusief duizeligheid. Oei, zoveel pijnstilling durf ik niet te nemen. Deze keer steeds paracetamol om de paar uur. Soms slaat dat aan, deze x niet.bia-pia schreef: ↑09-01-2021 15:52O van die hoofdpijnen die dagen blijven zitten...
Ik blijf even masseren nu.
zaterdag 9 januari 2021 om 16:00
Ga ik zo uit proberen, thanks!stellar schreef: ↑09-01-2021 15:54Wat vaak werkt en het zeker niet erger maakt is je oorbellen uit en je oor masseren.
Succes
zaterdag 9 januari 2021 om 16:01
Laurierblad niet in huis, maar gelpack wel. Gebruik die altijd koud, maar nooit warm geprobeerdSomeonenew schreef: ↑09-01-2021 15:57Warm gelpack erop leggen met een laurierblaadje tussen huid en gelpack.
Gelpack is bij de dogist (Kruidvat heeft ze al voor een 2 euro) te koop, warm en koud te gebruiken. Erg handig even in de magnetron opwarmen of in de vriezer om te koelen.

zaterdag 9 januari 2021 om 16:01
Als je het vaker hebt, zou ik het een keer overleggen met je huisarts, hoe dat zit met pijnstilling als het niet werkt.

zaterdag 9 januari 2021 om 18:00
Aan één kant boven je oog zou migraine kunnen zijn. Dat is niet altijd met lichtflitsen, wel meestal met een brak gevoel erbij. Als je het vaker hebt: een keer naar de huisarts? Voor nu: als het migraine is, zou de aanval bijna voorbij moeten zijn.
Als het geen migraine is: haar wassen onder de douche. Soms helpt een lepeltje honing of een hap druivensuiker.
Paracetamol niet over de dag verspreiden, maar beginnen met twee tegelijk en dan een aantal uur niets. Paracetamol met ibuprofen OF naproxen combineren kan geen kwaad, het zijn twee verschillende dingen (zegt huisarts). Paracetamol combineren met een kop koffie kan ook werken.
Yogaoefeningen voor je nek en schouders helpen soms.
Als het geen migraine is: haar wassen onder de douche. Soms helpt een lepeltje honing of een hap druivensuiker.
Paracetamol niet over de dag verspreiden, maar beginnen met twee tegelijk en dan een aantal uur niets. Paracetamol met ibuprofen OF naproxen combineren kan geen kwaad, het zijn twee verschillende dingen (zegt huisarts). Paracetamol combineren met een kop koffie kan ook werken.
Yogaoefeningen voor je nek en schouders helpen soms.
maandag 11 januari 2021 om 20:43