Vriendin zegt vriendschap op

09-01-2021 17:01 66 berichten
Ik schrijf al jaren mee op het forum, onder een andere nick. Ivm herkenning een andere nick, degene om wie het gaat komt hier ook.
Situatie: ben al jaren zeer goed bevriend met X. Onze partners ook en we maken deel uit van dezelfde, vrij grote vriendenkring en wonen in hetzelfde dorp.
Van de een op de andere dag heeft zij de vriendschap opgezegd, per mail ook nog. Reden wil ze niet geven en ze wil ook geen gesprek of afspraak. Dit kwetst me ontzettend, ik sprak haar bijna dagelijks. Inmiddels heeft ze de hele groep de rug toe gekeerd en niemand die de reden kent. Met haar vriend is nog wel contact, maar die zwijgt er over.
Ik weet dat ik waarschijnlijk niets kan doen, maar ik vind het echt zo lastig... Het gemis ook.
Ik wil het gewoon even van me afschrijven en ben ook wel benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-01-2021 08:37
To, is haar vriend vreemdgegaan met iemand uit de groep?
Of zij met iemand uit de groep.

TO, ik zou niet pushen om een verklaring en al helemaal niet langsgaan, maar (als je dat wil) wel delen dat je het jammer vindt, dat je graag wil weten wat er is gebeurd en dat ze welkom blijft.

Had je al gereageerd op de mail?
viva-amber schreef:
10-01-2021 08:37
To, is haar vriend vreemdgegaan met iemand uit de groep?
dat was exact ook mijn eerste gedachte
Of het is een nare roddelgroep en heeft ze dingen opgevangen.
Of het is TO wel zelf die iets heeft gedaan of gezegd. Of het is een dramaqueen.

Kan van alles zijn.
Heeft de rest van groep ook zo'n vriendschapopzegmail gehad?
En er stond echt niets in anders dan het opzeggen in?
Ik wil het gewoon even van me afschrijven en ben ook wel benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.

Ik zou vragen wat er is door te bellen of op de mail of app. Krijg ik daar geen reactie op dan laat ik het. Je kan verder niet zo veel. Je kan moeilijk uit haar wringen.

Ik zou geen kaarten sturen en al helemaal niet aan de deur gaan staan met bloemen.

Ze wil dat niet, dus gewoon niet doen. Dat vraagt ze dan niet voor niets.

En als ze het stiekem wel wil en denkt zo een punt te maken over een of ander en hoopt dat je achter haar aan gaat lopen met aandacht en vragen dan is het puur een aandachtsvragerij, ik zou daar echt geen zin in hebben.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 10:32
17.59% gewijzigd
Als het écht een goede vriendin was en er is écht niks voorgevallen tussen jullie of in de groep zouden bij mij alle alarmbellen afgaan als ze ineens met iedereen breekt. Dan zou ik toch denken dat er iets loos is, misschien nog niet eens binnen de groep maar misschien bij haar privé. Ik zou een goede vriendin niet zo laten gaan en toch alles op alles zetten om een verklaring te krijgen om er zeker van te zijn dat alles in orde is met haar en of ze geen hulp nodig heeft.
Dank voor jullie reacties! Er is voor zover ik weet geen sprake van vreemdgaan ofzo en er is ook geen roddelcultuur. Ik heb wel gereageerd op de mail, met de mededeling dat ik haar besluit respecteer maar dat ze bij mij altijd welkom blijft. Uiteraard om een verklaring gevraagd, maar niet gekregen. Wel heb ik aanwijzingen/weet ik dat ze mentaal slecht in haar vel zit, al langere tijd. Vanwege privacy kan ik geen details daarover geven. Maar ze weet dus wel dat ze gewoon nog terug kan bij mij. Volgens mij kan ik nu verder niks, maar de situatie is heel rot. Voel me er down onder.
Ik zou geen zin hebben in dat wispelturig dramatisch gezeik. Good riddance.
Misschien heeft ze het dusdanig moeilijk dat sociale contacten teveel van haar vergen. Als je dat vermoedt dan lijkt mij je reactie heel spot on. Je respecteert haar grens maar houdt duidelijk de deur voor haar open. Ik kan mij goed voorstellen dat je je rot voelt, maar ik denk dat je voor dit moment niet veel anders kunt doen. Ik zou haar in ieder geval niet afschrijven, er zijn teveel tekenen dat haar gedrag te maken heeft met het moeilijk hebben.
Als vriendin hier meeleest dan is dit natuurlijk voor haar enorm herkenbaar. Hoop je op deze manier toch een antwoord/reactie te krijgen?
jij voelt je er down onder ?

zij wil afstand , respecteer dat en ga door met je eigen leven
Als je echt denkt dat dit door een depressie of zoiets komt dan is het moeilijk. Geen reactie geeft haar misschien dan een nog beroerder gevoel ( zie niemand geeft om me, irrationeel maar zo werkt dat vaak wel) maar wel contact blijven zoeken kan als druk worden ervaren.

Denk wel dat zo'n post hier terwijl je weet dat ze hier leest en het best herkenbaar is dan, haar dan sowieso niet gaat helpen.
clivia52 schreef:
10-01-2021 11:06

Dat is niet zo gek, toch? Ik zou ook down zijn als ik een goede vriendin verlies.

Dan heeft het puur met haar zelf te maken TO. Je hebt nu gedaan wat je kan en misschien is er straks weer contact. Verdrietig voor haarzelf, om haar zo rot te voelen en daardoor haar vrienden van haar afduwt. Waarschijnlijk heeft ze tijd nodig.
clivia52 schreef:
10-01-2021 11:06

Dat is toch niet zo raar?

Haar vriendin wil ineens geen contact meer. En TO moet maar gissen waarom. Ik zou mij daar ook rot onder voelen.
Ik weet dat er persoonlijkheidsstoornissen zijn waarbij dit gedrag een belangrijke indicator is.
Wat wel apart is dat haar partner niets wil zeggen. Ik bedoel, het is haar beslissing, daar zou hij geen last van moeten hebben dus zou hij gewoon vrij moeten zijn om hierover te praten.
Wat rot. Ik hoop dat ze weer beter wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat vervelend voor je TO. Ik snap dat je haar mist en dat dit pijn doet. Waarschijnlijk kom je ooit (een deel) van het verhaal nog wel eens te horen denk ik. Zeker als haar partner nog wel contact blijft houden.

Ik denk ook dat dit waarschijnlijk iets met vreemdgaan te maken zal hebben. Je hebt gedaan wat je kon en dat is lief reageren en haar de ruimte geven. Nu is het afwachten.
Blankepit schreef:
10-01-2021 11:21
Ik weet dat er persoonlijkheidsstoornissen zijn waarbij dit gedrag een belangrijke indicator is.
Wat wel apart is dat haar partner niets wil zeggen. Ik bedoel, het is haar beslissing, daar zou hij geen last van moeten hebben dus zou hij gewoon vrij moeten zijn om hierover te praten.

Dat vind ik niet apart. Ze zullen afgesproken hebben om dit bij hunzelf te houden. Je partner moet je kunnen vertrouwen hierin. Er zullen wellicht hele persoonlijke redenen zijn, niet alles hoeft gedeeld te worden.
Dank nogmaals.... helemaal zeker ervan ben ik niet hoor, dat ze nog steeds meeleest op dit forum. Dus ik hoef ook geen antwoord via dit medium.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en of je er dan later nog achter bent gekomen hoe het zit. Voor nu ben ik vooral bang dat ik haar tegenkom in het dorp bij de boodschappen ofzo. Of haar ouders tegen het lijf loop. Die wonen hier ook en ken ik natuurlijk ook goed. Uiteraard wil ik ze nergens in betrekken maar weet ook niet of ik me een houding weet te geven.
Blijenvrij schreef:
10-01-2021 11:25
Dat vind ik niet apart. Ze zullen afgesproken hebben om dit bij hunzelf te houden. Je partner moet je kunnen vertrouwen hierin. Er zullen wellicht hele persoonlijke redenen zijn, niet alles hoeft gedeeld te worden.
Al je vriendschappen opzeggen klinkt als een daad van wanhoop en ik heb het van dichtbij meerdere keren gezien. Maar de consequenties van een dergelijke daad horen bij de veroorzaker en daar moet je niet je geliefden mee belasten door bijvoorbeeld geheimhouding op te leggen.
Offtopic: waarom aangeven dat je eerst een bekende nick hebt en nu een andere nick ivm herkenning? Lijkt me dat er dan juist belletjes gaan rinkelen? Zeker als de (ex) vriendin hier leest zoals jij zegt.
Als het zo'n goede vriendin is, verbaasd het mij een beetje, dat er bij jou niet eerder een belletje is gegaan. Het lijkt zo te lezen niet een persoonlijke kwestie te zijn, omdat zij de rug naar de hele groep heeft gekeerd. Hoe goed ken jij die vriend en wat is dat voor een man? Zou hij er iets mee te maken kunnen hebben? Hoe ging het met haar zelf de afgelo tijd?
SiMaNo schreef:
10-01-2021 11:37
Offtopic: waarom aangeven dat je eerst een bekende nick hebt en nu een andere nick ivm herkenning? Lijkt me dat er dan juist belletjes gaan rinkelen? Zeker als de (ex) vriendin hier leest zoals jij zegt.
dan leest zij hoe down TO is.
WyonaR schreef:
10-01-2021 11:33
Dank nogmaals.... helemaal zeker ervan ben ik niet hoor, dat ze nog steeds meeleest op dit forum. Dus ik hoef ook geen antwoord via dit medium.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en of je er dan later nog achter bent gekomen hoe het zit. Voor nu ben ik vooral bang dat ik haar tegenkom in het dorp bij de boodschappen ofzo. Of haar ouders tegen het lijf loop. Die wonen hier ook en ken ik natuurlijk ook goed. Uiteraard wil ik ze nergens in betrekken maar weet ook niet of ik me een houding weet te geven.
Hallo zeggen en verder niets zou ik doen, tenzij zij wat tegen jou zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
WyonaR schreef:
10-01-2021 11:33
Jouw vriendin doet raar. Dat betekent niet dat nu ineens de hele vriendengroep raar moet gaan doen. Als je haar ziet, gewoon gedag zeggen en het gewoon met haar ouders erover hebben.
Ontopic, speculeren heeft denk ik niet zoveel zin. Wellicht als je kritisch kijkt naar je eigen handelen en die van de groep dat je kunt weten in welke hoek je het moet zoeken ? Zo nee dan is de tip die je hier al hebt gekregen mbt kaartje sturen waarin staat dat de deur voor haar open blijft , het enige wat je zou kunnen doen. Zij neemt de beslissing voor haarzelf en zal ook de beslissing om jou te willen/kunnen benaderen zelf moeten nemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven