Ben ik toch zwanger of niet?

zondag 10 januari 2021 om 13:06
Hallo beste mensen,
Ik ben nu al een half jaar gestopt met de pil en de kinderwens is er, maar nu is het volgende aan de hand.
Ik zou 31 december bij een 29 dagen menstruatiecyclus (wat de afgelopen maanden zo was) ongesteld worden.
Nu vandaag 10 januari nog steeds niet ongesteld. Rond 4 januari heb ik één keer getest in de middag en die was duidelijk negatief.
Gister dacht ik ongesteld te zijn maar er kwam vooral wat slijm met een klein beetje bloed uit.
Afgelopen tijd ontzettend misselijk en hoofdpijn en vermoeid.
Moet ik nog een test halen of er echt volledig van uit gaan dat negatief ook echt negatief is?
Volgens mij kan je er niet veel verkeerd aan doen toch aan zo'n test.
Ik ben nu al een half jaar gestopt met de pil en de kinderwens is er, maar nu is het volgende aan de hand.
Ik zou 31 december bij een 29 dagen menstruatiecyclus (wat de afgelopen maanden zo was) ongesteld worden.
Nu vandaag 10 januari nog steeds niet ongesteld. Rond 4 januari heb ik één keer getest in de middag en die was duidelijk negatief.
Gister dacht ik ongesteld te zijn maar er kwam vooral wat slijm met een klein beetje bloed uit.
Afgelopen tijd ontzettend misselijk en hoofdpijn en vermoeid.
Moet ik nog een test halen of er echt volledig van uit gaan dat negatief ook echt negatief is?
Volgens mij kan je er niet veel verkeerd aan doen toch aan zo'n test.

zondag 10 januari 2021 om 13:16
Wil je nou weten of je zwanger bent of wat?

Dat het de 1e keer negatief was, betekent nog niet dat dat nu dus ook zo is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 10 januari 2021 om 13:26
Je bent pas 6 maanden gestopt. Je hebt een cyclus van 29 dagen zeg je in je OP maat hier schrijf je je dat het soms 1 of 2 dagen langer duurde. Je bent pas 6 maanden gestopt dus als het soms 1 of 2 dagen langer duurde geeft aan dat jouw cyclus in die 6 maanden nog helemaal niet zo stabiel is.
Je hebt 2 keuzes, nog eens testen of afwachten.
Het kan ook 2 kanten op. Of je bent zwanger of hent gewoon een lange cyclus of slaat een maandje over, dat kan ook wel eens voorkomen.
zondag 10 januari 2021 om 13:27
Je bent geen atoomklok. Ik ken ook iemand die dacht heel regelmatig te zijn en dus op de goede tijd te testen (negatief). Het resultaat is inmiddels een aantal maanden oud

Het kan allemaal, ineens een keer een maand overslaan (ja, kan ook bij mensen die normaal heel regelmatig zijn), ineens een keer een kortere of langere cyclus.

zondag 10 januari 2021 om 13:36
Ja, als je (nog) niet genoeg HCG aanmaakt kan de test negatief zijn. Des te meer reden om nogmaals te testen dus

Succes, en laat je hier even weten wat de uitslag was?
zondag 10 januari 2021 om 13:39
Ik had ook een redelijk regelmatige cyclus (30-33 dagen) maar heb ik september eisprong en dus een cyclus over geslagen. Soms gebeurt het gewoon dat je later bent, of dus een eisprong volledig mist.
Huisarts raadde een earlytest aan om zwangerschap uit te sluiten (was toen 2 weken "overtijd"). Toen deze negatief was het advies om af te wachten tot 2 keer je cyclus lengte. Meestal heb je een maand later wel gewoon een eisprong en wordt je dan wel ongesteld (of in mijn geval alsnog niet omdat ik nu zwanger ben).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
zondag 10 januari 2021 om 13:44
Bijna 6 jaar geleden was ik 3 dagen ‘overtijd’ (onregelmatig ongesteld) en testte ik negatief (want ‘s avonds een feestje). 4 dagen later werd ik wakker met zere borsten (had ik nooit!) en een raar gevoel. Nog een keer getest en die was binnen een paar tellen positief.
Doe gewoon nog een test, die dingen kosten amper iets. Ik gebruikte de kruidvat testen.
Doe gewoon nog een test, die dingen kosten amper iets. Ik gebruikte de kruidvat testen.
thee_leutje101 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 13:45
13.93% gewijzigd
zondag 10 januari 2021 om 13:59
Tijdens mijn eerste zwangerschap was de eerste test negatief en een week later positief. Cyclus was toen niet regelmatig, dus eerste test was waarschijnlijk te vroeg. Zwangerschap eindigde in een miskraam, wellicht had dat er ook mee te maken, dat weet ik niet. Maar eerst negatief testen kan natuurlijk wel. Latere eisprong, latere innesteling is allemaal mogelijk.