Ben ik toch zwanger of niet?

zondag 10 januari 2021 om 13:06
Hallo beste mensen,
Ik ben nu al een half jaar gestopt met de pil en de kinderwens is er, maar nu is het volgende aan de hand.
Ik zou 31 december bij een 29 dagen menstruatiecyclus (wat de afgelopen maanden zo was) ongesteld worden.
Nu vandaag 10 januari nog steeds niet ongesteld. Rond 4 januari heb ik één keer getest in de middag en die was duidelijk negatief.
Gister dacht ik ongesteld te zijn maar er kwam vooral wat slijm met een klein beetje bloed uit.
Afgelopen tijd ontzettend misselijk en hoofdpijn en vermoeid.
Moet ik nog een test halen of er echt volledig van uit gaan dat negatief ook echt negatief is?
Volgens mij kan je er niet veel verkeerd aan doen toch aan zo'n test.
Ik ben nu al een half jaar gestopt met de pil en de kinderwens is er, maar nu is het volgende aan de hand.
Ik zou 31 december bij een 29 dagen menstruatiecyclus (wat de afgelopen maanden zo was) ongesteld worden.
Nu vandaag 10 januari nog steeds niet ongesteld. Rond 4 januari heb ik één keer getest in de middag en die was duidelijk negatief.
Gister dacht ik ongesteld te zijn maar er kwam vooral wat slijm met een klein beetje bloed uit.
Afgelopen tijd ontzettend misselijk en hoofdpijn en vermoeid.
Moet ik nog een test halen of er echt volledig van uit gaan dat negatief ook echt negatief is?
Volgens mij kan je er niet veel verkeerd aan doen toch aan zo'n test.

zondag 10 januari 2021 om 14:27
Dat je moet ontpillen ed is een fabeltje.Nanouk schreef: ↑10-01-2021 13:26Je bent pas 6 maanden gestopt. Je hebt een cyclus van 29 dagen zeg je in je OP maat hier schrijf je je dat het soms 1 of 2 dagen langer duurde. Je bent pas 6 maanden gestopt dus als het soms 1 of 2 dagen langer duurde geeft aan dat jouw cyclus in die 6 maanden nog helemaal niet zo stabiel is.
TO, gewoon weer testen. Als je cyclus een andere duur heeft is dat meestal doordat de folleculaire fase (eerste dag menstruatie tot eisprong) langer of korter is. Je eisprong is namelijk gevoelig voor stress, ziekte etc. DUs die kan makkelijk eens later zijn. Als je eisprong later is dan normaal, ben je ook later ongesteld (als je niet zwanger bent) want de luteale fase van je cyclus (eisprong tot volgende cyclus) is veel stabieler dan de folleculaire fase. Het moment van je eisprong is bepalend voor wanneer je positief kan testen. Gemiddeld is een innesteling, als een ei bevrucht is, 8-10 dagen na de eisprong. Dan weer 1 a 2 dagen later kan je licht positief testen. Het kan dus heel prima zo zijn dat je 5 januari niet zwanger was en nu wel.

zondag 10 januari 2021 om 14:28
Als de innesteling na 10/11 dagen is, is de kans op een miskraam wel veel groter dan rond dag 8/9. Dus dat zou goed kunnen, dat dat met elkaar te maken had.aikidoka schreef: ↑10-01-2021 13:59Tijdens mijn eerste zwangerschap was de eerste test negatief en een week later positief. Cyclus was toen niet regelmatig, dus eerste test was waarschijnlijk te vroeg. Zwangerschap eindigde in een miskraam, wellicht had dat er ook mee te maken, dat weet ik niet. Maar eerst negatief testen kan natuurlijk wel. Latere eisprong, latere innesteling is allemaal mogelijk.
zondag 10 januari 2021 om 16:50
Ja het ontpillen zelf wel, zodra je stopt met het slikken van de pil is de zooi wel uit je lichaam. Echter zorgt de pil voor een nep menstruatie. Het ligt er maar net aan hoe je lichaam een eigen cyclus weer oppakt na het slikken van de pil. Heb je nl normaal een onregelmatige cyclus of ben je maar een paar keer per jaar ongesteld. Dan heb je als je de pil slikt een hele nette regelmatige "cyclus". Maar wanneer je stopt met de pil is het maar de vraag wanneer en hoe je lichaam het zelf oppakt.

zondag 10 januari 2021 om 16:54
Ja klopt, ik dacht dat je doelde op dat het tijd kost om een regelmatige cyclus te krijgen na stoppen; maar de meeste vrouwen krijgen hun oude cyclus terug (en de (on)regelmatigheid) daarvan. OVerigens valt een verschil van 2 dagen nog binnen regelmatig.Nanouk schreef: ↑10-01-2021 16:50Ja het ontpillen zelf wel, zodra je stopt met het slikken van de pil is de zooi wel uit je lichaam. Echter zorgt de pil voor een nep menstruatie. Het ligt er maar net aan hoe je lichaam een eigen cyclus weer oppakt na het slikken van de pil. Heb je nl normaal een onregelmatige cyclus of ben je maar een paar keer per jaar ongesteld. Dan heb je als je de pil slikt een hele nette regelmatige "cyclus". Maar wanneer je stopt met de pil is het maar de vraag wanneer en hoe je lichaam het zelf oppakt.
zondag 10 januari 2021 om 17:04
Dat kan inderdaad, maar dat betekent dat die test gewoon nog niks zegt, want als je een latere eisprong hebt gehad, kan het ook raak zijn geweest, alleen test je dan ook pas later positief.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zondag 10 januari 2021 om 18:02
Toen ik zwanger was, wist ik het al bij de eerste dag dat ik overtijd was. Ik voelde het gewoon. Test was echter negatief. Elke dag opnieuw getest en pas bij vijf dagen overtijd had ik een positieve test.

zondag 10 januari 2021 om 18:09
Was dat de enige keer dat je ooit dacht zwanger te zijn? Of heb je dit zo onthouden, omdat het toevallig deze keer klopte? Oprechte interesse hoor, dit klinkt voor mij als een bias.

zondag 10 januari 2021 om 18:22
zondag 10 januari 2021 om 21:20
Ik zou zelf voor nog een test gaan, nu een week later en met de klachten die je beschrijft.
Als die ook negatief is kun je daar wel vanuit gaan en afwachten of je volgende cyclus weer 'gewoon' ongesteld wordt. Een keertje skippen schijnt zeker te kunnen, hoe verwarrend ook.
Succes!
Als die ook negatief is kun je daar wel vanuit gaan en afwachten of je volgende cyclus weer 'gewoon' ongesteld wordt. Een keertje skippen schijnt zeker te kunnen, hoe verwarrend ook.
Succes!
Heb lief, houd moed. Komt goed.