Overtijd maar negatieve test, help!

10-01-2021 19:38 10 berichten
Beste lezers,

Ik ben vandaag 7 dagen overtijd, maar na een zwangerschapstest te hebben gedaan toch een negatieve uitslag gekregen.

Sinds 15 jaar slik ik al de anticonceptiepil en ik word altijd atipt 2 dagen na het nemen van de laatste pil ongesteld. Ik slik de pil nooit precies 3 weken, maar zorg dat ik mijn stopweek inplan wanneer dit goed uitkomt. Deze periode is er niks anders dan anders. Ik heb geen pil gemist en ben niet ziek geweest oid. Ook geen bepaalde medicijnen gebruikt of veel afgevallen of aangekomen. Geen stress, ikkan echt niks bedenken wat gaande is dat ervoor kan zorgen dat ik niet ongesteld word.

4 december ben ik voor het laatste ongesteld geweest en precies 3 weken na die stopweek heb ik mijn laatste pil gepakt. Nu dus toevallig me wel precies aan de normale duur van de strip gehouden. Als ik het goed begrijp kan ik niet zeggen wanneer mijn eisprong is, omdat im geen regelmatige cyclus heb doordat ik mijn pil niet standaard 3 weken achter elkaar neem. Kan het zijn dat ik hierdoor veel later na nod positief test?

Benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Als je de pil goed slikt heb je geen eisprong. De pil regelt een kunstmatige "cyclus" en een kunstmatige ongesteldheid.
Als je de pil gewoon braaf elke keer hebt ingenomen heb je geen eisprong.
Soms komt het voor dat je geen onttrekkingsbloeding hebt wanneer je aan de pil bent. Je had gewoon op dag 7 van je cyclus weer kunnen gaan slikken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je hebt geen nod en geen eisprong als je goed slikt. Je hebt geen echte ongesteldheid. Dus gewoon weer je pil slikken en komt volgende maand wel weer goed
Als je je pil netjes dagelijks hebt geslikt is idd de kans superklein dat je nu zwanger kunt zijn.
Als dat niet gelukt is of je hebt bijv een antibioticakuur gehad tussendoor, dan zou het wel kunnen en kan ik niet voor je zeggen wanneer je eisprong precies valt (als die laat valt is ook de bevruchting en dus de positieve test pas later). Ik zou dan na een aantal dagen (evt een week) nogmaals testen voor de zekerheid.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Fietsertje89 schreef:
10-01-2021 20:58
Als je je pil netjes dagelijks hebt geslikt is idd de kans superklein dat je nu zwanger kunt zijn.
Als dat niet gelukt is of je hebt bijv een antibioticakuur gehad tussendoor, dan zou het wel kunnen en kan ik niet voor je zeggen wanneer je eisprong precies valt (als die laat valt is ook de bevruchting en dus de positieve test pas later). Ik zou dan na een aantal dagen (evt een week) nogmaals testen voor de zekerheid.
De meeste antibiotica kunnen gewoon hoor!
Het hele ding van de pil is dat het de eisprong voorkomt.

Ik heb het ook twee keer gehad dat ik ineens geen onttrekkingsbloeding (zo heet die nep-ongesteldheid) kreeg. Was niks aan de hand.
Sága schreef:
10-01-2021 21:47
De meeste antibiotica kunnen gewoon hoor!
Het gaat ook meestal niet om de ab zelf maar omdat je vaak diarree krijgt door de ab en omdat je ab niet voor niets krijgt. Je lichaam is dan niet in conditie 😉.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
11-01-2021 08:25
Het gaat ook meestal niet om de ab zelf maar omdat je vaak diarree krijgt door de ab en omdat je ab niet voor niets krijgt. Je lichaam is dan niet in conditie 😉.
Als je diarree hebt, geldt gewoon dat de anticonceptiepil niet werkt door diarree. Dat idee dat de AB de werking van de pil beïnvloedt is oud. Als je een AB krijgt, is dat lang niet altijd voor iets dat de werking van de pil beïnvloedt. Ook als je lichaam niet in conditie is, werkt de pil gewoon. Bij diarree en overgeven is alleen de eerste vier uur belangrijk na het innemen.
https://kennisbank.serviceapotheek.nl/a ... ntibiotica
Oke! Dankje voor jullie reacties. Dan denk ik dat er niks aan de hand is inderdaad. Voor de zekerheid zal ik over een week nog een keer testen, maar ik ga er vanuit dat ook die test negatief zal zijn.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven