Contact met date verbreken?

zondag 10 januari 2021 om 23:49
Hoi,
Sinds ruim 2 maanden heb ik contact met een jongen die ik via tinder heb leren kennen. Na een poosje te hebben gepraat via de chat hebben we afgesproken voor een eerste date. Wij hadden afgesproken in de stad (wonen in dezelfde stad) en hebben een poosje gewandeld en gekletst en koffie to go gehaald. Het was erg gezellig en direct een tweede date gepland, dit was een week later en in de tussentijd dagelijks contact via whatsapp. Niet dat we de hele dag aan het appen waren en geen diepgaande gesprekken, maar wel dagelijks contact. Vanwege Corona afgesproken bij mij thuis voor een drankje, wederom vloog tijd om. Hij vertelde dat hij sinds een half jaar vrijgezel is na een relatie van 9 jaar. Veel verdriet van gehad, maar hij zei er overheen te zijn. Zelf ben ik al jaren vrijgezel, maar ook nooit echt behoefte gehad aan een relatie. Daar ben ik nu wel aan toe en niet op zoek naar een scharrel voor een poosje.
Wij hebben die avond gezoend en daarna elkaar een peer keer ongeveer 1 keer in de week gezien. Sinds 3 weken zien wij elkaar 2 soms 3 keer per week. Wij spreken vaak bij 1 van ons thuis af. Altijd erg gezellig, veel dezelfde interesses en ook een enorme aantrekkingskracht. Beetje zoenen is vaak al vrij snel erg intens, kunnen niet van elkaar afblijven en hebben elke keer als wij elkaar zien seks.
Zelf heb ik geen kriebels als ik aan hem denk/hem zie, maar het voelt wel erg goed. Vandaag zei hij dat hij niet weet of
hij wel aan een relatie toe is, of hij wel verliefd kan worden, dat hij zo erg is gekwetst door zijn ex dat hij niet weet of hij ooit weer iemand kan vertrouwen. Verder gaf hij aan dat hij wel wil uitzoeken of het iets tussen ons kan worden, dat hij dat ergens wel hoopt, maar dat het ook zo kan zijn dat hij het over een paar maanden afbreekt omdat hij het niet kan. Ik zag dit gesprek niet aankomen en weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Is dit gesprek een teken dat het te snel voor hem is na zijn vorige relatie? Ik hoef er niet direct een stempel van ‘relatie’ op te plakken, maar wil ook niet maanden ‘scharrelen’. Dit laatste heb ik ook aangegeven en dat snapte hij ook wel weer. Hebben jullie tips of ervaring hiermee?
Sinds ruim 2 maanden heb ik contact met een jongen die ik via tinder heb leren kennen. Na een poosje te hebben gepraat via de chat hebben we afgesproken voor een eerste date. Wij hadden afgesproken in de stad (wonen in dezelfde stad) en hebben een poosje gewandeld en gekletst en koffie to go gehaald. Het was erg gezellig en direct een tweede date gepland, dit was een week later en in de tussentijd dagelijks contact via whatsapp. Niet dat we de hele dag aan het appen waren en geen diepgaande gesprekken, maar wel dagelijks contact. Vanwege Corona afgesproken bij mij thuis voor een drankje, wederom vloog tijd om. Hij vertelde dat hij sinds een half jaar vrijgezel is na een relatie van 9 jaar. Veel verdriet van gehad, maar hij zei er overheen te zijn. Zelf ben ik al jaren vrijgezel, maar ook nooit echt behoefte gehad aan een relatie. Daar ben ik nu wel aan toe en niet op zoek naar een scharrel voor een poosje.
Wij hebben die avond gezoend en daarna elkaar een peer keer ongeveer 1 keer in de week gezien. Sinds 3 weken zien wij elkaar 2 soms 3 keer per week. Wij spreken vaak bij 1 van ons thuis af. Altijd erg gezellig, veel dezelfde interesses en ook een enorme aantrekkingskracht. Beetje zoenen is vaak al vrij snel erg intens, kunnen niet van elkaar afblijven en hebben elke keer als wij elkaar zien seks.
Zelf heb ik geen kriebels als ik aan hem denk/hem zie, maar het voelt wel erg goed. Vandaag zei hij dat hij niet weet of
hij wel aan een relatie toe is, of hij wel verliefd kan worden, dat hij zo erg is gekwetst door zijn ex dat hij niet weet of hij ooit weer iemand kan vertrouwen. Verder gaf hij aan dat hij wel wil uitzoeken of het iets tussen ons kan worden, dat hij dat ergens wel hoopt, maar dat het ook zo kan zijn dat hij het over een paar maanden afbreekt omdat hij het niet kan. Ik zag dit gesprek niet aankomen en weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Is dit gesprek een teken dat het te snel voor hem is na zijn vorige relatie? Ik hoef er niet direct een stempel van ‘relatie’ op te plakken, maar wil ook niet maanden ‘scharrelen’. Dit laatste heb ik ook aangegeven en dat snapte hij ook wel weer. Hebben jullie tips of ervaring hiermee?
maandag 11 januari 2021 om 00:40
Jij hebt geen kriebels als je aan hem denkt en hij is pas een half jaar vrijgezel na een relatie van 9 jaar?
Klinkt als een rebound voor hem. Kan altijd uitgroeien tot iets moois, je weet het niet, maar ik zou het zelf denk ik afkappen als ik geen kriebels voelde. Ook als ik die wel had, zou ik dit allemaal te onzeker vinden als ik op zoek zou zijn naar een vaste relatie.
Klinkt als een rebound voor hem. Kan altijd uitgroeien tot iets moois, je weet het niet, maar ik zou het zelf denk ik afkappen als ik geen kriebels voelde. Ook als ik die wel had, zou ik dit allemaal te onzeker vinden als ik op zoek zou zijn naar een vaste relatie.
maandag 11 januari 2021 om 00:58
Niemand weer toch zeker hoe hij of zij zich voelt over een half jaar. Best vreemd dus dat hij zegt ik vind het nu leuk om bij je te zijn maar over een half jaar kap ik het misschien wel af.
Of bedoelt hij als ik alleen thuis ben in corona tijd voel ik mij eenzaam en voel mij dan helemaal kut over mijn verbroken relatie en extra eenzaam.
Daarom vind ik het nu fijn om bij elkaar thuis te komen en seks te hebben.
Maar je snapt zeker wel dat als straks alles weer op en is ik weer lekker op stap ga met mijn vrienden ik jou niet meer nodig heb.
Een half jaar vind ok wel kort om over een 9 jarige relatie heen te te zijn. Maar daarbij maakt het natuurlijk wel een groot verschil of hij diegene is die de relatie heeft verbroken en er eigenlijk al langer klaar mee was.
Of dat hij volkomen onverwacht van de ene op de andere dag in de steek is gelaten.
Of bedoelt hij als ik alleen thuis ben in corona tijd voel ik mij eenzaam en voel mij dan helemaal kut over mijn verbroken relatie en extra eenzaam.
Daarom vind ik het nu fijn om bij elkaar thuis te komen en seks te hebben.
Maar je snapt zeker wel dat als straks alles weer op en is ik weer lekker op stap ga met mijn vrienden ik jou niet meer nodig heb.
Een half jaar vind ok wel kort om over een 9 jarige relatie heen te te zijn. Maar daarbij maakt het natuurlijk wel een groot verschil of hij diegene is die de relatie heeft verbroken en er eigenlijk al langer klaar mee was.
Of dat hij volkomen onverwacht van de ene op de andere dag in de steek is gelaten.

maandag 11 januari 2021 om 06:58
Jullie hebben het leuk, zo te lezen! Fijn ook dat hij eerlijk is over zijn twijfels, beter dan iemand die dat niet deelt. Maar jullie kennen elkaar pas twee maanden! Dan zijn twijfels over of het een lange relatie gaat worden, echt heel normaal. Ik zou eerlijk gezegd harder schrikken als hij nu al zou zeggen dat hij er zeker van is dat jullie bij elkaar horen. Mijn advies zou zijn: stel je verwachtingen nog even bij, want sommige dingen kan je nu gewoon nog niet weten - en geniet ervan zolang het leuk is!
maandag 11 januari 2021 om 07:01
Als iemand erover begint dat hij eraan twijfelt of hij een relatie wil dan heeft dat een doel en dat is niet om zich te uiten: hij wil jouw verwachtingen temperen zodat jij er geen relatie van verwacht. Een vorm van zich indekken zodat hij weer kan gaan zoeken naar nieuw zonder een woedende ex-lover. Immers hij heeft je gewaarschuwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 11 januari 2021 om 07:18
Enerzijds geloof ik niet dat je al helemaal over zo’n lange relatie heen bent na een half jaar. En anderzijds geloof ik ook niet in gericht daten naar een relatie toe. Het kost nou eenmaal wat tijd om de klik te verkennen en soms kom je er na een paar maanden achter dat die er niet voldoende is. Dus in principe zou ik zeggen: zolang het leuk is, is het leuk
Als ik echter voor mezelf spreek, toen ik weer ging daten na uit een lange relatie te komen, was dat niet exclusief en een nieuwe relatie was wel het laatste waar ik op dat moment naar op zoek was. Hij wil jullie contact gebruiken om dingen uit te zoeken voor zichzelf en is daar eerlijk over. Hou er inderdaad rekening mee dat er geen garanties naar jou toe gegeven worden dat het eindstation ‘relatie’ gaat zijn.
Mijn tip zou zijn om niet alleen maar met hem te daten, maar ook anderen (en dat wel tegen hem te zeggen). Het haalt zo de druk wat weg op wat jullie aan het doen zijn, jullie zijn elkaar in dit stadium niks verplicht en jij krijgt zo ook de kans om andere opties te verkennen en te vergelijken en ook uit te zoeken of je daar misschien wel kriebels krijgt.

Als ik echter voor mezelf spreek, toen ik weer ging daten na uit een lange relatie te komen, was dat niet exclusief en een nieuwe relatie was wel het laatste waar ik op dat moment naar op zoek was. Hij wil jullie contact gebruiken om dingen uit te zoeken voor zichzelf en is daar eerlijk over. Hou er inderdaad rekening mee dat er geen garanties naar jou toe gegeven worden dat het eindstation ‘relatie’ gaat zijn.
Mijn tip zou zijn om niet alleen maar met hem te daten, maar ook anderen (en dat wel tegen hem te zeggen). Het haalt zo de druk wat weg op wat jullie aan het doen zijn, jullie zijn elkaar in dit stadium niks verplicht en jij krijgt zo ook de kans om andere opties te verkennen en te vergelijken en ook uit te zoeken of je daar misschien wel kriebels krijgt.
maandag 11 januari 2021 om 07:53
Zou ermee kappen. Ik heb het ook echt geprobeerd na een pijnlijke break-up. Was een jaar daarna alleen toen ik mijn laatste vriend ontmoette.
Ik heb twee jaar een relatie met hem gehad waarvan ik anderhalf jaar twijfelde omdat ik ook nog niet over de breuk heen was met de man voor hem.
Dus zou jezelf de pijn besparen zeker omdat je ook niet verliefd op hem bent en je ook niet wil scharrelen.
Ik heb twee jaar een relatie met hem gehad waarvan ik anderhalf jaar twijfelde omdat ik ook nog niet over de breuk heen was met de man voor hem.
Dus zou jezelf de pijn besparen zeker omdat je ook niet verliefd op hem bent en je ook niet wil scharrelen.

maandag 11 januari 2021 om 09:45
Nou, dit zou ook mijn instelling zijn

Ik geloof ook niet in gericht daten voor een relatie, en het gewoon gezellig met elkaar hebben zonder vaste relatie (mits beiden het zo zien) is ook prima, dat maakt het toch niet minder gezellig?
maandag 11 januari 2021 om 13:06
Verschrikkelijk lijkt me dat. Met iemand uitzoeken of t wat kan worden met sex en al. En de volgende dag met een andere date tussen de lakens duiken.Bellinis schreef: ↑11-01-2021 07:18Enerzijds geloof ik niet dat je al helemaal over zo’n lange relatie heen bent na een half jaar. En anderzijds geloof ik ook niet in gericht daten naar een relatie toe. Het kost nou eenmaal wat tijd om de klik te verkennen en soms kom je er na een paar maanden achter dat die er niet voldoende is. Dus in principe zou ik zeggen: zolang het leuk is, is het leuk![]()
Ik doe niet aan met meerdere tegelijk daten. Ik vind dat echt helemaal niks. Ik verwacht dat ook van degene met wie ik date. Iemand die met meerdere date of de een na de ander heeft past toch niet bij mij.

maandag 11 januari 2021 om 13:42
Ik zie voor mezelf te weinig verschil tussen exclusief daten en een relatie. En ik ben best kieskeurig over met wie ik een relatie aanga, dus voor mij was dit een perfecte uitkomstabracadabra schreef: ↑11-01-2021 13:06Verschrikkelijk lijkt me dat. Met iemand uitzoeken of t wat kan worden met sex en al. En de volgende dag met een andere date tussen de lakens duiken.
Ik doe niet aan met meerdere tegelijk daten. Ik vind dat echt helemaal niks. Ik verwacht dat ook van degene met wie ik date. Iemand die met meerdere date of de een na de ander heeft past toch niet bij mij.

maandag 11 januari 2021 om 14:02
Op advies van een lid op Viva heb ik het boek Liefdesbang dit weekend uitgelezen.
En hoe jij het beschrijft is dit het begin van de dynamiek bindingsangst en verlatingsangst.
Het aantrekken en afstoten verhaal.
Het creëren van ruimte zodat het contact op zijn voorwaarden gaat en jij maar moet schikken.
Dit ga je doen eerst doen uit begrip en daarna om je hem niet kwijt wilt.
En je mag zeker niet verwachten dat alles wat hij doet, gaat leiden tot een relatie.
Hij gaat het nog paar tegen tussen neus en lippen door tegen je zeggen.
Als in: We hebben geen relatie hoor, of dit betekend niet dat we een relatie hebben.
Dus ook geen tientallen keren seks of iets attent vanuit hem of vanuit jou.
Hij heeft last van bindingsangst.
Nu ik beter weer zou ik zeggen laten gaan.
Want dit kan nog heel vermoeiend worden, ik spreek uit ervaring.
En hoe jij het beschrijft is dit het begin van de dynamiek bindingsangst en verlatingsangst.
Het aantrekken en afstoten verhaal.
Het creëren van ruimte zodat het contact op zijn voorwaarden gaat en jij maar moet schikken.
Dit ga je doen eerst doen uit begrip en daarna om je hem niet kwijt wilt.
En je mag zeker niet verwachten dat alles wat hij doet, gaat leiden tot een relatie.
Hij gaat het nog paar tegen tussen neus en lippen door tegen je zeggen.
Als in: We hebben geen relatie hoor, of dit betekend niet dat we een relatie hebben.
Dus ook geen tientallen keren seks of iets attent vanuit hem of vanuit jou.
Hij heeft last van bindingsangst.
Nu ik beter weer zou ik zeggen laten gaan.
Want dit kan nog heel vermoeiend worden, ik spreek uit ervaring.
maandag 11 januari 2021 om 15:44
Hij is een half jaar vrijgezel na relatie van 9 jaar, dan denk ik nou niet persé in het hokje bindingsangst. Lijkt er meer op dat hij niet verliefd is nu en verder geen verwachtingen wil creëren. De beginfase hoort fijn te zijn zonder alle zorgen, het feit dat het nu al niet helemaal lekker zit is denk ik een teken dat het ‘m niet gaat worden. Ik zou de eer aan mijzelf houden en het stoppen!

maandag 11 januari 2021 om 16:00
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik word nooit zo snel verliefd en vond het prima zoals het zich nu ontwikkelde. Hij belde vanmorgen dat hij niet meer wil daten. Moet eerst zijn leven weer op een rijtje hebben en dat had hij kennelijk nog niet was hij nu achter gekomen. Hij vond dat ook oneerlijk naar mij toe. Ik ben wel blij dat hij daar zo eerlijk over is ipv aan het lijntje houden en doorgaan met daten tegen beter weten in.

maandag 11 januari 2021 om 16:08
Ik denk dat mensen die meerdere dates tegelijkertijd hebben niet aan het uitzoeken zijn of het nog iets kan worden.abracadabra schreef: ↑11-01-2021 13:06Verschrikkelijk lijkt me dat. Met iemand uitzoeken of t wat kan worden met sex en al. En de volgende dag met een andere date tussen de lakens duiken.
Op het moment dat je echt verliefd bent, zoek je m.i niet verder. Deze mensen hebben allang besloten dat t m niet gaat worden maar vinden het wel fijn om het af en toe samen gezellig te hebben totdat ze de ware hebben gevonden.
Deze jongen heeft nu in omfloerste woorden bij TO aan dat wat hem betreft er niet meer in zit dan gezelligheid totdat hij iemand vind waar ie wel verliefd op is. Aangezien TO aangeeft dat ze geen scharrel- relatie wil, breekt ze dit beter af. Want meer zit er echt niet in.

maandag 11 januari 2021 om 16:12
Als iemand na twee maanden al aangeeft dat ie het geen relatie wil noemen en dat ie niet weet goeddoe er over een half jaar in staat, vind ik dat juist een enorme rode vlag als je iets serieus en langdurigs wilt.yette schreef: ↑11-01-2021 06:58Jullie hebben het leuk, zo te lezen! Fijn ook dat hij eerlijk is over zijn twijfels, beter dan iemand die dat niet deelt. Maar jullie kennen elkaar pas twee maanden! Dan zijn twijfels over of het een lange relatie gaat worden, echt heel normaal. Ik zou eerlijk gezegd harder schrikken als hij nu al zou zeggen dat hij er zeker van is dat jullie bij elkaar horen. Mijn advies zou zijn: stel je verwachtingen nog even bij, want sommige dingen kan je nu gewoon nog niet weten - en geniet ervan zolang het leuk is!
Natuurlijk weet je na twee maanden nog niet of dit een jarenlange verbintenis gaat zijn, maar als je na teee maanden al twijfels hebt en die gaat delen dan is het eigenlijk al duidelijk: “ Dit wordt m niet”.

maandag 11 januari 2021 om 17:05
Netjes van hem om het zo duideljik te melden. En jij door naar de volgende!Lindaaa_88 schreef: ↑11-01-2021 16:00Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik word nooit zo snel verliefd en vond het prima zoals het zich nu ontwikkelde. Hij belde vanmorgen dat hij niet meer wil daten. Moet eerst zijn leven weer op een rijtje hebben en dat had hij kennelijk nog niet was hij nu achter gekomen. Hij vond dat ook oneerlijk naar mij toe. Ik ben wel blij dat hij daar zo eerlijk over is ipv aan het lijntje houden en doorgaan met daten tegen beter weten in.