Tinder & ouders

11-01-2021 15:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje (paar weken) aan het tinderen en ook al best lang met een meisje aan het praten wat tot nu toe erg goed verloopt. We willen binnenkort waarschijnlijk wel wat afspreken (ligt een beetje aan corona maatregelen). Erg leuk allemaal natuurlijk. Ik zit echter wel met 1 ding, ik ben 21 en woon thuis, ik heb mijn ouders nooit verteld dat ik op Tinder zit omdat ik in eerste instantie gewoon even wilde kijken hoe dat ging en niet echt serieus op zoek was, nu ik al een tijdje met iemand aan het praten ben wordt het niet makkelijker om het aan mijn ouders te vertellen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik het beste vooraf al vertellen dat ik op Tinder zit en al een tijdje met iemand aan het praten ben, of juist toch eerst maar een keer wat afspreken en het dan later pas aan mijn ouders vertellen als het iets is? Wat zouden jullie doen?

Mijn ouders vinden het gebruik van Tinder o.i.d. allemaal gewoon prima, dus dat is verder het probleem ook niet eigenlijk.
Wat is het probleem dan wel?

Heb je nog nooit (gewone) vriendinnen gehad die bij jou thuis langskwamen? Heb je dat meisje al in levende lijve gezien? Natuurlijk zou ik de jongedame wel eerst zelf willen gezien hebben alvorens ze thuis te introduceren.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-01-2021 16:08
42.13% gewijzigd
Ik snap de vraag niet.
Dat gaat ze toch geen bal aan? Als je het onprettig vind om te melden, dan zeg je er gewoon niets over. Je bent daarin niets verplicht.
Ik zou haar niet al direct bij jou thuis uitnodigen, zou ik persoonlijk ook helemaal geen trek in hebben, de ouders van iemand op een eerste (of 2e) date al ontmoeten.
En als Tinder geen enkel probleem is (waarom zou dat een probleem kunnen zijn?) dan kan je als het klikt en serieuzer wordt gewoon antwoorden dat je haar via Tinder kent als dat gevraagd wordt.
Gewoon iets van; yo, ik ben even weg of wat zeg je normaal als je naar vrienden gaat?
Heb je voorheen wel eens een relatie gehad? Hoe deed je het toen? Van te voren van alles aan jouw ouders vertellen of was het op een gegeven moment: dit is X, mijn nieuwe relatie of zo?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Waarom zou je je ouders inlichten over iets wat er nog helemaal niet is?
wtf? vertel jij alles uit je privé leven aan je ouders?
je bent toch geen 14 9?
Been there, done that, got the T-shirt.
waarom zou je een eerste date mogelijk al je ouders laten zien?
"Yo mam, Ik heb op een discussie forum Truus leren kennen en het klikt wel. We gaan zaterdag een koffie to go halen."
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Toen ik 21 was woonde ik weliswaar niet meer thuis, maar ik vertelde nooit iets over mijn potentieeltjes. Die informatie was op geen enkele manier relevant voor ze geweest.
Je vertelt het hier alsof je iets op te biechten hebt aan je ouders, maar 1. Hier is niks raars aan en 2. Je bent 21.
Wat is hier het probleem?

Zeg anders dat je dan en dan op date gaat. Of jammer van de lockdown want je wil zo graag iets leuks gaan doen met X. Dan vragen zij hoe je haar kent en dan zeg jij tinder.
Wat is het probleem, vertellen dat je iemand ontmoet hebt of vertellen dat het via Tinder is?
Spreek eerst maar eens met haar af, stuk wandelen met een coffee to go oid.
Ik neem aan dat je op jouw leeftijd de deur uit kan zonder je ouders in te lichten waar je heen gaat? En anders volstaat "wandelen met een vriendin".
stellar schreef:
11-01-2021 16:06
Ik zou haar niet al direct bij jou thuis uitnodigen, zou ik persoonlijk ook helemaal geen trek in hebben, de ouders van iemand op een eerste (of 2e) date al ontmoeten.
En als Tinder geen enkel probleem is (waarom zou dat een probleem kunnen zijn?) dan kan je als het klikt en serieuzer wordt gewoon antwoorden dat je haar via Tinder kent als dat gevraagd wordt.
Het is ook zeker niet de bedoeling om thuis af te spreken hoor. We wonen beide nog thuis en willen in het begin liever nog niet thuis afspreken.
'Waarom zou dat een probleem kunnen zijn?' -> Ik snap dat zelf ook niet, maar ik ken genoeg verhalen waarbij de ouders het raar vinden en niet waarderen als je iemand via Tinder (of een andere dating app / site) hebt leren kennen. Dit is bij mijn ouders totaal geen issue, en al zou dat zo zijn dan heb ik hierin natuurlijk nog mijn eigen mening.
dianaf schreef:
11-01-2021 16:07
Gewoon iets van; yo, ik ben even weg of wat zeg je normaal als je naar vrienden gaat?
Heb je voorheen wel eens een relatie gehad? Hoe deed je het toen? Van te voren van alles aan jouw ouders vertellen of was het op een gegeven moment: dit is X, mijn nieuwe relatie of zo?
Voorheen heb ik wel een relatie gehad en daar wisten mijn ouders vooraf eigenlijk wel al dat dit eraan zat te komen. We zagen elkaar erg veel buiten school om etc.. En ik vind persoonlijk een relatie op de middelbare school (ik was 14) toch anders dan hoe het nu gaat, dat was namelijk veel minder serieus of zo.

------------------

Ik ga even niet iedere reactie waarop ik wil reageren quoten. Het meeste komt wel een beetje op hetzelfde neer.
Ik kan uiteraard gewoon de deur uit gaan zonder te vertellen wat ik ga doen, al zeg ik meestal wel waar ik naartoe ga maar het is niet zo dat ik niet weg kan zonder dit te vertellen. De laatste tijd ben ik niet veel weg, ik heb in deze coronatijd weinig met vrienden afgesproken maar daarvoor ging ik daar natuurlijk ook vaak heen dus is het niet raar als ik ineens weg ben.
Ik denk persoonlijk ook wel dat de periode het wat lastiger maakt, normaal ga je gewoon even wat drinken en is het een stuk gemakkelijker.
Ik denk dat het probleem is dat je ouders controlerend zijn en alles willen weten? Ik kon vroeger ook niet zomaar weg en zat dus ook met dit soort dingen. Gelukkig kon ik op mijn 20e op mezelf gaan wonen.

Zelf zou ik eerst met haar gaan afspreken en dan pas later vertellen als het meer is. Misschien is het na 1 date al niks.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
viva-thijs schreef:
11-01-2021 16:16
Het is ook zeker niet de bedoeling om thuis af te spreken hoor. We wonen beide nog thuis en willen in het begin liever nog niet thuis afspreken.
'Waarom zou dat een probleem kunnen zijn?' -> Ik snap dat zelf ook niet, maar ik ken genoeg verhalen waarbij de ouders het raar vinden en niet waarderen als je iemand via Tinder (of een andere dating app / site) hebt leren kennen. Dit is bij mijn ouders totaal geen issue, en al zou dat zo zijn dan heb ik hierin natuurlijk nog mijn eigen mening.

Voorheen heb ik wel een relatie gehad en daar wisten mijn ouders vooraf eigenlijk wel al dat dit eraan zat te komen. We zagen elkaar erg veel buiten school om etc.. En ik vind persoonlijk een relatie op de middelbare school (ik was 14) toch anders dan hoe het nu gaat, dat was namelijk veel minder serieus of zo.
Oké, dus Tinder is niet het issue.
Dat je een date hebt wel dan? Je maakt het wel wat zwaar allemaal. Ontmoet elkaar en kijk eerst maar eens of jullie elkaar daadwerkelijk leuk vinden. Op date gaan maakt het niet meteen een relatie.
Hoogtijd om langzaam de touwtjes los te knippen. Hou je aan de afspraken thuis van etenstijd, opruimen, herrie maken etc. En verder leer je eigen leven te leiden, niet alles meer delen met je ouders.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik snap het probleem niet ...

Je ouders hebben er geen probleem ermee.

Zij niet, jij niet....Dus wie wel dan?

Elke ademhaling of wc-gang hoef je toch ook niet te melden...
Geen probleem, toch? Als de coronamaatregelen het toelaten, zou ik gewoon tegen je ouders zeggen dat je iets gaat drinken met vrienden of zo. Ze hoeven niet alles te weten en als jij dan liever nog even voor je houdt dat je een date hebt - via Tinder of niet - kan dat gewoon prima, hoor. Ik kan begrijpen dat je er pas wat over zou willen zeggen als het serieus tussen jullie is, maar afgezien daarvan lijkt dit mij niets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Waarom zou je dat moeten zeggen? Je kunt toch gewoon zeggen dat je hem via via ontmoet hebt en erna zijn fb gekregen hebt. Maar aangezien je ouders niks hebben tegen tinder zou ik het gewoon vertellen als hij met jou op bezoek is bij hun.
Mijn oudste is 21, als die me zegt (hoeft niet eens): He mam, heb een date morgen
Dan zeg ik: have fun

En als ze wil en als het gesprek er op komt, dan vraag ik: Goh, hoe ken je hem/haar eigenlijk?
Zeg gewoon dat je weg bent naar een afspraak met iemand. Als ze dan al vragen 'met wie dan?' Zeg je: Gewoon, met een meisje. Meer hoeven ze niet te weten toch?

Als het echt serieus is en ze vragen een keer hoe je haar hebt leren kennen, kun je alsnog zeggen dat het via Tinder is. Maar waarom zou je in hemelsnaam je ouders moeten vertellen dat je op Tinder zit?
Zeg gewoon dat je een date hebt. Misschien vragen je ouders dan "goh waar ken je haar van?" "Nou van Tinder, doei!"
https://youtu.be/rrs6ATnaXSU

Komt toch n beetje over als de mannelijke versie hier van
Been there, done that, got the T-shirt.
Dit is niet lullig bedoeld maar ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat je hier zo over na zit te denken dat je hier advies om moet vragen op een forum. Zo belangrijk is het nou ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven