Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn voorhoofd, masseren?

09-01-2021 15:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb al een paar dagen last van hoofdpijn, vooral boven mijn linkeroog.
Pijnstiller werkt niet echt, iemand andere tips? Helpt masseren bij sommigen of maakt dat het erger?

Bij voorbaat dank!
Bij mij helpt dat soms maar dat is heel persoonlijk. Proberen dus maar. Of een lekker koud washandje erop. Wil ook wel eens helpen.
O van die hoofdpijnen die dagen blijven zitten...
Ik neem dan meestal 2 ibuprofen 400 mg en een paracetamol zetpil 1000 mg. Dan kan ik het daarna bijhouden met elke tig uur 1 ibuprofen.
In de tijd dat de boel nog niet aanslaat: masseren, pols onder stromend koud water... en afwachten (ik hoop meestal dat ik in slaap val).
Wat vaak werkt en het zeker niet erger maakt is je oorbellen uit en je oor masseren.
Klinkt gek maar waard om te proberen.
je oorlel tussen duim en wijsvinger (duim achter je oorlel en de zijkant/lengte van je wijsvinger) en dan zachtjes wrijven van binnen naar buiten, omhoog naar je oorschelp en zachtjes trekken aan je oor.
Beetje afhankelijk van hoe stug of soepel je oor is en wat prettig voelt kan je wat steviger of zachter. Je kan het niet fout doen, zolang je je oor maar niet zeer doet maar dat lijkt me logisch. Bij mij helpt vooral het zachtjes aan mn oor trekken heel erg.
Succes
herfstappeltaart schreef:
09-01-2021 15:49
Bij mij helpt dat soms maar dat is heel persoonlijk. Proberen dus maar. Of een lekker koud washandje erop. Wil ook wel eens helpen.
Koud washandje had ik al geprobeerd helaas.
Warm gelpack erop leggen met een laurierblaadje tussen huid en gelpack.

Gelpack is bij de dogist (Kruidvat heeft ze al voor een 2 euro) te koop, warm en koud te gebruiken. Erg handig even in de magnetron opwarmen of in de vriezer om te koelen.
bia-pia schreef:
09-01-2021 15:52
O van die hoofdpijnen die dagen blijven zitten...
Ik neem dan meestal 2 ibuprofen 400 mg en een paracetamol zetpil 1000 mg. Dan kan ik het daarna bijhouden met elke tig uur 1 ibuprofen.
In de tijd dat de boel nog niet aanslaat: masseren, pols onder stromend koud water... en afwachten (ik hoop meestal dat ik in slaap val).
Ja dit, inclusief duizeligheid. Oei, zoveel pijnstilling durf ik niet te nemen. Deze keer steeds paracetamol om de paar uur. Soms slaat dat aan, deze x niet.
Ik blijf even masseren nu.
stellar schreef:
09-01-2021 15:54
Wat vaak werkt en het zeker niet erger maakt is je oorbellen uit en je oor masseren.
Klinkt gek maar waard om te proberen.
je oorlel tussen duim en wijsvinger (duim achter je oorlel en de zijkant/lengte van je wijsvinger) en dan zachtjes wrijven van binnen naar buiten, omhoog naar je oorschelp en zachtjes trekken aan je oor.
Beetje afhankelijk van hoe stug of soepel je oor is en wat prettig voelt kan je wat steviger of zachter. Je kan het niet fout doen, zolang je je oor maar niet zeer doet maar dat lijkt me logisch. Bij mij helpt vooral het zachtjes aan mn oor trekken heel erg.
Succes
Ga ik zo uit proberen, thanks!
Someonenew schreef:
09-01-2021 15:57
Warm gelpack erop leggen met een laurierblaadje tussen huid en gelpack.

Gelpack is bij de dogist (Kruidvat heeft ze al voor een 2 euro) te koop, warm en koud te gebruiken. Erg handig even in de magnetron opwarmen of in de vriezer om te koelen.
Laurierblad niet in huis, maar gelpack wel. Gebruik die altijd koud, maar nooit warm geprobeerd
Mabido schreef:
09-01-2021 15:59
Ja dit, inclusief duizeligheid. Oei, zoveel pijnstilling durf ik niet te nemen. Deze keer steeds paracetamol om de paar uur. Soms slaat dat aan, deze x niet.
Ik blijf even masseren nu.
Als je het vaker hebt, zou ik het een keer overleggen met je huisarts, hoe dat zit met pijnstilling als het niet werkt.
Even in je neus laten porren met een teststaaf wil ook wel eens helpen.
Als je ook duizelig bent kan je het beste naar je huisarts.

Ik heb nooit langdurig hoofdpijn; hooguit een paar minuten.

Je kan hoofdpijn krijgen van paracetamol overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aan één kant boven je oog zou migraine kunnen zijn. Dat is niet altijd met lichtflitsen, wel meestal met een brak gevoel erbij. Als je het vaker hebt: een keer naar de huisarts? Voor nu: als het migraine is, zou de aanval bijna voorbij moeten zijn.

Als het geen migraine is: haar wassen onder de douche. Soms helpt een lepeltje honing of een hap druivensuiker.

Paracetamol niet over de dag verspreiden, maar beginnen met twee tegelijk en dan een aantal uur niets. Paracetamol met ibuprofen OF naproxen combineren kan geen kwaad, het zijn twee verschillende dingen (zegt huisarts). Paracetamol combineren met een kop koffie kan ook werken.

Yogaoefeningen voor je nek en schouders helpen soms.
Warmte pack, heerlijk bij hoofdpijn ! Onder de douche met de hammam lijn van Rituals. Gember thee. 1000mg plus ibu neem ik sowieso altijd in in combi met hier boven. Of exedrin.
Ik heb dat ook wel eens, ik noem dat altijd "schele" hoofdpijn.
Wat mij helpt is om Dampo op de plek te smeren.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Tocotholin op je voorhoofd smeren, dat verbloemd de pijn. En als pcm niet helpt zou het misschien migraine kunnen zijn dat zit vaak boven je linker of rechter oog op een punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven