Tinder & ouders

11-01-2021 15:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje (paar weken) aan het tinderen en ook al best lang met een meisje aan het praten wat tot nu toe erg goed verloopt. We willen binnenkort waarschijnlijk wel wat afspreken (ligt een beetje aan corona maatregelen). Erg leuk allemaal natuurlijk. Ik zit echter wel met 1 ding, ik ben 21 en woon thuis, ik heb mijn ouders nooit verteld dat ik op Tinder zit omdat ik in eerste instantie gewoon even wilde kijken hoe dat ging en niet echt serieus op zoek was, nu ik al een tijdje met iemand aan het praten ben wordt het niet makkelijker om het aan mijn ouders te vertellen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik het beste vooraf al vertellen dat ik op Tinder zit en al een tijdje met iemand aan het praten ben, of juist toch eerst maar een keer wat afspreken en het dan later pas aan mijn ouders vertellen als het iets is? Wat zouden jullie doen?

Mijn ouders vinden het gebruik van Tinder o.i.d. allemaal gewoon prima, dus dat is verder het probleem ook niet eigenlijk.
Ben je echt 21?
Jeetje, ben je echt 21?
Zeg gewoon dat je een date hebt, ik kan me echt niet voorstellen dat je ouders dat niet leuk voor je vinden. Of, als je geen zin hebt in vragen, zeg je het niet. Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn.
Sorry ik kan er naast zitten maar je klinkt niet erg als 21. Eerder 12.
Het is maar een app hè. Zou je je ouders ook expliciet vertellen dat je de app van de AH of de ABN-Amro geïnstalleerd hebt?

En als ze vragen waar je haar ontmoet hebt kan je ook antwoorden met: "online", mocht je je er ongemakkelijk bij voelen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Je maakt daten nu al veel te zwaar. Gaat nog lastig worden op Tinder dan....
viva-thijs schreef:
11-01-2021 15:52

Mijn ouders vinden het gebruik van Tinder o.i.d. allemaal gewoon prima, dus dat is verder het probleem ook niet eigenlijk.
Wat wel dan?
viva-thijs schreef:
11-01-2021 15:52
Volgens mij zijn er geen problemen.

Mijn zoon wordt deze maand 21 en als hij zou vertellen dat hij een date heeft morgen/straks/whatever hoef ik niks anders dan hem plezier te wensen.

En meer hoef ik ook niet te weten.
AeonOfWinter schreef:
11-01-2021 16:09
"Yo mam, Ik heb op een discussie forum het Viva-forum Truus leren kennen en het klikt wel. We gaan zaterdag een koffie to go halen."
Is het misschien Grindr?
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik denk dat het vooral een beetje komt doordat het hele online daten nieuw voor mij is, daar komen dan gewoon vragen en onzekerheden uit. Ik ga het gewoon loslaten, en hopelijk leuke dates tegemoet.
Paupertrol schreef:
11-01-2021 17:42
Sorry ik kan er naast zitten maar je klinkt niet erg als 21. Eerder 12.
Niet erg respectvol, vind je wel?
Ach gezellig een retorische vraag.

Ik vind je inderdaad als een puber klinken die bang is voor een standje.
viva-thijs schreef:
11-01-2021 19:42
Ik denk dat het vooral een beetje komt doordat het hele online daten nieuw voor mij is, daar komen dan gewoon vragen en onzekerheden uit.

Dat kan, maar je ouders die ken je toch al 21 jaar en hoe je je in je OP afvraagt, hoe je hen dat moet vertellen, dat getuigt niet van enige volwassenheid.
Trouwens, hoe deed je dat dan tegenover je ouders bij een date die niet online was ontstaan? Of is dit gewoon je allereerste date (toevallig via Tinder)?
Ontramp ze eerst door te zeggen dat je gaat samenwonen. Als ze van de schrik bekomen zijn zeg je dat het een grapje was en dat je alleen maar op date gaat via Tinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven