Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze zat vorige week op de P3 lijn, wat betekent dat 97% van de baby's groter is, dus dat is wel zorgelijk. Maar als ze naar P10 bij zou trekken, is het 'gewoon' een kleine baby en wordt de situatie direct anders. Ben vooral blij dat haar hoofdje in ieder geval wel gewoon op schema groeit, babyvet is in Nederland natuurlijk geen levensbehoefte. Ze krijgt sowieso genoeg eten als ze op de wereld is! En hikken doet ze vandaag voor het eerst volgens mij, voelde vanochtend wat ritmisch in m'n buik gedurende een minuut of 10 :-).

Nog niet nagedacht over de bevalling eigenlijk, over 2 weken gesprek over. Zal me eens in gaan lezen, bad klinkt wel heel fijn!
Goedemorgen allen!

Voor alle zwangeren
Poeh, mijn motivatie voor het werk is een beetje zoek. Die is vast met verlof geloof ik, hoewel ik nog 11 werkdagen voor de boeg heb. Ik kan bijna zo'n aftelkalender gaan gebruiken ;-) ernstig! Hebben jullie daar bij vlagen ook last van? Komt misschien ook wel omdat ik door het ziek zijn van mijn vader echt heel hectische maanden heb gehad en het nu eindelijk ietsje rustiger voelt (hoewel de moeder van de kinderen van m'n vriend ook geopereerd is en daar ook wel een en ander speelt, maar daarbij sta ik meer aan de zijlijn), waardoor ik ineens meer bezig kan zijn/ben met de baby. En nu wil ik daar ook alleen maar mee bezig zijn in mijn roze bubbel, haha!

Bijna 32 weken nu en ik krijg de indruk dat het indalen langzamerhand is begonnen. Bij vlagen voel ik haar toch echt iets lager, ik heb wat minder last van maagzuur en ik merk dat ze meer schuivend/draaiend beweegt dan een paar weken geleden. Maandag weer controle, dus ben benieuwd of ze dan al wat meer kunnen voelen qua ligging en of ze de goede kant op wijst.

In mijn zwangerschapsclubje zijn de eerste twee nu bevallen! Eentje was ook al uitgerekend op 4 december, dus dat was te verwachten. De ander had eigenlijk net voor Kerst moeten komen, maar ze voelde geen beweging meer en op de echo was ook geen beweging te zien (gelukkig wel een duidelijke hartslag) en het vermoeden was een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig maken ze het allemaal goed! En dan zie je die foto's van dames die eerst net zo'n ronde buik hadden als jijzelf... dan komt ineens het besef dat je zelf straks ook zo'n klein baby'tje in je armen hebt en er voor de rest van je leven iemand bij is :heart: :hug: ! Hebben jullie dat soms ook bij vlagen? Of zijn het gewoon de hormonen hier haha!

Voor alle bijna-zwangeren
Zo gek (en stiekem ook heeljammer) dat ons topic ineens in twee groepjes uit elkaar is gevallen: degene die zwanger zijn (van meisjes ook nog eens) en de rest die nog altijd op het wachtbankje zitten. Ik gun jullie een mooie afsluiting van 2020 en een prachtig 2021 met dezelfde kwaaltjes, verwonderingen en belevenissen zoals wij hebben gedeeld dit jaar. Het is jullie allemaal enorm gegund en ik hoop ook dat jullie af en toe nog eens komen vertellen hoe het gaat :-)! Ondertussen duim ik dat er toch al wat meer met een zeer prille zwangerschap rondlopen, misschien nog onwetend. Tot snel!
ranjaa Op zich merk ik vrijwel niks van het indalen verder. Het gewaggel is al minder, misschien was het wel gewoon stijfheid van het vele zitten voor werk/combi met kou, geen idee? Brandend maagzuur heb ik gelukkig nog helemaal geen last van gehad (of nou ja, 1 dag in het eerste trimester, niet noemenswaardig eigenlijk). Denk dat ik geluk heb omdat mijn bovenlichaam best lang is qua verhouding en mijn buik redelijk laag, en misschien ook omdat de baby wat kleiner is. Fijn dat je ook kunt aftellen op werk en kunt toeleven naar verlof, succes met de laatste loodjes! Heel herkenbaar, ik heb letterlijk mijn werkdagen opgeschreven een aantal weken van tevoren en ben gaan afstrepen, hielp me door moeilijke momenten heen (als mijn baas weer met een berg werk aan kwam zetten of mijn onderrug begon te protesteren). Denk dat als mijn verlof later begon ik me daar ook op in had gesteld, maar de laatste loodjes wegen wel zwaar. Ook ik begin me meer te verdiepen in de bevalling, het komt nu toch wel "eng" dichtbij al! Bij mij op de cursus zijn er ook al twee bevallen rond 32/34 weken, wel confronterend zeg.

GreenBean Wat naar om te horen dat de kleine meid (te) klein is. Snap dat je daar wel van schrikt. Hopelijk lukt het je om rustiger aan te blijven doen en je niet teveel druk te maken, beide dingen komen de groei ook ten goede! En de medische wereld houdt jullie goed in de gaten, dus het komt vast helemaal in orde. :hug:

Morgen 33 weken zwanger en mijn laatste werkweek gaat maandag in. Daarna heb ik officieel vakantie en na de jaarwisseling officieel verlof. Ik vind het een heerlijk vooruitzicht. Ik heb wel 3957362 dingen in mijn hoofd die ik nog wil doen, wordt denk ik wel een uitdaging om mezelf af te remmen en niet alleen als een gek bezig te gaan in huis (brrr nesteldrang, en ik houd niet eens van schoonmaken!) maar ook leuke/ontspannende dingen te blijven doen. Scheelt dat ik de baby-uitzet wel compleet heb al (behalve luiers en verzorgingsproducten voor baby & mezelf), dat geeft wel rust.

Lichamelijk voel ik me prima, maar de slapeloosheid die ik in het 1e trimester had is wel teruggekomen. Ik ben als ik geluk heb om 5 uur 's ochtends klaarwakker, als ik pech heb 3 uur 's nachts. :sheep: Niet ideaal in combi met fulltime werken, gelukkig is dat probleem snel opgelost. ;-)

Maandag weer controle bij de verloskundige, ik ben heel erg benieuwd of de kleine dame al gedraaid is en nu met haar hoofdje de juiste kant op ligt. Ze heeft in ieder geval wel heel veel bewogen afgelopen 2 weken, heb weinig schopjes meer gevoeld maar vooral golvende bewegingen in mijn buik (ook zichtbaar aan de buitenkant). Ik zou zweren dat ze 180 of zelfs 360 graden draait soms. Wat dat betreft wel een goed teken, ze heeft dus nog wel genoeg ruimte. Het is me wel een raadsel waar ze nou ligt, ik voel bijvoorbeeld altijd de hik onderin mijn buik, ook toen de echo liet zien dat ze met de kont naar beneden lag. Inmiddels voel ik soms schopjes rond mijn navel (zou kunnen door de stuitligging, ze heeft haar benen omhoog namelijk) en dan later bovenin mijn buik tegen mijn ribben. :roll: Toch maar duimen dat ze zich goed gaat settelen, is de aanstaande mama ook weer gerust. :mrgreen:

Eigenlijk niet zoveel speciaals te melden hier. Hoop dat het met iedereen goed gaat, en hoop stiekem op nog wat nieuwe zwangeren/"oude" zwangeren die zich melden. Hopelijk schrikken we jullie niet af met onze preggo-gebabbel!
Zentony hoe ging je controle gisteren? Heb je nu ook nog een echo of dat niet? Ik had gisteren ook controle bij exact 32 weken en m’n laatste echo was met 19 weken en nog steeds geen aanleiding voor een extra echo. Hoewel heel fijn, ook spannend! M’n buik is wat “krap” aldus de verloskundige, omdat ik ook vrij klein ben. Dus de dame wordt al goed naar beneden geduwd en ligt, zoals ze kan voelen, netjes met dr hoofdje beneden in de achterhoofdligging. Een hartslag als een galopperend paardje en verder geen bijzonderheden. De volgende keer het bevalplan bespreken en de keer erop, omstreeks 36 weken een liggingsecho!

Tot snel allemaal, hoop dat iedereen binnenkort nog even laat weten hoe het gaat. Op naar mooie lockdown-baby’s ;-)
Hoi allemaal, daar ben ik eindelijk weer.
Drukke tijd gehad, en zwangerschapsdementie zorgde ervoor dat ik mijn wachtwoord vergeten was... Ik heb alles bijgelezen en vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen. Sommige dingen zijn zo herkenbaar, en andere dingen weer helemaal niet.

Hier gaat alles goed. Alle echo's en controles zijn goed, ik voel de dame goed en vaak bewegen en geniet er enorm van. Ben wel minder gaan werken, want het werd te zwaar. Ik merk dat sinds ik minder uren werk, een heel stuk beter in mijn vel zit. Ik tel ook al af tot mijn verlof, nog 4,5 week! Het gaat inderdaad de laatste tijd heel erg snel. Lichamelijk merk ik dat het wel zwaarder wordt. Ik kan ook niet meer lang achter elkaar zitten, en baal er enorm van dat de zwembaden nu weer dicht zijn. De grote baby-spullen zijn in huis, het lijstje wordt steeds kleiner. Het wordt ook meer echt als je al die spullen ziet staan. Soms overvalt mij het gevoel van "kan ik dit allemaal wel?". Ik ben vrij bang voor de bevalling, en dan vooral de pijn. Wat ik eigenlijk heel gek vind, want ik heb een hoge pijngrens en mijn idee is wel om zonder pijnmedicatie te bevallen. Ik probeer nu zoveel mogelijk positieve verhalen te lezen, in de hoop dat het meevat haha. We zullen zien. We zijn al wel veel met de bevalling bezig. Ik wil graag thuis bevallen met een bevalbad. Maar dat is de wens, als het uiteindelijk anders gaat is het ook oke. Ik voel de dame dus heel veel en vind dat zo gezellig! Nog niet bewust de hik gevoeld. Wij laten onze geboortekaartjes ontwerpen, ben heel benieuwd naar de eerste proefdruk! Verder merk ik dat ik ook wel emotioneler ben dan anders. Soms voel ik mij uit het niets rot. Kan dan niet heel erg goed omschrijven waar dat dan door komt. Kan ook zo weer weg zijn, herkennen jullie dat?

Ik weet nu mijn wachtwoord weer, dus hopelijk tot snel allemaal!
Lathyrusjes Welkom terug haha! Blij dat de controles goed zijn en je je beter voelt nu je minder kunt werken. Heel herkenbaar, dat lange zitten hakte er hier ook in en het besef en de twijfel die ineens toe kan slaan. Ik ben zelf het meeste van de tijd emotioneel verrassend stabiel en vrolijk merk ik, maar toch kan ik nu wel op bepaalde momenten ineens heel erg gaan twijfelen aan mezelf. Hoe ik in hemelsnaam de eerste maanden met baby ga doorkomen en het herstel na de bevalling. Ik ben vooral bang dat ik een psychisch wrak ga zijn en straks werk en privé niet kan combineren. Eigenlijk veel beren op de weg zien en te ver vooruit willen kijken. Ik probeer mezelf dan maar te dwingen om me te focussen op nu: de zwangerschap gaat goed en ik kijk uit naar de kleine.

ranjaa Fijn om te horen dat jouw meisje al goed klaar ligt "voor de start"! Heb je er nog last van dat het wat krapper wordt allemaal, of valt het mee? Mijn controle vorige week was prima in orde. Volgens mij krijg ik nu alleen nog reguliere controles zonder echo, maar wel een echo als ik overtijd ben (voor vruchtwater checken) of als ze twijfelen over de ligging. Voor mij prima, ik vond de echo met 31 weken toch wel een beetje tegenvallen (verwend, I know), je ziet het toch allemaal wat minder goed omdat de baby nu zo groot is en niet meer helemaal in beeld past. Ze lag ook met haar hoofdje richting mijn rug, dus dat was slecht te zien (en is toch niet echt goed te herkennen op een 2D echo). Ik kijk vooral uit naar de echte ontmoeting nu :heart:

Vorige week bij de verloskundige wel weer te horen gekregen dat de dame nog steeds in een stuitligging ligt zoals de vorige keer. Mocht ik me van de verloskundige geen zorgen over maken, veel baby's draaien nog. Inmiddels weer een weekje verder en heb het idee dat er nog niet veel veranderd is. Mijn volgende stap was om de tip van acupunctuur te proberen, maar helaas heeft de lockdown roet in het eten gegooid en is dat niet mogelijk tot half januari (en dan heeft het geen zin meer voor mij). Dus voor nu maar duimen dat ze zich nog uit zichzelf bedenkt. Ik heb er geen controle over dus probeer het zoveel mogelijk los te laten nu. Volgende week heb ik weer een afspraak staan bij de verloskundige, dan gaan we het hebben over de bevalling en eventuele volgende stappen mocht er nog niet gedraaid zijn in mijn buik.

Vandaag eerste dag van mijn verlof :hyper: Zo lekker dat je wat kan rommelen/voorbereiden en ook rustig aan kan doen zonder zorgen over werk/eeuwig zitten achter de laptop. Ik slaap wel minder goed, maar zit er nu ook minder mee.

Zo'n gek idee dat over minder dan 3 weken de kleine al "mag" komen met 37 werken. Dat is zo snel O_O . Ik heb trouwens mijn vluchttas nog leeg klaarstaan, zal hem deze week vullen, wel fijn voor de gemoedsrust, maar tegelijkertijd voelt het ineens dan wel zo "echt". Hebben jullie hem al staan?

Fijne week allemaal!
Zentony Geniet van je verlof! Kijk er zo naar uit om lekker even niks te hoeven en me echt voor te bereiden op de baby. Nu toch nog vooral bezig met werk en alles goed af willen sluiten. Maar daar heb ik ook nog 4 weken voor gelukkig. Duimen dat de baby nog draait inderdaad, maar wat je al zegt daar heb je echt geen invloed op dus knap dat je het lekker laat gebeuren!

Lathyrusjes Goed dat je er weer bent! Herken je gevoel hoor, ook hier regelmatig twijfels over hoe ik dat allemaal ga doen als de baby er is. Gek genoeg zit ik qua bevalling nog op het niveau 'geen idee wat me gaat gebeuren, dus ga me er niet druk om maken', maar denk dat dat ook zomaar om kan slaan. Goed dat je minder bent gaan werken, als je lijf aangeeft dat het genoeg is, gewoon lekker naar luisteren!

Ranjaa Ze kan er maar klaar voor liggen hè, zo lang ze maar wel bedenkt dat ze nog een paar weekjes moet wachten ;-).

Ons meisje is nog steeds een kleintje, maar gelukkig is ze de laatste 2 weken van het hele kritieke P3 lijntje weer naar P10 aan het klimmen en dan is alles meteen een stuk minder zorgelijk. Heb het advies gekregen om het vooral fysiek rustig aan te doen, werken mag en kan nog gewoon (thuis) dus dat doen we dan maar braaf ;-). Poetsen doet m'n vriend nu in z'n eentje en de boodschappen worden bezorgd. Wel iedere dag een rondje wandelen, want ik merk dat dat voor mijn energie toch wel heel veel doet. Ik heb lichamelijk dan wel weer helemaal nergens last van qua zwangerschap. Rug en bekken echt geen verschil met 7 maanden geleden en lang zitten is ook al geen probleem. Maar de reuma maakt het al lastig genoeg, dus blij dat ik dat er niet ook nog bij heb.

Fijne kerst allemaal dames, een extra bijzondere voor ons dit jaar met de lockdown, maar wel een mini in de buik erbij!
Lathyrusjes Welkom terug ;-)! Leuk hè, zwangerschapsdementie, haha. Mooi dat je je wachtwoord weer weet in ieder geval. Jij kan dus ook al flink gaan aftellen naar je verlof, wat gaat het snel. Heel goed dat je ook even voor jezelf zorgt door wat minder uren te gaan werken. Last van langdurig zitten herken ik wel inderdaad, hoewel het bij mij wel beter wordt na mijn bezoekjes aan de bekkenfysio (het is natuurlijk wel verstandiger om sowieso wat meer te variëren met lopen en liggen tussendoor, maar soms kan dat even niet zo gemakkelijk tijdens het werk). Wat vervelend dat je zo op ziet tegen de bevalling! Heb je al een cursus gevolgd of ben je je aan het inlezen? Is hypnobirthing of zwangerschapsmindfulness nog iets voor jou? Ik zou ook wel graag een bevalbad willen, ik denk dat het warme water heel fijn is voor het opvangen van de weeën en ook om wat meer te kunnen ontspannen. Mooi dat tegenwoordig zoveel mogelijk is!

Zentony spannend dat je kleine meid nog in een stuit ligt! Het kan natuurlijk echt nog wel alle kanten op, maar ik kan me ook indenken dat je wel steeds meer moet beginnen te bedenken wat je wil als ze lekker zo blijft liggen. Enne, happy verlof dan maar :-)!! Het is echt begonnen voor jou! Heb je nog plannen voor de komende weken, wat je lekker wil doen (of juist niet)? Gek hè, dat die 37 weken ineens heel dichtbij lijken... dat besef heb ik ook steeds meer en de ene dag voelt het alsof het mega snel gaat en de andere dag duurt het me allemaal nog steeds veel te lang, want ik zou haar zo graag willen ontmoeten (L). Haha, wel leuk om te lezen dat jullie dat soort dingen soms ook zo ervaren. Ik heb hier nog geen vluchttas klaar staan, maar ik ga hem vanaf mijn verlof ook klaarzetten en rustig inpakken. Ik denk maar in de badkamer, zodat ik altijd snel nog even mijn lenzen/bril/toiletspullen er in kan gooien (anders wordt dat vást vergeten).

GreenBean Wat fijn dat ze langzamerhand steeds meer richting een grotere dame aan het groeien is. Hoewel klein, is het toch echt heel fijn als het niet meer zo zorgelijk is. Kan me voorstellen dat je dan fysiek wel rustig aan moet doen, zodat je lichaam alle ruimte geeft aan je meisje om te kunnen groeien, maar stiekem is het ook misschien wel fijn dat je nog wel kunt werken en in die zin wat afleiding hebt :-). Goed dat je lekker wandelt en je geen last hebt van je rug en bekken! Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn met reuma, maar denk dat je daar ook al genoeg last van kunt hebben inderdaad. Dan is het toch fijn als de rest maar zo goed mogelijk gaat. Ben je ook al aan het aftellen naar je verlof of valt dat nog mee?

Vandaag ben ik nog aan het werk, en volgende week ook nog drie dagen en dan begint mijn verlof ook! Het aftellen is wel echt begonnen, ik merk dat mijn hoofd er niet meer bij is en dat ik sommige simpele dingen ineens niet meer zie (hoofdrekenen...). Dat ben ik helemaal niet gewend en mijn collega's ook niet, dus die maken enorm veel grapjes nu, maar geven me gelukkig ook lekker de ruimte om alles af te handelen. Ik merk wel dat ik soms nog steeds lange en drukke werkdagen heb (9+ uren) en dan ben ik 's avonds ook echt heel vermoeid. Niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk door het vele zitten achter het scherm of de ellenlange vergaderingen. Dat ga ik niet missen straks, haha! De eerste twee van mijn zwangerschapscursus zijn bevallen, eentje is aan het 'wachten' en ik ben met de twee laatsten aan het aftellen tot aan ons verlof. Leuk om dat dan te kunnen delen, maar ook vast wat tips te krijgen over hydrofieldoeken en of je die nu echt zoveel nodig hebt, haha. Ik slaap steeds ietsje slechter merk ik, veel naar het toilet, maagzuur en soms wat last van m'n buik door obstipatie. Maar tegelijkertijd geniet ik wel echt enorm van het getrappel en ben ik mega nieuwsgierig naar haar!

Oh - en terwijl ik dit typ, krijg ik een appje dat de derde van ons groepje bevallen is! Wat een snoepie!

Heel fijne kerstdagen allemaal, en geniet van een klein kerstdiner, doordat de ruimte opgeslokt wordt door allemaal kleine meisjes ;-)
Beste wensen allemaal! Ik hoop op veel gezonde baby's in 2021 en fijne zwangerschappen! :gift:

GreenBean Blij om te horen dat jullie kleintje nu toch wat extra aan het groeien is, hopelijk houdt ze dat vol! Krijg je nu elke week controles?

Ranjaa Jouw verlof is nu ook begonnen toch? Wat fijn! Heerlijk inderdaad om niet meer zo lang te hoeven zitten voor werk en gewoon lekker te kunnen doen waar je je goed bij voelt. Heb je nog veel plannen/voorbereidingen of wordt het vooral rustig aan doen?

Ik werd begin deze week beroerd wakker 's nachts, en voelde me overdag niet helemaal top. Beetje misselijk en over het algemeen blèh-gevoel. Heel anders dan hoe ik me afgelopen tijd voelde. De dag erna op reguliere controle geweest bij de verloskundige en wat blijkt: de kleine meid is nu met 35 weken gedraaid vanuit stuitligging naar hoofdligging! Joepie! Waarschijnlijk is dat 's nachts gebeurd en kwam daar het nare gevoel vandaan. Ze wisten het met voelen niet helemaal zeker, maar hebben gelijk een extra echo gedaan en toen bleek mevrouw toch echt goed te liggen. Super, want had al meer dan een maand het idee dat ze met haar hoofd boven lag (voelde niet heel fijn bij mijn ribben) en zag het wel pessimistisch in (tot frustratie van mijn vriend, die ervan overtuigd was dat ze nog wel zou draaien... en ja hoor hij kreeg gelijk). :cheer: Mooi op tijd, want als ze deze controle weer in stuit lag zouden we het gaan hebben over vervolgstappen. Ze is nog niet ingedaald, maar daar heeft ze nog alle tijd voor. Ook gelijk gehad over ons geboorteplan, was een fijn gesprek en tegelijkertijd ook gek dat we nu zo dichtbij zitten. Ik voel vooral positieve spanning nu.

Er zijn al 2 verlofweken voor mij voorbij, en heb me nog geen moment verveeld. Inmiddels is mijn lijstje met klusjes die ik in gedachten had wel een stuk kleiner. Ziekenhuistas en maxi cosi staan klaar, dat geeft wel rust. Ik moet wel meer mijn best doen om meer tijd te nemen voor ontspanning. Tussendoor wel gedaan, maar ik kan soms mijn rust nog niet echt vinden en blijf dan toch fysiek in de weer. Op zich natuurlijk ook een goed teken, ik heb de energie tenslotte nog gewoon en mijn buik zit nog niet echt in de weg.

Succes met de laatste werkweken voor degenen die nog geen verlof hebben, en fijn verlof voor degenen die het al hebben. Doe rustig aan :heart:
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Laten we hopen op allemaal mooie en gezonde 2021 baby’s of zwangerschappen! 🍀

Zentony yes! Oudejaarsdag voor het laatst gewerkt en toen gelijk flink verkouden geworden, haha. Inmiddels lig ik dus even in de chill-modus, maar ik merk dat m’n agenda langzamerhand weer wat voller loopt, vooral de eerste twee weken - omdat ik denk dat ik me dan nog wel prima voel 😉. Verder ook veel plannen qua vluchttas maken, dingen wassen, opruimen... het hoort er bij, haha. Hoe is jouw verlof? Fijn dat je je iig nog goed voelt! En YES! Ze ligt dus nu goed! Oh dat is toch wel even een opluchting hè! Is ze al ingedaald nu ook, of dat nog niet? Hier op 11 januari een liggingsecho, dus ik hoop dat ons meisje juist niet meer draait, want ze ligt met dr hoofdje naar beneden. Hoewel ze wel met haar rug de verkeerde kant op draaide, zelfs tijdens de laatste controle bij de verloskundige, maar ze heeft nog ruimte nu.

Heel gek idee dat ik morgen niet hoef te gaan werken, maar gewoon wat anders kan doen. Echt even wennen, haha! GreenBean wanneer begint jouw verlof? Hoe gaat het met jullie meisje?
Beste wensen dames, dat het maar een bijzonder jaar mag worden voor de dames die binnenkort een kleintje krijgen en dat de dames die nog wachten maar snel een positieve test in handen mogen hebben!

Zentony Wat fijn dat ze gedraaid is!!! Dat is het wel waard om een dag je niet lekker te voelen. Toch bijzonder hè, dat ze kennelijk toch 'weten' hoe ze het beste geboren kunnen worden.

Ranjaa Jij ook al verlof, lekker hoor! Lijkt me inderdaad heel gek, vooral de eerste dagen. Maar ga er vooral lekker van genieten nu je je nog goed voelt.

Hier na een onverwachte groeispurt vorige week toch weer een tegenvaller en terug op de 'oude' groeicurve. Gynaecoloog geeft aan dat ze zich vooralsnog geen zorgen maakt. Bij de wekelijkse controles is de doorbloeding van placenta en navelstreng steeds goed en de kleine dame beweegt ook lekker. Dus ik ga maar mee met haar expertise! Ik moet nog 2 weken werken en dan begint voor mij m'n verlof ook. Inderdaad ook nog van alles wassen, tas klaarzetten en dat soort dingen, maar de grote dingen zijn gelukkig allemaal al klaar.
Hallo allemaal,
Even kort een aantal pagina's die ik gemist had doorgenomen, merkte dat ik even afstand moest nemen van het forum en het idee dat ik voor hetzelfde geld ook al zwanger was geweest en op punt van bevallen stond.. Met mij alles goed overigens hoor, heel veel thuisgewerkt de afgelopen maanden en nagedacht over de toekomst. We hebben het liefdesgat dat er ontstond door nog geen baby, opgevuld voor een hele lieve puppy! We stonden op de wachtlijst en ineens in september was het raak en konden we in november onze harige baby ophalen om mijn moedergevoelens op te botvieren ;) Dus er is al wat meer leven in huis gekomen en is een goede oefening voor als er hopelijk een kleine komt.

Wat leuk om te lezen dat het met de zwangeren goed gaat en ook nog eens allemaal een meisje! :cheer2: :cheer2: De laatste loodjes zijn voor sommigen ook al in gegaan, wat spannend!! Kan mij niet echt niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Hopelijk gaan de laatste maanden goed, voorspoedig en kunnen jullie genieten van jullie zwangerschapsverlof!
GreenBean wat balen dat de kleine toch minder lijkt te groeien! Maar dat je gynaecoloog zich vooralsnog geen zorgen maakt, is wel een goed teken. En dat je haar lekker voelt bewegen, de placenta en navelstreng er goed uitzien ook! Rustig van de ene naar de andere controle dan maar :-) hoewel heel spannend. Hoe voel jij je nu? Ben je ook aan het aftellen naar je verlof of valt dat mee?

Sandwichkind wat leuk van je te horen!! En heel begrijpelijk hoor, we zijn natuurlijk met maar een klein clubje gaan/blijven schrijven en dan is het best wel confronterend als er zoveel verschillen ontstaan. Heel goed dat je voor jezelf wat afstand genomen hebt. En... een puppy ♥️ Wat heerlijk! Dat is ook absoluut een stukje opvoeding in huis, en gewoon ontzettend gezellig en leuk, heel fijn! Wat voor ras is het? Alle goeds voor 2021 en hopelijk kun je de opvoeding van je pup dan combineren met een andere opvoeding 😉!

Hier de eerste week verlof gehad: ik heb me geen moment verveeld. Eigenlijk is het best druk, met wasjes doen, opruimen, inpakken, klaarzetten en de hele dag door wat aanrommelen, haha. De eerste dagen waren de kinderen van m’n vriend hier, dan word je ook wat meer in beslag genomen. Ze komen woensdag nu weer, dus ik geniet nu nog even van de écht rustige middagdutjes 😉. Verder slaap ik steeds minder lekker: ik lig niet meer zo fijn, draaien is lastig, de buik ligt soms wat in de weg... echt de beruchte laatste loodjes denk ik, maar ik probeer er nog even van te genieten ☺️. Morgen de liggingsecho en ik kan niet wachten! Dan is het 17 weken sinds de laatste echo en ik ben zo benieuwd naar hoe ze gegroeid is.

Hoe is het met jullie, Zentony en Lathyrusjes? En ik hoop ook dat alles goed is met de rest ☺️!
Hier ook een kleintje, GreenBean! Vandaag precies 36 weken. Zojuist controle gehad met een liggingsecho - de eerste echo sinds de 20-wekenecho. Alles lijkt gelukkig goed, beweeglijk, voldoende vruchtwater, placenta etc. Ze is alleen wel aan de kleine kant; qua hoofdje en buik was het meten lastig, maar rond P30, en de benen wat meer, rond P10. Hierdoor komt het gemiddeld op P12 uit; op zich, vanwege m’n eigen lengte en kleine familie, maak ik me ook geen zorgen, want zo te zien is het een klein meisje die het verder super doet! De verloskundige gaf aan dat ze zich ook geen zorgen maakt, dat pas vanaf P10 een gynaecoloog wordt geraadpleegd en dat ze geen andere indicaties heeft. Zit jouw meisje ook nog op/rond P10?
Wat toevallig Ranjaa! Ik hou me er maar aan vast dat een kleintje er vast makkelijker uitkomt dan een te grote baby ;-). Mijn vriend en ik hadden het er tijdens de lunch nog over dat we een beetje verwend zijn met echo's. Voor jullie natuurlijk weer een bijzonder moment om jullie kindje te zien. Mocht je man nog mee ook?

Ons meisje zit op P8 nu in z'n geheel, maar bij ons is het buikje het probleem. Beentjes zijn keurig rond P50 (ik kom uit een lange familie, haha), hoofdje rond P20 iedere keer, maar het buikje is maar net P3. Aangezien dat buikje in combinatie met mijn medicijngebruik en reuma, waarschijnlijk verklaard wordt door een minder goed werkende placenta (of eigenlijk mijn lijf dat teveel energie nodig heeft om zelf gezond te blijven, daar kan de placenta onder lijden) word ik zo goed in de gaten gehouden.

Begreep van de gynaecoloog inderdaad ook dat het pas onder P10 zorgelijk is. Als ik het goed heb onthouden, is het geschatte gewicht met 40 weken bij een P10 baby ongeveer 3 kilo. 'Dat was in mijn tijd gewoon een normale baby' aldus de kraamzorgdame van rond de 50 tijdens de kennismaking, haha. Zo lang ze lekker beweegt, heeft ze het fijn in je buik zegt de gynaecoloog steeds, dus inderdaad geen reden om je zorgen te maken! Nu wel echt aftellen voor jou zeg, spannend hoor!
Haha GreenBean dat zei ik ook al; als ze maar gezond is, heb ik liever wat aan de kleine kant om eruit te persen dan een joekel 😉😜!

Jullie hebben natuurlijk veel regelmatiger echo’s gehad, dat is ook wel fijn. Hier zat 17 weken tussen gisteren en de laatste echo, best lang! Gelukkig mocht m’n man wel mee gisteren, kon hij ook nog even een kijkje nemen en het weer even samen ervaren.

Ahh, bij jullie zit het dan wel echt nog ietsje spannender wat dat betreft. Dat buikje is ook wel belangrijk natuurlijk met alle organen etc. Gelukkig dat ze tegenwoordig wel echt goed kunnen kijken en als de groei dan ietsje achter blijft, kunnen ze vaak wel beoordelen of het binnen die lijn alsnog wel doorgroeit. Ja, P10 of 6 pond was vroeger veel normaler hè! Nu zijn er ook allemaal grote 8-9 ponders, haha. Nou, ik heb met Black Friday iets teveel luiers in maat 1 besteld, dus een kleintje zou economisch gezien wat dat betreft handig zijn 😜! Zijn er ook tekenen dat ze eerder gehaald wordt bij jullie of is dat nog niet aan de orde?
17 weken zonder je kindje te zien, dat is echt heel lang inderdaad! Ik heb sinds de 20-weken echo eerst om de 2 weken een echo gehad om de groei te meten en sinds begin november iedere week. Gelukkig wonen we dicht bij het ziekenhuis ;-). Gaan ze bij jou nog een keer meten komende weken of is het goed zoals het is?

Ik moet rekening houden met inleiden met 38 weken als de groei zo blijft, als het buikje nog iets afneemt dan wordt het 37 weken. Maar met die termijn mag een baby ook gewoon uit zichzelf komen, dus maak me daar verder niet druk om.

hahaha, goeie deal gemaakt met de luiers dan :lol:! Ik heb met kerst van m'n schoonzus een pakje maat 44 gekregen 'just in case'. Die zijn wel heel mini. Hopen dat ie niet nodig is!
Sandwichkind Leuk om van je te horen, en gefeliciteerd met jullie hondenkind! Onze hond is ook echt ons kindje, we zijn er na 3 jaar nog steeds heel gek op en druk mee. :heart:

ranjaa Inmiddels al wat meer rust gevonden in je verlof, of nog veel klusjes op de planning? Ook een kleintje bij jou dus. Goed dat je je geen zorgen maakt. Ze zijn er tenslotte in allerlei soorten en maten. ;)

GreenBean Fijn dat ze het zo in de gaten blijven houden voor jullie. Wel vervelend om te horen dat het buikje maar zo klein was, hopelijk maakt ze toch nog een (dikke) groeispurt richting het einde en is inleiding niet nodig.

Hier gaat het heel goed. Inmiddels de 37 weken mijlpaal behaald! Heel gek gevoel dat ze nu gewoon "mag" komen. Zo voelt het ook voor ons, we kijken er ontzettend naar uit om de baby te ontmoeten. Ik zie ook niet op tegen de bevalling, heb vertrouwen in mijn lichaam en in de zorg. Hoe is dat bij jullie?

Mijn verlof bevalt nog heel goed. Waar ik aan het begin vooral nog de druk voelde voor laatste klusjes afronden en het huis tiptop in orde hebben, heb ik dat nu wel los gelaten en pak ik meer rust. Lekker met een boek op de bank, serietje aan en een ommetje maken met de hond. De dagen en weken vliegen alsnog voorbij!

Ik had vorig weekend wel een emo-momentje. Had het gevoel dat de baby alsnog weer in een stuitligging was gedraaid, voelde ineens weer als "vanouds" (toen ze nog in stuit lag) : schopjes op mijn blaas en een harde bol die in mijn ribben drukte (hoofdje?). Uiteindelijk wel rustig kunnen worden met de gedachte dat als ze nu nog kan draaien, ze ook weer terug kan draaien. En ik er toch geen controle over heb. Maar gelukkig voelde alles na een dag weer normaal. Ondertussen geen controle meer gehad, morgen weer. Hopelijk kunnen ze dan goed voelen hoe ze ligt. Hopelijk is ze ook al ingedaald, was vorige keer nog niet zo (maar dat hoefde ook nog niet).

Ik heb trouwens totaal niet het gevoel dat de baby snel geboren gaat worden. Ik heb namelijk nog 0 voorweeën of harde buiken gehad (ja, zelfs die laatste nog nooit). Misschien ben ik 1 van de gelukkigen waar dat vrijwel niet komt, maar ik heb toch het gevoel dat mijn lichaam wel wat tekenen gaat laten merken voordat het zover is. We gaan het zien...
Green Bean Goed te lezen dat je goed in de gaten wordt gehouden en bijkomend voordeel is dat je de kleine zo regelmatig kan zien! Hopelijk groeit ze nog even goed door in je buik!

Zentony Wat fijn dat je aan het genieten bent van je verlof! Hoe was de controle vorige week? Ligt ze goed of is ze weer gedraaid?

Ranjaa We hebben een ruwharige teckel, een eigenwijs en vrolijk beestje! En 17 weken tussen de echo's klinkt echt lang... jullie zullen er wel naar uit gekeken hebben, fijn ook dat jullie samen mochten.

Wij oefenen ondertussen nog even een maanden door, hopend dat de bruiloft door gaat dit jaar. Oefening baart kunst laten we maar zeggen ;)

Lathyrusjes Jouw verlof is begonnen toch? Wat fijn! Hopelijk kun je ervan genieten :)
Sandwichkind Wat leuk, een teckel! Ben ik ook gek op. Ik heb zelf een Jack Russell mix die ook veel weg heeft van een teckel, kan het ook altijd goed vinden met vrolijke eigenwijze teckels. Geniet ervan!

Controle bij verloskundige was goed, ze konden voelen dat de kleine meid nog steeds de goede kant op ligt :cheer:

Nog niet ingedaald, hoopte ik wel op, maar denk dat ze gewoon haar tijd gaat nemen (mag ook vlak voor de bevalling nog). Ik ben nu 38 weken en heb ineens een heel ongeduldig gevoel nu, wil de baby zo graag zien! Maar denk nog steeds dat de kans best groot is dat ik voorbij de uitgerekende datum ga. Maar hopelijk toch eerder :hyper:

Heb ook totaal geen zin meer in huishoudelijke taken of voorbereidingen, en door corona is er ook niks meer te ondernemen hier dus van mij mag het wel. ;)

Hoe gaat het met de rest? Genieten van welverdiende verlof of ook aan het aftellen?
Sandwichkind Super leuk een hond!!! Hebben jullie al een nieuwe datum voor de bruiloft? Laten we er maar vanuit gaan dat het dan gewoon door kan gaan. Het heeft wel lang geduurd nu met die Corona hè ;-).

Zentony Fijn dat de kleine dame goed ligt! Nu is ze te groot om zelf nog te draaien toch? Ik duim met je mee dat ze er snel is!

Hier vandaag eerste verlofdag. Ik vind het maar gek hoor :-). Met de eerste wasjes begonnen, beetje Netflixen en wat laatste dingetjes bij de Kruidvat gehaald. Het besef is er nog niet helemaal dat dat gewoon mag nu, haha. Woensdag wordt de baby weer gemeten en dan gaat de gynaecoloog ook kijken of m’n placenta opgeschoven is. Die lag met 20 weken tegen de uitgang aan, wat betekent dat je niet vaginaal kan bevallen. Maar bij het overgrote deel van de vrouwen schuift op als de baarmoeder groeit, dus ga er vanuit dat dat bij mij ook is!
GreenBean Nee, ze gaan niet nog een keer meten tenzij er andere indicaties zijn. Prima ook hoor, dan maar een kleine meid! Ze doet het verder hartstikke goed gelukkig! 38 weken inleiden mogelijk dus? Spannend! Krijgen jullie dan ook al een datum binnenkort? En veel plezier met je verlof!! Geniet er maar even lekker van ☺️.

Zentony Hier nog steeds wel veel klusjes, maar ik verspreid het lekker over de hele week en zo hou je jezelf ook bezig 😉. Vermaak jij je nog steeds? Gek hè; die 37-wekengrens! Ik ben er nu ook over, zo bijzonder. En harde buiken of voorweeeën... ik heb wel wat harde buiken gehad, dan was ik echt veel te veel aan het tillen en lopen, maar merk nu ook nog niks qua voorweeen oid. Wel heb ik de indruk dat ik (iig een deel van) de slijmprop vandaag heb verloren - er dreef iets geks in de wc hahaha 😅. Hoe voel jij je nu? Enig signaal dat de kleine zich wil gaan aandienen? Ik herken het wel hoor, dat je ineens denkt: nou er kan toch niks en alles is wel aan de kant in huis.... kom maar door!

Sandwichkind Wat leuk, zo’n spring in ‘t veld! En verder vooral oefenen dit jaar inderdaad, hopelijk kan jullie bruiloft alsnog over een paar maanden doorgaan zoals je heel graag zou willen 🥰.

Hier ruim 37 weken nu, en afgelopen weekend een klein spannend momentje. Ik had zaterdag de hele ochtend al wat hoofdpijn wat steeds erger werd. In de middag met twee paracetamol even in een donkere slaapkamer m’n ogen dicht gedaan, maar ik werd wakker omdat het steeds erger werd. Nog weer een paracetamol en weer werd het erger, tot ik ook misselijk werd en ineens dacht: oei, dit lijkt niet zo goed. Google moet je dan niet gebruiken, want het zijn dé symptomen voor zwangerschapsvergiftiging. Toch uiteindelijk na de middag de verloskundige gebeld en ik moest naar de praktijk met urine. Er zaten wel sporen eiwitten in en m’n bloeddruk was ietsje hoger, maar niet schrikbarend. Andere symptomen waren er niet, dus afgesproken om zondag te bellen en de controle maandag door te laten gaan. Zodra het erger zou worden, moest ik bellen en zou ik naar het ziekenhuis moeten om m’n bloed te laten onderzoeken. Wonderwel zakte de hoofdpijn en ben ik gaan slapen, zondag nog wat ‘gammel’, maar niks aan de hand. Maandag urine weer getest en nog steeds wat eiwitten, maar niet meer. En wat bleek? Dat weekend waren er alleen al in mijn praktijk 5 personen met exact dezelfde klachten, dus het vermoeden is dat er een virus hier rondgaat 😅 niemand had zwangerschapsvergiftiging! Fjieuw! Je schrikt dan toch even en omdat de groei van de baby dus ietsje achter bleef, wil je ook niet er zo maar aan voorbij gaan. Maar als ik niet zwanger was, had ik ook nooit de huisarts gebeld oid. Gek hoe dat toch anders gaat nu, haha. Lang verhaal kort, de verloskundige zei maandag al; mochten de klachten terug komen of je blijkt het toch te hebben, ben je nu iig die 37 weken voorbij en kan ze gewoon komen. Dat is dan wel echt een opluchting 😊. Maar ik gok dat deze meid nog eventjes blijft zitten (en groeien hopelijk)!

De laatste loodjes allemaal, spannend!! Zet ‘m op daar!
Ik zag een nieuwe post en dacht de eerste is al geboren :-)! Maar nog even geduld dus ;-).

Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging Ranjaa! Snap dat je daar meteen aan denkt bij de klachten die je noemt. Dus nu maar op het gemakje verder met de kleine klusjes en rustig afwachten.

Hier de baby gister weer laten meten en helaas is het buikje inmiddels terug naar P1... Daarom waarschijnlijk nog een weekje eerder inleiden, maar eerst volgende week nog bloeding van de placenta meten en week erop de baby nog 1 keer. Maar de kans is dus groot dat we dan meteen een datum prikken voor de inleiding. Waarschijnlijk dus over 3 weken al kennis maken met onze mini, vind het nog steeds onwerkelijk, maar heel veel zin in!
Ik dacht vanmorgen, ik ga eens kijken of er al een baby geboren is maar nog rustig in de wachtmodus allemaal :) Spannend!

We hebben de bruiloft verzet naar augustus dit jaar en besloten dat het inderdaad lang genoeg geduurd heeft, dus laten het doorgaan (ook als er nog maatregelen gelden, maar dat hopen we natuurlijk niet. Zou niet weten hoe ik de gastenlijst zou moeten verkorten tot 30 man ...). Rond mei/juni dit jaar gaat mijn spiraal eruit en gaan we ervoor.
GreenBean Wat naar dat het buikje toch niet goed gegroeid is meer... Spannend dat jullie waarschijnlijk al zo snel jullie baby zullen ontmoeten, is er al meer duidelijkheid? En is je placenta inmiddels al wel opgeschoven?

Ranjaa Kan me voorstellen dat het schrikken was, zijn de klachten niet meer teruggekomen? En zijn er al voortekenen van een bevalling? Laatste loodjes!

Sandwichkind Hoop voor jullie dat jullie in augustus een "gewone" bruiloft kunnen hebben, spannend! En spiraaltje er dus al uit van tevoren, eventueel een "eerste trimester" bruiloft dus? ;) Of tot de bruiloft nog even veilig?

Hier inmiddels aftellen, want ik ben zondag uitgerekend. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu wel echt aan het afwachten ben. Eerder bedacht ik telkens nog wel iets om te doen, maar nu is de inspiratie op en heb ik geen behoefte meer aan huishoudelijke taken, boeken lezen of series kijken. Helpt niet echt mee dat verder alles dicht is en bezoek ook niet echt mogelijk is. De baby mag wat ons betreft wel komen nu :hyper:

Qua energie zit ik nog wel goed, ik voel me niet "hoogzwanger" of alsof ik op knappen sta. Scheelt dat mijn buik niet megagroot is geworden (relatief gezien dan), dus ik beweeg nog wel prima. Ik merk wel sinds een paar dagen wat meer druk in mijn bekken, moet weer vaker plassen en mijn darmen zijn sneller van slag. Net op controle geweest bij de verloskundige en wat blijkt: ze is eindelijk ingedaald! Nog wel wat beweeglijk in het bekken, maar goed genoeg. Ook een fijn idee dat als de vliezen zouden breken ik nu niet meer hoef te gaan liggen gelijk. Vond ik niet echt een fijn idee wanneer ik in mijn eentje ergens heen was.

Verder vrij weinig te melden weer... we wachten af! Ben benieuwd wanneer de eerste baby uit dit topic zich meldt :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven