Singles unite, eerste editie 2021 deel 6❤

dinsdag 12 januari 2021 om 17:59
Dat is inderdaad het jammere van internet, daardoor schrijf je van te voren iemand af op kenmerken waar je in het echt overheen zou kijken omdat je de ander dan al kent of er zelfs al gevoelens voor hebt.
Als ik kijk naar mensen waar ik gevoelens voor heb gehad, en die ik gewoon in het dagelijks leven leerde kennen, dan zaten daar mensen bij die ik op een internetprofiel waarschijnlijk niet had leren kennen.

dinsdag 12 januari 2021 om 18:03
Wow, dat kan ik me voorstellen. Bijzonder om er nooit achter te zijn gekomen van wie die is. Ik heb weleens anoniem een Valentijnskaart naar iemand gestuurd, en waarschijnlijk heeft diegene ook nooit geweten van wie die was, ik heb het althans nooit verteld.alongwiththesunshine schreef: ↑12-01-2021 17:54Eén keer, ook op mijn 14e net als Mimosa. Er stond op "jij bent de liefste" en tot op heden weet ik niet van wie die afkomstig is. Misschien wel gewoon van een lieve vriendin. Maakt voor de rest ook helemaal niets uit. Het heeft een onuitwisbare indruk op me achtergelaten.![]()
dinsdag 12 januari 2021 om 18:05
dinsdag 12 januari 2021 om 18:09
Dat vind ik zelfs met foto's.Mimosa80 schreef: ↑12-01-2021 17:59Dat is inderdaad het jammere van internet, daardoor schrijf je van te voren iemand af op kenmerken waar je in het echt overheen zou kijken omdat je de ander dan al kent of er zelfs al gevoelens voor hebt.
Als ik kijk naar mensen waar ik gevoelens voor heb gehad, en die ik gewoon in het dagelijks leven leerde kennen, dan zaten daar mensen bij die ik op een internetprofiel waarschijnlijk niet had leren kennen.
Paar mannen waar ik iets mee heb gehad die een geweldige uitstraling hebben en in het echt zoveel leuker zijn dan op de foto.
Maar dat weet je dus niet als je die alleen ziet.

dinsdag 12 januari 2021 om 18:10
In het verlengde van een digitale maakbaarheid:
Perfect me - 17 januari bij VPRO Tegenlicht
"Mooi zijn heeft veel voordelen: je doet het beter op de relatiemarkt, bij het vinden van een baan, een huis en een netwerk. Maar wie bepaalt wat mooi is? En hoe ga je de competitie aan met je geïdealiseerde, digitale, zelf?
In de mode en reclame is er nu een trend naar meer verscheidenheid en kleur. En ook op sociale media is ruimte voor body positivity en plussize modellen. Maar is dat wel het hele verhaal? Volgens fashionactivist Janice Deul blijft het vaak bij window dressing en symboolpolitiek, en blijft het ideaal van jong, dun en wit fier overeind. Ook uit onderzoek blijkt dat schoonheidsstandaarden mondiaal juist meer op elkaar zijn gaan lijken.
Door de invloed van sociale media en de groei van de diensteneconomie is uiterlijk nog belangrijker geworden. Mensen investeren meer dan ooit in schoonheid. Filosoof Heather Widdows signaleert in haar boek Perfect Me dat ook de mate waarin wij ons aan het dominante schoonheidsideaal onderwerpen verandert: de eis om mooi te zijn wordt voor veel mannen en vrouwen een drijvende kracht in hun leven, een ‘moreel imperatief’ waar je je niet meer aan kunt onttrekken. Hoe zal het schoonheidsideaal van de toekomst eruitzien? En welk schoonheidsideaal hoort bij de geglobaliseerde, digitale samenleving?"
Perfect me - 17 januari bij VPRO Tegenlicht
"Mooi zijn heeft veel voordelen: je doet het beter op de relatiemarkt, bij het vinden van een baan, een huis en een netwerk. Maar wie bepaalt wat mooi is? En hoe ga je de competitie aan met je geïdealiseerde, digitale, zelf?
In de mode en reclame is er nu een trend naar meer verscheidenheid en kleur. En ook op sociale media is ruimte voor body positivity en plussize modellen. Maar is dat wel het hele verhaal? Volgens fashionactivist Janice Deul blijft het vaak bij window dressing en symboolpolitiek, en blijft het ideaal van jong, dun en wit fier overeind. Ook uit onderzoek blijkt dat schoonheidsstandaarden mondiaal juist meer op elkaar zijn gaan lijken.
Door de invloed van sociale media en de groei van de diensteneconomie is uiterlijk nog belangrijker geworden. Mensen investeren meer dan ooit in schoonheid. Filosoof Heather Widdows signaleert in haar boek Perfect Me dat ook de mate waarin wij ons aan het dominante schoonheidsideaal onderwerpen verandert: de eis om mooi te zijn wordt voor veel mannen en vrouwen een drijvende kracht in hun leven, een ‘moreel imperatief’ waar je je niet meer aan kunt onttrekken. Hoe zal het schoonheidsideaal van de toekomst eruitzien? En welk schoonheidsideaal hoort bij de geglobaliseerde, digitale samenleving?"
wij slapen nooit.

dinsdag 12 januari 2021 om 18:28
Nee precies. Het is vaak de uitstraling, manier van praten, een oogopslag, bewegen, wat iemand aantrekkelijk maakt.
En dat weet je inderdaad alleen als je diegene meemaakt in het gewone leven, en niet van een foto.
dinsdag 12 januari 2021 om 18:38
dinsdag 12 januari 2021 om 19:59
dinsdag 12 januari 2021 om 21:33
Huh? Ik heb sinds mijn scheiding ( onbewust) alleen met kinderlozen gedate.) heel fijn was dat, even geen moeder zijn.Antoon69 schreef: ↑12-01-2021 15:30Kinderen of geen kinderen hebben is inderdaad wel een groot ding. Ik denk ook dat mensen met, en mensen zonder kinderen eigenlijk niet met elkaar zouden moeten willen daten. Hun wegen zijn eigenlijk lang geleden al definitief gescheiden.
Dat gezegd hebbende denk ik dat als ik het gevoel heb de ware ontmoet te hebben en zij ook met mij, dan komt niets daar meer tussen.
dinsdag 12 januari 2021 om 21:42
Stem ook! Ooit heel leuk gechat met iemand, toen gaan bellen. En de eerste keer schrok ik me rot van het accent

dinsdag 12 januari 2021 om 21:50
Voor mijn gevoel wordt uiterlijk ook steeds belangrijker. Maar dat kan ook zijn door de mate van blootstelling op social media.alongwiththesunshine schreef: ↑12-01-2021 18:10In het verlengde van een digitale maakbaarheid:
Perfect me - ...
Ik verbaas me hoe veel en hoe jong mensen al onder het mes gaan puur voor hun verschijning.
Wel gaat het imo nu twee kanten op. De kant van extreme hoeveelheid make-up en ingrepen. En de kant van zelf acceptatie hoe je er ook uit ziet. (Die in sommige gevallen ook weer erg ver gaat)

dinsdag 12 januari 2021 om 21:51
ik date toch even niet voorlopig
maar in het algemeen, het is mij 3 keer in mijn leven gelukt om iemand te vinden waarmee ik iets op kon bouwen dat langer dan een paar weken duurde. Dat is globaal eens in de 10 jaar dat ik dus zo iemand tegenkom..
dat ga ik echt niet frustreren door eisen te hangen aan wel of niet kinderen..
Ik houd niet van honden en zie een relatie met iemand met een hond ook helemaal niet zitten...maar dat is voor mij echt geen reden om ze af te wijzen vanwege het feit dat ze een hond hebben..al scoren ze wel direct minpunten met een foto van een hond.
maar in het algemeen, het is mij 3 keer in mijn leven gelukt om iemand te vinden waarmee ik iets op kon bouwen dat langer dan een paar weken duurde. Dat is globaal eens in de 10 jaar dat ik dus zo iemand tegenkom..
dat ga ik echt niet frustreren door eisen te hangen aan wel of niet kinderen..
Ik houd niet van honden en zie een relatie met iemand met een hond ook helemaal niet zitten...maar dat is voor mij echt geen reden om ze af te wijzen vanwege het feit dat ze een hond hebben..al scoren ze wel direct minpunten met een foto van een hond.
dinsdag 12 januari 2021 om 22:28
Ik denk dat je dat vanuit twee kanten kan bekijken.
Dat het zo bijzonder is om iemand te ontmoeten waar je graag samen mee wilt zijn, dat door te veel eisen de kans op die ontmoeting alleen maar kleiner wordt.
En door bij sommige eisen te beseffen dat je zonder die eis niet gelukkig gaat worden met die persoon.
Om voort te borduren op wat jij noemt betreft honden. Voor mij is het gewoon geen optie te daten met iemand die niet van dieren houdt, en dan niet wel tolereren of wel grappig vinden. Die ervaring heb ik gehad, dat werkt gewoon niet.
Sommige voorkeuren kun je een compromis in vinden, anderen dingen zijn gewoon een vereiste voor een gelukkige relatie, in mijn ervaring.
Dat het zo bijzonder is om iemand te ontmoeten waar je graag samen mee wilt zijn, dat door te veel eisen de kans op die ontmoeting alleen maar kleiner wordt.
En door bij sommige eisen te beseffen dat je zonder die eis niet gelukkig gaat worden met die persoon.
Om voort te borduren op wat jij noemt betreft honden. Voor mij is het gewoon geen optie te daten met iemand die niet van dieren houdt, en dan niet wel tolereren of wel grappig vinden. Die ervaring heb ik gehad, dat werkt gewoon niet.
Sommige voorkeuren kun je een compromis in vinden, anderen dingen zijn gewoon een vereiste voor een gelukkige relatie, in mijn ervaring.
dinsdag 12 januari 2021 om 22:46
https://youtu.be/lEFg8XSiNHA
Komt ook echt vier keer dezelfde vrouw in voor
(Tomcat gaat echt een rolberoerte krijgen als hij dit filmpje beluistert :p)
wij slapen nooit.
dinsdag 12 januari 2021 om 22:52
Nou dat. Beetje romantisch beeld hou ik me toch graag aan vast. Ook wat Antoon schreef.
Voor de juiste.. Ga je toch een stapje verder. Da's toch liefde?

Zo was mijn laatste ex ook de 1e man die ik datete met kinderen. Ja het is aanpassen. Maar heeft ook veel moois gebracht, ook met zijn kinderen. Had ik van tevoren nooit gedacht!
Maar ja, dat moet natuurlijk wel ieder voor zich bepalen.
Vond alleen uit elkaar gaan wel heftig, want je verliest ook de kinderen waar je een band mee opbouwt.
Nu toch liever een zonder, zodat ie met mij tzt nog wat wil uitbreiden

Koopcontract is rond, dus nu hopelijk van het zomer de overdracht

dinsdag 12 januari 2021 om 22:53
Dat is toch echt wel zonde..Mimosa80 schreef: ↑12-01-2021 17:59Dat is inderdaad het jammere van internet, daardoor schrijf je van te voren iemand af op kenmerken waar je in het echt overheen zou kijken omdat je de ander dan al kent of er zelfs al gevoelens voor hebt.
dinsdag 12 januari 2021 om 22:55
Verschil in verdere kinderen was bij ons de dealbreaker. Andersom ook natuurlijk vaak aan de hand.
Kinderen stonden daar eigenlijk volledig buiten.
Psycho exen lees ik ook nog weleens op het forum. Of geen klik met de kinderen van de ander.

dinsdag 12 januari 2021 om 22:56
nee hoor, leuk filmpje toch..ik heb niks tegen accenten hoor, vind sommige accenten juist charmant.alongwiththesunshine schreef: ↑12-01-2021 22:46https://youtu.be/lEFg8XSiNHA
Komt ook echt vier keer dezelfde vrouw in voor
(Tomcat gaat echt een rolberoerte krijgen als hij dit filmpje beluistert :p)

dinsdag 12 januari 2021 om 23:03
Helemaal eens dat je voor de juiste persoon direct al je evt dealbreakers "vergeet" en laat vallen. Maar zo iemand treffen is zeldzaam en dan blijven de mrs/mr good enoughs over. En dan maak je toch weer die afweging..
Waarbij je het alsnog aangaat, maar er achter komt dat je bezwaren idd een dealbreaker was. Of het pakt positief uit, ondanks die bezwaren. Omdat hij/, zij eigenlijk leuker blijkt te zijn dan good enough en dan wordt het alsnog de juiste.
Goh wat is liefde complex, eigenlijk
Waarbij je het alsnog aangaat, maar er achter komt dat je bezwaren idd een dealbreaker was. Of het pakt positief uit, ondanks die bezwaren. Omdat hij/, zij eigenlijk leuker blijkt te zijn dan good enough en dan wordt het alsnog de juiste.
Goh wat is liefde complex, eigenlijk

dinsdag 12 januari 2021 om 23:05
Heel erg goed verwoord.Orbifolia schreef: ↑12-01-2021 22:28Ik denk dat je dat vanuit twee kanten kan bekijken.