Verder na bedrog

14-01-2021 21:41 73 berichten
Mijn vriend heeft mij na een relatie van anderhalf jaar in juli van de ene op de andere dag verlaten voor een vriendin die hij van vroeger kende. Midden september zijn we terug bij elkaar gekomen. In de 8 weken dat we uit elkaar waren, had hij ze al aan de familie voorgesteld. Goede vriendjes met zijn kinderen. Was ze bevriend met gans zijn familie op Facebook. Terwijl zijn vader nooit mijn verzoek geaccepteerd had.
Gisteren vroeg ik of zijn ouders al wisten dat we terug samen waren. Maar hij heeft het ze nog niet verteld. Ze zullen dat wel al opgevangen hebben was zijn antwoord. Dat deed pijn.
Hij zegt nu ook dat hij me niet vertrouwt (ik ben nooit vreemd gegaan vroeger)
We gaan wel in therapie maar ik heb het gevoel dat hij er niet voor opensta.
En nu twijfel ik zo hard of het allemaal wel nut heeft. Ik heb de indruk dat zijn familie haar veel toffer vinden. Ik moet me constant verdedigen dat ik niet iemand anders zie dan hem. Hij controleert mijn kmstand van mijn auto.
Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn. Dat hij emotioneel er zou zijn voor mij. Maar als ik wil spreken over het bedrog dan wordt hij boos.
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven. Ik.zie hem graag en hij mij ook maar het is zo vermoeiend :-|
Iemand tips om het me niet zo hard aan te trekken?
Ik denk dat deze man niet goed voor je is. Hoe graag je hem ook ziet, je gaat niet gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Waar is je ruggengraat?
Ik zou hem laten waar hij hoort:
Zo ver mogelijk van jou vandaan.
Na een relatie van 1,5 jaar verlaten / bedrogen worden, en dan therapie om weer samen te kunnen zijn en gewantrouwd worden, terwijl hij zwijgt over je terugkeer.

Ik zou er voor passen en op zoek gaan naar een man die mij wel prioriteit geeft.
Ik kan me zomaar voorstellen dat er ergens iemand rondloopt waar je veel gelukkiger van wordt. Eerst maar eens aan je eigenwaarde werken dame, want je laat je een hoop welgevallen waar een beetje vrouw niet eens over zou piekeren! De man klinkt niet als een fijne partner hoor.
Door het heel hard weer uit te maken. Dit doorgaan is een vreselijke vergissing geweest en dat ga je nu alsnog rechttrekken.
Rennnnnnnnn!!! Hij heeft je bedrogen maar hij vertrouwt jou niet??hij zou moeten kruipen om jouw vertrouwen terug te winnen! Ajb kies voor jezelf..
Waar je zin in hebt en nog in therapie gaan ook.
En je ziet deze man graag?

Snel voor jezelf kiezen en hem laten gaan.
Waarom wil je hem in vredesnaam weer terug? Hij heeft geen respect voor je, behandelt je als oud vuil en vertrouwt je voor geen meter. Zijn gedrag is ontzettend schadelijk voor je. Er is echt wel een leuker exemplaar dan dit te vinden. Zou hem lekker dumpen als ik jou was, hier heb je helemaal niks aan.
Je gaat hier echt niemand vinden die jou gaat adviseren om bij hem te blijven denk ik. En dat is maar goed ook. Ik heb met je te doen!
Therapie?
Echt?
Waaròm??
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Hij ziet jou niet zo graag. Zou lekker een Leur gaan zoeken.
Heb hem gevraagd om het aan zijn ouders te vertellen. Hij pretendeert bij de therapeut zo een goede relatie te hebben met zijn familie... Maar in realiteit is het blijkbaar toch niet.
De psycholoog herkent heel veel narcistische trekken in hem. Ze heeft nu ook individuele sessie met hem wat hij wel toestaat. Dus hij wil wel moeite doe maar is alles eromheen wat zo zwaar is. Hij snapt niet dat ik dat bedrog (volgens hem geen bedrog) nog niet verwerkt heb. Maar moet dat echt een plaats geven, ik heb daar enorm van afgezien.
Mijn hoofd zegt ook dat ik beter wegga... Maar is niet gemakkelijk...
Huh? In therapie? Waarvoor? Zonde van je tijd. Er zijn ook leuke kerels. Echt.
Ik wou therapie om het te begrijpen.
En om ergens de bevestiging van de narcistische trekken te bekomen. De psycholoog begon er trouwens zelf over tijdens een individuele sessie.
Dus mijn gevoel zat juist.
anoniem_63c6fd15bbe76 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 22:02
73.51% gewijzigd
In plaats van relatietherapie zou ik zelf in therapie gaan en het heel snel uitmaken.
Ik kan uit je post echt helemaal niks terugvinden waarom je met hem samen zou willen zijn, wat een weggewaaid dakraam.
Het klinkt heel rot maar wat is er mis met jou dat je moeite voor hem wil doen?
Babzzzz schreef:
14-01-2021 21:53
Heb hem gevraagd om het aan zijn ouders te vertellen. Hij pretendeert bij de therapeut zo een goede relatie te hebben met zijn familie... Maar in realiteit is het blijkbaar toch niet.
De psycholoog herkent heel veel narcistische trekken in hem. Ze heeft nu ook individuele sessie met hem wat hij wel toestaat. Dus hij wil wel moeite doe maar is alles eromheen wat zo zwaar is. Hij snapt niet dat ik dat bedrog (volgens hem geen bedrog) nog niet verwerkt heb. Maar moet dat echt een plaats geven, ik heb daar enorm van afgezien.
Ga alleen in therapie om je eigenwaarde terug te vinden.
Wat een kutrelatie.

HIj gaat er met zijn ex vandoor en beticht jou van vreemdgaan? Wat was er ook alweer wel leuk?

En waarom is weggaan niet makkelijk? Hou je van zelfkwelling?
.
Babzzzz schreef:
14-01-2021 21:53
De rest van je leven bij zo’n lul blijven en dan ook nog een leuk leven hebben is nog moeilijker.
Je bent niet erg zelfbewust meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
geloof je hoofd nou maar...
Ach, dan blijf je toch. Dat doe je toch wel, wat hij ook uitspookt in de toekomst.

Dan kan hij straks rustig in jouw bed met een andere vriendin gaan liggen.

Wanneer ben je het waard om gerespecteerd te worden?
De therapeut ziet het denk ik wel goed als ze over narcistische trekjes praat, hij projecteert zijn eigen fouten op jou, hij vertrouwt jou niet, wil weten waar jij bent geweest met de auto, wil niet duidelijk zijn naar zijn familie, hij vindt het te lang duren dat jij dit verwerkt, het bedrog was geen bedrog (waarom stelt hij een andere vrouw voor dan aan zijn familie?? niet omdat hij er scrable mee speelt uiteraard) ... wat is dit voor omgekeerde wereld?? Hij wil je je schuldig laten voelen of impeperen dat je blij mag zijn dat hij terug is. Waarom is hij teruggekomen trouwens, vond die andere vrouw hem eigenlijk maar niks ofzo? Bedenkt heel goed wat jij willt want met iemand die je al bedrogen heeft en niet zijn best doet om vertrouwen terug te winnen of zijn fouten in te zien is in mijn ogen niet fijn te leven. Het is moeilijk om weer opnieuw te beginnen maar echt na een tijd wordt alles makkelijker en zelfs weer leuk met wellicht wel een lief iemand
patchouli_ schreef:
14-01-2021 21:44
Na een relatie van 1,5 jaar verlaten / bedrogen worden, en dan therapie om weer samen te kunnen zijn en gewantrouwd worden, terwijl hij zwijgt over je terugkeer.

Ik zou er voor passen en op zoek gaan naar een man die mij wel prioriteit geeft.
Maar hij is zo lief en begrijpt TS. Geen andere man kan dat.. :blauwoog:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven