Verder na bedrog

donderdag 14 januari 2021 om 21:41
Mijn vriend heeft mij na een relatie van anderhalf jaar in juli van de ene op de andere dag verlaten voor een vriendin die hij van vroeger kende. Midden september zijn we terug bij elkaar gekomen. In de 8 weken dat we uit elkaar waren, had hij ze al aan de familie voorgesteld. Goede vriendjes met zijn kinderen. Was ze bevriend met gans zijn familie op Facebook. Terwijl zijn vader nooit mijn verzoek geaccepteerd had.
Gisteren vroeg ik of zijn ouders al wisten dat we terug samen waren. Maar hij heeft het ze nog niet verteld. Ze zullen dat wel al opgevangen hebben was zijn antwoord. Dat deed pijn.
Hij zegt nu ook dat hij me niet vertrouwt (ik ben nooit vreemd gegaan vroeger)
We gaan wel in therapie maar ik heb het gevoel dat hij er niet voor opensta.
En nu twijfel ik zo hard of het allemaal wel nut heeft. Ik heb de indruk dat zijn familie haar veel toffer vinden. Ik moet me constant verdedigen dat ik niet iemand anders zie dan hem. Hij controleert mijn kmstand van mijn auto.
Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn. Dat hij emotioneel er zou zijn voor mij. Maar als ik wil spreken over het bedrog dan wordt hij boos.
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven. Ik.zie hem graag en hij mij ook maar het is zo vermoeiend
Iemand tips om het me niet zo hard aan te trekken?
Gisteren vroeg ik of zijn ouders al wisten dat we terug samen waren. Maar hij heeft het ze nog niet verteld. Ze zullen dat wel al opgevangen hebben was zijn antwoord. Dat deed pijn.
Hij zegt nu ook dat hij me niet vertrouwt (ik ben nooit vreemd gegaan vroeger)
We gaan wel in therapie maar ik heb het gevoel dat hij er niet voor opensta.
En nu twijfel ik zo hard of het allemaal wel nut heeft. Ik heb de indruk dat zijn familie haar veel toffer vinden. Ik moet me constant verdedigen dat ik niet iemand anders zie dan hem. Hij controleert mijn kmstand van mijn auto.
Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn. Dat hij emotioneel er zou zijn voor mij. Maar als ik wil spreken over het bedrog dan wordt hij boos.
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven. Ik.zie hem graag en hij mij ook maar het is zo vermoeiend

Iemand tips om het me niet zo hard aan te trekken?

donderdag 14 januari 2021 om 22:14

donderdag 14 januari 2021 om 22:23
En wat maakt het verschil dan? Zo’n lul is t niet eens waard om te begrijpen en narcistische trekken die bevestigd zijn maken z’n gedrag niet ineens beter.
Al wat je nu weet is dat hij een lul is en dat een ander het met je eens is.

donderdag 14 januari 2021 om 22:23

donderdag 14 januari 2021 om 22:26
Dat het niet aan mij ligt, want ik begon aan mezelf te twijfelen. Hij vond dat ik mijn vrienden teveel knuffelde enz..
Ik verantwoordde (en nu nog steeds) voor alles wat ik deed en doe.

donderdag 14 januari 2021 om 22:40
HIJ is vreemd gegaan hè?
HIJ heeft zijn piemel in een ander gestopt hè?
HIJ is niet te vertrouwen hè?
Hij draait het onderwerp steeds op jou, maar HIJ is hier alles waar hij jou van verdenkt.
Enne, geen gesprek! Je hebt geen toestemming van hem nodig om het uit te maken. Gewoon de deur dicht doen en klaar!

donderdag 14 januari 2021 om 22:40
Ok helder.
Ik denk dat de reacties op jouw topic behoorlijk eensgezind zijn, ik snap dat het makkelijk praten is voor een buitenstaander maar ik hoop wel heel erg dat je gaat inzien dat hij niet leuk is, je relatie is niet leuk en het gewoon niet waard om moeite voor te doen.
Hij is niet de laatste man op aarde er zijn echt veel leukere waar je wel een fijne relatie met wederzijds vertrouwen mee kan hebben.
Succes

donderdag 14 januari 2021 om 22:44
Ik snap steeds beter waarom JIJ therapie nodig hebt.Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Voor het bedrog dacht ik dat hij extreem jaloers was en me daarom controleerde, maar nu doet hij het terug. En me vertrouwen heeft hij nog nooit gedaan.
Ik ga dit weekend met hem in gesprek gaan en alles op tafel gooien.
Doe jezelf een plezier en zeg gewoon dat het klaar is. Het brengt je niks om er een gesprek over te willen hebben.
Maar oké, als je van drama houdt: vooral doen

donderdag 14 januari 2021 om 22:46
Pak de regie, door een gesprek aan te gaan en alles op tafel te gooien geef je hem te veel ruimte. Bepaal je koers en deel hem dit mede.Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Voor het bedrog dacht ik dat hij extreem jaloers was en me daarom controleerde, maar nu doet hij het terug. En me vertrouwen heeft hij nog nooit gedaan.
donderdag 14 januari 2021 om 22:50
Op tafel gooien? Lieverd, jij wilt erkenning van zijn kant dat zijn gedrag niet klopt. Dit zal hij je nooit geven. Dit is geen gelijkwaardige relatie. Hij is niet respectvol naar jou toe.Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Elke moeite die jij hiervoor doet is te veel. Stop die moeite liever in jezelf. Jij verdient een leuk leven, geen partner die extreem jaloers is, jou bedondert, verwart en waar je mee in therapie moet.
Ik zou niet in gesprek gaan, niets op tafel gooien of wat dan ook. Er komt toch niks uit.
donderdag 14 januari 2021 om 22:52
Mooi gezegd.lotus77 schreef: ↑14-01-2021 22:50Op tafel gooien? Lieverd, jij wilt erkenning van zijn kant dat zijn gedrag niet klopt. Dit zal hij je nooit geven. Dit is geen gelijkwaardige relatie. Hij is niet respectvol naar jou toe.
Elke moeite die jij hiervoor doet is te veel. Stop die moeite liever in jezelf. Jij verdient een leuk leven, geen partner die extreem jaloers is, jou bedondert, verwart en waar je mee in therapie moet.
Ik zou niet in gesprek gaan, niets op tafel gooien of wat dan ook. Er komt toch niks uit.
donderdag 14 januari 2021 om 23:03

donderdag 14 januari 2021 om 23:07
Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Ach meissie toch, je moet echt weg bij deze man.

donderdag 14 januari 2021 om 23:08
Wat ga je op tafel gooien dan?Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.