Scharrel of relatie?

15-01-2021 10:54 139 berichten
Wanneer iemand hooguit 2 dagen in de week tijd voor de ander maakt (ook al zou hij meer dagen tijd hebben) en je regelmatig niet kan vertellen wanneer hij uberhaupt langs gaat komen om diverse redenen (ik voel me niet zo lekker in mijn vel, ik had tijd voor mezelf nodig, ik moest me even afzonderen, ik wilde jou er niet mee opzadelen...) ben je dan een scharrel of heb je dan een relatie? Elke keer maakt deze persoon de belofte om wel vaker langs te komen, en in ieder geval duidelijk te communiceren WANNEER. Puntje bij paaltje hoor je dan op de dag zelf pas dat ie langs wil komen of pas na dagen wachten. Ik vraag dit uiteraard voor een vriend :hihi:

scharrel of relatie

Totaal aantal stemmen: 70

scharrel voor de neuk (91%)
relatie (9%)
lilalinda schreef:
15-01-2021 11:38
daar heb je dit topic niet voor nodig hoor
Ik vind het zelfs slappe-hap, als je het hem laat lezen
Kom op zeg, je hebt geen buitenstaanders nodig om hem te dumpen!
Daar heb je wel een punt.
Viva amber wil je even uit je verhaal halen dat hij niet alleen met zijn moeder weg was? Dank je. Het wordt anders te herkenbaar. Geldt ook voor Marana.
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:35
Allebei
Hahaha, dat in combinatie met dat je hem het topic laat lezen...krijgt hij toch nog n complimentje.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het erin zit. Dat iemand die altijd vaag communiceert, ineens duidelijk zal worden. Dat iemand die altijd aan zichzelf en zijn eigen schema denkt, plots ruimte in zijn hoofd heeft om een gelijkwaardig belang te hechten aan iemand anders zijn schema en behoeftes.

Als hij niet lekker in zijn vel zit, kan hij best iets constructiefs doen daaraan, ipv gamen, slapen en nadenken.
Hij laat jou niet helemaal toe in zijn wereld, in zijn hart. Misschien omdat hij gekwetst is, misschien omdat hij de behoefte niet voelt, wie weet?
Maar het daarnaar moeten raden, zou voor mij op zich al een afknapper van jewelste zijn. Ik vind dat zelf een van de mooiste dingen die er zijn, je volledig blootgeven aan iemand. Dat hij dat niet doet, ligt niet aan jou.
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:36
Hem dit topic laten lezen en aangeven dat ik me niet meer voor gekke henkie laat verslijten.
En dan? Hij zal weer sorry zeggen "ik ga veranderen" en het verandert toch niet. Die actie van je vakantie vorig jaar vind ik echt heel kwalijk. Snap niet dat de bom toen niet gebarsten is. Stop met de macht en de beslissing bij hem leggen, probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat JIJ wilt. Wat voor soort relatie wordt JIJ gelukkig van. En als je echt zo onzeker bent dat je weet dat je hem niet wilt, maar toch blijft, ga dan eens heel rap aan jezelf werken. Want je verdient echt beter dan dit :heart:
Nog een leuk voorbeeld, ik had van de week migraine. Echt de heftige dus halve dag spugen. Denk je dat hij s avonds toen ik weer beetje op aarde was langskwam? Ben je gek. Hij is na zijn werk rechtstreeks naar zijn ouders gereden.
Paupertrol schreef:
nee niet meer. Ben alleen best wel verbolgen dat er wordt gedaan alsof ik de onredelijke ben in dit verhaal terwijl ik juist vind dat ik tonnen begrip heb opgebracht voor alles maar dan ook alles.
Maar dat is toch precies wat er mis gaat? Die tonnen begrip? Het klinkt alsof je het lastig vindt om aan te geven wat je wil. En hij neemt de ruimte die hij krijgt. En als je daar niet mee aan de slag gaat, loop je dikke kans dat je in je volgende relatie in een vergelijkbare dynamiek terecht komt. Ook al ben je nog zo voorzichtig en zoek je een man in een andere situatie.

Overigens ben ik ook van mening dat mensen die tonnen begrip niet voor hem hebt, maar voor jezelf. Het levert die mensen iets op. Die doen het niet voor de ander, maar echt voor jezelf. En dat sluit echt niet uit dat je er ook last van hebt.
Paupertrol schreef:
nee niet meer. Ben alleen best wel verbolgen dat er wordt gedaan alsof ik de onredelijke ben in dit verhaal terwijl ik juist vind dat ik tonnen begrip heb opgebracht voor alles maar dan ook alles.

Hij gaat zijn mening daarover niet bijstellen aan de hand van een topic. Hij gaat dan toch zeggen dat wij niet het hele verhaal kennen.

Hij gaat niet veranderen denk je. Wat ga jij dan doen?
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:42
Nog een leuk voorbeeld, ik had van de week migraine. Echt de heftige dus halve dag spugen. Denk je dat hij s avonds toen ik weer beetje op aarde was langskwam? Ben je gek. Hij is na zijn werk rechtstreeks naar zijn ouders gereden.

Heb je hem gevraagd of hij langs wilde komen die avond? Of moet hij dat maar aanvoelen?
MarijeMarije schreef:
En dan? Hij zal weer sorry zeggen "ik ga veranderen" en het verandert toch niet. Die actie van je vakantie vorig jaar vind ik echt heel kwalijk. Snap niet dat de bom toen niet gebarsten is. Stop met de macht en de beslissing bij hem leggen, probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat JIJ wilt. Wat voor soort relatie wordt JIJ gelukkig van. En als je echt zo onzeker bent dat je weet dat je hem niet wilt, maar toch blijft, ga dan eens heel rap aan jezelf werken. Want je verdient echt beter dan dit :heart:
Ik hoef iemand niet 7 dagen om me heen. Maar ik wil wel een duurzame relatie en toen we hieraan begonnen heb ik duidelijk aangegeven geen LAT relatie te willen waarin je elkaar amper ziet. Daar was hij het mee eens. Wat ik wil is duidelijk weten wanneer iemand hier is (ook om practische redenen zoals wanneer ik zelf met iemand kan afspreken, welke boodschappen er moeten worden gehaald etc), en wanneer er iets tussenkomt of hij toch iets anders wil dat er even wordt gebeld ipv alles via de app. Als het werkrooster uit is voor de week erna dan wil ik ggewoon weten wanneer hij hier is. Ik snap uberhaupt niet wat je bij je ouders doet als je vriendin woonruimte heeft. We praten vanuit werk over 20 min extra in de auto tov naar zijn ouders rijden. Ik ben zelfstandig en niemand hoeft 24/7 mijn handje vast te houden. Dat iemand ook zelf wat wil ondernemen/hobbies heeft dikke prima. Maar nu draai ik overal qua verantwoordelijkheid alleen voor op en daar ben ik wel klaar mee ja.
Paupertrol schreef:
Dat is hoe hij is. Hij zal niet veranderen, niet door dit topic te laten lezen, niet door te klagen. Dit is wie hij is. De vraag is of jij hier genoegen mee neemt.
Paupertrol schreef:
Dat is lastig en ik begrijp dat je hem daarom dit topic zou laten lezen. In de hoop op erkenning.
Je zoekt die erkenning op de verkeerde plaats. Van hem zal ze niet komen. Hier krijg je ze volop. Van vriendinnen wellicht ook. Praat er met hen over, met mensen die jou goed kennen en jou graag zien en kom terug tot jezelf. Je hebt hem niet nodig. Hij haalt jou naar beneden. Hij is niet goed voor jouw zelfvertrouwen. Hij is vast geen slecht mens hoor, maar hij is geen goede partner voor jou. Dat mag jij eenzijdig beslissen.
Marana schreef:
15-01-2021 11:46
Heb je hem gevraagd of hij langs wilde komen die avond? Of moet hij dat maar aanvoelen?
Ik heb hem maandag gevraagd wanneer hij er zou zijn. Dinsdag ook. Woensdag overdag ook plus dat ik dus die hoofdpijn had. Als ik dan ook nog moet zeggen KOM NU LANGS dan voelt het een beetje zoals de man die alleen bloemen haalt als de vrouw er om vraagt. Dan mis je qua empathie in mijn ogen echt een afslag.
Ik herhaal mezelf even

Marana schreef:
15-01-2021 11:24
Wil jij zo'n relatie? Dit is het soort relatie dat hij kan bieden. Aan jou de keuze of je zo'n relatie wilt of dat je het beëindigt.
Paupertrol schreef:
Ik hoef iemand niet 7 dagen om me heen. Maar ik wil wel een duurzame relatie en toen we hieraan begonnen heb ik duidelijk aangegeven geen LAT relatie te willen waarin je elkaar amper ziet. Daar was hij het mee eens. Wat ik wil is duidelijk weten wanneer iemand hier is (ook om practische redenen zoals wanneer ik zelf met iemand kan afspreken, welke boodschappen er moeten worden gehaald etc), en wanneer er iets tussenkomt of hij toch iets anders wil dat er even wordt gebeld ipv alles via de app. Als het werkrooster uit is voor de week erna dan wil ik ggewoon weten wanneer hij hier is. Ik snap uberhaupt niet wat je bij je ouders doet als je vriendin woonruimte heeft. We praten vanuit werk over 20 min extra in de auto tov naar zijn ouders rijden. Ik ben zelfstandig en niemand hoeft 24/7 mijn handje vast te houden. Dat iemand ook zelf wat wil ondernemen/hobbies heeft dikke prima. Maar nu draai ik overal qua verantwoordelijkheid alleen voor op en daar ben ik wel klaar mee ja.
Maar waarom neem je hier dan wel genoegen mee, als het niet is wat je wilt?
MarijeMarije schreef:
15-01-2021 11:47
Dat is hoe hij is. Hij zal niet veranderen, niet door dit topic te laten lezen, niet door te klagen. Dit is wie hij is. De vraag is of jij hier genoegen mee neemt.
Nee dat doe ik niet. Wat ik verwarrend vind is dat ik regelmatig heb gevraagd of dit alles is wat ie te bieden heeft en dan is het antwoord dat ie er wel met mij voor wil gaan etc. Zeg dan gewoon Ik kan het niet. Duidelijk. Next.
MarijeMarije schreef:
15-01-2021 11:48
Maar waarom neem je hier dan wel genoegen mee, als het niet is wat je wilt?
Ga ik ook niet meer doen. Slotje dan maar. Jullie zeggen precies hetzelfde als de mensen in mijn omgeving die dit al tijden met lede ogen aanzien.
O en nog een tip; probeer direct met hem te communiceren. Dus echt heel duidelijk zeggen wat je wil/vindt zonder af te zwakken, verklaringen en lange kronkelpaadjes naar je punt. Gewoon lomp en recht op de man.

Blowt je vriend?
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:24
Ben inderdaad voor mijn gevoel geen deel van zijn leven. Hij is vorig jaar zomaar alleen op vakantie gegaan en daarna een week met zijn moeder Na eerdere toezegging dat we die eerste week samen weg zouden gaan. Had mijn shit al ingepakt toen ik via een appje te horen kreeg dat ie toch 'tijd voor zichzelf' nodig had.
En waarom ben je nu nog met hem dan?
Dit is toch gewoon niet leuk? Of in ieder geval niet wat jij wilt.

Zeg je wel eens nee als hij langs wil komen? Neuken jullie altijd als hij er is?

Hij mag er verdrietig van zijn maar jij hoeft niet in een relatie te blijven als diegene je niet kan bieden wat jij wilt.
Mijn oma zei altijd: veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven. En mijn oma was een slimme vrouw. Ik zou naar haar advies luisteren en meer waarde hechten aan zijn acties dan aan zijn mooie beloftes.

Mijn advies is dus: weg met die verkering.
Wat eten we vanavond?
Het is gewoon kut, dat je daar dan verdrietig om zal zijn, als je het uitmaakt. Maar dat is wat het is. Huil. Huil zoveel je wil. Voor het beter wordt, moet het eerst even slechter worden. Misschien wordt het wel sneller beter dan je denkt.
Paupertrol schreef:

Kijk dit; je gooit allemaal praktische argumenten erin. Terwijl het je maar om 1 ding gaat; ik voel me te kort gedaan door jou. Het is niet gelijkwaardig en ik kan dat niet meer aan. Fuck de boodschappen en planning. Ik bouw mijn leven om jou en krijg dat niet terug. Hij denkt als hij dit leest waarschijnlijk; nou, dan spreek je toch af met mensen? Doe ik ook, ik ga wel wat anders doen. En die boodschappen, dan bestellen we toch wat? Lekker belangrijk.
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:48
Zeg dan gewoon Ik kan het niet. Duidelijk. Next.
Mag ik bovenstaande aan jou teruggeven?
Ze zijn niet voor hem bedoeld die woorden, ze zijn voor jou bedoeld.
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:49
Ga ik ook niet meer doen. Slotje dan maar. Jullie zeggen precies hetzelfde als de mensen in mijn omgeving die dit al tijden met lede ogen aanzien.
En wat er in vorig topic al gezegd is.

Op naar het volgende topic?
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:35
Allebei
Hij is niet de enige met een gouden lul. Veel mannen zijn goed in sex. Ik vraag me af of hij echt wel zo goed is. Een man die goed in bed is heeft aandacht voor zijn partner en wil vooral zijn partner pleasen. Dat doet deze man buiten het bed al niet dus ik geloof er niks van dat ie daar zo goed in is. Maar jij bent verliefd dus ziet het anders. En je hebt de lat voor andere dingen ook laag liggen dus kan best dat dat hier ook voor is.

Voor onzekerheid kan je hulp zoeken. Als je dat niet doet blijf je op dit soort kerels vallen en genoegen nemen met minder dan je verdient.
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:36
Hem dit topic laten lezen en aangeven dat ik me niet meer voor gekke henkie laat verslijten.
Waarom? Waarom moet je nou perse je punt maken en andere mensen hun mening erbij halen? Waarom vertrouw je niet op jezelf en jouw oordeel. Jij vindt dit niet oké... dus maak je het uit. Wat hij er ook van vindt.

Of hoop je dat hij dit leest en ineens denkt: o nou het viva forum is het met haar eens dus laat ik het nu maar wel veranderen?

En dan? Dan doet ie het voor anderen en iet voor jou.

Zoek gewoon een leuke man. Die niet op zijn 30e nog bij zijn ouders woont en je laat zitten met vakantie en oud en nieuw. Waarom waren jullie niet gewoon samen met oud en nieuw? Maak je geen deel uit van zijn leven verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven