Scharrel of relatie?

vrijdag 15 januari 2021 om 10:54
Wanneer iemand hooguit 2 dagen in de week tijd voor de ander maakt (ook al zou hij meer dagen tijd hebben) en je regelmatig niet kan vertellen wanneer hij uberhaupt langs gaat komen om diverse redenen (ik voel me niet zo lekker in mijn vel, ik had tijd voor mezelf nodig, ik moest me even afzonderen, ik wilde jou er niet mee opzadelen...) ben je dan een scharrel of heb je dan een relatie? Elke keer maakt deze persoon de belofte om wel vaker langs te komen, en in ieder geval duidelijk te communiceren WANNEER. Puntje bij paaltje hoor je dan op de dag zelf pas dat ie langs wil komen of pas na dagen wachten. Ik vraag dit uiteraard voor een vriend

vrijdag 15 januari 2021 om 12:03
Nee maar helemaal helder is ie niet. Ik hou het vaag vanwege de herkenbaarheid.
vrijdag 15 januari 2021 om 12:03
Als ik migraine heb dan hoeft mijn vriend niet naar mij toe te komen hoor. Waarom stel je je zo afhankelijk van hem op?Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:42Nog een leuk voorbeeld, ik had van de week migraine. Echt de heftige dus halve dag spugen. Denk je dat hij s avonds toen ik weer beetje op aarde was langskwam? Ben je gek. Hij is na zijn werk rechtstreeks naar zijn ouders gereden.
vrijdag 15 januari 2021 om 12:06
Tussen zeggen en doen zit een groot verschil. Soms moet je iemand even de kans geven om actie te gaan ondernemen, maar als hij al zolang op deze manier ermee omgaat (wel zeggen, niet doen) dan weet je toch wel genoeg. APaupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:48Nee dat doe ik niet. Wat ik verwarrend vind is dat ik regelmatig heb gevraagd of dit alles is wat ie te bieden heeft en dan is het antwoord dat ie er wel met mij voor wil gaan etc. Zeg dan gewoon Ik kan het niet. Duidelijk. Next.
Ik lees dat de mensen in je omgeving hetzelfde zeggen, luister daar naar! Die zien het nog veel beter dan wij. En ik zou echt aan jezelf gaan werken, dat je jezelf eerder gunt om met zoiets te stoppen.

vrijdag 15 januari 2021 om 12:12
Ook dat. Je hebt wel wat anders aan je hoofd dan. Letterlijk.abracadabra schreef: ↑15-01-2021 12:03Als ik migraine heb dan hoeft mijn vriend niet naar mij toe te komen hoor. Waarom stel je je zo afhankelijk van hem op?

Wat moet hij in godesnaam daarbij gaan zitten doen dan. Vind maar raar geclaim.
Waar draai je voor op dan? Het huishouden? Boodschappen? Maar t is toch ook jouw huis. Je woont niet samen. Ik LAT al een aantal jaar en ik "draai ook overal alleen voor op" in mijn huis. T is toch mijn huis. Hij doet wel eens wat als hij hier is maar verder is het gewoon mijn huis.Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:46Ik hoef iemand niet 7 dagen om me heen. Maar ik wil wel een duurzame relatie en toen we hieraan begonnen heb ik duidelijk aangegeven geen LAT relatie te willen waarin je elkaar amper ziet. Daar was hij het mee eens. Wat ik wil is duidelijk weten wanneer iemand hier is (ook om practische redenen zoals wanneer ik zelf met iemand kan afspreken, welke boodschappen er moeten worden gehaald etc), en wanneer er iets tussenkomt of hij toch iets anders wil dat er even wordt gebeld ipv alles via de app. Als het werkrooster uit is voor de week erna dan wil ik ggewoon weten wanneer hij hier is. Ik snap uberhaupt niet wat je bij je ouders doet als je vriendin woonruimte heeft. We praten vanuit werk over 20 min extra in de auto tov naar zijn ouders rijden. Ik ben zelfstandig en niemand hoeft 24/7 mijn handje vast te houden. Dat iemand ook zelf wat wil ondernemen/hobbies heeft dikke prima. Maar nu draai ik overal qua verantwoordelijkheid alleen voor op en daar ben ik wel klaar mee ja.
En dan heb ik ook nog 2 kinderen. Want kom op... hoeveel werk is een eenpersoonshuishouden nou met iemand die 2 dagen langs komt en dan ook nog wat helpt.
He klinkt aardig vermoeiend en je bent enorm aan het drammen. Jij wil samenwonen. Hij vindt dit oké. Conclusie jullie passen niet bij elkaar. Meer smaken zijn er niet.
Blijf niet zo hangen in je slachtofferrol en je gelijk moeten krijgen en je gedram over dat hij moet inzien dat jij gelijk hebt. Hij vindt van niet en daarom maak je het uit. Verder is er niks nodig hoor.
To, volgens mij wil je diep in je hart helemaal geen leuke man of een leuke relatie.
Volgens mij wil je vooral iemand waar je veel over kan klagen.
Anders snap ik echt niet waarom dit een optie was.
Volgens mij wil je vooral iemand waar je veel over kan klagen.
Anders snap ik echt niet waarom dit een optie was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 15 januari 2021 om 12:14
vrijdag 15 januari 2021 om 12:16
Waarom zou hij moeten veranderen? Zo te lezen heeft hij het goed voor elkaar. Alles wordt gedaan bij Paps & Mams, hij krijgt daar alle ruimte. En gaat bij zijn "vriendin" langs wanneer het hem uitkomt en wanneer hij zin heeft. Ondertussen lekker sparen.
Je geeft niet eens aan wanneer jij hem nodig het, "want dat voelt als een man die alleen maar bloemen meeneemt wanneer je er om vraagt". Wanneer geef jij aan dat je ook wensen en behoeftes hebt?
Kom op! Geef aan wat jij wilt en wat jouw behoeftes zijn. En zo te lezen is dit niet wat hij op dit moment biedt.
Je geeft niet eens aan wanneer jij hem nodig het, "want dat voelt als een man die alleen maar bloemen meeneemt wanneer je er om vraagt". Wanneer geef jij aan dat je ook wensen en behoeftes hebt?
Kom op! Geef aan wat jij wilt en wat jouw behoeftes zijn. En zo te lezen is dit niet wat hij op dit moment biedt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

vrijdag 15 januari 2021 om 12:36
Dit in een notendophamerhaai schreef: ↑15-01-2021 12:16Waarom zou hij moeten veranderen? Zo te lezen heeft hij het goed voor elkaar. Alles wordt gedaan bij Paps & Mams, hij krijgt daar alle ruimte. En gaat bij zijn "vriendin" langs wanneer het hem uitkomt en wanneer hij zin heeft. Ondertussen lekker sparen.
En dat ik ook wil dat hij er eens voor mij is als ik ziek ben lijkt me logisch. En ik heb dit huis destijds genomen omdat we gingen samenwonen en toen is hij alsnog bij pa en ma gaan zitten. Maar goed. Slotje. Het is klaar.
vrijdag 15 januari 2021 om 12:39
TO, ik heb je geloept en mannen die niet echt voor jou gaan is echt jouw ding. De vader van je kind daar zat al geen beweging in, toen iemand die getrouwd was en nu dit. Je smaak op het gebied van mannen is zo verschrikkelijk beroerd en er zit echt geen vooruitgang in. Het ene kansloze exemplaar na het andere. Wanneer ga je nu eens leren dat de ander niet voor jou verandert en dat je zelf andere keuzes moet gaan maken wanneer je dit niet wil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 15 januari 2021 om 12:43
Ik zei dat ik me savonds al weer wat beter voelde en het erg fijn had gevonden als hij langs was gekomen. Ik zorg altijd voor hem maar er zorgt nooit iemand voor mij. Ik was al blij geweest met een knuffel. Bovendien zat ik al 3 dagen op antwoord te wachten of en wanneer hij zou komen.abracadabra schreef: ↑15-01-2021 12:03Als ik migraine heb dan hoeft mijn vriend niet naar mij toe te komen hoor. Waarom stel je je zo afhankelijk van hem op?

vrijdag 15 januari 2021 om 12:43
Blijkbaar had hij toch een ander idee van wat elkaar amper zien is. Twee dagen in de week is voor hem misschien de sweet spot qua bij elkaar zijn. Ga daar eerst eens over in overleg en kijk of je tot een compromis kan komen.Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:46toen we hieraan begonnen heb ik duidelijk aangegeven geen LAT relatie te willen waarin je elkaar amper ziet. Daar was hij het mee eens.

vrijdag 15 januari 2021 om 12:45

vrijdag 15 januari 2021 om 12:46
Heb ik geprobeerd dan zegt hij me vaker te willen zien etc. En dat hij helemaal niet wil latten. De praktijk is echter anders.
vrijdag 15 januari 2021 om 12:49
Hoezo zijn was? Jullie latten niet, jullie wonen niet samen. Laat hij zijn was achter die twee keer per week dat hij langs komt?Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 12:45@ abracadabra ik draai op voor drie verdiepingen en een kind en was (ook de zijne) en alle schoonmaak in een te duur huurhuis wat ik heb genomen omdat hij had toegezegd dat we het samen zouden doen. Ik heb te kampen met lichamelijke problemen en revalidatie en ben aan het eind van mijn Latijn.

vrijdag 15 januari 2021 om 12:51
En wat doe je met een partner die zich herhaaldelijk niet aan (belangrijke) afspraken houdt?Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 12:46Heb ik geprobeerd dan zegt hij me vaker te willen zien etc. En dat hij helemaal niet wil latten. De praktijk is echter anders.
Heb je dat huis met drie verdiepingen gehuurd in de hoop dat hij het ging schoonmaken omdat jij het lichamelijk niet aankan? Niet echt toch?

vrijdag 15 januari 2021 om 12:53
Helemaal niet! ik wil dan namelijk met rust gelaten en worden en zo weinig mogelijk mensen om me heen. En zo te lezen trekt jouw vriend zich ook graag terug. Dus ehm... Dat helder communiceren is wel echt een ding.Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 12:36En dat ik ook wil dat hij er eens voor mij is als ik ziek ben lijkt me logisch.
Ik loepte nav de opmerkingen hier over je verleden ook even en stuitte ergens random op een bericht dat je rond je 20e ook 3 jaar een "relatie" had met iemand die niet volledig kon committen, want dat had hij al met iemand anders gedaan. Als je echt wil dat dit anders gaat in de toekomst, kan het echt handig zijn om naar jezelf te kijken.
Ik ken de boeken zelf niet, maar zie mensen wel eens de boeken "liefdesbang" en "als hij maar gelukkig is" aanraden. iets voor jou misschien?

vrijdag 15 januari 2021 om 13:01
Toen was ik nog niet ziek en ja we zijn samen bij dit huis gaan kijken en hebben samen besloten en hij zou er ook zijn zoveel mogelijk
vrijdag 15 januari 2021 om 13:03
Nee die is niet verliefd genoegPaupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:02Hij zegt uiteraard dat het een relatie is, en op de momenten dat hij er dan is dan is het lieve woordjes tot en met. En beloftes. Loopt hier de deur uit met de mededeling dat ik zsm weet wanneer ie er weer is. Vervolgens blijft het weer stil/ vage antwoorden als ik vraag of ie al wat weet. Om dan het riedeltje uit de OP weer af te steken 'wil jou niet opzadelen met.... vul maar in'. En hij is aardig beledigd als ik suggereer dat ie hier alleen komt om te neuken.
Hij woont bij ouders, ik heb huurhuis waar hij de sleutel van heeft en altijd welkom is. En we zijn geen 14 maar halverwege de 30.
vrijdag 15 januari 2021 om 13:06

vrijdag 15 januari 2021 om 13:09
Vond je het zelf geen rode vlag, richting de 40 en nog bij mama wonen?Paupertrol schreef: ↑15-01-2021 11:02Hij woont bij ouders (..) En we zijn geen 14 maar halverwege de 30.