Verder na bedrog

donderdag 14 januari 2021 om 21:41
Mijn vriend heeft mij na een relatie van anderhalf jaar in juli van de ene op de andere dag verlaten voor een vriendin die hij van vroeger kende. Midden september zijn we terug bij elkaar gekomen. In de 8 weken dat we uit elkaar waren, had hij ze al aan de familie voorgesteld. Goede vriendjes met zijn kinderen. Was ze bevriend met gans zijn familie op Facebook. Terwijl zijn vader nooit mijn verzoek geaccepteerd had.
Gisteren vroeg ik of zijn ouders al wisten dat we terug samen waren. Maar hij heeft het ze nog niet verteld. Ze zullen dat wel al opgevangen hebben was zijn antwoord. Dat deed pijn.
Hij zegt nu ook dat hij me niet vertrouwt (ik ben nooit vreemd gegaan vroeger)
We gaan wel in therapie maar ik heb het gevoel dat hij er niet voor opensta.
En nu twijfel ik zo hard of het allemaal wel nut heeft. Ik heb de indruk dat zijn familie haar veel toffer vinden. Ik moet me constant verdedigen dat ik niet iemand anders zie dan hem. Hij controleert mijn kmstand van mijn auto.
Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn. Dat hij emotioneel er zou zijn voor mij. Maar als ik wil spreken over het bedrog dan wordt hij boos.
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven. Ik.zie hem graag en hij mij ook maar het is zo vermoeiend
Iemand tips om het me niet zo hard aan te trekken?
Gisteren vroeg ik of zijn ouders al wisten dat we terug samen waren. Maar hij heeft het ze nog niet verteld. Ze zullen dat wel al opgevangen hebben was zijn antwoord. Dat deed pijn.
Hij zegt nu ook dat hij me niet vertrouwt (ik ben nooit vreemd gegaan vroeger)
We gaan wel in therapie maar ik heb het gevoel dat hij er niet voor opensta.
En nu twijfel ik zo hard of het allemaal wel nut heeft. Ik heb de indruk dat zijn familie haar veel toffer vinden. Ik moet me constant verdedigen dat ik niet iemand anders zie dan hem. Hij controleert mijn kmstand van mijn auto.
Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn. Dat hij emotioneel er zou zijn voor mij. Maar als ik wil spreken over het bedrog dan wordt hij boos.
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven. Ik.zie hem graag en hij mij ook maar het is zo vermoeiend

Iemand tips om het me niet zo hard aan te trekken?
donderdag 14 januari 2021 om 23:52
Waar wil je over in gesprek gaan dan? Je weet toch al wat hij gaat zeggen?Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Voor het bedrog dacht ik dat hij extreem jaloers was en me daarom controleerde, maar nu doet hij het terug. En me vertrouwen heeft hij nog nooit gedaan.
Ik ga dit weekend met hem in gesprek gaan en alles op tafel gooien.
Het ligt aan jou, aan je gedrag, daarom doet hij zo. De rest haal jij je maar in je hoofd, ligt ook aan jou.
Daarvoor hoef je geen gesprek te hebben hoor.
Het enige waar jij dan nog op zit te wachten is dat hij zegt zijn best te gaan doen.
Ik kan je nu al voorspellen dat hij dat inderdaad gaat zeggen.
Hij gaat zijn best doen jou te begrijpen en alles wat je in je hoofd haalt te negeren en je nog een kans te geven.
Het is aan jou hoor, wat je hier mee doet. Het is aan jou hoe je leven er de komende maanden, jaren, uit gaat zien. Beter dan dit gaat het niet worden. En ja, dat is hard. Maar het is ook waar. Aan jou hoeveel tijd je aan deze man wilt verspillen om dat bevestigd te krijgen.
vrijdag 15 januari 2021 om 00:33
Ik denk echt niet dat hij ook maar een milimeter toe gaat geven, wat je ook zegt en hoe redelijk je ook bent.Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
Voor het bedrog dacht ik dat hij extreem jaloers was en me daarom controleerde, maar nu doet hij het terug. En me vertrouwen heeft hij nog nooit gedaan.
Meestal zijn mensen hier niet zo eensgezind, maar vind dit wel een klare zaak.
Uitmaken en niet nog mee gaan kletsen.
vrijdag 15 januari 2021 om 06:27
Dat andere topic is 4 jaar oud (2017) en zou dus over een andere man moeten gaan. Je kunt wel stellen dat de geschiedenis zich herhaalt.FadeToBlack schreef: ↑14-01-2021 23:31Ik heb je even geloept. Je hebt nogal wat achter je kiezen gehad door deze man.
Meid, kies voor jezelf en zet er een punt achter. Ga leven!
TO, geen gesprek maar een mededeling: het is uit, wegwezen.

vrijdag 15 januari 2021 om 06:29
Idd.
Zie het om me heen ook. Mensen die maar in gesprek willen blijven gaan. Waarom? Is het nog steeds niet duidelijk?
vrijdag 15 januari 2021 om 06:44
To: geen vertrouwen = geen relatie.
Waarom laat je zo met je omgaan?
Kun je niet zonder relatie?
Waarom moeten andere mensen je vertellen dat het gedrag van je vriend alle grenzen van respect overschrijdt?
Waarom laat je zo met je omgaan?
Kun je niet zonder relatie?
Waarom moeten andere mensen je vertellen dat het gedrag van je vriend alle grenzen van respect overschrijdt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 15 januari 2021 om 08:03
Waarom zou je dit willen voor jezelf? Vind je niet dat je beter verdient dan een geheime 2e keus te zijn die constant aan een onbetrouwbare eikels op pootjes moet bewijzen dat jij wél betrouwbaar bent?
Iemand kan soms nog zo leuk, lief en charmant zijn, maar als hij zijn ware aard laat zien, geloof dat dan.
Iemand kan soms nog zo leuk, lief en charmant zijn, maar als hij zijn ware aard laat zien, geloof dat dan.

vrijdag 15 januari 2021 om 10:14
Ach ja het is natuurlijk een narcist...
Kom op... je hoeft het niet te begrijpen. Je hoeft ook geen bevestiging te hebben of hij narcistische trekken heeft of niet.
Het enige wat hij moet weten is dat jij meer verdient.
Therapie lijkt me een goed idee voor jou... om te kijken waarom je dit pikt en niet meer eigenwaarde hebt.
Deze man is een lul. Narcist of niet. Dit gaat echt niet meer leuk worden hoor. Waarom al je tijd en aandacht nog op hem richten terwijl je die ook op jezelf kan richten?
vrijdag 15 januari 2021 om 10:18
Aha ja ik heb er ook een keer zo een gehad. Altijd maar kwaad op me en me controleren. Als ik naar een vriendin was dan moest ik helemaal gaan bewijzen dat ik daar echt was. Echt niet aantrekkelijk. En kwam dan met allemaal argumenten waarom dingen niet normaal zijn die ik deed. En deze man ging ook.zelf vreemd.
Misschien is mijn ex narcist, of borderliner, of gewoon een lul. Of misschien heeft ie onverwerkte issues uit zijn verleden. Kan allemaal best. Maar dat is zijn probleem en nu in ieder geval niet meer het mijne.

vrijdag 15 januari 2021 om 12:22

vrijdag 15 januari 2021 om 12:27
vrijdag 15 januari 2021 om 12:27
Je trekt ze niet aan, je kiest ze uit. Een relatie is niet verplicht en het is al helemaal niet verplicht om iemand terug te nemen nadat je zijn ware gezicht hebt gezien.
Je kan beter kiezen om eerder los te laten.
Niemand kan voorkomen dat er een eikel op je af stapt. Je kan zelf kiezen om er geen relatie mee te hebben. Niet tegen iedereen ja zeggen die op je pad komt.
Je kan beter kiezen om eerder los te laten.
Niemand kan voorkomen dat er een eikel op je af stapt. Je kan zelf kiezen om er geen relatie mee te hebben. Niet tegen iedereen ja zeggen die op je pad komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 15 januari 2021 om 14:03
Ik ben wat radeloos en twijfel hard of ik deze relatie nog een kans moet geven.
Daar snap ik werkelijk niets van. Ik denk dat je beter in therapie kunt gaan voor jezelf, individuele therapie dus. Want:
- relatie van 1,5 jaar en dan bedrog? Natuurlijk ga je niet verder na bedrog als je nog maar zo kort bij elkaar bent (en geen kinderen samen)
- relatietherapie voor een relatie van 1,5 jaar? Serieus?!
- hij is je ziekelijk aan het controleren en nóg wil je bij hem blijven?
- hij bleek dat ook voor het bedrog al te doen en toen bleef je ook al? bizar.
- jullie zijn weer samen maar hij wil het niemand vertellen
Echt, de logica ontgaat me compleet.

vrijdag 15 januari 2021 om 14:13
Je bent er nu achter dat dit geen leuke man is. Waarom overweeg je om verder te gaan met hem? Je ziet nu toch dat er alleen maar een bak ellende van komt? Er zijn zoveel leukere mannen die betrouwbaar zijn en helemaal voor jou gaan. Waarom gun je jezelf dat niet?
Ik zou weggaan bij deze man en voor jezelf in therapie gaan. Er moet een reden zijn dat je dit soort mannen aantrekt en vervolgens niet uit de situatie stapt op het moment dat je bedrogen wordt.
Ik zou weggaan bij deze man en voor jezelf in therapie gaan. Er moet een reden zijn dat je dit soort mannen aantrekt en vervolgens niet uit de situatie stapt op het moment dat je bedrogen wordt.

vrijdag 15 januari 2021 om 15:02
Ik heb dan altijd het idee dat ze het recht willen trekken.
Laten we zeggen dat dit soort relaties een touwtrek wedstrijd zijn, die gewonnen wordt door degene die dat ervan gemaakt heeft, door de ander steeds verder van een normale comfort zone weg te trekken. De ander wil dit dan instinctief rechtgetrokken hebben en denkt dat, door erover te praten en de ander redelijkheid te laten zien, die ander wel lost laat zodat je het touw terug naar een normaal midden kan trekken. In praktijk gaan natuurlijk de hakken in het zand en wordt het touw eventueel nog verder de kant van TO's vriend opgetrokken.
Hij gaat haar geen gelijk geven. Dat nog praten heeft totaal geen zin.
vrijdag 15 januari 2021 om 19:42
Ik zou hém op tafel gooien. En dan aan straat zetten en op laten halen door het grofvuil.Babzzzz schreef: ↑14-01-2021 22:23Bedankt voor jullie reacties. Het helpt me om mijn keuze te maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”