Net samenwonen en vriend blijkt vreemd te gaan

vrijdag 15 januari 2021 om 05:40
Ik ben net samen gaan wonen. Heb om deze stap te nemen mijn huis verkocht, woon nu 150KM verder. Dus ook baan opgezegd. Weg van mijn vrienden om bij hem te kunnen zijn.
Nu wonen wij nog geen maand samen en ben ik erachter gekomen dat hij al vanaf het begin van onze relatie vreemd gaat. Hij staat zelfs op verschillende datlng sites als bv Tinder.
Heb hem erpp aangesproken maar hij ontkent.
Ik voel me nu gevangen. Heb nog geen baan, geen huis meer en heb nog een dochter van 11voor wie deze verhuizing ookal heftig genoeg was. Kan dus niet mijn koffer direct pakken.
Begrijp niet waarom hij niet gewoon vrijgezel is gebleven. Dan had hij kunnen doen en laten wat hij wil, zonder verantwoording.
Vind het zo erg dat hij niet open kaart heeft gespeeld. Ben in mijn vorige relatie ook bedrogen (man met giede vriendin).
Ben nu niet meer als poetshulp / koffietante. Want hij zoekt het nu echt alleen nog buiten de deur.
Lig nachten wakker hoe ik dit moet oplossen...
Iemand?
Nu wonen wij nog geen maand samen en ben ik erachter gekomen dat hij al vanaf het begin van onze relatie vreemd gaat. Hij staat zelfs op verschillende datlng sites als bv Tinder.
Heb hem erpp aangesproken maar hij ontkent.
Ik voel me nu gevangen. Heb nog geen baan, geen huis meer en heb nog een dochter van 11voor wie deze verhuizing ookal heftig genoeg was. Kan dus niet mijn koffer direct pakken.
Begrijp niet waarom hij niet gewoon vrijgezel is gebleven. Dan had hij kunnen doen en laten wat hij wil, zonder verantwoording.
Vind het zo erg dat hij niet open kaart heeft gespeeld. Ben in mijn vorige relatie ook bedrogen (man met giede vriendin).
Ben nu niet meer als poetshulp / koffietante. Want hij zoekt het nu echt alleen nog buiten de deur.
Lig nachten wakker hoe ik dit moet oplossen...
Iemand?

vrijdag 15 januari 2021 om 09:52
Wat ongelooflijk naar dit. Ik zou wel per direct je koffer pakken en met je dochter terug naar 'huis' gaan. Als hij echt vanaf het begin van de relatie vreemdgaat, het ontkent en nergens aan wil werken, dan wordt hem dit niet meer. Hoe langer je hierin blijft hangen, hoe meer verdriet je jezelf doet. Kun je bij familie wonen totdat alles is opgelost met het huis en je weer iets voor jezelf hebt? (wat is er gebeurd met het geld van je verkochte huis, heb je dat nog in een spaarpotje, of is dat gestopt in jullie huidige woning?)
vrijdag 15 januari 2021 om 09:52
Het lijkt me sowieso niet goed als de moeder daar doodongelukkig van wordt. En als de oplossing van doodongelukkig zijn ligt in samenwonen dan is dat allemaal geen goed teken. Denk dat je dan eerst moet werken om gelukkig te zijn zonder een kerel.Slushpup schreef: ↑15-01-2021 09:33Ik heb zelf (nog) geen kinderen en als ik ze had en ik zou uit elkaar zijn met vader, dan zou ik het als enige reden in zo'n situatie niet doen omdat ik kind niet zo ver bij vader vandaan zou willen halen. Maar misschien is de vader helemaal niet meer in beeld.
Je leven mag best draaien om je kinderen maar je moet jezelf niet vergeten he. Wat als je als moeder doodongelukkig en alleen in je koophuis zit, terwijl je (denkt) een leuke vriend te hebben met wie je een toekomst op wil bouwen, maar dan wel 150km verderop?
Dan zou ik als kind liever een gelukkige moeder hebben en verhuizen.
To heeft inderdaad niets aan alle verwijten, ik hoop voor haar dat ze haar zaken snel op orde krijgt.

vrijdag 15 januari 2021 om 09:57
Wat een ontzettend nare situatie TO.
Mogelijke oplossingen zijn al genoemd:
Kan je kind bij haar vader wonen? Desnoods tijdelijk bij opa en oma? Kun je terug naar je oude werkgever?
Sta je ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Hier krijgen mensen die wegens een scheiding moeten verhuizen en een kind heben, voorrang op een woning. Ja, sociale huur is wel even anders dan een eigen koophuis maar toch beter dan bij de hork blijven. Vandaar kun je dan weer verder kijken.
Sterkte
Mogelijke oplossingen zijn al genoemd:
Kan je kind bij haar vader wonen? Desnoods tijdelijk bij opa en oma? Kun je terug naar je oude werkgever?
Sta je ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Hier krijgen mensen die wegens een scheiding moeten verhuizen en een kind heben, voorrang op een woning. Ja, sociale huur is wel even anders dan een eigen koophuis maar toch beter dan bij de hork blijven. Vandaar kun je dan weer verder kijken.
Sterkte

vrijdag 15 januari 2021 om 10:00
Wel. Zonder alvast nieuw werk te zoeken, en zonder proefsamenwonen met behoud van eigen huis, alles opzeggen en gaan verhuizen vind ik vrij idioot. Zeker als vriend geen kind heeft. En zeker omdat je in corona-tijd meer vanuit huis werkt/school volgt en dus makkelijker kunt proefsamenwonen.

vrijdag 15 januari 2021 om 10:25
Ik stel me erop in dat zodra ons kindje straks ter wereld komt, zijn/haar belangen het belangrijkste zijn tot de volwassenheid. Ik hoef geen moeder te worden he. Dat is een keuze die ik zelf maak.
Je kan op het forum met regelmaat lezen hoe de egocentrische keuze van ouders, ertoe hebben geleid dat mensen tot ver in hun volwassenheid een verstoorde band hebben met hun ouder. Ik vind het schrijnend. Maar nee hoor, kinderen zijn vast heel flexibel.
-

vrijdag 15 januari 2021 om 11:03
Wie zegt dat het in het belang van het kind is om maar geen risico’s meer te nemen omwille van het kind. Voor hetzelfde geldt was het een geweldige stiefpapa voor haar dochter geweest en had hij voor een stabiel Gezinsleven voor haar en haar dochter kunnen Zorgen. Ook dat is wat waard. Helaas is het niet zo uitgepakt. Maar dat wil niet zeggen dat het dan meteen vreselijk schadelijk is voor het kind hoor.Phloxx schreef: ↑15-01-2021 10:25Ik stel me erop in dat zodra ons kindje straks ter wereld komt, zijn/haar belangen het belangrijkste zijn tot de volwassenheid. Ik hoef geen moeder te worden he. Dat is een keuze die ik zelf maak.
Je kan op het forum met regelmaat lezen hoe de egocentrische keuze van ouders, ertoe hebben geleid dat mensen tot ver in hun volwassenheid een verstoorde band hebben met hun ouder. Ik vind het schrijnend. Maar nee hoor, kinderen zijn vast heel flexibel.
Toe nou even.

vrijdag 15 januari 2021 om 14:39
vrijdag 15 januari 2021 om 14:45

vrijdag 15 januari 2021 om 15:15
Nou blijkbaar dus wel, want het is drie keer niks. Ze woont er nog geen maand!!! Hallo, even wakker worden. Het is niet 'what if', zo zit het leven niet in elkaar. Dit is nu de realiteit en het is helemaal shit.Halo schreef: ↑15-01-2021 11:03Wie zegt dat het in het belang van het kind is om maar geen risico’s meer te nemen omwille van het kind. Voor hetzelfde geldt was het een geweldige stiefpapa voor haar dochter geweest en had hij voor een stabiel Gezinsleven voor haar en haar dochter kunnen Zorgen. Ook dat is wat waard. Helaas is het niet zo uitgepakt. Maar dat wil niet zeggen dat het dan meteen vreselijk schadelijk is voor het kind hoor.
Toe nou even.
vrijdag 15 januari 2021 om 15:21
ik neem niet aan dat de meerderheid van de mensen met een ander idee begint aan kinderen, het is makkelijk oordelen over een ander (de beste stuurlui staan aan wal he)Phloxx schreef: ↑15-01-2021 10:25Ik stel me erop in dat zodra ons kindje straks ter wereld komt, zijn/haar belangen het belangrijkste zijn tot de volwassenheid. Ik hoef geen moeder te worden he. Dat is een keuze die ik zelf maak.
TO echt klote voor je dat het zo heeft uitgepakt, hoop dat je snel je leven weer op orde hebt. zijn er mensen in je netwerk die je bij kunnen staan?

vrijdag 15 januari 2021 om 15:41
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat je een kind nou eenmaal niet overal tegen kunt beschermen. Foute keuzes maken hoort ook bij het leven. Het is verdrietig dat dit kind daar zo jong al mee geconfronteerd wordt, maar het overal tegen willen beschermen ten koste van jezelf is ook een keerzijde.
Deze moeder dacht gelukkig te worden met zijn 3-en en besloot daarom haar hart te volgen. Ook dat is een mooie les voor het kind. Helaas is het verkeerd uitgepakt, maar het is niet zo zwart/ wit dat dit nu meteen het einde van het kind haar leven is of ze meteen getraumatiseerd is.

vrijdag 15 januari 2021 om 15:51
Dat is heel lastig. In principe is een voorlopig koopcontract gewoon bindend voor de verkoper. Alleen als de koper niet voldoet aan de ontbindende voorwaarden is dat reden om te ontbinden. Als het lukt kost het TO minimaal 10% van de koopsom. Kopers kunnen de overdracht bij de rechter afdwingen.
Beter zoekt ze zo snel mogelijk een baan en dan een al dan niet tijdelijk huurwoning. Want voor een nieuwe hypotheek of een huurcontract in de vrije sector zal TO weer een baan nodig hebben. Dus oude werkgever bellen of ze nog terug kan of anders of die iets weet in het netwerk van het bedrijf lijkt me een goede eerste stap.

vrijdag 15 januari 2021 om 18:12
Wat een bullshit. Nee je kind kun je niet beschermen tegen ongelukken, lockdowns, ziekte enz. Je kind kun je héél goed beschermen tegen dakloosheid door een mislukte relatie nadat het kind al een scheiding te verwerken had. Leren omgaan met slechte keuzes is prima, maar dan liever een verkeerd verjaardagskado of een ander niet zo ingrijpend iets als samenwonen met een man 150 km verderop en er na een MAAND achterkomen dat het geen goede relatie is.Halo schreef: ↑15-01-2021 15:41Ik bedoel er meer mee te zeggen dat je een kind nou eenmaal niet overal tegen kunt beschermen. Foute keuzes maken hoort ook bij het leven. Het is verdrietig dat dit kind daar zo jong al mee geconfronteerd wordt, maar het overal tegen willen beschermen ten koste van jezelf is ook een keerzijde.
Deze moeder dacht gelukkig te worden met zijn 3-en en besloot daarom haar hart te volgen. Ook dat is een mooie les voor het kind. Helaas is het verkeerd uitgepakt, maar het is niet zo zwart/ wit dat dit nu meteen het einde van het kind haar leven is of ze meteen getraumatiseerd is.
vrijdag 15 januari 2021 om 18:16