Vind jij dit een afknapper of niet?
vrijdag 15 januari 2021 om 15:26
Je komt een leuke man/vrouw tegen, 30+ Maar je komt erachter dat hij/zij nog nooit heeft samengewoond, nog nooit op zichzelf heeft gewoond en dus nog thuis bij ouders woont.
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
vrijdag 15 januari 2021 om 15:44
Ik heb nog nooit samen gewoond.
Ik heb 2 vriendjes gehad,niet veel dus.
Die 2 relaties hebben maar een aantal maanden geduurd.
Dus dan lijk me het niet verstandig om dan al samen te gaan wonen.
En omdat ik nooit geen kinderwens heb gehad,dan ga ik er niet mee verder,dan maak ik het liever uit.
Maar ik woon van af mijn twintigste op mezelf.
Ik heb 2 vriendjes gehad,niet veel dus.
Die 2 relaties hebben maar een aantal maanden geduurd.
Dus dan lijk me het niet verstandig om dan al samen te gaan wonen.
En omdat ik nooit geen kinderwens heb gehad,dan ga ik er niet mee verder,dan maak ik het liever uit.
Maar ik woon van af mijn twintigste op mezelf.
vrijdag 15 januari 2021 om 15:44
Hangt van de reden af. Mijn man woonde thuis tot z'n 29ste. Deed mantelzorg voor zijn vader, die werd geopereerd etc. Heeft hij toen wel een huis gekocht en compleet verbouwd. Nadat hij daar een half jaar woonde heb ik hem ontmoet.
In het begin vond ik het een vreemde gedachte dat hij zo lang thuis woonde. Aan de andere kant deed hij daar wel het huishouden en kookte hij. Ook toen hij alleen woonde en ook toen ik bij hem kwam wonen. Hij is echt een lieverd, dus zo erg vind ik het niet.
In het begin vond ik het een vreemde gedachte dat hij zo lang thuis woonde. Aan de andere kant deed hij daar wel het huishouden en kookte hij. Ook toen hij alleen woonde en ook toen ik bij hem kwam wonen. Hij is echt een lieverd, dus zo erg vind ik het niet.

vrijdag 15 januari 2021 om 15:48
Drie hapjes is de afspraak.Surebaby schreef: ↑15-01-2021 15:42Ik zou willen kijken hoe de dynamiek is. Ik had vroeger een vriend met een fantastische moeder, die amper thuis was en ze hadden een heel leuke band. Hij deed eigenlijk alles zelfnen die vrouw had het altijd druk met haar eigen dingen.
Maar ik heb ook ooit een relatie gehad waarbij de hele dynamiek leek alsof dat stel ouders wat grote en harig uitgevallen peuters in huis hadden.
Als je daar te lang was ging je helemaal in regressie, die moeder sneed bepaald vlees voor haar zoons, 'drie hapjes is de afspraak' bij bepaald eten.
Moeder huilde ook snel, dus als zo'n jongen zijn meegegeven brood niet op had gegeten was moeder overstuur, of als hij geen chips lustte ofzo.
Hele lieve mensen hoor maar nee. Daar kon ik niet tegen. Die mensen waren ook zo aanwezig de hele tijd, zich overal mee bemoeien, de hele tijd erbij komen zitten en je moest minimaal een half uur met ze praten voordat je naar de kamer mocht.

vrijdag 15 januari 2021 om 15:51
Ik hoorde laatst ook iets grappigs. Een collega van mij, 30 en getrouwd, heeft moeite om met thuis werken actief te blijven en zijn werk te doen. Nu heeft hij met zijn vrouw afgesproken dat ze per dag een to do lijst maken, voor zijn werk dus, en als hij het niet af heeft, mag hij in het weekend niet gamen. Die man woont eigenlijk ook nog bij zijn moeder

vrijdag 15 januari 2021 om 15:55
Serieus? Die zullen een wild seksleven hebben zeg....KamilleT schreef: ↑15-01-2021 15:51Ik hoorde laatst ook iets grappigs. Een collega van mij, 30 en getrouwd, heeft moeite om met thuis werken actief te blijven en zijn werk te doen. Nu heeft hij met zijn vrouw afgesproken dat ze per dag een to do lijst maken, voor zijn werk dus, en als hij het niet af heeft, mag hij in het weekend niet gamen. Die man woont eigenlijk ook nog bij zijn moeder![]()

vrijdag 15 januari 2021 om 15:57
In principe zeker een afknapper, tenzij er een goede reden voor is (en hij verder wel volwassen en zelfstandig is). Maar ik projecteer. Als ik te lang bij mijn ouders op bezoek ben, dan verander ik weer langzaam in een verwende puber, waar mama lekker voor kan zorgen. Het is beangstigend om na te denken over hoe groot de achterstand in mijn ontwikkeling zou zijn als ik nu nog steeds bij mijn ouders thuis zou wonen. :p

vrijdag 15 januari 2021 om 15:58
Ik niet. Mijn buurmeisje, nou ja, vrouw, kreeg een jaar geleden op haar 33-ste voor het eerst een woning toegewezen. Eerder lukte gewoon echt niet want bizarre wachtlijsten, voorrang voor stadsvernieuwers/asielzoekers, etc.
Vind dat niet per se een afknapper.

vrijdag 15 januari 2021 om 15:58
Hangt er helemaal vanaf. Als ie een fikse spaarrekening heeft opgebouwd waardoor hij gelijk een woning naar z'n zin kan kopen en inrichten, heeft ie het beter voor elkaar dan degenen die hun hele spaargeld er doorheen hebben gejast aan huur voor studentenkamertjes die amper een hypotheek voor een klein starterswoninkje kunnen krijgen.
vrijdag 15 januari 2021 om 15:59
Trucker woonde toen ik hem leerde kennen ook nog thuis (op zijn 38e....)
Waarom? Altijd internationaal gereden, 48 uur per week thuis waarvan de helft met zijn maten in de kroeg.
Zondagmorgen om 4 uur weer weg.
Tja, dan heeft zelf een huis kopen weinig zin.
Ben blij dat ik niet op hem afgeknapt ben, want hij is 150 kg zorgzaamheid met hoofdletter Z en doet zoveel in het huishouden dat ik een verwend nest ben.
Zo zie je maar...soms zegt het niets.
Waarom? Altijd internationaal gereden, 48 uur per week thuis waarvan de helft met zijn maten in de kroeg.
Zondagmorgen om 4 uur weer weg.
Tja, dan heeft zelf een huis kopen weinig zin.
Ben blij dat ik niet op hem afgeknapt ben, want hij is 150 kg zorgzaamheid met hoofdletter Z en doet zoveel in het huishouden dat ik een verwend nest ben.
Zo zie je maar...soms zegt het niets.
Huts!
vrijdag 15 januari 2021 om 16:02
Ja, mega afknapper. Het 'spaarrekening opbouwen zodat er een huis gekocht kan worden' is voor mij een teken dat we te verschillend zijn, ik zou dus direct afknappen daarop.
Mannen die nog nooit alleen gewoond hebben maar meteen vanuit ouders samen zijn gaan wonen trouwens ook een afknapper (hoewel milder), wederom gewoon omdat je dan te verschillend in het leven staat.
Mannen die nog nooit samengewoond hebben niet.
Mannen die nog nooit alleen gewoond hebben maar meteen vanuit ouders samen zijn gaan wonen trouwens ook een afknapper (hoewel milder), wederom gewoon omdat je dan te verschillend in het leven staat.
Mannen die nog nooit samengewoond hebben niet.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

vrijdag 15 januari 2021 om 16:02
Net of dat zo makkelijk is.Tadderak30 schreef: ↑15-01-2021 16:01Ik woon op mn 30e nog liever in een kamer met 10 huisgenoten dan bij mijn ouders.
vrijdag 15 januari 2021 om 16:03
Nooit samengewoond vind ik geen afknapper. Zie mezelf nooit samenwonen, daarvoor ben ik te graag alleen.
Nog bij je ouders wonen op die leeftijd je ouders wonen, in sommige gevallen een afknapper. Ik zou het gevoel geen/weinig privacy te hebben als ik bij die ander afspreek. Steeds die ouders rond je. Maar het hangt ook van de situatie af. Als hij/zij steeds geen woning kan vinden is het een ander verhaal.
Ik was 26 toen ik op mezelf ging, ook vrij laat. Deels omdat ik wat trager in mijn ontwikkeling ben en deels omdat toen ik begin 20 was een hoop nare dingen achter elkaar gebeurden.
Nog bij je ouders wonen op die leeftijd je ouders wonen, in sommige gevallen een afknapper. Ik zou het gevoel geen/weinig privacy te hebben als ik bij die ander afspreek. Steeds die ouders rond je. Maar het hangt ook van de situatie af. Als hij/zij steeds geen woning kan vinden is het een ander verhaal.
Ik was 26 toen ik op mezelf ging, ook vrij laat. Deels omdat ik wat trager in mijn ontwikkeling ben en deels omdat toen ik begin 20 was een hoop nare dingen achter elkaar gebeurden.
hondenmens wijzigde dit bericht op 15-01-2021 16:04
13.96% gewijzigd
vrijdag 15 januari 2021 om 16:03
Hahaha omg wat erg!KamilleT schreef: ↑15-01-2021 15:51Ik hoorde laatst ook iets grappigs. Een collega van mij, 30 en getrouwd, heeft moeite om met thuis werken actief te blijven en zijn werk te doen. Nu heeft hij met zijn vrouw afgesproken dat ze per dag een to do lijst maken, voor zijn werk dus, en als hij het niet af heeft, mag hij in het weekend niet gamen. Die man woont eigenlijk ook nog bij zijn moeder![]()
vrijdag 15 januari 2021 om 16:04
vrijdag 15 januari 2021 om 16:04

vrijdag 15 januari 2021 om 16:08
Dat zou ik pas 'n mega afknapper vinden.Tadderak30 schreef: ↑15-01-2021 16:01Ik woon op mn 30e nog liever in een kamer met 10 huisgenoten dan bij mijn ouders.

vrijdag 15 januari 2021 om 16:09

vrijdag 15 januari 2021 om 16:11
Die wachtlijsten zijn hier gemiddeld 15 jaar.Tadderak30 schreef: ↑15-01-2021 16:03Jahoor dat is niet zo moeilijk. En op je 30e heb je al 12 jaar de tijd gehad om te zoeken.
Maar goed, fijn dat het bij jou wel heel makkelijk is. Vertel dat eens aan al die mensen die noodgedwongen bij ouders wonen met of zonder kinderen na een scheiding bijvoorbeeld.

vrijdag 15 januari 2021 om 16:14
Zo onduidelijk is het toch niet? Wachtlijsten van 10+ jaar, studentenwoningen waar je alleen als student in komt, peperdure particuliere verhuur die je niet kan betalen. Voorbeelden te over hoor.