Vind jij dit een afknapper of niet?

15-01-2021 15:26 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je komt een leuke man/vrouw tegen, 30+ Maar je komt erachter dat hij/zij nog nooit heeft samengewoond, nog nooit op zichzelf heeft gewoond en dus nog thuis bij ouders woont.
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?

ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d

Jaa mensen, verveel me🤣
Zwartgroen schreef:
15-01-2021 18:05
Nee! :HA:
Ik had een huisgenoot die elk weekend naar huis ging en terugkwam met 5 Tupperware bakjes met sticker maandag t/m vrijdag gemerkt.
Majime schreef:
15-01-2021 18:14
Je hoeft niet afhankelijk te zijn van de woningbouw om op jezelf te wonen. Ik vind het vooral onaantrekkelijk als een man zo in beperkingen denkt, in plaats van in oplossingen.

Als je ergens in de twintig bent snap ik het nog wel, maar vanaf eind 20 mag je echt meer zelfstandigheid verwachten.
Enig idee hoe hoog de huur is bij vrije vesting ( dus geen sociale huurwoning ? ) ? In de Randstad zit je dan al gauw voor 900 euro.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Miek_ schreef:
15-01-2021 18:19
Ik herken dit eerlijk gezegd ook niet (en de woningnood is hier enorm groot, je staat voor een sociale huurwoning zo 20 jaar op de wachtlijst). Wat je hier veel ziet is woningdelen en daar zie ik ook regelmatig oproepjes voor voorbij komen. Dus 30+ en nog bij je ouders wonen herken ik niet (en zou inderdaad voor mij een enorme afknapper zijn). 30+ en een woning delen zie ik heel veel hier in de regio en dat zou ik geen afknapper vinden.

Vind ik inderdaad ook geen afknapper, nog best gezellig ook. Vorig jaar ergens een man gedate van 30+ die met twee vrienden in een gewoon rijtjeshuis woonde. Waren echt allemaal leuke mannen met goed salaris, maar vonden het gewoon gezelliger nog met z'n drieën dan alleen. Was een net huis, geen gore studentenbende ofzo. Snapte dat best!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Rosalind schreef:
15-01-2021 15:34
Nooit op zichzelf hebben gewoond: grote afknapper.
Nooit hebben samengewoond: geen afknapper.
Dit, tenzij hij bijv schipper is oid en regelmatig maanden van huis.

Maar dan nog
Been there, done that, got the T-shirt.
Oh mensen die met vrienden wonen daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Misschien ga ik dat zelf ook nog wel doen.
LaFolie schreef:
15-01-2021 18:19
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ook al vreemd... Na je 18e of toch max 20e gewoon in het diepe springen, geen gemekker.

Heb één keer op m'n zestiende gedate met een jongen (volgens mij een jaar of 21/22) die nog thuis woonde. Ik woonde toen al wel op mezelf. Na één avondje bij hem met z'n ouders besloten het af te kappen en nooooit meer met een thuiswoner te daten ;-D Echt, wat een ellende.
Op je zestiende het huis al uit ?
Daar zouden bij mij dan weer alarmbellen van gaan rinkelen.
Mumper schreef:
15-01-2021 18:24
Oh mensen die met vrienden wonen daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Misschien ga ik dat zelf ook nog wel doen.
In het bejaardenhuis misschien.
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2021 18:22
Enig idee hoe hoog de huur is bij vrije vesting ( dus geen sociale huurwoning ? ) ? In de Randstad zit je dan al gauw voor 900 euro.
In de randstad wordt het steeds normaler om samen te wonen met huisgenoten, terwijl je allemaal werkt. Waarom zou je geen net appartement kunnen delen met mensen die in dezelfde levensfase zitten?
15-01-2021 18:25
Op je zestiende het huis al uit ?
Daar zouden bij mij dan weer alarmbellen van gaan rinkelen.

;-D
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ligt eraan hoe hij is. Als hij een verwend mama's kindje is dan val ik gewoon niet op hem. Dat wordt me teveel moeite.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iemand kan best tussen 2 banen, relaties of studies door even thuis wonen. Zolang dat een tijdelijke situatie is. Alle andere situaties getuigen bij 30+ van een sulletje, kansloos type, geen vrouw is goed genoeg of afhankelijk type met moeder complex.

Iemand die thuis moet blijven wonen ivm mantelzorg heeft waarschijnlijk geen tijd voor een volwaardige relatie. Die heeft besloten het leven volledig in het teken te zetten van zijn of haar ouders. En heeft daarnaast waarschijnlijk ook nog een baan. Dan blijft er weinig tijd over voor een partner. En samen een toekomst opbouwen lijkt mij bijzonder lastig als je partner continu zijn of haar ouders moet verzorgen op alle momenten van de dag.
evelien2010 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 18:28
0.72% gewijzigd
Majime schreef:
15-01-2021 18:25
In de randstad wordt het steeds normaler om samen te wonen met huisgenoten, terwijl je allemaal werkt. Waarom zou je geen net appartement kunnen delen met mensen die in dezelfde levensfase zitten?
Alles kan.
Moet toch heel hard hieraan denken:
https://www.youtube.com/watch?v=rgh2TZZbTD8
Everything you see I owe to spaghetti!
15-01-2021 17:43
Als je niet studeert ? Best moeilijk, hoor.
Je mag je pas inschrijven bij een woningstichting als je 18 bent. Sta je - in de Randstad - al gauw een jaar of 6 op de lijst.
Minimum jeugdloon met 18 ( full time ) is 842,40.
Ik zou ook niet gaan daten met iemand met minimumloon die op z’n 18e is gaan werken. Nog veel erger vast.
forumfossiel schreef:
15-01-2021 18:21
Ik had een huisgenoot die elk weekend naar huis ging en terugkwam met 5 Tupperware bakjes met sticker maandag t/m vrijdag gemerkt.
Wat aandoenlijk.. :rofl: Klinkt als ouders die hun kind niet los kunnen laten.
Thordïs schreef:
15-01-2021 18:28
Ik zou ook niet gaan daten met iemand met minimumloon die op z’n 18e is gaan werken. Nog veel erger vast.

Nee hoor, heb ik ook. Maar volgens mij mag je dat hier nooit zeggen :)
Ik zou geen relatie willen met iemand die zich nog nooit echt van zijn ouders heeft losgemaakt. Of dat nu om reden is dat ze nooit thuis zijn, dan wel mantelzorg, goedkoop wonen of een beperking. Het betekent dat iemand nog nooit echt zijn eigen leven heeft geleid, ook niet door een kamer te huren, langdurig een vakantiehuis of samen met vrienden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-01-2021 18:31
20.14% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Rosalind schreef:
15-01-2021 15:34
Nooit op zichzelf hebben gewoond: grote afknapper.
Nooit hebben samengewoond: geen afknapper.
Dit.
forumfossiel schreef:
15-01-2021 18:21

En ging hij dan rebelleren door het bakje van vrijdag al op maandag te eten? ;-D
viva-amber schreef:
15-01-2021 18:29
Ik zou geen relatie willen met iemand die zich nog nooit echt van zijn ouders heeft losgemaakt. Of dat nu om reden is dat ze nooit thuis zijn, dan wel mantelzorg, goedkoop wonen of een beperking. Het betekent dat iemand nog nooit echt zijn eigen leven heeft geleid, ook niet door een kamer te huren, langdurig een vakantiehuis of samen met vrienden.
Dit zou mij ook het meeste tegenstaan. Ik denk niet dat het gaat werken als de ene die ontwikkeling niet heeft doorgemaakt en de ander wel.

Het voelt dan alsof je met een jongen van 16 verkering krijgt. Ik denk dat je snel in een moeder-zoon patroon terechtkomt en daar zou ik persoonlijk geen zin in hebben.
Thordïs schreef:
Tsja.
Iedereen heeft het recht om af te knappen op wat hij / zij wil. De een kan het niet op een Roderick die hockey’t, de ander krijgt vlekken van de voetbalschoenen van Rodney.

Dat jij geen een vent met een MBO een optie vindt... mag, hoor. Heeft volgens mij nou niet echt iemand last van.
Thordïs schreef:
Ik had een fwb die niet werkte en dat ook niet van plan was. Hij vond mij enorm oppervlakkig dat ik hem niet als relatiemateriaal zag (om o.a. dit). Zal wel, maar ik vind dat gewoon niet aantrekkelijk. Voor jezelf kunnen zorgen qua huis en werk lijkt me toch wel de uiterste ondergrens. Hoeft 'ie van mij niet eens een auto te hebben, zo makkelijk ben ik.
Vanaf 18e werken geen probleem, misschien juist wel verfrissend.

Minimumloon lastig... Ik wil graag iemand zijn die daar geen moeite mee heeft en als ik echt iemand heel leuk zou vinden zou het geen dealbreaker zijn. Als 'ie dan wel iets doet wat hij heel leuk vindt, iets sociaals of creatief of zo. I'll allow it.
anoniem_399690 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 18:38
66.32% gewijzigd
Mumper schreef:
15-01-2021 18:35
Hoeft 'ie van mij niet eens een auto te hebben, zo makkelijk ben ik.
O, dat zou ik dan weer heel suf vinden.
Maar ik heb dat ook met sommige hobby’s / sporten : dat vind ik dan weer een reden om er niet aan te beginnen.
Enorme afknapper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven