Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
@Nina dat is ook wel heel begrijpelijk vanuit de verloskundige! Gelukkig ben je er al wel aan gewend en dan vliegen de laatste weken hopelijk ook zo voorbij. Mij lijkt juist het wachten tussen de termijnecho en 20weken echo pittig. Hoe heb jij dat ervaren?
Jeej, ook wij hadden een goede echo. Duurde even voordat we het hartje zagen. Best spannend allemaal weer. Nou op naar de volgende.
Gefeliciteerd! Wat super fijn zeg, @Halleluja. Zal idd vast even zoeken zijn want het is nog zo klein. BKonden ze al een uitgerekende datum delen? Ik zie die nog niet in de tabel dus ben even nieuwsgierig. Geniet van het goede nieuws!
Op dit moment 7 weken en 1 dag. Maar wat dan de uitgerekende datum is? Ik had zelf uitgerekend 30 augustus. Maar als dit klopt (paar dagen kleiner dan m'n eigen berekening) wordt het begin september denk ik. Even de termijnecho afwachten.

Mag ik dan nog wel blijven meeschrijven? :biggrin:
@Hallelujah wat fijn! Goed nieuws. :heart:

@Lauren eigenlijk vond ik alles lang duren de eerste zwangerschap haha. Die 9 maanden hebben echt als 18 maanden gevoeld :mrgreen:
Jeetje wat een leuke berichten hier. Lau-Ngi een tweeling, wat gaaf!! Zal druk worden maar wel heel bijzonder!
En Halleluja ook een goede echo, wat heerlijk om te zien hé, dat kleine knipperlichtje?!

Ik ben vandaag echt compleet uitgeput, gisteren een drukke dag op werk en nu eigenlijk te moe om thuisonderwijs te geven en simpelweg geïnteresseerd te zijn. Wil alleen op de bank liggen en niets doen.. vandaag maar op tijd naar bed. Vanaf morgen 3 avonddiensten, zie er een beetje tegenop. Hoop dat ik me iets energieker voel.
Halleluja jij ook goed nieuws. Wat fijn zeg!!

Oh zo herkenbaar sodastream!
Dat thuisonderwijs erbij is echt niet leuk. Zoon had het vanochtend een beetje afgeraffeld en was na 1,5 uur al klaar maar ik vond het wel prima. Konden ze mooi een hele tijd met z’n drieën naar buiten. En ik op de bank.

Poeh 3 avonddiensten is pittig ja. Voor dat je moet beginnen met werken ben je al gesloopt door de kinderen... tot hoe laat duurt zo’n dienst?

Bah die misselijkheid is echt ellende zeg. Ik moet gaan koken maar alleen de gedachte al....

Ik ben even rond aan het kijken voor de meivakantie. Durf niet zo goed te gokken of vakantie er dan al weer in zit (gezien Corona) maar in de zomer gaat ook niks worden natuurlijk. En ik wil wel ff op vakantie!
@ Wortelsap wij hebben de gok gewoon genomen en geboekt voor de eerste week van de meivakantie. Op de camping waar we eigenlijk vorig jaar mei naartoe zouden gaan maar dat ging natuurlijk niet door. In het ergste geval is het zwembad en de horeca dicht maar dan zijn we in ieder geval even weg van huis!
En ook de zomervakantie maar direct geboekt, ik denk namelijk dat veel mensen in eigen land blijven. Nu gaan we op de eerste dag van mijn verlof 2 weken naar de camping. Wel een luxe plek met privé sanitair. Vond het anders zo sneu voor de kinderen en of ik nou in mijn eigen huis of daar heel erg zwanger zit te zijn maakt me dan ook niet uit. Op de camping hoef je tenminste niet zoveel. Wel super dichtbij ons huis want geen zin in lange autoritten.

En avonddiensten duren bij ons tot 23.15😀
Gefeliciteerd Halleluja! Wat ontzettend fijn zeg.

Hier is het nieuws geland en ik vind het heel bijzonder. Mijn uitgerekende datum is 27 augustus maar het zal wel heel bijzonder worden als ik de 40 weken zal halen.
Eerst over 3 weken maar zien of ze allebei nog kloppen. Ik kan de 12 weken echo nog bij de verloskundige doen en zal daarna doorverwezen worden naar het ziekenhuis. Ik maak mij alleen heel veel zorgen om mijn eigen lichaam. Misschien heel egoïstisch maar na mijn vorige bevalling heeft het herstel heel lang geduurd. En ook de laatste weken waren heel pittig. Genoeg om over na te denken. Maar ik zie het nu echt als een wonder en hoop dat het goed met ze gaat.
Lau_gni, niet vreemd dat je je zorgen maakt als dat je eerdere ervaring is toch. Heb je hulptroepen? Ik vind de filmpjes van YouTuber Tiger Elise erg leuk. Zij heeft een jongens tweeling.

Het thuisonderwijzen vind ik ook een ramp. Mijn oudste gaat naar een school waar hij veel extra begeleiding krijgt. Hij heeft ook heel veel aansturing nodig. Dat kunnen wij hem thuis natuurlijk allemaal niet zo uitgebreid bieden. Ook een hoop weerstand wanneer we feedback geven. Frustratie aan alle kanten en zeer vermoeiend.
Lau een tweede zwangerschap en bevalling is echt anders dan een eerste. Vooral het herstel er na is vaak makkelijker. Maar ik snap je zorgen wel hoor.

Wow lekkere vakantie vooruitzichten soda! Ga je met 34 weken met verlof?

Ik durf in de zomer niet meer te gaan. Als de vakantie begint ben ik 35/36 weken en ik ben bij alledrie tussen de 36 en 38 weken bevallen, met de laatste weken heel veel controles. Of ik moet een camping naast het ziekenhuis zoeken 😂

In de meivakantie kan m’n man geen vrij nemen, dat is wel jammer. Ik ga al jaren in de meivakantie alleen met de kinderen (of alleen met oudste 2 en jongste naar oma). Eens nadenken of ik dat nu ook zie zitten.
@lau je zorgen en spanning zijn niet gek natuurlijk! Het vraagt ook veel van een lijf, een tweelingzwangerschap. Maar je weet nu misschien ook wat beter wat je kunt verwachten, waardoor het misschien meevalt? Ik had bij beide kinderen een makkelijke bevalling, maar bij de tweede was ik letterlijk de dag erna weer op de been. Bij de eerste duurde dat wel n paar dagen. Dus herken wel wat wortelsap zegt dat het bij een tweede, derde etc wat sneller gaat. En tegen die tijd idd veel hulptroepen inschakelen. Je hebt langer recht op verlof en kraamhulp ook he. Als jullie aan jullie gezin dachten, hadden jullie dan twee of meer kinderen voor ogen? Kan me voorstellen dat als je altijd had gedacht 2 kinderen te krijgen dat t ook wel gek is om dat plaatje te moeten veranderen...

@soda gelukkig relatief ‘vroeg’ klaar dus, maar alsnog pittig hoor.... je bent al moe van de dag en dan moet je nog.... en dat thuisonderwijzen lijkt me ook niks nee! Gelukkig zijn die van mij daar nog 2 jaar te klein voor. Maargoed die hebben ook 24/7 aandacht nodig dus weet bij nader inzien niet of dat veel relaxter is 🤣🙈 Ik lag er vandaag om 16:30 iig ook behoorlijk af.... pfoe!

Wij gaan deze zomer gewoon op vakantie hoor! Ik ben 34 weken aan de start van mijn zomervakantie dus dan gaan we gewoon nog ff 3 weken weg. Vorig jaar zijn we ook niet geweest, en het jaar daarvoor ook al niet want toen waren we aan t verbouwen in een klushuis (net verhuisd voor de bevalling) en was ik hoogzwanger van onze dochter. Dus na 2 jaar zonder vakantie zijn wij er echt enorm aan toe! Ik zit ook al bijna 2 jaar letterlijk thuis want toen mijn zwangerschapsverlof van mn dochter net was afgelopen heb ik 1 week op mn werk gewerkt en toen begon de eerste lockdown! En nouja sindsdien dus vooral thuis aan het werk geweest.... dus wij hebben echt enorme behoefte om weg te gaan. Misschien dat we in mei ook gaan, maar dat laten we ff van corona afhangen nog....
Wow 3 weken zelfs Nina! Opzich kan dat ook best natuurlijk. Wel in Nederland neem ik aan dan?

Ik heb geboekt voor de meivakantie. Ik ben heel benieuwd hoe dat zwanger met 3 kinderen gaat zijn haha.

Moest er even aan denken op deze datum precies 4 jaar geleden had ik m’n dubieuze echo. Ondanks dat ik al ruim 7 weken was geen kloppend hartje. Gelukkig kwam dat precies een week later helemaal goed. Ik hoop ik woensdag ver genoeg ben 8+2 om meteen duidelijkheid te hebben.
Pff even een egopost maar wat voel ik me ellendig zeg. Heb net tijdens het koken - mn enige “rustmoment” zonder kids vandaag - gewoon vet staan huilen.
Ik weet van mn eerdere zwangerschappen dat ik 9 maanden een donkere wolk boven me heb hangen, tijdens mn tweede zwangerschap ben in zelfs doorverwezen voor een gesprek met betrekking tot een prenatale depressie (zo erg was t gelukkig niet). Gelukkig verdwijnt dat nare donkere gevoel zo’n beetje tegelijk met de geboorte...

Maar nu trek ik t niet joh. De combinatie van een eindeloze winter, een lockdown en daardoor nergens heen kunnen met een dreumes en peuter, hondsmoe zijn... sommige dagen zijn gewoon echt te lang.

Ook las ik vandaag een verhaal over een missed abortion bij 12 weken en maak ik me zoveel zorgen. Mn borsten zijn ook nog steeds slap, terwijl ik bij de eerste twee in week 8 al ruim een cupmaat groter had. Verder symptonen genoeg met misselijkheid en die donderwolk en vermoeidheid, maar de zorgen blijven.

Blegh. Nou laat deze dag en de komende 3 weken maar gauw voorbij zijn. Niet mijn weken :cry:
Ow wat naar Nina!! Het is ook gewoon allemaal niet leuk nu. Sommige mensen krijgen al een depressi van alleen maar de winter. En dan heb je er nu ook nog de lockdown en de hormonen bij!!

Eigenlijk weet je dan wel dat je nog zwanger bent want anders had je dat gevoel niet. Maar snap je zorgen goed hoor.

En echt die dreumes en peuter tijd gaat sneller dan gedacht. Als ik zie hoe makkelijk het nu al gaat hier thuis. Ik heb eigenlijk vandaag gewoon de hele dag m’n ding gedaan (poetsen / bedden opmaken etc) en de kids doen zichzelf op het natje en droogje na en af en toe een spelletje oid uiteraard. Sterker nog ze helpen al mee want als ze horen dat het zaterdag is weten ze zelf als dat ze hun eigen bed af moeten halen en alleen de jongste hoef ik te helpen.

Ik denk dat het voor mij juist wennen word als ik dadelijk weer zo’n hulp behoevende frummeltje heb haha

Maar morgen weer een nieuwe dag Nina een voor je het weet is het de dag van de echo!
Wat rot zeg Nina! Goed dat je het even van je afschrijft en ik snap dat het allemaal heel anders is zo zwanger zijn in de lockdown. Je hebt weinig momentjes voor jezelf en kan nu gewoon niet zo veel ondernemen met de kids. Kan je man je wat ruimte geven zodat jij er ook even uit kan af en toe? Al is het maar even naar een vriendin voor een theetje. Hoop dat je snel meer energie hebt. En dat de lockdown over een paar weken versoepeld wordt. Dikke knuffel!

Ik heb morgenochtend de eerste echo. Vind het echt zo spannend en hoop echt dat het allemaal goed zit..
Veel plezier vandaag Lauren, hoop dat je een mooi kindje ziet!
En Nina, hoop dat je gemoed inmiddels iets positiever is. Maar lockdown, thuisonderwijs en zwanger is ruk, mag je soms best wel even om huilen. Kan ook opluchten!
Gefeliciteerd Halleluja!

Lauren succes! Hopelijk heb je ook een mooi kloppend hartje gezien!

Over vakantie hebben wij nog niet nagedacht. Eerst maar eens afwachten wat de corona gaat doen.

Nina hopelijk voel je je snel wat beter! Het zijn ook gewoon lastige weken. Hier net vorige week een ehho gehad en het liefst ga ik deze week weer. Helaas nu met die lockdown kan dat niet. Ik kan er wel boos om worden. Slijterijen zijn open, maar echo's om moeders gerust te stellen en babywinkels om baby spullen te zien zijn dicht. Echt ik ben het er zo niet mee eens. Je wil toch van meubeltjes even zien hoe het eruit ziet. Nou hebben wij nog wel tijd, maar genoeg vrouwen die dat niet hebben.
Grenade, heb je nog bloedverlies gehad? Hoop van niet. Wanneer mag je weer voor een echo? Normaal gesproken zou ik ook denken, misschien kan ik wel een commerciële extra echo regelen. Maar kan allemaal niet nu. Echt wel jammer dat je zo afhankelijk bent.

Lauren, hopelijk heb je een goede echo gehad?

Nina, goed dat je van je afschrijft. Vooral blijven doen hoor. Ik herken de donkere gevoelens die de zwangerschapshormonen teweeg brengen wel. Gelukkig werd dat bij mij na het eerste trimester beter. Ben het heel erg met de vorige schrijfsters eens. Het is gewoon een extra pittige tijd door alle omstandigheden. Heb je je zwangerschap al met vriendinnen gedeeld? Kan je ergens ventileren? Vooral de lat laag houden. Elke dag is er één. :hug:
Fijne echo vandaag Lauren!! Hopelijk mooi nieuws :heart:

Dank voor jullie reacties allemaal dames. Het is er niet beter op geworden de laatste 2 dagen helaas. Manlief heeft wel enorm bijgesprongen gisteren dus ik kon overdag wat slapen en verder ontspannen en wat huilen af en toe :sigh: En vandaag zijn de kids op kdv en heb ik me even ziekgemeld (behalve voor mn examenklas) dus doe ik verder ook niet zoveel behalve zwanger zitten zijn.

Mijn gemoed is wel erg somber. Ik besef me ook wel dat het een optelsom is van lockdown, winter, zwangerschap en intensieve jaren met die twee lieve klein draakjes die er al zijn. Maar ondanks het rationaliseren lukt het me toch nog niet echt wat vrolijker te zijn. Gelukkig nu dus wel echt 2 rustdagen dus hopelijk morgen weer wat meer opgeladen.

Mijn ouders weten van de zwangerschap trouwens en die nemen de kinderen vrijdag een dagje over. Het einde van het eerste trimester komt kruipend langzaam in zicht, daarna zal het wel weer iets beter gaan ja :-)
Lauren hoe was je echo?

Pittig Nina! Fijn dat je even 2 dagen iets rustiger aan kan doen. Hopelijk ben je daarna weer een beetje uit het dal van emoties.

Zo hier gaat het hard met de zwangere collega’s, inmiddels al drie in de zomer uitgerekend en van mij weten ze het nog niet eens haha.

Zo ik lig ook ff op bed. Jongste bij mij op de iPad. Echt niet gewend dit dat je je zo belabberd kan voelen. Hopelijk gaat dit snel over want het is echt niet handig zo haha.
We hebben vanochtend een goede echo gehad. Het hartje klopte en de termijn werd rond de 8 weken geschat. Volgens eigen berekening zit ik op 8+3 dus daar was ik super blij mee. We hebben het meteen aan een beste vriend en vriendin vertelt vanmiddag en wat was dat leuk! De bevestiging van een goede echo is zeker een opluchting. Hoop dat ik de zorgen nu ook meer kan loslaten.
Wat fijn Lauren 🥰 Superleuk om dat ook het nieuws te kunnen delen!!
Gefeliciteerd Lauren! Hartstikke fijn dat alles goed is!
Wat fijn Lauren! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven