Vind jij dit een afknapper of niet?
vrijdag 15 januari 2021 om 15:26
Je komt een leuke man/vrouw tegen, 30+ Maar je komt erachter dat hij/zij nog nooit heeft samengewoond, nog nooit op zichzelf heeft gewoond en dus nog thuis bij ouders woont.
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
zondag 17 januari 2021 om 13:52
Luci_Mster2 schreef: ↑17-01-2021 13:49En waar kan je nog kamers krijgen? Of andere woonruimte?
Is de huidige bizarre woningsnood echt aan iedereen boven de 30 aan heb voorbij gegaan?
Ik ben twintiger, in de Randstad, en iedereen om mij heen heeft toch echt gewoon woonruimte. Het is soms even zoeken, soms even in een crackpand. Maar iedereen kan gewoon woonruimte vinden.
Dan krijg je dus weer dat je moet inleveren op luxe en dat veel thuiswoners daar niet toe bereid zijn. En dát op zich is voor mij alweer een afknapper.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

zondag 17 januari 2021 om 13:55
Nou ja, dit dus. Het spontane gaat er wel een beetje af bij ouders. Je hebt toch meer het fatsoen om even te melden wanneer je weer thuis denkt te komen. Een spontaan etentje met vrienden, of een kleine after na uitgaan is toch moeilijker als je thuis woont. En dat was wat ik leuk vond toen ik in de 20 was.Majime schreef: ↑17-01-2021 13:51Valt tegen. Thuis bij je ouders gelden de regels van je ouders.
Je kunt niet zomaar iemand meenemen, je kunt niet zomaar weggaan en de hele nacht wegblijven zonder iets te laten weten, je kunt niet zes tosti's bakken om 4 uur s middags en dan de zooi tot 8 uur 's avonds laten liggen, waarna je nog drie tostis eet en een dikke joint opsteekt. Om vervolgens drie vrienden uit te nodigen, die spontaan blijven slapen, terwijl je drie bakken Ben &Jerrys laat bezorgen en de bierbus langskomt om drie uur s nachts.
Als je een one night stand hebt zit die jongen de volgende ochtend bij je ouders aan het ontbijt.
Je hebt niet je eigen leven, kan niet je eigen beslissingen nemen, hebt maar heel beperkte vrijheid.
zondag 17 januari 2021 om 13:57
Ik denk dat je je heel vergist in het gezinsleven van een bijna / begin / midden twintiger anno nu.Majime schreef: ↑17-01-2021 13:51Valt tegen. Thuis bij je ouders gelden de regels van je ouders.
Je kunt niet zomaar iemand meenemen,
Ja, hoor.
je kunt niet zomaar weggaan en de hele nacht wegblijven zonder iets te laten weten,
Ja, hoor
je kunt niet zes tosti's bakken om 4 uur s middags en dan de zooi tot 8 uur 's avonds laten liggen, waarna je nog drie tostis eet en een dikke joint opsteekt. Om vervolgens drie vrienden uit te nodigen, die spontaan blijven slapen, terwijl je drie bakken Ben &Jerrys laat bezorgen en de bierbus langskomt om drie uur s nachts. Goh....aantrekkelijk gedrag ook wel. Ook zo volwassen.
Als je een one night stand hebt zit die jongen de volgende ochtend bij je ouders aan het ontbijt. Neuken en opzouten is ook een optie.
Je hebt niet je eigen leven, kan niet je eigen beslissingen nemen, hebt maar heel beperkte vrijheid.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 17-01-2021 13:58
2.46% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 januari 2021 om 13:58
In het derde jaar van de studie woonden de meesten van mijn dochters studiegenoten wel op kamers. Zij zelf niet, maar haar reistijd naar de uni was korter dan die van veel mensen die wel een kamer hadden. Inmiddels woont ze op 1200 km afstand in een huis met twee huisgenoten. Alwaar ze volledig onderwijs op afstand volgt, dus in theorie had ze dat vanaf hier kunnen doen. Haar plan is om na het examen daar te blijven, maar ik houd in mijn achterhoofd dat ze ook weer terug kan komen. Je zet ze er niet uit, maar ik vind het wel ernstig tijd worden om definitief uit te vliegen.Luci_Mster2 schreef: ↑17-01-2021 13:49En waar kan je nog kamers krijgen? Of andere woonruimte?
Is de huidige bizarre woningsnood echt aan iedereen boven de 30 aan heb voorbij gegaan?
Probleem is echt dat veel jongeren wat verwend zijn, met vrijheid thuis en niet meer willen beginnen op ‘sinaasappelkistjes’. De ouders van een van haar vriendinnen gingen scheiden en kochten ieder een huis terug zonder kamers voor de kinderen. Dat is ook een manier om ze uit huis te houden..

zondag 17 januari 2021 om 14:00
Want jij zou dat allemaal ok vinden als dit in je huis gebeurt op een doordeweekse dag/nacht als je de volgende ochtend gewoon moet werken? En dan dus spontaan, zonder dat er iets is gevraagd, of afgestemd?blijfgewoonbianca schreef: ↑17-01-2021 13:57Ik denk dat je je heel vergist in het gezinsleven van een bijna / begin / midden twintiger anno nu.
zondag 17 januari 2021 om 14:00
zondag 17 januari 2021 om 14:01
Een one night stand, bedoel je ? Als ze me maar niet wakker wippen....

zondag 17 januari 2021 om 14:02
Wij woonden in kraakpanden, of heel aftandse kamertjes van 10 vierkante meter, waar je met tien mensen de douche en het toilet deelde. Ik heb wekenlang geleefd op pasta en een blik tomatensaus, een pot pindakaas van de Aldi en een bruin brood van een euro.
Daar trekt de gemiddelde twintiger van nu zijn neus voor op.
zondag 17 januari 2021 om 14:03
Daar trok ik 30 jaar geleden al mijn neus voor op.Majime schreef: ↑17-01-2021 14:02Wij woonden in kraakpanden, of heel aftandse kamertjes van 10 vierkante meter, waar je met tien mensen de douche en het toilet deelde. Ik heb wekenlang geleefd op pasta en een blik tomatensaus, een pot pindakaas van de Aldi en een bruin brood van een euro.

zondag 17 januari 2021 om 14:04
Nou, ik heb toch behoorlijk wat ouders van twintigers om me geen.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-01-2021 13:57Ik denk dat je je heel vergist in het gezinsleven van een bijna / begin / midden twintiger anno nu.

zondag 17 januari 2021 om 14:05
Eens met Luci en deze post.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-01-2021 13:51Ik denk het.
Plus dat iedereen er van uit lijkt te gaan dat iedereen maar gaat studeren.

zondag 17 januari 2021 om 14:06
Plus al die andere dingen. Jij bent misschien een relaxte moeder, maar dat geldt lang niet voor iedereen.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-01-2021 14:01Een one night stand, bedoel je ? Als ze me maar niet wakker wippen....
Ik zou me daar trouwens zelf niet fijn bij hebben gevoeld. Juist in die fase is vrijheid belangrijk om voor jezelf wat dingen uit te zoeken.
zondag 17 januari 2021 om 14:07
Op studentenfeestjes vind je ook geen wijn meer in drieliterpakken met een kraantje. De dames wensen fatsoenlijke wijn en de hapjes komen van de toko of sushibar. Ik weet niet hoe dat bij jongens is. De studentenkamers van de meiden zijn allemaal keurig en ze zorgen voor voldoende groente en zo. Jongenshuizen ken ik alleen van tv, programma’s over smerige keukens en zoMajime schreef: ↑17-01-2021 14:02Wij woonden in kraakpanden, of heel aftandse kamertjes van 10 vierkante meter, waar je met tien mensen de douche en het toilet deelde. Ik heb wekenlang geleefd op pasta en een blik tomatensaus, een pot pindakaas van de Aldi en een bruin brood van een euro.

zondag 17 januari 2021 om 14:08
Ik wil niets met andermans ouders te maken hebben bij een nieuw iemand. Dus in dat opzicht is het een afknapper als ik daar achter kom als ik iemand leer kennen. Ook al komen ze uit nog zo’n vrij gezin. Ik zal het nooit weten, want ik ben dan al weg.

zondag 17 januari 2021 om 14:10
Mijn vrienden die niet gingen studeren en MBO deden stonden NOG eerder op eigen benen dan ik.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-01-2021 13:51Ik denk het.
Plus dat iedereen er van uit lijkt te gaan dat iedereen maar gaat studeren.
Als je NU 30+ bent en nog bij je ouders woont, vind ik eigenlijk niet dat je de woningnood de schuld kan geven. Dan heb je toch ergens de boot gemist.

zondag 17 januari 2021 om 14:14
Mijn vrienden/siblings die mbo deden gingen wel iets later het huis uit. Maar niet op hun 30e! Alhoewel een broer van mij het zo ver had kunnen laten komen als ouders niet gepusht hadden. Dat is gewoon een makkelijk type die niet zelf actief achter dingen aan gaat. “Ja, ik bel morgen wel over die kamer”. Nee. Nu bellen.

zondag 17 januari 2021 om 14:19
Jammer! Ik heb het erg naar mijn zin gehad, juist omdat het zo'n ongeorganiseerde, geïmproviseerde bende wasKamilleT schreef: ↑17-01-2021 14:07Op studentenfeestjes vind je ook geen wijn meer in drieliterpakken met een kraantje. De dames wensen fatsoenlijke wijn en de hapjes komen van de toko of sushibar. Ik weet niet hoe dat bij jongens is. De studentenkamers van de meiden zijn allemaal keurig en ze zorgen voor voldoende groente en zo. Jongenshuizen ken ik alleen van tv, programma’s over smerige keukens en zo![]()
zondag 17 januari 2021 om 14:19
Ik kan mij hier echt niets bij voorstellen. En om eerlijk te zijn, daar waren de meeste van mijn vrienden en ik echt te braaf voor denk ik.Majime schreef: ↑17-01-2021 13:51Valt tegen. Thuis bij je ouders gelden de regels van je ouders.
Je kunt niet zomaar iemand meenemen, je kunt niet zomaar weggaan en de hele nacht wegblijven zonder iets te laten weten, je kunt niet zes tosti's bakken om 4 uur s middags en dan de zooi tot 8 uur 's avonds laten liggen, waarna je nog drie tostis eet en een dikke joint opsteekt. Om vervolgens drie vrienden uit te nodigen, die spontaan blijven slapen, terwijl je drie bakken Ben &Jerrys laat bezorgen en de bierbus langskomt om drie uur s nachts.
Als je een one night stand hebt zit die jongen de volgende ochtend bij je ouders aan het ontbijt.
Nee, laat ik het zo zeggen, op dat soort gedrag keken wij juist neer, omdat het in onze ogen, ontzettend sneu was.
Natuurlijk zijn er regels thuis, maar mijn ouders gingen er gewoon van uit dat wij ons verantwoordelijk en fatsoenlijk konden gedragen. Dus als ik tosti's ging bakken, prima, maar wel je zooi opruimen en eventueel informeren of iemand anders ook nog zin had. Je leeft niet alleen, dus gewoon een beetje rekening met elkaar houden. En veel besliste ik gewoon zelf, alles mbt studie, eigen verzekeringen, wanneer ik ging werken, waar ik op vakantie naar toe ging enz.
Het zal anders zijn als je het niet met je ouders kunt vinden, en natuurlijk is er altijd wel iets, maar de mijne waren vrij redelijk met heel veel dingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zondag 17 januari 2021 om 14:23
Haha ja technisch gezien ging ik op mijn 18e het huis uit, maar mijn ouders hebben me tijdens mijn studie nog wel (financieel) gesupport. Ging regelmatig in de weekenden met mijn zak vuile was naar papa en mama en kreeg dan ook nog een bakje eten mee op zondagavond. Dus wat dat betreft stonden mijn vrienden wel wat eerder op eigen benen dan ik.novaviva schreef: ↑17-01-2021 14:14Mijn vrienden/siblings die mbo deden gingen wel iets later het huis uit. Maar niet op hun 30e! Alhoewel een broer van mij het zo ver had kunnen laten komen als ouders niet gepusht hadden. Dat is gewoon een makkelijk type die niet zelf actief achter dingen aan gaat. “Ja, ik bel morgen wel over die kamer”. Nee. Nu bellen.

zondag 17 januari 2021 om 14:25
Oh. jij weer.
Deze mbo-er is halverwege de 30 anders. Geen koophuis ook. Mijn leven is een puinhoop blijkbaar

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 17 januari 2021 om 14:29
Maar kijk, dan heb je dus wederom een verschil en afknapper. Het is gewoon een te groot verschil in karakter en het zegt dus echt wel iets. Ik zou geen relatie willen met iemand die nog thuis woont en ook niet met iemand die neerkijkt op een beetje losslaan.
Wat is er sneu aan gewoon een beetje lol hebben op je 18e? Ik vind het juist weer sneu als 18 jarigen thuis wonen en zich al gaan proberen te gedragen als een uitgedoofde vijftiger. En zelfs op gedrag dat compleet normaal is voor een jongvolwassene neerkijken...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

zondag 17 januari 2021 om 14:35
LaFolie schreef: ↑17-01-2021 14:29Maar kijk, dan heb je dus wederom een verschil en afknapper. Het is gewoon een te groot verschil in karakter en het zegt dus echt wel iets. Ik zou geen relatie willen met iemand die nog thuis woont en ook niet met iemand die neerkijkt op een beetje losslaan.
Wat is er sneu aan gewoon een beetje lol hebben op je 18e? Ik vind het juist weer sneu als 18 jarigen thuis wonen en zich al gaan proberen te gedragen als een uitgedoofde vijftiger. En zelfs op gedrag dat compleet normaal is voor een jongvolwassene neerkijken...

Maar dit begint ook uit de tijd te raken. De twintigers van nu zijn heel erg keurig en binnen de lijntjes. Niet zo gek als je je bedenkt dat alles op social media wordt geplempt.
zondag 17 januari 2021 om 14:40
Mijn ervaring is toch anders

Maar inderdaad wel gewoon lekker/gezond eten, een schoon huis, leuke studie of baan, sporten en vrijwilligerswerk. En dan daarnaast op avontuur, zonder social media.