Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Soepmyn schreef:
11-01-2021 11:22
Helaas, wij mogen door naar de volgende ronde. Je mag me op 8-2 zetten.
Gek dat mijn voorgevoel zei dat ik niet snel zwanger raak, uit lijkt te komen.
Mijn leeftijd begint wel mee te spelen als je naar de statistieken kijkt. Volgende maand “alweer” 35 😳 en mij man is ondertussen ook alweer 40.
Ik moet die druk maar niet teveel proberen te voelen.
Sterkte iedereen met de vermoeidheid en misselijkheid. Ik ben er bijna jaloers op 😳, stomme gedachte hè.
Hoe gaat het met dinosaus en roosiex? Ik ben benieuwd.
Ah balen! Ik had je reactie nog niet gelezen.
35 valt wel mee toch? Of ben je dan statistisch gezien minder vruchtbaar? Dat zegt natuurlijk vrij weinig over je eigen situatie.
In ieder geval succes komende ronde!

Je hebt trouwens gelijk over de vermoeidheid en misselijkheid, we mogen niet klagen! Al heb ik zelf wel echt telkens zoiets van pff eerst maar een goeie echo zien.
He wat jammer Soepmyn.. Hoewel er in de tabel een behoorlijke lijst al zwanger is, is het echt bizar snel hoor, jij bent dus eerder de regel dan de uitzondering. Ook al kan ik je emotie goed voorstellen.. Houden jullie temperatuur of ovulatietesten bij?

Ik werk het grootste gedeelte niet thuis. Zonder er al te gedetailleerd op in te gaan heb ik geen essentieel beroep maar wel een wat vanuit de kerntaken niet thuis kan. Ook geen beroep wat even een aantal weken stil kan komen te liggen dus alles gaat "gewoon" door. Aangezien de basisschool en kdv natuurlijk dicht zijn vul ik mijn agenda dusdanig in dat hetgeen wat op afstand kan op 1 vaste dag gebeurt zodat ik dan bij de kinderen ben. Daarnaast ben ik 1.5 dag per week vrij om de thuisschool van dochter aan te sturen en bij zoon te zijn.
Pff gedoe hoor, ik snap waarom de boel dicht is maar de combinatie thuis werken en school aansturen is normaal al pittig, laat staan als je je zo moe en misselijk voelt.
Helaas weer ongesteld geworden volgende nod 10-02
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Dank voor de felicitaties allen. Was heel lief, hij heeft me ten huwelijk gevraagd op een plek die veel betekent voor ons beiden in onze stad. Was heel romantisch :)

Menmo: wat fijn, een goede eerste echo!! En ook goed dat het risico op een meerling geminimaliseerd is, haha.

Snoepmyn en roosiex: ik snap de frustratie en snap dat jullie er minder mee bezig willen zijn.

Hier gaat het best wel prima eigenlijk. Heb wel wat kwalen, moe en misselijk, maar niet extreem. Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste echo. Ik vind het vooralsnog niet echt spannend, voelt nog steeds beetje surrealistisch. Ben er nu ook niet echt mee bezig ofzo. Maar wel fijn dat we terecht kunnen, en wel nieuwsgierig.

Wel wat gedoe op werk. Mijn werkgever laat moeilijk afspraken met zich maken. Ik heb zitten nadenken of ik nog wil switchen voor mijn verlof, maar dat lijkt me toch steeds minder handig worden. Combi van kwaaltjes krijgen, op afstand inwerken, prestatiedrang etc. Voor mezelf beter om te wachten denk ik. Probleem is wel dat mijn werkgever zich lastig aan afspraken laat vastleggen en ik voorzie dat ik bij terugkomst een ander, suf werkpakket krijg. Dat is wat mij betreft gewoon zwangerschapsdiscriminafie, want ik zou gewoon op hetzelfde, of een gelijkwaardig pakket, terug moeten komen. Maargoed, is iets om later met werkgever over te spreken, ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Wellicht verrast mijn werkgever me, en kunnen we goede afspraken maken.

Waar ik wel persoonlijk van baal, is dat mijn opleiding is uitgesteld. Na een intensief coronajaar had ik heel veel zin om even iets aan zelfontwikkeling te doen. Mooie opleiding gevonden, maar die moet fysiek plaatsvinden. Dus kan niet digitaal. Hierdoor wordt hij nu steeds uitgesteld. Als hij nog 1x wordt uitgesteld, is het laatste blok van de opleiding in mijn verlof tegen mijn uitgerekende datum. Dan wordt het pas begin volgend jaar (en mag ik weer nieuwe afspraken daarover maken met m’n werkgever).

Anyway, allemaal luxeproblemen realiseer ik me, maar speelt wel in mijn wereldje momenteel. Ik laat jullie vrijdag weten hoe de echo is geweest!!
Jammer soepmyn en roosiex maar blijf positief, zo lang is het echt nog niet en volgende maand weer een mooie nieuwe kans :)

Ik merk nu dat ik wel een heel klein beetje last heb van de medicatie, voel me gewoon niet helemaal mezelf en mijn sportprestaties zijn een stuk minder terwijl my hartslag echt maximaal is...
Nou ja ik probeer maar zo gezond mogelijk te eten en ook zorgen voor voldoende slaap en rust.

Geniet van je eerste echo followthesun ik vond dat toch wel heel spannend en bijzonder bij mijn eerste kindje (kon daarna ook niet stoppen met huilen van geluk :) )
Ik dacht heel vroeg ongesteld te worden. Maar daarna nog amper gevloeid.
Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld. Nu op de korte bloedingen na al 2 dagen over tijd. Test geeft niets aan, dus zal wel wat verlaat zijn met mijn menstruatie.
Mijn NOD is dus even wat later dan 8-2. Ik denk 10-2 of 11-2
Menmo, vervelend dat je je zo moe/ziek/zwak/misselijk voelt! Dat is altijd zo suf; als je zwanger wilt worden denk je ik neem alles voor lief of voelde ik me maar zo. En als je dan zwanger bent is het toch wel heel erg vervelend!

Pebbles dat met de opvang dicht is lastig he! Hebben jullie werkgevers er begrip voor?

Followthesun, succes bij je echo! Hopelijk aan het begin van de dag zodat je niet de hele dag in spanning zit ;) Lastig met je werk, maar het klinkt ook alsof je er niet veel invloed op hebt.. dus gewoon afwachten? Ik kan me voorstellen dat je baalt van je opleiding!

Roosiex , jammer! Hoe voel je je eronder?

Soepmyn, ah geen duidelijkheid nog. Ook vervelend!

Sunny, welke medicatie gebruik je nu? Was het clomid? Ben het even kwijt, sorry!

Hier tentamens nu, dus megadruk! Mijn hoofd loopt over haha. Ook met een onderzoek bezig wat niet altijd op rolletjes loopt. Ik gok dat ik ondanks de vroege miskraam een gewone cyclus heb, omdat de test snel wit was en ik niet lang/ veel gebloed heb. Zal de nod laten weten als ik mijn ovulatie heb!
Balen Soepmyn en Roosiex...

Saga hoe is t nu met jou? Gaan jullie weer 'gewoon' de volgende ronde in of ga je toch nog even langs de huisarts?
Succes met je tentamens!

Vervelend dat je last hebt Sunny, maar voor een goed doel. Moet je het ook nog blijven gebruiken als je zwanger bent?

Mijn eerste afspraak en echo is 28-1, zit dan al bijna op 9 weken als het goed is. Al verwacht ik iets terug gezet te worden.
Wij gaan gewoon verder.. in principe kan je onderzoek laten doen na twee miskramen, maar daar komt vrijwel nooit iets uit. Ik ga denk ik bij een volgende miskraam naar de huisarts.
Jammer Roosiex en Soepmyn.. Babydust wordt jullie kant op geblazen hier!

Spannend Follow, je eerste echo! Zeker bij je eerste kindje is dat extra bijzonder (hoewel het ook bij een 2e en 3e nog steeds bijzonder is hoor!)! Hoe ver ben je morgen dan ongeveer?
Lastig van je werkgever, en balen van je opleiding..

Naar dat je last hebt van de medicijnen Sunny, welke medicijnen slik je nou? Ik ben het net als Saga even kwijt, sorry!

Saga ik hoop dat je cyclus zich weer normaal voortzet. Hoe voel je je mentaal? Kan me voorstellen dat 2x achter elkaar een (vroege) miskraam wel invloed heeft. In combinatie met tentamens lijkt me dat extra pittig!

Ik heb gister het team op mijn werk ingelicht. Allemaal hele leuke reacties, en niemand had het verwacht, maakt het extra leuk :)
De kwaaltjes worden nog niet minder helaas, ben zo ontzettend moe! Ik lig er elke avond om 21:00 uur wel in, maar knap er nog niet van op. Ook die misselijkheid ben ik nu al zat, haha! Wat een heerlijkheid dat ik dat bij de vorige zwangerschappen niet had zeg, poe! Ben nu aan het testen of zo'n drukpolsbandje helpt, die je ook kunt dragen bij reisziekte. Merk nog weinig verschil, mocht het dit weekend nog niets helpen gaan ze weer af (want mooi is anders). Ik heb gelezen dat de piek van misselijkheid meestal ligt bij 9 weken, daar hoop ik op want dan wordt het na volgende week minder ;-D
Menmo super vervelend zo de situatie met werken en geen opvang! De reden dat de boel dicht is zodat mensen thuis gaan werken, echt een super domme reden. Ik werkte al thuis. Laten we hopen dat de scholen en opvang op de 25ste weer open gaan.
En shit van de misselijkheid en moeheid! Ik beleef hetzelfde dus leef met je mee haha. Lijkt me trouwens nog pittiger met 2 kinderen en niet thuis kunnen werken. Ben je de hele dag door misselijk? Ik ben het vooral in de ochtend heel erg en als ik dan de hele dag door regelmatig eet gaat het best goed.
Als dat polsbandje wat doet hoor ik het graag! :proud:

Balen Roosiex, succes deze ronde!

Followthesun lastig qua werk. Ik zou denk ik ook geen nieuwe baan zoeken nu. Mocht je echt minder leuke taken krijgen na je verlof dan kun je altijd dan een nieuwe baan zoeken toch?
Laat inderdaad morgen even weten over de echo!

Vervelend Sunny, hopelijk ben je snel zwanger!

Soepmyn dat is gek. Dan hoop ik voor je dat je snel ongesteld wordt!

Saga werkgever heeft er wel begrip voor maar verwacht natuurlijk wel dat de uren gemaakt worden. Gelukkig kunnen de oma’s en opa’s ook af en toe oppassen.
Succes met je tentamens!

Leuk Besss de eerste echo! Een weekje na die van mij. Mocht je niet eerder terecht? Wij zijn dan ongeveer even ver denk ik. Ik ben nu 7+4 weken. Ben benieuwd of ik vooruit of achteruit word gezet.

Hier alles oké. Ik leef heel erg naar de echo toe, die is over een week. Ik hoop dat de dagen snel gaan!
Zo, wij hebben vandaag de echo gehad! Vond het moment dat ik op de bank lag en ze ging zoeken naar het vruchtje spannend, dacht: wat als het nou niks is en mijn lichaam me voor de gek houdt? Haha! Grappig hoe zoiets in een flits voorbij kan komen.

Maar, de echo was goed, enthousiast kloppend hartje gezien en zag er verder goed uit allemaal. Fotootje meegekregen en partner mocht er gewoon bij zijn :) termijn wordt geschat op 7.6, komt exact overeen met mijn eigen berekening.

Dus, heel leuk, en het begint wat meer te leven. Hoewel het nog vroeg is, durf ik nu mijn eerste zwangerschapsjurkje te gaan kopen. :cheer: :cheer2:

Vanavond warme chocolademelk en taartje om het te vieren.
Fijn dat het allemaal goed is followthesun en zeker leuk om het ook even te vieren :)

Ik gebruik een combinatie van medicijnen, ik ben zelf totaal niet medisch onderlegd en wil er ook niet teveel mee bezig zijn (zelf opzoeken op Google). De pil waar ik wel de meeste bijwerkingen van ondervindt is Dostinex. Zodra ik zwanger ben mag ik dit ook niet meer gebruiken dus hopelijk ben ik snel zwanger inderdaad :) bij mijn zoontje raakte ik de eerste maand met medicatie zwanger.

Voor de zwangeren die echt veel last hebben van misselijkheid er zijn wel goede medicijnen die helpen.
Ik weet de naam niet meer maar het is een pil die je onder je tong laat oplossen :) deze werkte voor mij het beste omdat het geen zin had om een pil door te slikken aangezien ik constant moest overgeven.
Deze medicatie kan geen kwaad voor de zwangerschap en je zult je echt een heel stuk beter voelen.
Gefeliciteerd Followthesun! Heel fijn!!

Mentaal gaat het best goed Menmo! Ik denk dat ik een volgende zwangerschap met name het eerste trimester wel heel stressvol ga vinden. Ik zoek nog manieren om daar weer vertrouwen in te krijgen.
Fijn dat je je collega’s hebt ingelicht en zulke leuke reacties hebt! Nu hoef je je misschien ook minder veel goed voor te doen als je je ziek voelt?

Spannend Pebbles, bij mij liep de spanning altijd de dagen voor de echo op. Hoe ver ben je dan ongeveer? Ik hoop van harte dat de 25 alles weer open gaat qua school en opvang.

Vervelend dat je last van bijwerkingen hebt Sunny, hopelijk snel zwanger!
Hallo lieve dames!

Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik heb wel meegelezen hoor maar mest de hectiek van de feestdagen en extra werken de week daarna is het allemaal een beetje versloft...Ik heb wel geregeld meegelezen hoor!

Oud en nieuw was heel gezellig, wij bakken altijd oliebollen buiten, ook voor de buren :) Dochter heeft net als vorig jaar gewoon door alle bommen heen geslapen...geen idee hoe maar wel lekker rustig :P

Saga balen zeg van je miskraam :( wel goed om nu iets anders te hebben om op te focussen, zo te lezen lukt dat redelijk. Wel logisch dat in het vervolg een positieve test nog niet gelijk reden voor een feestje is...Ik heb nooit een miskraam gehad, maar ik denk dat ik het (als het vroeg in de zwangerschap is) vooral heel balen zou vinden dat je dan weer opnieuw moet beginnen.
Succes met je tentamens!

Pinguin het is al even geleden maar gefeliciteerd met de goede nipt! Geeft toch rust.

Follow oh wat heerlijk dat jullie gaan trouwen! Willen jullie dat doen voor de baby er is? En ook fijn dat je een goede echo had!

Menmo en Lampje ook gefeliciteerd met de goede echo! Ik vond zelf de termijnecho het leukst! Dan heb je echt een heel baby'tje in beeld dat je goed kunt zien bewegen. Ik kreeg daar ook wel natte oogjes van haha.

Sunny balen dat je je rot voelt van de medicatie. Ik zie dat je NOD 5 Februari is, moet je dan binnenkort ergens een eisprong opwekken of gaat dat wel vanzelf?

Roosie Balen van deze ronde...Ook voor jou Soepmyn! Ook al lijkt het bij jou nog niet helemaal voorbij?

Namen Wij hadden vrij snel een jongensnaam de vorige keer...maar nu twijfelen we of we die nu zouden willen gebruiken als het een jongetje zou worden :facepalm: En nu hebben we wel weer een meisjesnaam bedacht! Bij onze dochter hadden we de volledige naam ook pas 2 weken voor haar geboorte geloof ik, dus het kan ook zijn dat het toch nog wat anders wordt haha!

Ik had woensdag 30 december eindelijk een positieve ovu test, daar gelijk gebruik van gemaakt :moon: Daarna geprobeerd met temperaturen er achter te komen wanneer ie geweest was maar dat schoot niet op. Toen ik in het verleden temperatuurde deed ik dat vaginaal, maar dat leek nu niet te werken (schommelde heel erg)...zondag dan maar rectaal gedaan en toen had ik 36.8, dus hoog...naja ergens daartussen is ie wss gesprongen. 2 weken niks bijzonders gevoeld, zelfs geen gevoelige borsten die ik normaal wel heb.
Ik verwachtte mijn menstruatie ergens dit weekend. App zei donderdag maar ovulatie wss later dus ja... Toch gisteren maar even getest (wijnen of niet wijnen)
en totaal tegen verwachting....VET POSITIEF! O_O
We zijn echt super blij! Wel gelijk aan ouders en schoonouders verteld, die wisten ook dat we bezig waren en die zagen we toevallig allebei gisteren.
Ook gelijk bij de VK aangemeld, die belde vandaag al en blijkbaar doen ze nu wel zelf de echo's dus ik heb 1 februari een vitaliteits echo staan met 6+4 en vriend mag ook mee. Super fijn!

Bedankt voor alle babydust dames! Ik stuur het weer door naar hen die het nodig hebben!
Wauw gefeliciteerd Dinosaus! (Onze peuter is haar Peppa Big fase in gegaan dus nu herken ik ineens je naam en avatar haha)

Supersnelle echo ook al! Is dat met een specifieke reden, zo vroeg?
Jaaaaa dinosaus! Gefeliciteerd! :cheer: :cheer:
Dank voor de felicitaties!
@Besss haha ja leuk issie he! Wij kijken peppa in het Engels maar Dinosaus vond ik juist van de Nederlandse versie leuker!
Er is geen speciale reden voor de echo... Blijkbaar is dat standaard bij hun nu! Om te kijken of het leeft, op de goede plek zit en hoe veel het er zijn. Had van mij niet perse gehoeven maaar ik vond het wel een leuke verrassing!
Gefeliciteerd dinosaus!

Ik word helemaal blij van al zoveel zwangerschappen :)

Dinosaus komende woensdag moet ik inderdaad medicatie gebruiken om de eisprong op te wekken :) super spannend en ik leef er nu echt wel naar toe. Natuurlijk hou ik er wel ook rekening mee dat het nog een paar pogingen kan duren voor we echt zwanger zijn.
Jeej, Dinosaus! Gefeliciteerd! :cheer:

Sorry voor de lange afwezigheid, ik heb wel meegelezen. Ik zal even uitgebreid reageren als ik achter de laptop zit.
Dinosaus gefeliciteerd!! Fijn dat je een vroege echo hebt, weet je gelijk of het goed zit. Ik vond dat wel fijn in ieder geval.

Sága succes met leren voor de tentamens!

Followthesun fijn dat je ook een goede echo had!

Roosiex jammer! Gebruik je nog iets van ovulatietesten of temperaturen?

Soupmyn Jammer dat het nog niet raak was. Hopelijk de volgende ronde meer geluk! Ik vind jullie leeftijd echt wel meevallen. Hoe lang zijn jullie al aan het proberen?

Menmo balen dat je je zo slecht voelt! En nu helemaal in de lockdown zal dat zwaar zijn! En balen dat de kinderen niet eerder naar school mogen he. Kun je nog gebruik maken van noodopvang?

Sunny vervelend dat je je slecht voelt door de medicijnen. Hopelijk is het snel raak!

Tabel weer aangepast! Als ik was vergeten ben laat het dan nog even weten!
Pinguin hoe lang duurde het voor je de uitslag van de nipt had? Ik heb maandag geprikt, hopelijk hoor ik snel iets. Heb je met nevenbevindingen gedaan?
En wat is nu de volgende stap? Binnenkort al de 20 weken echo?
Menmo; wat fijn dat je ook een kloppend hartje hebt gezien! En fijn dat de reacties leuk waren :)

Spannend, Pebbles!

Lampje; ja ik vond het ook zo'n verschil! Op de eerste echo was het echt een vlek (bij mijn zoontje was de eerste toch IETSje duidelijker, haha) en op de tweede zagen we echt al handjes en voetjes enzo :heart:
Ik had de uitslag van de NIPT een week na het bloedprikken. Er zat nog wel oud&nieuw tussen, dus zeg maar op de 5e werkdag de uitslag. We hebben zonder nevenbevindingen gedaan, omdat het nog niet duidelijk genoeg is wat je ermee moet als daar iets uit komt. Hopelijk krijg je de uitslag snel!
Ik heb volgende week vrijdag nog een afspraak bij de verloskundige (geen echo, wel hartje luisteren :) ), met 16 weken. Dan gaan we ook de 20-weken echo inplannen. Bizar dat ik nu zeg: volgende week vrijdag 16 weken, haha. Voelt ineens heel ver.

Jammer, Soepmyn en Roosie, ik duim voor jullie! En natuurlijk ook voor Saga en Sunny!

Herkenbaar Followthesun, maar super leuk dat je een kloppend hartje hebt gezien! :)

Ik heb ook echt moeite met thuiswerken en gesloten kinderopvang. Het zijn uiteindelijk maar twee dagen dat we er 'last' van hebben, maar het continu thuis zitten maakt me ook wel gedemotiveerd eigenlijk. En ook dat we nog niet echt een uitzicht hebben op bijvoorbeeld een vakantie of een ander leuk uitje ofzo. We zouden de eerste week van februari een midweekje naar centerparcs gaan, maar dat hebben we toch maar verplaatst naar september, aangezien we wel graag naar het zwembad willen (althans, mijn zoontje vindt dat super leuk).
Ik weet ook wel dat het allemaal voor het goede doel is, en dat we allang blij mogen zijn dat we nog gezond zijn etc., maar toch vind ik het soms lastig.
pinguin15 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 14:50
5.88% gewijzigd
Followthesun gefeliciteerd nog met jullie goede echo! Heb je een (voorlopige) uitgerekende datum gekregen?

Sunny goeie van die medicatie ja. Ik hoef zelf alleen niet over te geven, wel veel kokhalzen maar heb voor nu nog de hoop dat het snel voorbij is.

Saga ik ben als het goed is 8+4 weken bij de echo. Jouw vruchtbare dagen komen er zeker alweer bijna aan?

Heel fijn ja die vroege echo Dinosaus. Ben jaloers, haha. Ik ben vandaag 8 weken en moet nog een paar dagen wachten. Heb jij al last van kwaaltjes?

Lampje je vroeg het niet aan mij maar ik kreeg toen de tijd de uitslag van de NIPT na 12 dagen. Schoonzusje had laatst binnen een week de uitslag. Was beiden zonder nevenbevindingen. Heb jij met of zonder nevenbevindingen gedaan?

Pinguin wooouw bijna 16 weken alweer! Het kan nu niet maar had je anders een pretecho gedaan voor het geslacht? De 20-wekenecho doen ze soms ook al rond de 18 weken.
Hebben jullie wel andere oppas dan de opvang kunnen regelen? Ik las alweer dat ze dicht blijven tot 8 februari. Ik word er niet goed van joh.

Ik hoop dat deze week snel gaat, ben echt naar de echo van donderdag aan het toe leven. Dan gaan we het ook aan familie vertellen.

Hoe hebben de zwangeren hier dat gedaan qua vertellen aan broers/zussen? Bij mijn ouders gaan we op bezoek en mijn schoonouders passen op tijdens de echo (denken dat we naar de tandarts gaan) dus die vertellen we het erna. Maar met broers en zussen denk ik, moet ik die dan allemaal los van elkaar op de koffie uitnodigen om het te vertellen? Het gaat om 3 stellen, maar toch. Door corona kan ik ze ook niet tegelijk uitnodigen, dat had ik anders gedaan denk ik. Zo stom, ik wil het zo snel mogelijk vertellen maar ga nog niemand uitnodigen voor bijv. komend weekend omdat ik eerst wil weten of de echo goed is.
Pebbles, ja klinkt heel ver haha. Wij zouden geen pretecho doen, geslacht bij 20-weken echo. Hoop inderdaad ook dat die wat eerder komt. Ben toch wel erg nieuwsgierig nu.
We willen wel misschien, als dat tegen die tijd kan, een pretecho doen tussen 24-30 weken. Bij zoontje niet gedaan, maar bij mijn vk kan dat nu ook.
Nee, we hebben geen andere oppas. Mijn moeder komt gelukkig nog wel elke woensdag (maar dat was ook al zo). Verder is mijn man op maandag vrij en ik op vrijdag.
Ik kan wel op mijn werk afspraken maken qua uren als het goed is. Ik moet mijn uren altijd verantwoorden, dus dat betekent dat ik dan een x-aantal uren niet op klanten hoef te verantwoorden en indirect mag schrijven. Scheelt wel veel druk. Ik bel vanmiddag mijn leidinggevende, aangezien het nu lijkt dat het nog langer duurt.
Wat daarnaast nog druk geeft is mijn afsluitend mondeling examen van de beroepsopleiding, die heb ik in februari. Heb een week ervoor vrij genomen, maar mijn faalangst begint wel weer een beetje op te spelen. Hopelijk kan mijn man dan wat extra bijspringen.

Qua vertellen aan broers (in ons geval): wij hebben allebei 1 broer en die waren ook bij kerstdiner bij de betreffende ouders. Misschien zou je kunnen videobellen ofzo? Of een leuke foto sturen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven