Hulp nodig bij Teams

19-01-2021 10:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zou in Teams mogelijk moeten zijn om deel te nemen aan een vergadering zonder de app van Teams te hebben en zonder Teams-account. Het lukt me alleen niet om een vergadering zo in te stellen dat gasten deel kunnen nemen zonder de app te downloaden.

Wanneer ik de privacy-instellingen van de vergaderring wil aanpassen, krijg ik een foutmelding in mijn browser:
Er is iets misgegaan
Laad de pagina opnieuw of probeer het later opnieuw, als dit probleem zich blijft voordoen.

En als ik de link naar de vergadering deel en wil openen op bv mijn iPad waar geen Teams op staat, dan moet ik de app downloaden.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of je zonder microsoft account in teams kan. Het kan zijn dat dat iets is wat een beheerder moet instellen.

op een ipad zal je waarschijnlijk wel de app moeten hebben. Op een laptop/pc kan het prima online. Je moet dan onder het teams logo aanklikken doorgaan in web app (of zo iets)
Alle reacties Link kopieren
mikado123 schreef:
19-01-2021 10:54
ik weet niet of je zonder microsoft account in teams kan. Het kan zijn dat dat iets is wat een beheerder moet instellen.

op een ipad zal je waarschijnlijk wel de app moeten hebben. Op een laptop/pc kan het prima online. Je moet dan onder het teams logo aanklikken doorgaan in web app (of zo iets)

Ja, dat kan. Je doet dan mee via de webversie en logt in met je e-mail adres. De beheerder van de vergadering stuurt de link en accepteert de deelnemer in de vergadering. (ik hoop dat ik zo duidelijk ben)
Ik heb het even uitgeprobeerd.... via de Agenda maak je een nieuwe vergadering aan op gewenste datum en tijd. Dan kun je mensen ook via een mailadres toevoegen (bij vereiste deelnemers toevoegen). Niet vergeten om ook daadwerkelijk op toevoegen te klikken!
Zij krijgen dan een mail via waar ze in de vergadering kunnen zonder app van Teams.
Beantwoord dit jouw vraag? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf de beheerder van de vergadering en kan klikken op de privacy-instellingen van de vergadering, zo vind ik het ook online uitgelegd. Alleen krijg ik dan dus bovenstaande foutmelding.

Op een iPad lijkt me dat je dan ook gewoon in de browser deel kunt nemen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
19-01-2021 10:58
Ik ben zelf de beheerder van de vergadering en kan klikken op de privacy-instellingen van de vergadering, zo vind ik het ook online uitgelegd. Alleen krijg ik dan dus bovenstaande foutmelding.

Op een iPad lijkt me dat je dan ook gewoon in de browser deel kunt nemen.

ik snap die privacy-instellingen niet. Ik gebruik die niet als ik een vergadering aanmaak. Ik vul gewoon de e-mailadressen in.
Alle reacties Link kopieren
Tante-paardje schreef:
19-01-2021 10:57
Ik heb het even uitgeprobeerd.... via de Agenda maak je een nieuwe vergadering aan op gewenste datum en tijd. Dan kun je mensen ook via een mailadres toevoegen (bij vereiste deelnemers toevoegen). Niet vergeten om ook daadwerkelijk op toevoegen te klikken!
Zij krijgen dan een mail via waar ze in de vergadering kunnen zonder app van Teams.
Beantwoord dit jouw vraag? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Hmm, ik kan geen mailadressen toevoegen. Moet ik dan misschien Outlook gebruiken? Ik heb een Mac misschien maakt dat nog verschil.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
19-01-2021 10:59
Hmm, ik kan geen mailadressen toevoegen. Moet ik dan misschien Outlook gebruiken? Ik heb een Mac misschien maakt dat nog verschil.

Nee hoor, ik werk ook op een mac. Er zit geen enkel verschil tussen. Je werkt toch in het programma 'Teams'? Vergadering aanmaken > deelnemers toevoegen (hier vul je de e-mailadressen in), klik steeds op 'toevoegen' > vergadering 'opslaan' en that's is.
Alle reacties Link kopieren
heb je het al geprobeerd via de agenda in teams? daar kan je onder de titel deelnemers toevoegen
Volgens mij kun je op een mobiele telefoon of tablet niet deelnemen aan een vergadering zonder de app van Teams. Op een pc of laptop kun je wel de webversie openen (dus zonder Teams app). Je hebt geen account nodig als je uitgenodigd wordt.
Juultje schreef:
19-01-2021 10:59
Hmm, ik kan geen mailadressen toevoegen. Moet ik dan misschien Outlook gebruiken? Ik heb een Mac misschien maakt dat nog verschil.

Gebruik je Teams zonder Office 365? Dan werkt het anders. Als je een vergadering aanmaakt in Teams kun je een link kopiëren, deze link plak je in een e-mail die je naar alle deelnemers stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de vergadering ook in outlook aanmaken als Teams vergadering. Dan lukt het vaak wel om externe gasten uit te nodigen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
19-01-2021 11:00
Nee hoor, ik werk ook op een mac. Er zit geen enkel verschil tussen. Je werkt toch in het programma 'Teams'? Vergadering aanmaken > deelnemers toevoegen (hier vul je de e-mailadressen in), klik steeds op 'toevoegen' > vergadering 'opslaan' en that's is.
Ik werk in de app van Teams, ik ga naar Vergaderingen -> Vergadering plannen, dan kan ik een naam, datum en tijdstip invoeren waarna ik op Plannen klik. Dan krijg ik de melding Uw vergadering is gepland en kan ik kiezen voor Uitnodiging voor vergadering kopiëren of Delen via Google Agenda. De eerste lijkt me dan het meest logisch, maar dan wordt er gevraagd om in te loggen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
19-01-2021 11:05
Gebruik je Teams zonder Office 365? Dan werkt het anders. Als je een vergadering aanmaakt in Teams kun je een link kopiëren, deze link plak je in een e-mail die je naar alle deelnemers stuurt.
Klopt, ik gebruik geen Outlook, maar de link kopiëren en plakken werkt niet.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
19-01-2021 11:10
Ik werk in de app van Teams, ik ga naar Vergaderingen -> Vergadering plannen, dan kan ik een naam, datum en tijdstip invoeren waarna ik op Plannen klik. Dan krijg ik de melding Uw vergadering is gepland en kan ik kiezen voor Uitnodiging voor vergadering kopiëren of Delen via Google Agenda. De eerste lijkt me dan het meest logisch, maar dan wordt er gevraagd om in te loggen.

Maar ben je dan niet ingelogd? Je kunt alleen een vergadering plannen als je bent ingelogd.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het gelukt is. Ik heb Delen via Google Agenda gedaan, de afspraak daar in mijn agenda gezet en de link die daarbij komt gekopieerd en in een browser geplakt waarin ik niet in Teams ben ingelogd. Toen kon ik ineens wel kiezen voor deelnemen in de browser zonder in te loggen.

Ik ga nog maar een paar keer testen vandaag, zodat ik goed weet hoe het werkt als mijn vergadering start.

Bedankt allemaal!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
19-01-2021 11:16
Maar ben je dan niet ingelogd? Je kunt alleen een vergadering plannen als je bent ingelogd.
Het plannen lukt wel, maar ik wil dus dat de deelnemers kunnen deelnemen zonder in te loggen. Dus ik test de deelneem-link in een browser zonder ingelogd te zijn in Teams. In de app ben ik dan wel ingelogd.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
19-01-2021 11:19
Ik geloof dat het gelukt is. Ik heb Delen via Google Agenda gedaan, de afspraak daar in mijn agenda gezet en de link die daarbij komt gekopieerd en in een browser geplakt waarin ik niet in Teams ben ingelogd. Toen kon ik ineens wel kiezen voor deelnemen in de browser zonder in te loggen.

Ik ga nog maar een paar keer testen vandaag, zodat ik goed weet hoe het werkt als mijn vergadering start.

Bedankt allemaal!
Zo kan het inderdaad.
Maar je kunt ook e-mailadressen invoeren die niet automatisch worden ingevuld door het systeem.
Waarschijnlijk worden de mailadressen van jouw collega's automatisch aangeboden als je de eerste letter van hun mailadres intypt.
Als je hier het mailadres van een gast volledig intypt, kun je die er ook aan toevoegen!
Alle reacties Link kopieren
Stokkie schreef:
19-01-2021 11:56
Zo kan het inderdaad.
Maar je kunt ook e-mailadressen invoeren die niet automatisch worden ingevuld door het systeem.
Waarschijnlijk worden de mailadressen van jouw collega's automatisch aangeboden als je de eerste letter van hun mailadres intypt.
Als je hier het mailadres van een gast volledig intypt, kun je die er ook aan toevoegen!
Ik kan nergens e-mailadressen invoeren, dus die optie valt af. Ook gaat het niet om collega's, maar om een groep klanten, waar ik eenmalig een meeting mee zal hebben.

Het is opgelost via de omweg van Google agenda in ieder geval :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
19-01-2021 13:19
Ik kan nergens e-mailadressen invoeren, dus die optie valt af. Ook gaat het niet om collega's, maar om een groep klanten, waar ik eenmalig een meeting mee zal hebben.

Het is opgelost via de omweg van Google agenda in ieder geval :-)
Maar je moet je collega's toch ook uitnodigen?
Bij ons moet je wel mailadressen invoeren in teams. Daarbij maakt het vervolgens niet uit of het om interne collega's of klanten gaat ofzo.

Ik heb nu ook een meeting met de leraar van 1 van de kinderen ingepland via de teams van mijn werk...

Succes!
Wij kunnen gewoon de namen invoeren, dus niet de e-mailadressen. Eerst naar de agenda, daar tijd bepalen, vergadering een naam geven en dan de personen of groepen uitnodigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven