Lay out veranderd online

20-01-2021 11:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allen,

Ik heb op mijn laptop een kwaliteitskaart opgemaakt in een tabel. Zodra ik deze in one drive zet is de koptekst niet meer direct zichtbaar en in sommige gevallen is de titel opeens onder de tabel gezakt. Irritant! Ik kan hem natuurlijk als pdf uploaden maar het is fijn als andere er ook in kunnen werken. Iemand een tip op welke manier ik hem het beste op kan slaan zodat het netjes in One drive komt? Ik werk overigens op een MAC.

Alvast bedankt!
Waar je het opslaat en welke computer je gebruikt ik niet relevant. Wat wel relevant is, is in welk programma je werkt en hoe je het hebt opgeslagen.
Ja dat dacht ik ook, ik sla het nu standaard op. Wellicht dat in een andere vorm one drive hem beter oppakt? Welke vorm dat is de vraag.

Ik werk in word
OneDrive staat hier behoorlijk los van. Dat is gewoon een cloud waar je iets opslaat.

Het kan zijn, dat als je op een andere plek het bestand opent, dat de marges bijvoorbeeld anders zijn dan in je oorspronkelijke document en dat de tekst daarom verspringt.

Word is een ramp wat dat betreft. Ik haat word. Werk je in Office365?

Edit: ik herken het trouwens van excel. Als ik een bestand vanuit OneDrive op de computer van mijn vriend open zijn de marges ook anders.
pergamon wijzigde dit bericht op 20-01-2021 12:01
20.77% gewijzigd
Ja Office 365 Idd.
Ik vind het ook irritant want op mijn pc heb ik een prachtig document en in de cloud waar ik het moet delen ziet het er niet uit😒
Saartjepoes2 schreef:
20-01-2021 12:00
Ja Office 365 Idd.
Ik vind het ook irritant want op mijn pc heb ik een prachtig document en in de cloud waar ik het moet delen ziet het er niet uit😒

Kan je kijken of de marges hetzelfde zijn?
Ga ik doen, ik heb nu een overleg dus straks verder, bedankt voor de tip
Probeer het eens als een PDF op te slaan. Als je lokaal (dus op jouw computer) het bestand opent, zo zou 'ie ook binnen OneDrive moeten openen.

Een PDF bestand is leesbaar op vrijwel elke computer, laptop, smartphone en tablet. Door de achterliggende techniek (bjvoorbeeld het "embedden" van lettertypen) zou je een bestand moeten krijgen wat er overal hetzelfde uitziet :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven