Zwanger worden van de tweede

03-01-2021 16:17 148 berichten
Ik wil graag zwanger worden van een tweede kindje nadat ik maart ‘20 ben bevallen van een zoontje. Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we het leuk zouden vinden als er niet te veel leeftijdsverschil zit tussen de eerste en de tweede. Mijn eerste zwangerschap was al in de tweede ronde raak. Ik besef dat dat geen garantie is dat dat nu weer zo snel zal lukken maar ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Ik vind het gezien de corona situatie ook wel extra spannend om zwanger te worden en we hebben er ook over getwijfeld of we dat nu wel moeten willen. Maar we vinden ook dat het leven door gaat en we weten ook niet hoe lang dit nog zal duren...

Zijn er dames in een vergelijkbare situatie die het leuk vinden om mee te schrijven?

Info tabel:
Demi: leeftijd 32 / 36, NOD 6 febr. Gestopt met minipil 8 dec. Zoontje maart ‘20.
Kleke: leeftijd 28/30, Nod : waarschijnlijk 5 feb. Bijzonderheden: dochter geboren Feb 20,overleden apri 20
Lentebloempje: leeftijd 30/32 jaar, NOD 27 feb, Dochtertje van december 2019, pre-eclampsie en HELLP gehad bij vorige zwangerschap.
Flip-flop: Leeftijd 29/32 jaar, Geen NOD. Ik geef nog borstvoeding, zoontje is nu 8 maanden
Spiced: leeftijd 30/32 jaar, NOD: 4 februari
Leeuw: Leeftijd 34/41 jaar,NOD 14 januari, 3e ronde
Daanstje: Leeftijd: 27/33, NOD 1 maart, 1e ronde na miskraam dec '20
Machair Leeftijd 37/38, NOD nog niet relevant, dochter van mei '20 uit IUI6, bijzonderheden: 26 feb intake nieuwe IUI's ivm zaad uit urine wassen.
anoniem_6467c3adcb5d0 wijzigde dit bericht op 11-02-2021 20:28
35.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flip-flop schreef:
18-01-2021 22:03
Nope, nog geen menstruatie en ook helemaal geen gevoel van naderende menstruatie meer. Geen idee dus!

Machiar, wat erg allemaal! Ben er sprakeloos van.

Daanstje, wat goed! Spannend hoor, en veel plezier ;)
Flipflop; ik werd terug ongesteld na 11 maanden (tijdens bv). Hier echter een slecht slapertje dus de wens voor een tweede kwam iets later :). Geef je nog vaak bv? Overigens na 14 m wel begonnen voor een tweede, dus na enkele menstruaties, maar je kan niet altijd direct terug zwanger worden ook al ben je ongesteld. Hier na enkele maanden met ovulatietesten begonnen en toen gemerkt dat ik een redelijk korte luteale fase had, wat innesteling kan bemoeilijken. Kan door bv komen, maar bij eerste nooit ovulatietesten gedaan dus geen idee hoe mijn ‘normale’ luteale fase is.

Wil je geen schrik aanjagen maar misschien vind je het fijn om ervaring te horen van andere bv-mama die opnieuw zwanger probeert te raken ;). Bij eerste na 2 maanden zwanger (maar ook lang moeten ontpillen enzo dus wel gevoelig voor hormonen), nu 6 m bezig. Maar genoeg andere vrouwen die tijdens bv vlot zwanger worden!

Succes!
Demi6 schreef:
23-01-2021 19:02
Ik heb even gezocht op hystrocopie, omdat ik er niet bekend mee ben. Ik begrijp dat dat een onderzoek is van je baarmoeder en je baarmoederwand. Heb je dit eerder gehad?
Waar kijken ze dan naar? Eventele poliepjes oid lees ik? Kijken ze dan bv ook naar of je Baarmoederwand ‘goed genoeg‘ is voor een innesteling? Of is dat niet de bedoeling ervan?

Kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen. Wanneer precies is die hystrocopie?
Ik heb er al ooit 1 gehad omdat men bang was voor Ashermann (verklevingen). Nu gaan ze kijken waarom ik 2x bloed in mijn baarmoeder had. Er zijn 3 mogelijkheiden cyste, Ashermann en een niche.

Mag morgen al. Helaas vandaag positieve ovulatietest dus, net op de grens of het voor mijn ovulatie is dus. Nou ja man is toch ziek. Vanmiddag dus weer beginnen met de medicatie.
Jools87 schreef:
23-01-2021 20:01
Flipflop; ik werd terug ongesteld na 11 maanden (tijdens bv). Hier echter een slecht slapertje dus de wens voor een tweede kwam iets later :). Geef je nog vaak bv? Overigens na 14 m wel begonnen voor een tweede, dus na enkele menstruaties, maar je kan niet altijd direct terug zwanger worden ook al ben je ongesteld. Hier na enkele maanden met ovulatietesten begonnen en toen gemerkt dat ik een redelijk korte luteale fase had, wat innesteling kan bemoeilijken. Kan door bv komen, maar bij eerste nooit ovulatietesten gedaan dus geen idee hoe mijn ‘normale’ luteale fase is.

Wil je geen schrik aanjagen maar misschien vind je het fijn om ervaring te horen van andere bv-mama die opnieuw zwanger probeert te raken ;). Bij eerste na 2 maanden zwanger (maar ook lang moeten ontpillen enzo dus wel gevoelig voor hormonen), nu 6 m bezig. Maar genoeg andere vrouwen die tijdens bv vlot zwanger worden!

Succes!
Nog niks hier, dus denk dat het voorlopig ook nog niet komt.
Op het moment geef ik ook weer meer BV omdat hij verstopt is en dus ook geen hapjes meer mag. Ik weet dat vooral nachtvoedingen erg belangrijk zijn in wel/niet vruchtbaar worden, en laten nou net die voedingen favoriet zijn bij zoon. Bij zoon ook 2e ronde zwanger, en nu zien we het wel. We zijn er nu 'bewust' mee bezig in die zin dat we echt gekozen hebben dat er een mensje bij mag maar we weten ook wel dat je het niet kunt bestellen met track 'n trace ;)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Balen dat je ovulatietest nu al positief is Leeuw... Succes met de hystrocopie, ik hoop voor je dat ze de oorzaak vinden. Is er wat te doen aan de oorzaken die je noemt?

FlipFlop, herkenbaar... Bewust kiezen voor de 2e, maar accepteren dat het nog even wachten is. Ook wel fijn om er zo voor je zoontje te kunnen zijn toch?

Lentebloem, het kan echt nog wel dat je ei nog moet komen hoor. Ik heb altijd onregelmatige cycli. 32 tot 45 dagen. Maar ik herken wel dat gevoel dat je dan minder vaak een kans hebt. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest.

Ik heb besloten een afspraak met de huisarts te maken voor een verwijzing naar de fertiliteitsarts die we voor de eerste ook hadden.
Van het weekend seks geprobeerd. En dat ging dus helemaal niet 😭 het deed op een gegeven moment zelfs pijn bij man. En het eerste stukje van mijn ruptuurlitteken is nu weer vuurrood en open. De vernauwing van binnen was echt te nauw. Hij kreeg m er gewoon niet in.
Er spoken nu zoveel vervelende gedachten rond. Wat nou als seks nooit meer lukt?? Mijn man zegt dat we dan op andere manieren intiem zijn, maar dat is wat je hoort te zeggen he? Eerst steeds maar niet zwanger worden en nu niet eens meer seks kunnen hebben. Voel me echt een beetje aangetast in mijn vrouwelijkheid.

Maarja. Ik word volgende maand 38, dus ik heb voor mijn gevoel ook niet eeuwig de tijd om dit te fixen voor we eens kunnen gaan proberen voor nr 2. En dan gaat het ws langer duren vanwege het urine wassen en iui, waarvoor je eerst weer het rondje verkennende afspraken en onderzoekjes door moet. Daarom dacht ik ineens, ik heb helemaal geen zin in dat dat ook nog eens druk legt op dat de seks moet lukken. Ik wil gewoon op eigen tempo dat oefenen.
Laten we het loskoppelen en direct een afspraak maken voor IUI's. Ik hoop dat dat mag. Ik bedoel er is bij man een aangetoond probleem. En mijn situatie is misschien ook een indicatie?

En dan wil ik eerst nog even overleggen of iui wel mogelijk is, of ze een kleine eendebek hebben. Anders wordt het urine wassen en vaginaal in spuiten, zoals je anders bij zelfinseminatie zou doen, denk. Dan is er in elk geval een kans.

Morgen bel ik de huisarts voor een afspraak.
Succes morgen Leeuw! Balen dat je ei net iets te vroeg is..

Fijn dat je er zo relaxed in kunt staan flipflop, en sterkte met de nachtvoedingen!!

Wat duurt het wachten op je ovulatie dan lang hè lentebloem.. al die streepjes turen is dan ook frustrerend.. hopelijk gauw een ei voor jou, en niet al te lange cyclussen.

Pfoe, wat een heftige dingen Marchair.. het is natuurlijk super lief wat je man zegt. Maar ik kan me jouw gevoel ook wel heel goed voorstellen. Ik duim voor je dat je een verwijzing krijgt! En idd, zodat jullie seks en zwanger raken kunnen loskoppelen!

Hier niet zoveel nieuws. Ongeduldig op het wachtbankje, vandaag 6/7DPO..
Succes morgen Leeuw! Hopelijk krijg je goed nieuws.
Flipflop, ik vind het echt knap dat je er zo 'nuchter' in kan staan. Heel fijn! Het zou toch wat zijn hè: 'doe mij maar een baby met geboortedatum....' :hihi:
Machair, wat heftig moet dat zijn. Dan heb je er voor je gevoel al alles aan gedaan, en dan is dat nog niet genoeg. Hopelijk kunnen jullie snel aan de slag met iui!

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Mijn cyclus is nu 32 dagen in plaats van de 36 dagen die ik hiervoor had. Dat vind ik wel heel fijn! Waarschijnlijk had ik deze keer geen eisprong, maar hopelijk de volgende ronde wel.

Mijn NOD kan aangepast worden naar 25 februari.
Ik heb gewoon zonder afspraak direct de verwijzing gekregen van de huisarts. Zat ik me daar druk over te maken haha! Ergens begin maart kan ik terecht bij de fertiliteitsarts. Word nog gebeld voor een afspraak.

Daanstje, weet je hoe lang je lf is? Eerste week wachten gehad. Nog even en dan weet je het, sterkte met wachten.

Lentebloem, wat fijn dat je zekerheid hebt. Beter dit dan die hele lange cycli. Gelukkig maar. Misschien heb je je eisprong gemist omdat 'ie eerder was dan je bent gaan testen? Kan dat?
Wat fijn lentebloem, een kortere cyclus, hopelijk kun je snel een ei vinden en heb je steeds iets kortere cyclussen!

Pfoe, wat een opluchting Marchair! Zo fijn dat je zo serieus wordt genomen door de huisarts. En een wachttijd tot maart klinkt nog redelijk acceptabel!

Mijn lf is meestal 12-14 dagen, vaak een cyclus van 29 dagen met netjes in het midden een eisprong. Testen probeer ik niet voor 11 DPO te doen, dat zou as. zaterdag/zondag zijn.
Ondertussen wel krampen en gevoelige borsten, allebei niks zeggend want zowel voor zwangerschap als menstruatie normaal voor mij..
Machair wat fijn!

Ik duim Daantje!

Oké, ik heb geen hystrocopie geen gehad, bloed was weg zagen ze op de echo. Net heel snel nog gezellig gemaakt, want net eisprong gehad. En we hebben zaterdag een terugplaatsing!
Wat is er een hoop geschreven ineens. Toch wel veel positieve dingen.

Flipflop: super dat je er zo relaxed in staat. Dat zal ook alleen maar in je voordeel werken. En verder lekker genieten van je zoontje en dat je borstvoeding geeft.
(Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ik wilde enorm graag borstvoeding geven maar zoonlief had er na 5 weken genoeg van en wilde niet meer aan de borst. Maar dat is een heel ander verhaal)

Wat vervelend machair dat de seks niet lukte. Maar je hebt groot gelijk dat jullie het op een andere manier gaan proberen zodat seks niet nog een extra stressfactor geeft. En hopelijk komt het seks hebben met de tijd wel weer op je eigen tempo. En super dat je van de huisarts direct een verwijzing hebt gekregen.

Daanstje: super spannend, ik duim voor een positieve test!!

Leeuw: fijn dat er geen bloed meer zit in de baarmoeder

Lentebloempje: Misschien ergens wel fijn dat je ongesteld bent geworden. Geen lange cyclu, je kunt je nu weer richten op een nieuwe ronde en je weet waar je aan toe bent. Hopelijk vindt je deze ronde wel je ei.
Leeuw, dat is even anders gelopen dan. Wel heel fijn dat het bloed vanzelf weggegaan is. Denk je dat je goed gebruik hebt kunnen maken van je eisprong desondanks? Vandaag de terugplaatsing. Succes! Hoe ging het?

Daanstje, hoe gaat het wachten? Bijna je NOD toch?

Ik heb 26 februari de intake in het ziekenhuis. Net weer opnieuw alle vragenlijsten in zitten vullen. Hebben we destijds voor de eerste ook gedaan. Voelde toch een beetje vreemd. Zo van vooraf aan weer. Maar ik ben wel heel blij dat we deze keer met kennis starten en dat er niet eerst 2 jaar aangeklooid en onderzocht hoeft te worden. Ik voelde me wel ineens een beetje schuldig naar mijn dochter toe. Ze is zo'n enorm geschenk voor ons en ik zal altijd zo dankbaar zijn voor dat ze er is. Ik hou veel van haar, natuurlijk verandert dat niet. Dat weet ik wel. Maar toch voelde het een beetje alsof ik haar opzij schoof en even op een nieuwe baby focuste. Stom he? Ik heb me wel voorgenomen mezelf niet weer in die put van onvruchtbaarheid te laten glijden als nr 2 echt niet wil lukken, dat verdient zij niet. En ik ben al moeder, mijn grootste droom is al uitgekomen. Ik hoop wel dat nr 2 lukt. 😊

Vandaag of morgen is mijn eisprong. Maar we kunnen er dus weinig mee.
Ik snap je dubbele gevoel wel Marchair, die gevoelens heb ik ook wel. Bijvoorbeeld als ik heel verdrietig ben over de miskraam, dan voel ik me ook schuldig dat ik niet 'genoeg heb' aan mijn zoontje en de wens voor een tweede zo enorm groot is.

Hier een beetje een vervelend wachtbankje gehad, dinsdag wat bruin verlies, donderdag en vrijdag wat roze en vandaag ietsje meer bloed. Ik dacht eerst nog aan miss een innestellings bloeding, maar testen waren negatief dus dit zal dan wel m'n ongesteldheid zijn. Alhoewel het nu echt nog heel licht is, ik verwacht ergens nog wel een heftigere ongesteldheid, dit lijkt nog in niks op wat ik gewend ben. Maar zal wel komen omdat alles nog wat in de war is van de miskraam.
Daantje na mijn 1e miskraam was ik ook super licht ongesteld! Hopelijk de volgende ronde beter!

Machair fijn dat jullie zo snel terecht kunnen. Ik snap je gevoel helemaal. Zeker als ik weer eens ziek op bed lig vraag ik mij af waarom doen we dit nou eigenlijk? Kan ik het wel maken ten op zichte van zoontje dat ik een hele dag niet zie. Maar ja mijn man pakt het super op dan en eventueel af en toe een opa/oma. Wij hebben de afspraak dat we ongeveer een jaar proberen of stoppen als ik het niet meer trek.

Ik vind het nu met leeuwtje erbij makkelijker en zwaarder: de noodzaak is eraf, maar ik heb geen tijd om te herstellen, zodra ik weer functioneer moet ik door: zorgen voor zoontje en/of werken.

Terugplaatsing ging super! Niks van gevoeld, leuke foto meegekregen. Embryo was prima kwaliteit. Nu die 5 a 6 lange dagen wachten. Komende donderdag wat als overleg met arts. Zo fijn dat men meedenkt en geen cyclus voorbij laat gaan. In overleg met arts vanmiddag mediatie opgehoogd naar 3x per dag. Dus nu om de 8 uur medicatie nemen. En dat dat een week. Als test negatief is afbouwen en de triptanen gaan opbouwen tot ik ongesteld ben en dan meteen stoppen.
Machair, wat lastig dat je een schuld gevoel krijgt tegenover je dochter. Ik kan me het gevoel voorstellen, maar je wens voor een tweede kindje mag er echt zijn. Je liefde voor je dochter zal daar nooit onder lijden. En voor je dochter kan een broertje of zusje tzt ook heel leuk zijn. Ik hoop dat je afspraak 26 febr veel goeds brengt voor jullie.

Wat vervelend van je wachtbankje daanstje. Hoe is het nu? Is je menstruatie door gezet? Zou het niet kunnen dat het toch een innestelings bloeding is geweest, en dat je te vroeg getest hebt? (Ik wil je geen valse hoop gegeven, maar ik zou het zo leuk vinden voor je als het wel zo was).

Dat wordt nagelbijten leeuw! Lijkt me zenuwslopend. Fijn dat het goed ging en je er niks van gevoeld hebt. Ik duim voor een dikke positieve test!

Hier nu 7 of 8 dpo, dus ik moet ook even geduld hebben. Begin van volgend weekend zal ik wel meer weten.
Succes met wachten Leeuw! Die uitgebreide begeleiding klinkt goed, maar hopelijk is het gesprek uiteindelijk niet nodig!

Ik ben vanacht alsnog enorm ongesteld geworden.
Mijn nieuwe NOD is denk ik 1-3, afgaande op mijn cyclus voor de miskraam.

Hoe zit het wachtbankje tot nu toe Demi?
Aahh balen Daanstje! Knuffel

Demi voel je al wat? Of probeer je daar niet teveel mee bezig te zijn? Succes met wachten?

Leeuw, ik ga hard voor je duimen. Hoeveel cryo's heb je nog? Lastig met de prikken zeg. Jij ook succes met afwachten deze week.
Goede deal met jezelf, over een jaar proberen. Ik merkte bij de eerste dat je je grenzen steeds een beetje verder verlegd. Toen we net van start waren met proberen riep ik nog dat ik nooit vruchtbaarheidsbehandelingen wilde doen, dan was het ons gewoon niet gegund. Dat zei ik nav een vriendin die met IVF door een hel ging en nog steeds kinderloos is. Maar uiteindelijk had ik het toch gewoon gedaan als het nodig was, een kans is een kans. En mijn dochter komt van IUI 6 met urine wassen, weinig natuurlijks aan. Bovendien was ik mentaal na 4 jaar niet meer op een goede hoopvolle plek :P
Door zo'n deal met jezelf voorkom je misschien dat je helemaal in die put afzakt.
Jouw zoontje is volgens mij 1,5 maand ouder dan mijn dochter. Leuk, ik dacht dat ik vroeg was met doorpakken voor de 2e :)
Ik wil ook wel in de tabel, als dat mag?

Leeftijd 37/38, NOD nog niet relevant, dochter van mei '20 uit IUI6, bijzonderheden: 26 feb intake nieuwe IUI's ivm zaad uit urine wassen.
Demi wij lopen nagenoeg gelijk, vandaag is voor mijn DPO 7. Jij al iets uit de symptomen bingo?

Machair, mijn zoontje is van eind februari, iets ouder dus :). Zijn eigenlijk begonnen toen hij ongeveer 7,5 maand was. En met 6 maanden afspraak met fertiliteit. Ik moest minimaal zolang wachten ivm mijn keizersnede bij de 1e. Anders waren we meteen doorgegaan!

Misschien verleg ik mijn grenzen nog wel hoor. Maar ik denk het niet. Vind eentje ook prima, mijn man wil er heel graag 2 of 3. ik Superbalen voor jouw vriendin! Is nog ze nog bezig met proberen?

Jij nu aftellen dan tot de 26e!

Qua symptomen bingo: ik heb (veel) energie en slaap goed. Had gisteren wat steekjes. Voor alsnog hoopvol.
Ik ben bang dat jouw vervelende wachtbankje zich bij mij herhaald daanstje...
Vandaag een heel klein beetje bruin/rose bloedverlies en bij vlagen behoorlijke buikkramp (voelt als menstruatie kramp). Ik ben vandaag pas 8 of 9 dpo dus of ik heb een korte lutale fase wat volgens mij erg ongunstig is. Of het moet toch een innesteling zijn (bij de vorige had ik toen ook wat innestelingsbloed).
Maar mijn gevoel zegt dat ik ongesteld word. Vorige ronde begon ook zo maar na 2 dagen zetten het echt door. Testen heeft nu denk ik geen zin, zelfs als het innestelingsbloed zou zijn dan ben ik waarschijnlijk te vroeg om te testen.

Balen Daanstje, op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Machair, natuurlijk mag je in de tabel. Ik zet je erbij!
En ik kan me zo voorstellen dat als je een grote kinderwens hebt dat je er dan toch voor kiest om er echt voor te gaan en een traject in te gaan. Al lijkt het me echt mega heftig als je helemaal door de molen moet en allerlei puncties/hormoon behandelingen/ terug plaatsingen e.d. moet door staan. Ik vind het heel knap en heel sterk van mensen die dat meemaken, en dan gun ik je ook zo vreselijk hard een mooie zwangerschap en een gezond kindje (dat gun je natuurlijk iedereen die het graag wil, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik).

Leeuw: wij gaan idd vrij gelijk op. Hopen dat het raak is zeg! Wanneer ga/mag je testen? Spannend van de symptomen. Ook vind het zo lastig dat zwangerschaps symptomen veel lijken om menstruatie kwaaltjes. Onze kids zitten dan wel erg dichtbij elkaar. Mijn zoontje is van maart.
Demi, officieel mag ik DPO 16 testen. Maar ik denk dat ik morgen of woensdag er een goedkoop testje tegenaan gooi. Ik ben hyper en heb vandaag al 2x gehoord dat ik “fris” uitzie. Dan weet ik eigenlijk wel genoeg.

Hoelang is jouw lutaele fase?
Super spannend. Brengt mij ook wel in de verleiding om morgen toch een testje te doen. Maar zal wel een teleurstelling worden.

Ik heb geen idee hoe lang mijn lutale fase normaal is. Vorige ronde geen ovulatietest gedaan Dus geen idee wanneer toen mijn ei was. En voor die tijd slikte ik nog de minipil. Maar als dit nu al mijn menstruatie is dan is mijn lutale fase maar 8 of 9 dagen. En dat is niet zo gunstig... toch? :huh:
Hai meiden mag ik mee praten?
Mijn zoontje is bijna 4. Wij proberen nu al een jaar zwanger te raken. In december was ik eindelijke zwanger door eerste ronde IUI, deze is helaas in een miskraam geëindigd.. heb nu eindelijk weer mijn menstruatie en slik sinds vandaag weer Clomid. 😊
Help me ff...
Nod is niet ongesteld dag?
Dpo ?

@doeline, wat mij betreft welkom hoor
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Flipflop, DPO is data past ovulation, ofwel dagen na eisprong. Ook wel je luteale fase, die wil je niet te kort hebben (want minder kans om goed in te nestelen, maar ook niet te lang)
CD staat voor cyclus dag
En NOD is idd niet ongesteld dag, de dag waarvan je hoopt niet ongesteld te worden :)

Demi, ik weet er het fijne niet helemaal van, maar volgens mij is een luteale fase van 9 dagen kort, maar niet te kort.
Maar voor hetzelfde geld is dit idd innestellings bloed, ik hoop het voor je!

Welkom Doeline! Wij schrijven ook samen in het zwanger na miskraam topic!

Spannend Leeuw! Waaraan merkte je de vorige keer dat het raak was?
Doeline welkom!

Demi 8 of 9 dagen is vrij kort. Maar als het in de 2e ronde raak was zou ik mijn niet zo’n zorgen maken ;).

Daantje: vorige keer had ik geen migraine op dag 10. Toen besloot ik om te testen.

Test was (natuurlijk) omowit. Ik ga alvast weer voorzichtig vanuit dat het niet raak is. Gisteren vertelde een van mijn beste vriendinnen dat ze zwanger is van de 3e....was een ongelukje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven