Wekenindicatie ClearBlue

25-01-2021 16:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die ervaring hebben met de ClearBlue zwangerschapstest waarbij een indicatie wordt gegeven hoe lang je zwanger bent. Ik heb deze vandaag gedaan, en geeft 3+ weken aan. Terwijl ik 100% zeker weet dat de conceptie op zijn vroegst 2,5 weken geleden heeft plaatsgevonden als het deze maand was. Het lijkt me heel vreemd als ik er een maand naast zit, omdat ik wel ongesteld ben geweest, al was dit wel een lichte menstruatie (maar wel 4 dagen lang). Zijn er vrouwen die zich hier in herkennen, en dat de termijn die de test aangaf niet overeen kwam met wat vervolgens op de echo te zien was?
Hij gaf bij mij 3+ aan. Volgens Google was ik dan 8 weken. In het ziekenhuis was ik 10 weken. Allemaal in dezelfde week
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Volgens de ClearBlue test was ik langer zwanger dan ik daadwerkelijk was. Ik bleek zwanger te zijn van een tweeling.
Rosalind schreef:
25-01-2021 16:11
Volgens de ClearBlue test was ik langer zwanger dan ik daadwerkelijk was. Ik bleek zwanger te zijn van een tweeling.
Haha help, dit stelt me ook niet gerust (niet dat het een ramp zou zijn hoor)!
Heb je al een echo gehad? Dat lijkt me sterk.

Het kan zijn dat je hoge HCG hebt, wat kan (!!!) duiden op een tweeling. Maar echt: dit is allemaal speculatie. Wacht eerst je echo eens af.
Maolmoire schreef:
25-01-2021 16:12
Haha help, dit stelt me ook niet gerust (niet dat het een ramp zou zijn hoor)!
Ik weet natuurlijk niet zeker of het daardoor kwam, al is het niet onlogisch.

Gefeliciteerd trouwens!
De hoeveelheid hcg in je bloed kan heel erg verschillen per vrouw en per zwangerschap. Het kan zijn dat je vorige menstruatie geen menstruatie was, het kan zijn dat er 2 embryo's zijn geïmplanteerd, het kan ook zijn dat jij simpelweg wat aan de bovengrens zit. Dat laatste is het meest aannemelijk :).
Pergamon schreef:
25-01-2021 16:12
Heb je al een echo gehad? Dat lijkt me sterk.

Het kan zijn dat je hoge HCG hebt, wat kan (!!!) duiden op een tweeling. Maar echt: dit is allemaal speculatie. Wacht eerst je echo eens af.
Nee natuurlijk nog geen echo, omdat ik er vanuit ga dat ik op 4,5 weken zit nu. Maar mocht het zo zijn dat ik er een maand naast zit, dan moet ik de afspraken voor de echo's wel eerder gaan plannen dan ze nu gepland staan. Lijkt me niet handig om er bij de eerste echo achter te komen dat ik bijvoorbeeld al op 14 weken zit, dan wordt het erg krap met de NIPT etc.

Vroeg me alleen af of het vaak voorkomt dat de indicator niet klopt.
Heb ik ook gehad bij mijn tweede zwangerschap, de test gaf 3+ aan terwijl ik zeker wist dat het 2-3 weken moest zijn. Mijn inschatting klopte gewoon en het werd ook geen tweeling. Mijn huisarts zei toen dat dat ding er nog wel eens naast zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Rosalind schreef:
Ik had ook veel langer en bleek gewoon veel HCG aan te maken. 1 kind. Geen gedoe.
Maolmoire schreef:
25-01-2021 16:15
Nee natuurlijk nog geen echo, omdat ik er vanuit ga dat ik op 4,5 weken zit nu. Maar mocht het zo zijn dat ik er een maand naast zit, dan moet ik de afspraken voor de echo's wel eerder gaan plannen dan ze nu gepland staan. Lijkt me niet handig om er bij de eerste echo achter te komen dat ik bijvoorbeeld al op 14 weken zit, dan wordt het erg krap met de NIPT etc.

Bij 4.5 week ben je dus net een paar dagen over tijd. Kan het zijn dat je al een maand langer zwanger bent? Je kan altijd even overleggen met je verloskundige. Wellicht kan je net een week eerder al de echo krijgen. (Ik weet niet hoe dat zit in het reguliere traject. Wegens fertiliteitstraject kreeg ik met 8 weken een inwendige echo)

Of je maakt 'gewoon' wat meer HCG :)
Die CB test is niet heel betrouwbaar. Ik maak al snel veel HCG aan dus gaf 3+ aan terwijl ik op NOD zat en ook zeker wist dat precies twee weken daarvoor mijn ovulatie was geweest. Ik ben maar eenmaal zwanger van een tweeling geweest en toen heb ik die test niet gebruikt. Ook alle andere testen knalden er bij mij meteen uit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Maolmoire schreef:
25-01-2021 16:15

Staat de echo al gepland? Overleg gewoon even met de vk.
Pergamon schreef:
25-01-2021 16:19
Bij 4.5 week ben je dus net een paar dagen over tijd. Kan het zijn dat je al een maand langer zwanger bent? Je kan altijd even overleggen met je verloskundige. Wellicht kan je net een week eerder al de echo krijgen. (Ik weet niet hoe dat zit in het reguliere traject. Wegens fertiliteitstraject kreeg ik met 8 weken een inwendige echo)

Of je maakt 'gewoon' wat meer HCG :)
Ja het zou technisch gezien kunnen. Ik ben al misselijk vanaf 1 week na wat ik vermoed de conceptiedatum, wat ik erg snel vind. Bij vorige zwangerschappen was dit vanaf week 6 geloof ik. Dit gaf ik ook aan bij de verloskundige aan de telefoon. Die vroeg vervolgens om mijn menstruatie afwijkend was van normaal. Maar normaal is er voor mij niet echt meer bij, want na borstvoeding ben ik pas 3x ongesteld geweest. 1e keer licht, toen 'normaal' toen weer licht. Aan de telefoon adviseerden ze zo'n test met wekenindicatie. Dus net gedaan, morgenochtend bel ik ze wel om te kijken hoe ze nu de afspraken willen plannen (bellen kan alleen tussen 8 en 10u sochtends). Maar goed om even m'n gedachten te verzetten een berichtje op het forum, normaal zou ik mijn zus appen met zoiets, maar ik hou dit liever nog even voor me.

Toch wel goed om te lezen dat er ook al wat forummers zijn waarbij de test gewoon niet klopte.
maolmoire wijzigde dit bericht op 25-01-2021 16:29
Reden: Toevoeging
1.71% gewijzigd
Ik zou me daar helemaal niet druk over maken, alleen als je bijv. 6-7 weken zwanger bent en nog 1-2 erop hebt staan, dan wel. Bij mij gaf ie bij precies 5 weken 3+ aan, bij sommige meiden al eerder.
:cheer2: Tweeling :cheer2:
Ik vind het helemaal niet gek.
Bij de week indicatie moet je 2 weken optellen, dus als jij nu denkt 4,5 week zwanger te zijn kan hij best 3+ aangeven als je ietsje meer hormonen hebt dan gemiddeld. Tussen 4,5 en 5 weken zit niet extreem veel verschil
Het kan ook gewoon zo zijn dat je eisprong iets eerder is geweest.

Maar vooral: gefeliciteerd!

Als je duidelijkheid wil hebben kan je het beste gewoon contact opnemen met de verloskundige, waarschijnlijk maken ze dan wel een echo om te kijken.
nm1717 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 17:00
5.64% gewijzigd
Er zijn inderdaad veel verklaringen, maar ik zou kijken of je de vitaliteitsecho aan de vroege kant kan laten doen, bijvoorbeeld 7 weken. Mocht je dan al een maand verder zijn, dus 11 weken, dan heb je geen problemen als je bijv de nipt wil doen. En gefeliciteerd!
Maolmoire schreef:
25-01-2021 16:28
Ja het zou technisch gezien kunnen. Ik ben al misselijk vanaf 1 week na wat ik vermoed de conceptiedatum, wat ik erg snel vind.
Ik had hetzelfde, ook met de weken. Was hier omdat het ook een tweeling was. :biggrin:
NM1717 schreef:
25-01-2021 16:55
Ik vind het helemaal niet gek.
Bij de week indicatie moet je 2 weken optellen, dus als jij nu denkt 4,5 week zwanger te zijn kan hij best 3+ aangeven als je ietsje meer hormonen hebt dan gemiddeld. Tussen 4,5 en 5 weken zit niet extreem veel verschil
Het kan ook gewoon zo zijn dat je eisprong iets eerder is geweest.

Maar vooral: gefeliciteerd!

Als je duidelijkheid wil hebben kan je het beste gewoon contact opnemen met de verloskundige, waarschijnlijk maken ze dan wel een echo om te kijken.

Nee hoor, die clear blue testen tellen vanaf ovulatie.
Pergamon schreef:
25-01-2021 17:24
Nee hoor, die clear blue testen tellen vanaf ovulatie.
Huh, de laatste keer wilde de verloskundige toch echt weten wanneer mijn laatste menstruatie was zodat ze een inschatting kon maken van de zwangerschapsduur. Die twee weken tellen ze er echt bij op.

Als de clearblue 2 weken zegt, ben je 4 weken zwanger.
Maar zo gek is dat toch niet? Dat scheelt maar een paar dagen? Dan heb je gewoon meer HCG dan de drempelwaarde van de test. Zoek maar eens de HCG waarden per zwangerschapstest op. Die kunnen enorm verschillen per zwangerschappen.
shala91 schreef:
25-01-2021 18:07
Huh, de laatste keer wilde de verloskundige toch echt weten wanneer mijn laatste menstruatie was zodat ze een inschatting kon maken van de zwangerschapsduur. Die twee weken tellen ze er echt bij op.

Als de clearblue 2 weken zegt, ben je 4 weken zwanger.

Ja de verloskundige. Die clear blue test (waar ik het over heb) telt dus vanaf ovulatie. Precies zoals je zegt.
Pergamon schreef:
25-01-2021 18:25
Ja de verloskundige. Die clear blue test (waar ik het over heb) telt dus vanaf ovulatie. Precies zoals je zegt.
Ja en om dus de juiste zwangerschapsduur te krijgen moet je er 2 weken bij optellen. Ze tellen je zwangerschap namelijk vanaf de laatste dag van je menstruatie. Het staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing van de clearblue test zelf. En al zou je vanaf de ovulatie tellen dan komt het op hetzelfde neer. Tussen 2,5 week na ovulatie of 3 weken na ovulatie zit niet veel verschil
Rosalind schreef:
Ik ook 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven