Singles unite, eerste editie 2021 deel 6❤

30-12-2020 18:37 2972 berichten
Voor alle singles! Klets hier over wel of niet daten en alles wat je bezighoudt als single.

Laat 2021 het jaar zijn dat we de liefde kunnen vieren🙂
Op bedrijfsfeestjes blijf ik altijd heel behoedzaam en drink ik niet te veel. Ik ben in staat om in een lollige aangeschoten büi best beledigende dingen over sommige collega's eruit te flappen. Niet slim.

Dus ik zie het nu gewoon als werktijd waarbij ik me inhoud en professioneel probeer te blijven. Voor mij is dat echt verstandiger. Dat mensen echt ladderzat werden op personeelsfeestjes is misschien ook wel een beetje verleden tijd in de NL-se kantoorcultluur? Ik herinner me dat alleen van vroeger eigenlijk.
Ojee, dan is het inderdaad handiger om niet teveel te drinken. Zelf werd ik er vooral meer mezelf mee op een positieve manier, maar het was inderdaad wel een wankele grens. Het is inderdaad het beste om in werksituaties geen risico's te nemen daarin, achteraf gezien weet ik niet of ik het wel hetzelfde zou hebben gedaan als ik deed, want als je dan net een glaasje teveel neemt dan krijg je al snel een naam. Toch vond ik het prettig om mezelf te kunnen laten zien zoals ik ben, dankzij dat wijntje. Het heeft denk ik voordelen en nadelen, maar ik begrijp jouw keuze om zulke feestjes als werktijd te zien en daar geen risico's in te nemen.

Ladderzat worden op personeelsfeestjes heb ik nooit gesnapt, waarom mensen dat doen. Ik heb dat gelukkig nog nooit gezien op een personeelsfeestje. Oja, een keer herinner ik me nu toen werd een stagiair ladderzat op notabene een jubileumfeest van de leidinggevende. Zo dom van hem. Maar dat is de enige keer dat er iemand op een feestje van dat bedrijf teveel heeft gedronken, en hij heeft dat nog weken moeten horen en heeft er uiteraard ook een stevig gesprek over gehad in het kantoor van de baas. Verder heb ik het nooit meegemaakt. Ik weet niet of dat toeval is of dat mijn werkervaring te recent is. Ik weet niet hoe vroeger je bedoelt met vroeger?
Mijn werkzame leven is rond 2010 begonnen, en vanaf toen heb ik dus zelden meegemaakt dat iemand ladderzat werd op een feestje.
Alcohol nodig hebben om dichter bij je ware zelf te komen lijkt me de omgekeerde wereld.
Je ware zelf is er, ten alle tijden. Het enige is dat zoveel mensen dat niet accepteren omdat het lastige gevoelens geeft en dus in verzet gaan.
Dus komen er overtuigingen: 'Ik heb alcohol nodig, anders ben ik niet gezellig of een gangmaker.'

Ipv: 'Op dit moment voel ik me even overspoelt/onzeker, iedereen voelt zich weleens zo. Laat ik lief voor mijzelf zijn en compassievol.'
Geef jezelf desnoods een knuffel (op toilet) of even een aai over je eigen arm voor de moed die je hebt om daar te staan en je je even heel kwetsbaar voelt. Personeelsfeestjes zijn vaak niet de makkelijkste feestjes voor heel veel mensen.

Jezelf omarmen (letterlijk en figuurlijk) in alles wat je voelt. Dat is de weg naar je ware zelf. Alcohol nodig hebben is juist de weg, weg van jezelf omdat je het inzet op momenten dat je ware zelf om de hoek komt en gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara eens met jou.
aami325 schreef:
25-01-2021 22:19
En ik weet niet, maar vriendschap opbouwen met iemand die het toch wel interessant zou vinden om te kijken of het kan uitbloeien tot een relatie, heeft bij mij tot op heden toch wel voor gekke situaties gezorgd. Het kan vast, maar kan ook weer een hoop gedoe geven. Ik zou er voor passen.
Eens, ik doe het ook niet. Heb ervaren dat die mannen het zien als 'toch wel interesse' van mijn kant of als 'aan het lijntje houden'... En er hangt altijd een soort van spanning in de lucht die me een ongemakkelijk gevoel geeft en een normaal gesprek en ongecompliceerde vriendschap in de weg staat. Ik heb er geen behoefte aan.
Leuk om hier weer eens bij te lezen over het reilen en zeilen van de vaste kliek. Ik heb zelf mijn forumprofiel maar even gereset omdat ik na jaren forummen in de restantenbak was beland. Ben benieuwd of het gaat werken.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Mimosa80 schreef:
26-01-2021 00:10
Dat herken ik. Als ik nu achteraf erop terugkijk durfde ik vroeger veel, en ging ik allerhande dates aan. Nu doe ik alles op veilig, ik kijk wel veel om me heen en ben ook snel van de glimlach of een leuk moment, maar ik pak niks door en het moet vooral niet dichtbij komen. Achteraf snap ik ook niet hoe ik dat vroeger allemaal deed, net alsof ik nu een ander persoon ben dan toen.
Precies dit dus. Ik was tussen mijn 18e en 23e een typische student. Ging wel eens met iemand mee naar huis uit de kroeg, soms had ik wat meer serieuze dates. Als ik daar nu op terug kijk denk ik ook : was ik dat? Tinderen, of zelfs dromen van een leuke dame en hoe het zou zijn om met haar een relatie te hebben ; erg leuk allemaal. Maar het moet vooral niet allemaal te concreet/dichtbij komen.
Qiyara schreef:
26-01-2021 06:41
Alcohol nodig hebben om dichter bij je ware zelf te komen lijkt me de omgekeerde wereld.
Je ware zelf is er, ten alle tijden. Het enige is dat zoveel mensen dat niet accepteren omdat het lastige gevoelens geeft en dus in verzet gaan.
Dus komen er overtuigingen: 'Ik heb alcohol nodig, anders ben ik niet gezellig of een gangmaker.'

Ipv: 'Op dit moment voel ik me even overspoelt/onzeker, iedereen voelt zich weleens zo. Laat ik lief voor mijzelf zijn en compassievol.'
Geef jezelf desnoods een knuffel (op toilet) of even een aai over je eigen arm voor de moed die je hebt om daar te staan en je je even heel kwetsbaar voelt. Personeelsfeestjes zijn vaak niet de makkelijkste feestjes voor heel veel mensen.

Jezelf omarmen (letterlijk en figuurlijk) in alles wat je voelt. Dat is de weg naar je ware zelf. Alcohol nodig hebben is juist de weg, weg van jezelf omdat je het inzet op momenten dat je ware zelf om de hoek komt en gezien wil worden.
Volledig mee eens. Goed geschreven. :)

Mensen wat een ellende gisteren en vannacht met die relschoppers. Echt te bizar voor woorden.

Ik vind daten en iemand aanspreken juist nu veel makkelijker. Vroeger zat er onzekerheid en twijfel bij. Nu is het meer wie niet waagt, wie niet wint. Soms op de gekste plekken leuke gesprekken. Maar mensen praten ook makkelijk tegen mij, krijg soms hele levensverhalen van onbekenden.
Een keer spontaan een date bij een wegrestaurant gehad op die manier :proud:
Het is echt om verdrietig van te worden die rellen. Dat geeft mij een machteloos gevoel, het is allemaal al erg zat en dan komt er ook nog van dit nutteloos geweld bij.
Ja mij ook. Machteloos en verdrietig.
En het was al wat uitzichtloos in deze coronatijd.
Waar moet dat heen met de wereld ?
Ik vind de rellen vooral erg omdat de vreedzame demonstranten nu compleet buitenspel staan. Als je nu niet voor de maatregelen bent dan ben je blijkbaar voor de rellen.

iemand hier toch die het over een zebrahouding had ofzo? zwart of wit..

uiteraard volslagen belachelijk die rellen..
Het zet inderdaad tegenstellingen op scherp. Ik heb behoorlijke bedenkingen bij de avondklok maar als je dat nu hardop zegt word je aangezien voor halve hooligan of minstens wappie.
permafrost schreef:
26-01-2021 07:24
Leuk om hier weer eens bij te lezen over het reilen en zeilen van de vaste kliek. Ik heb zelf mijn forumprofiel maar even gereset omdat ik na jaren forummen in de restantenbak was beland. Ben benieuwd of het gaat werken.
Wat is de restantenbak hier op het forum. Sommigen zijn gewoon actiever dan een ander en dan ook nog afhankelijk welk soort topic. Zoals in de baby topics of zwangere vrouwen topics heb ik niks te zoeken(ik lees soms wel maar post daar niks of de afval topics die zijn ook leuk)

Maar goed die rellen ik las het vanochtend allemaal, op het moment ver van mijn bed show.

Had het erover met mijn filipijnse 1e stuurman, die stelde het heel simpel, "ja dat krijg je met die vrijheid van jullie" en de chinezen doen het dan toch beter.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
26-01-2021 10:29
Wat is de restantenbak hier op het forum. Sommigen zijn gewoon actiever dan een ander en dan ook nog afhankelijk welk soort topic. Zoals in de baby topics of zwangere vrouwen topics heb ik niks te zoeken(ik lees soms wel maar post daar niks of de afval topics die zijn ook leuk)

Maar goed die rellen ik las het vanochtend allemaal, op het moment ver van mijn bed show.

Had het erover met mijn filipijnse 1e stuurman, die stelde het heel simpel, "ja dat krijg je met die vrijheid van jullie" en de chinezen doen het dan toch beter.
Diezelfde restantenbak waar je in belandt als wanneer je Elo-score op tinder te laag is, ergens in een perifeer hoekje van de database. ;)
Dat snap ik niet goed permafrost. Wat bedoel je dan?
Als je weer actief wordt met een oud profiel heb je zelf in de hand toch hoe actief?

Bij Tinder heb je dat niet.

Welkom trouwens, je berichtje vanochtend werd later geplaatst zag ik.
Qiyara schreef:
26-01-2021 10:38
Dat snap ik niet goed permafrost. Wat bedoel je dan?
Als je weer actief wordt met een oud profiel heb je zelf in de hand toch hoe actief?

Bij Tinder heb je dat niet.

Welkom trouwens, je berichtje vanochtend werd later geplaatst zag ik.

Dat was ook een grapje. Dit is overigens niet mijn oude profiel en ik was hier ook bepaald geen veelschrijver. Ik denk dat er wel een paar zijn die me hier zullen herkennen van enkele maanden geleden, mijn bijdragen gingen meer dan eens over mijn frustratie omtrent mijn gebrek aan tindermatches.
Nog een vraagje over Tinder trouwens : ik heb soms wel eens dat ik dan een match krijg met een profiel dat ik echt weken, soms maanden, geleden heb geliked.

Dan vraag ik wel eens : jij zit zeker niet zo vaak op tinder? maar dan blijkt die persoon Tinder gewoon elke dag te gebruiken. Raar toch, dat het dan soms 6/7 weken duurt voordat jouw profiel wordt getoond?
Sodermalm schreef:
26-01-2021 10:46
Nog een vraagje over Tinder trouwens : ik heb soms wel eens dat ik dan een match krijg met een profiel dat ik echt weken, soms maanden, geleden heb geliked.

Dan vraag ik wel eens : jij zit zeker niet zo vaak op tinder? maar dan blijkt die persoon Tinder gewoon elke dag te gebruiken. Raar toch, dat het dan soms 6/7 weken duurt voordat jouw profiel wordt getoond?
Nou dat heb ik op mijn vrouwelijke facebook, daar staan friendschap verzoeken soms ook weken te wachten. Is al druk zat. En echt je wilt niet weten hoeveel likes vrouwen krijgen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ja die vrijheid in NL...
Zag laatst op tv dat iemand het gewone kaartspel ook wil aanpassen ? Heer, vrouw, boer zou ook niet meer mogen ?
Misschien tegen het zere been maar dan denk ik: ga iets nuttigs doen.
Sodermalm schreef:
26-01-2021 10:46

Wanneer je een like hebt ben je geneigd te blijven swipen en eventueel de betaalde versie aan te schaffen om erachter te komen wie jou geliked heeft, daarom houdt tinder een like graag even vast.
permafrost schreef:
26-01-2021 07:24
hoe reset je je profiel dan?
zeefietser1 schreef:
26-01-2021 10:29
De rellen begonnen juist omdat ze op het museumplein voor de chinese aanpak kozen.
tomcat schreef:
26-01-2021 12:06
hoe reset je je profiel dan?
Een nieuwe aanmaken, en dan is het net als tinder: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
dido68 schreef:
26-01-2021 10:53
Ja die vrijheid in NL...
Zag laatst op tv dat iemand het gewone kaartspel ook wil aanpassen ? Heer, vrouw, boer zou ook niet meer mogen ?
Misschien tegen het zere been maar dan denk ik: ga iets nuttigs doen.
koning, koningin, boer zeggen wij altijd.. moeten we er willempie, max en agrariër van maken?
permafrost schreef:
26-01-2021 12:12
Een nieuwe aanmaken, en dan is het net als tinder: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
misschien best een goed idee voor mij, ik ben de tel kwijt wie mij in het echt kent nog los van meelezers die misschien ook wel weten wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven