Afbeelding maken in Powerpoint, feedback gevraagd
dinsdag 26 januari 2021 om 09:23
Hallo allemaal,
Voor mijn werk moet ik een soort infograpic / flowchart maken in Powerpoint aan de hand van een getekend voorbeeld. Ik heb echter weinig ervaring met Powerpoint en zou daarom graag wat tips en advies ontvangen.
Ik weet niet zeker of ik deze figuur met behulp van een sjabloon kan maken of beter uit de losse pols? Iemand die ernaar wil kijken?
Voor mijn werk moet ik een soort infograpic / flowchart maken in Powerpoint aan de hand van een getekend voorbeeld. Ik heb echter weinig ervaring met Powerpoint en zou daarom graag wat tips en advies ontvangen.
Ik weet niet zeker of ik deze figuur met behulp van een sjabloon kan maken of beter uit de losse pols? Iemand die ernaar wil kijken?
dinsdag 26 januari 2021 om 11:10
dinsdag 26 januari 2021 om 11:15
De vrager geeft in de opdracht (nog) niet aan waar het voor gebruikt zou worden. Voor mijn eigen gevoel zou de onderlinge uitlijning van de pijlen en blokjes nog wat 'symmetrischer' kunnen, moeilijk uit te leggen.Arequipa schreef: ↑26-01-2021 11:10Het hangt helemaal af van wat de verwachtingen zijn, als het puur ter overzicht is en niet voor extern gebruik lijkt me dit prima. Maargoed ik ben je collega niet en weet niet wat de opdracht is.
Ik vind dit prima, gebruik zelf vaak draw.io. maar lijkt me dezelfde functionaliteiten te hebben.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:20
Ja de uitlijning zou wat netter kunnen en het gebruik van diverse pijlen etc.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:22
In aanvulling: je gebruikt al verschillende kleuren dingen duidelijk te maken, dan zou ik verder dezelfde stijl kiezen in pijlen, opsommingen (overal bolletjes of streepjes), dat maakt dat het er rommelig uit ziet.
Verder zou ik het voorleggen, kan heel simpel: wil even checken of dit is wat je voor ogen had. Kom je niet dom over, gewoon even een check.
Verder zou ik het voorleggen, kan heel simpel: wil even checken of dit is wat je voor ogen had. Kom je niet dom over, gewoon even een check.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:28
Met alle respect, als hier niet uitkomt met een online training dan ben je niet geschikt voor deze opdracht. Zo complex is powerpoint niet en niemand gaat het je hier beter uitleggen dan hoe het in die tutorials staat.
Addendum: Ik zie dat je al lekker bezig bent. Dus gelukkig valt het allemaal wel mee. Over het eindresultaat. Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan dat soort flowcharts omdat ze zelden praktisch of leesbaar zijn. Als ik die opdracht zou moeten maken, had ik die hele flowchart zoals jij hem hebt gekregen aangepast naar iets wat een stuk overzichtelijker is.
roamingzombie wijzigde dit bericht op 26-01-2021 11:37
27.80% gewijzigd
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:34
Hij oogt exact zoals de schets, dus als je precies de schets moest namaken is hij goed gelukt vind ik.
Ik zou even navragen of hij precies zo moest of dat je er een eigen swing aan mag geven om hem leesbaarder te maken.
Als feedback op je Powerpoint diagram: Ik zou hem symmetrischer maken inderdaad. En ikzelf vind het fijner als de blokjes ingekleurd zijn, dan ziet het er meer uit als een object. Ik persoonlijk zou ook de kleuren minimaliseren tenzij ze een bepaald doel dienen, want het oogt snel onrustig. En alle pijlen hetzelfde, tenzij dit wederom een bepaald doel dient. Maar als de kleuren en de pijlen een bepaald doel dienen, moet het duidelijk zijn wat dit doel is door enkel naar de diagram te kijken, anders mist het dus precies het doel van de andere kleur/dikte.

Als feedback op je Powerpoint diagram: Ik zou hem symmetrischer maken inderdaad. En ikzelf vind het fijner als de blokjes ingekleurd zijn, dan ziet het er meer uit als een object. Ik persoonlijk zou ook de kleuren minimaliseren tenzij ze een bepaald doel dienen, want het oogt snel onrustig. En alle pijlen hetzelfde, tenzij dit wederom een bepaald doel dient. Maar als de kleuren en de pijlen een bepaald doel dienen, moet het duidelijk zijn wat dit doel is door enkel naar de diagram te kijken, anders mist het dus precies het doel van de andere kleur/dikte.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:52
RoamingZombie schreef: ↑26-01-2021 11:28Met alle respect, als hier niet uitkomt met een online training dan ben je niet geschikt voor deze opdracht. Zo complex is powerpoint niet en niemand gaat het je hier beter uitleggen dan hoe het in die tutorials staat.
Met alle respect...ik heb een vorm van autisme en out of the box denken is voor mij ansich al een uitdaging. Mijn eerste respons is dan al snel een soort paniekstand. Ik ben graag creatief bezig en leer graag nieuwe dingen, maar focus me normaliter vooral op het tekstuele stuk en nauwelijks op vormgeving / grafische elementen
Addendum: Ik zie dat je al lekker bezig bent. Dus gelukkig valt het allemaal wel mee. Over het eindresultaat. Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan dat soort flowcharts omdat ze zelden praktisch of leesbaar zijn. Als ik die opdracht zou moeten maken, had ik die hele flowchart zoals jij hem hebt gekregen aangepast naar iets wat een stuk overzichtelijker is.
dinsdag 26 januari 2021 om 11:54
Nog een praktische tip voor de uitlijning etc:
zoek even de functie 'Arrange'. Ik weet niet hoe hij in het Nederlands heet maar hij zit onder Home > Drawing (tekenen?) en het is een geel blokje met twee witte blokjes ervoor.
Als je daar bij Positioneren oid gaat kun je heel makkelijk geselecteerde objecten uitlijnen of evenredig distribueren.
zoek even de functie 'Arrange'. Ik weet niet hoe hij in het Nederlands heet maar hij zit onder Home > Drawing (tekenen?) en het is een geel blokje met twee witte blokjes ervoor.
Als je daar bij Positioneren oid gaat kun je heel makkelijk geselecteerde objecten uitlijnen of evenredig distribueren.
dinsdag 26 januari 2021 om 14:30
Snoopy80 schreef: ↑26-01-2021 11:52Met alle respect...ik heb een vorm van autisme en out of the box denken is voor mij ansich al een uitdaging. Mijn eerste respons is dan al snel een soort paniekstand. Ik ben graag creatief bezig en leer graag nieuwe dingen, maar focus me normaliter vooral op het tekstuele stuk en nauwelijks op vormgeving / grafische elementen
Point taken. Maar dat van je autisme kon ik natuurlijk niet weten. Maar zoals je het nu doet mogen ze niet klagen me dunkt. Je hebt het letterlijk nagemaakt en anders hadden ze hun verwachtingen beter moeten aangeven.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
dinsdag 26 januari 2021 om 19:26
dinsdag 26 januari 2021 om 21:49
Dankjewel, wat lief!Boomklevertje schreef: ↑26-01-2021 19:16Ik vind het sowieso keiknap TO, ik doe het je echt niet na!
dinsdag 26 januari 2021 om 21:51
Welke naam bedoel je?