UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e

Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:

UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing

Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Omdat ik toch niet kan slapen; even een update. Ben gisteren opgenomen in het ziekenhuis en ze hebben een ballonnetje geplaatst. Die doet nu goed z’n werk, want het is behoorlijk onrustig in m’n buik. Hopelijk kunnen ze straks m’n vliezen breken zodat de bevalling kan beginnen. Zo spannend.

Ga nog maar een poging doen om te slapen, maar slapen in een ziekenhuis is echt niets voor mij 😅
Spannend sneeuwwitje! Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen. Lijkt mij ook helemaal niks om daar te moeten slapen met alle geroezemoes om je heen. Heb je wel een kamer alleen nu?

Hopelijk heb je snel babynieuws. Zet m op! :cheer:

Hier alles nog rustig (38+3, dus dat kan ook) en als het goed is krijgen we vandaag het bevalbad in huis.
Spannend sneeuwwitje! Succes (al zal je dit mogelijk pas lezen als je al bevallen bent...).

Ik hoop voor je dat ze wel hun eigen aparte verjaardagen krijgen yogayub. Wel zo leuk :)

Hier ook nog alles rustig, maar verwacht de baby ook nog niet. Ik ben natuurlijk ook week minder ver dan sommige van jullie en nu net 37 weken. Al paar dagen lekker met peuter in de weer. Ook wel leuk zo extra tijd met haar, mede omdat kdv gesloten is. Wel heel fijn dat ze nog een middagdutje doet. Tijd om zelf nog beetje rustig aan te doen (en nog laatste dingen voor baby in orde maken.) Morgen gaat ze wel naar oma dus dan tijd om nog wat grotere dingen te doen.

De box staat hier inmiddels weer en peuter vindt het reuze interessant. Ik dacht eerst dat de batterij van de box mobiel leeg was dus dochter zei al heel zielig "broertje kan niet spelen." Ik ben wel bang dat ze het nog lastig gaat krijgen met aandacht delen; alleen spelen is niet haar sterkste kant. Maar we zullen het wel gaan merken.
Oh, heel spannend Sneeuwwitje! Heel veel succes en hopelijk mag je snel je kleintje vasthouden en kun je gaan kennismaken met het wondertje uit je buik ♥️.

Hier ook nog alles rustig, nu 38+2. Gisteravond wel wat oefenweeën gehad (denk ik) en vannacht ook slecht geslapen met veel last van m’n buik. Vandaag zit ik de hele dag in m’n eigen bubbel en kom er maar moeilijk uit, dus voor morgen even weer wat concrete dingen gepland zodat ik genoeg afleiding heb! Soms heb ik zo’n dag, dan ineens duurt het allemaal te lang en doet alles pijn en bleghhhh... terwijl ik op andere dagen nog een uur in het bos wandel (oké, niet pijnvrij of zo) en het
halve huis aan kant maak, energie voor 10. Hebben jullie ook dat soort wisselende dagen?
Onze zoon is er. Had een super snelle bevalling en alles is goed gegaan. Mijn eigen verloskundige was er bij (ben in het ziekenhuis bevallen) en wat een heldin is dat. Die heeft me er zo goed doorheen gepraat. Ga nog even bedenken wat ik voor liefs voor haar kan kopen om te bedanken.

Nu genieten van ons nieuwe kleintje :heart:
Hoera voor sneeuwwitje! Van harte met de geboorte van jullie zoon. Hopelijk herstel je voorspoedig en wennen jullie enorm snel aan elkaar. Zo bijzonder.
En fijn te horen dat je een geweldige verloskundige had. Dat gun je echt elke bevallende vrouw.

@weetiknogsteedsniet Grappig is dat om te zien hoe de kleintjes nu al reageren. Hier ook veel interesse in babies en spullen. Hopelijk gaat het straks goed.
En fijn dat je morgen nog eventjes wat dingen kan doen terwijl je dochter opgevangen wordt. Fijne afwisseling met de tijd met je dochter alleen nu.
Hier nog gewoon opvang, maar de dagen met zoon alleen vind ik wel pittig af en toe. Vooral omdat ik toch wat minder mobiel ben (ook al voel ik mij verbazingwekkend fit).

@ ranjaa hier ook af en aan krampen, maar nog niks concreets. Ben er wel veel meer mee bezig dan bij de eerste merk ik aan mijzelf en voel nu ook vanalles in mn lijf. Dat had ik bij zoon 1 niet.
En ja, die actieve dagen en lome dagen wisselen hier ook. Soms gewoon even geen zin ook om wat te doen. Heb in de eerste verlofweek ook op een opvangdag een Bingewatch dagje gepland zodat ik op die manier eventjes kon afschakelen.
En dat wisselt zich dan weer af met bijvoorbeeld een zondagochtend in de keuken staan om vooruit te koken.
Gefeliciteerd Sneeuwwitje. Fijn dat het goed is gegaan en je zo'n fijne verloskundige had! Geniet van jullie zoon :)
@vieajera en sneeuwwitje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Heerlijk! Geniet ervan!

:flirting:

Hier de laatste dagen zoveel last van rugpijn dat een fatsoenlijke houding echt niet meer te vinden is en het gisteren voor mij even echt teveel werd :cry:
Ik ben deze zwangerschap dus ook echt beu. Moet zeggen dat ik er ook amper van genoten heb dus ik hoop dat het zo snel mogelijk voorbij is.

Ik krijg as Maandag als het goed is een inleidingsdatum te horen. Ik ben dan 37w. Reden dat ze me willen inleiden is omdat ons meissie 2 weken voorop loopt qua groei. Mijn zoontje had precies hetzelfde.

Laatste loodjes dames! Toi toi toi!
Ik zal wat vaker komen spieken nu! Hopelijk dat we allen een prachtige bevalling krijgen :hug: :shame:
Lieve Viajera en Sneeuwwitje! Van harte gefeliciteeeeeeeerd met de geboorte van jullie wondertjes 🥰!

Ik heb zelf ook een hele tijd niet meegeschreven... sorry hiervoor. Alles ging zo goed en fijn, dat ik er gewoon niet aan gedacht heb...

Wel wil ik jullie laten weten dat wij sinds gisteren ook trotse ouders zijn geworden van onze dochter 🥰 Pittige bevalling met uiteindelijk vacuümpomp, maar ze doet het gelukkig heel goed! Toch nog een januari kindje. Ik ben zelf op de 27e jarig, dus dat dat wordt een feestweek hier in huis 🙌🏼

Veel geluk, liefde en succes voor de kersverse moeders en de aanstaande moeders. Jullie kunnen het 🙌🏼😍😘!!!
Spannend Louchantez, wellicht hoef jij dus ook niet zo lang meer te wachten.

Hoera @chayen met jullie dochter (en met jezelf). Klinkt als een pittige bevalling. Ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat. Wen lekker aan elkaar en hopelijk heb je een fijne eerste kraamweek.

Hier nu 38+6 en met 39+1 is de verjaardag van onze eerste. Die twee dagen komen nu wel heel dicht bij elkaar. Vandaag gaan we een taart maken en morgen met een klein clubje in de ochtend taartje eten. Hier geldt niet de 1 persoon ‘regel’ zoals in Nederland en we willen toch niet de tweede verjaardag van onze zoon voorbij laten gaan. Ik denk wel dat het effect van ‘een cadeau van je broertje’ die veel mensen gebruiken een beetje in het water valt met alle cadeaus die hij al krijgt voor zijn verjaardag :P
(Familie heeft een manier gevonden om lokaal cadeautjes uit te zoeken en te geven na 3 jaar wonen in de Cariben, Superlief)
Gefeliciteerd Chayen! Hopelijk herstel je goed na je pittige bevalling en kun je lekker genieten van jullie kleine meid.

Sterkte louchantez, ook met een niet slapende dreumes... Pittig in deze laatste fase van je zwangerschap en ook tijdens de kraamtijd. Spannend dat er nu een datum komt voor een inleiding.

Hier gaat het nog prima. Ik denk dat de kleine man wat is ingedaald. Het deed gisteren steeds zo'n zeer bij mijn lies. Vandaag gelukkig al stuk beter. Ik was nog vrij mobiel en energiek dus hoop dat nog wel te blijven. Ik ga nog graag elke dag naar buiten met dochter.
Lieve allen, vanmorgen half 9 lokale tijd ben ik bevallen van onze prachtige tweede zoon en broertje.

De bevalling was thuis in bad en ondanks (of dankzij) dat het allemaal heel vlot ging (en dus pittig qua weeën) kijk ik er heel goed op terug. Zo fijn dat ik dit keer thuis kon bevallen. Zoon doet het fantastisch en papa haalt nu onze oudste op voor een eerste ontmoeting. Jullie hebben hier de primeur tov familie en vrienden in Nederland.
Gefeliciteerd yogayub! Net niet dezelfde datum als zoon dus, maar een dag verschil. Fijn dat je er met een goed gevoel op terug lijkt ondanks dat het pittig was.

Geniet van jullie kleine mannen :flirting:
Van harte gefeliciteerd Chayen en Yogayup!! 👶🏼🍀 geniet lekker van jullie dochter / zoon en hopelijk zijn jullie ook snel hersteld van de bevalling. Prachtig dat jullie kindjes er nu al zijn! 🥰
Ohhh en sneeuwwitje, jij ook nog gefeliciteerd! 🤐🍀♥️
yogayup schreef:
31-01-2021 16:42
Lieve allen, vanmorgen half 9 lokale tijd ben ik bevallen van onze prachtige tweede zoon en broertje.

De bevalling was thuis in bad en ondanks (of dankzij) dat het allemaal heel vlot ging (en dus pittig qua weeën) kijk ik er heel goed op terug. Zo fijn dat ik dit keer thuis kon bevallen. Zoon doet het fantastisch en papa haalt nu onze oudste op voor een eerste ontmoeting. Jullie hebben hier de primeur tov familie en vrienden in Nederland.
Wauw, bijzonder dat wij het als eerste weten. Je bevalling klinkt heel fijn! Ben benieuwd hoe de grote broer gereageerd heeft.

Chayen, jij ook gefeliciteerd. Hoe voel je je? En wat betreft je pittige bevalling; praat er over, dat helpt in de verwerking.

Hoe is het met de dames met de laatste loodjes?

Hier gaat het heel goed! Voel me lichamelijk best goed en de borstvoeding loopt super. Grote broer is heel lief en zorgzaam voor de baby, en ons flink aan het uitproberen 🤭
yogayup schreef:
31-01-2021 16:42

Wauwie! Van harte gefeliciteerd! Klinkt als een toch wel fijne bevalling. Hoe reageerde de oudste?
Sneeuwwitje, Chayen en Yogayup..gefeliciteerd met jullie nieuwe ukjes!

Overige dames.. succes met de laatste loodjes!!
Een baksteen is nooit alleen
Dankjewel iedereen! De eerste ontmoeting tussen de broers had niet idyllischer kunnen zijn. Zo bijzonder!
De oudste is nu wel wat van de leg, maar er gebeurt ook veel. We proberen dus een beetje te doseren met prikkels waar kan.

@ananee ik zag dat jij een goede echo hebt gehad. Van harte!

@louchantez: trek jij het nog een beetje met je bekken?

@de rest: begint er bij jullie al wat te rommelen? Februari is in ieder geval aangebroken, dus any time soon.
Gefeliciteerd met alle baby’s. Ik ben al heel lang niet op dit forum geweest, maar wilde even melden dat onze dochter Evi op 27 januari geboren is. Het was een voorspoedige badbevalling. Wel veel bloed verloren (1,5 liter) waardoor er nog wat ingrepen nodig waren en een nachtje ziekenhuis, maar dat overschaduwd mijn ervaring niet. Ik heb een heerlijke kraamweek gehad.
Hoi allemaal,

Ik heb even een momentje tijd om hier wat te laten horen  :)

Yogayup, Sneeuwwitje en Chayen, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes!
Hoe waren de eerste dagen,  en hoe gaat het herstel?

Hier is onze kleine man alweer ruim 2 weken oud, en alles gaat best goed denk ik! Ik moet wel echt nog even wennen aan het moeder zijn en de hele dag je handen vol hebben aan zo'n kleintje, en verder niet veel gedaan krijgen. Gelukkig ben ik weer supersnel hersteld en doe ik eigenlijk alles weer zonder pijn of last.

Borstvoeding loopt aardig goed, in de nacht gaat het meestal heel goed met een afgekolfde fles rond 23.30, dan weer voeden om 3.30-4.00 en dan weer rond 7.00. Overdag is het nog een beetje zoeken, soms wil hij om de 1,5 uur weer drinken. Hij valt snel in slaap en houd het drinken niet zolang vol. Ook heeft hij last van reflux dus na het voeden houd ik hem zo'n 20 minuten rechtop tegen mijn borst,  anders komt alles terug, en krijgt hij ook de hik.

Het zal er wel bij horen, maar soms vind ik het best lastig hoor! Maar over het algemeen gaat het hartstikke goed en leren we ons kleintje steeds beter kennen.

Hoe gaat het met de februari dames, alles nog rustig? Is het lichamelijk nog een beetje vol te houden?
Heel veel succes met de laatste loodjes en ik ben benieuwd wanneer we het volgende babybericht krijgen! :)
Ohh ik heb al veel te lang niet meegelezen en geschreven. Wat een hoop babys zijn er al geboren. Hoop dat ik iedereen zo heb maar @vaijera26 sneeuwwitje ella-ellala yogayup en chaenne, als ik iemand vergeten ben sorry maar iedereen gefeliciteerd met de geboorte van jullie 1e/2e kindje. Wat fijn dat ze allemaal gezond zijn. Mijn kleine man zit nog heerlijk. Ben vandaag 40+1. Als het goed is krijg ik vrijdag een keizersnede en mogen ook wij ons 2e kindje in ons armen sluiten.

Hoe gaat het bij iedereen met de borstvoeding?
@rena92 wat spannend! Voor dat je het weet is het Vrijdag!

Ik zou as Vrijdag ook ingeleid worden maar ze hebben me in het weekend opgebeld met dat er iets tussen is gekomen en of ik het prima vond als ik woensdag avond de ballon katheter zou krijgen en als alles goed verloopt Donderdag de inleiding te starten.

Oftewel morgen gaat het beginnen (tenzij ze toch ineens besluit om aankomende nacht te komen hahahahaha)

Ontzettend nerveus hier maar zo blij dat het einde in zicht is! Wat vond ik dit een pittige zwangerschap zeg! Maar kan echt niet meer wachten tot we ons meisje mogen ontmoeten!!!
Wat spannend Rena en Louchantez! Heel veel succes de komende dagen voor jullie.

Hier is zoon morgen al weer twee weken. Het gaat heel goed. Alleen de borstvoeding loopt niet helemaal lekker, ik moet bijvoegen omdat zoon niet genoeg groeit. Was bij andere zoon ook en ik merk dat ik nu veel relaxter ben. In die wat ik kan, maar niet ten koste van alles. Dat betekent wel dat ik nu een keer of 4/5 kolf per dag. Als ik de productie echt omhoog zou willen doen moet ik vaker kolven, maar dat is echt niet te doen. Dus hij krijgt ook een aantal flesjes kunstvoeding.
Zoals het nu gaat is zoon tevreden. En alles wat hij meekrijgt qua borstvoeding is mooi meegenomen.

Ik voel me stukken beter dan na de vorige bevalling. Moet wel oppassen dat ik daardoor niet te veel ga doen. Vind het wel jammer dat het zo koud is buiten nu, want wilde graag gaan wandelen. Nog even geduld en dus lekker binnen knuffelen met baby en door het raam genieten van peuter die in de sneeuw speelt 🥰
Twee weken alweer sneeuwwitje. Fijn dat het redelijk goed gaat, al is het jammer dat de borstvoeding niet zo goed gaat als gehoopt. Wel fijn dat je daar nu relaxter in staat. Een combi is ook prima toch :) Nog even geduld en dan kun je ook lekker met je zoon naar buiten. 🥰

Louchantez, mogelijk is de bevalling nu al begonnen bij jou of de kleine geboren of ander morgen! Spannend en succes!

Jij ook succes Rena met de keizersnede vrijdag!

Gefeliciteerd nog Ellaellala!

Hier nog rustig. Fysiek kan ik het allemaal nog wel aan. Ik doe eerder nog teveel... Maar ik ben er wel een beetje klaar mee ook doordat je niet even gezellig bij vrienden op bezoek gaat door corona. De kleine mag van mij wel komen. Ik kan niet wachten hem in onze armen te houden :flirting:
Ik had vanmorgen echt het gevoel dat het vandaag zou beginnen maar het is vooralsnog rustig helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven