In mijn eentje midweek weg
donderdag 28 januari 2021 om 14:58
hoi,
Ik wil volgende week een midweekje weg.
Even opladen, lekker wandelen, boekje lezen. Even geen kinderen om mij heen.
Wie weet er een leuk plekje. Ik zoek iets aan zee of bij meer met een bos.
Ik zou vanuit het huisje wandelingen willen maken. Eigen kookgelegenheid.
Ik wil graag uitzicht op het water.
Een bad/sauna zou fijn zijn maar geen must.
Ja ik weet dat reizen word afgeraden maar ik kom dan met net zoveel mensen in aanraking of nog minder dan thuis en ik heb het echt even nodig.
Ik wil volgende week een midweekje weg.
Even opladen, lekker wandelen, boekje lezen. Even geen kinderen om mij heen.
Wie weet er een leuk plekje. Ik zoek iets aan zee of bij meer met een bos.
Ik zou vanuit het huisje wandelingen willen maken. Eigen kookgelegenheid.
Ik wil graag uitzicht op het water.
Een bad/sauna zou fijn zijn maar geen must.
Ja ik weet dat reizen word afgeraden maar ik kom dan met net zoveel mensen in aanraking of nog minder dan thuis en ik heb het echt even nodig.
donderdag 28 januari 2021 om 17:28
Je kunt dit toch heel veilig doen? Boodschappen mee, misschien daar 1 keer boodschappen doen. Beetje buiten wandelen in je eentje. Lekker binnen lezen en netflixen. Wie kom je tegen dan?RoamingZombie schreef: ↑28-01-2021 17:08Met alle respect voor je drukke situatie, doe het nou niet.
Leuk je uitgangspunt dat je dan met net zo veel mensen in aanraking komt. Als je besmet verspreid het alsnog door het land heen. Wat als iedereen zo denkt?
Fucking hell, zo komen we er toch nooit vanaf. Al die mensen die denken, ach dat kan wel.
Dom. stom, egoistisch. Kan er niks anders van maken.
donderdag 28 januari 2021 om 18:02
Natuurhiisje wel gekeken maar niks echt interessants gevonden.
Texel teveel gedoe met ook nog de boot.
Qurios ziet er leuk uit maar wat er beschikbaar is is niet echt wat ik zoek.
Ik zag kamperland van Roompot voorbij komen ziet er ook leuk uit iemand ervaring?
Oh ja er moet wel WiFi zijn ik moet nog een halve dag werken.
Texel teveel gedoe met ook nog de boot.
Qurios ziet er leuk uit maar wat er beschikbaar is is niet echt wat ik zoek.
Ik zag kamperland van Roompot voorbij komen ziet er ook leuk uit iemand ervaring?
Oh ja er moet wel WiFi zijn ik moet nog een halve dag werken.

donderdag 28 januari 2021 om 18:29
De enige plek waar TO iemand tegenkomt is in de winkel.RoamingZombie schreef: ↑28-01-2021 17:08Met alle respect voor je drukke situatie, doe het nou niet.
Leuk je uitgangspunt dat je dan met net zo veel mensen in aanraking komt. Als je besmet verspreid het alsnog door het land heen. Wat als iedereen zo denkt?
Fucking hell, zo komen we er toch nooit vanaf. Al die mensen die denken, ach dat kan wel.
Dom. stom, egoistisch. Kan er niks anders van maken.
Ze gaan niet naar Ibiza om party te vieren!?
donderdag 28 januari 2021 om 18:50
Ttroeteltje schreef: ↑28-01-2021 18:29De enige plek waar TO iemand tegenkomt is in de winkel.
Ze gaan niet naar Ibiza om party te vieren!?
Dat maakt echt geen ruk uit. Kan ze garanderen dat ze niemand tegen komt? Nee. Verhoog je het risico van verspreiding door te gaan reizen, ja. Het advies wordt natuurlijk niet voor niets gegeven.
Natuurlijk zal 1 persoon bijna geen verschil maken. Maar het punt is dat heel veel mensen zo denken en dus is het niet een
enkeling die reist. Dat bedoel ik met de 'ach, het kan wel' mentaliteit. Het hele punt is dat het nu eventjes niet kan. Maar zolang mensen denken dat ze speciaal zijn blijven we in deze shit.
Dus dank je wel dat je niet mee helpt.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

vrijdag 29 januari 2021 om 09:18
Nee, je verhoogt het risico niet mits jeRoamingZombie schreef: ↑28-01-2021 18:50Dat maakt echt geen ruk uit. Kan ze garanderen dat ze niemand tegen komt? Nee. Verhoog je het risico van verspreiding door te gaan reizen, ja. Het advies wordt natuurlijk niet voor niets gegeven.
Natuurlijk zal 1 persoon bijna geen verschil maken. Maar het punt is dat heel veel mensen zo denken en dus is het niet een
enkeling die reist. Dat bedoel ik met de 'ach, het kan wel' mentaliteit. Het hele punt is dat het nu eventjes niet kan. Maar zolang mensen denken dat ze speciaal zijn blijven we in deze shit.
1) met eigen vervoer gaat
2) geen uitstapjes doet ter plaatse
3) niet afspreekt met andere mensen
Zeker als je boodschappen zelf meeneemt en als je contactloos huurt.
vrijdag 29 januari 2021 om 09:18
Heel veel mensen die hetzelfde denken. Ik woon in een rustige streek, die sinds het voorjaar overspoeld wordt met 'mensen die er even lekker in eigen land tussenuit gaan'MarijeMarije schreef: ↑28-01-2021 17:28Je kunt dit toch heel veilig doen? Boodschappen mee, misschien daar 1 keer boodschappen doen. Beetje buiten wandelen in je eentje. Lekker binnen lezen en netflixen. Wie kom je tegen dan?
Als ik met de hond hier achter de velden in loop, kom ik normaal niemand tegen, soms 1 ander of een boer. Nu kom ik soms wel 30-40 mensen tegen als het mooi weer is. En de meeste wandelpaden zijn helemaal niet geschikt om afstand te houden, zeker niet als die wandelaars dan ook lekker naast elkaar blijven lopen.
En nee, buiten is niet altijd veilig. Een kennis heeft corona opgelopen via haar wandelmaatje. Buiten.
Ik zeg niet dat je het hele jaar thuis moet blijven. Wij zijn ook een weekje in eigen land op vakantie geweest ipv buitenland deze zomer. Maar zéker in deze periode, met de hele lockdown etc, vind ik wel, blijf gewoon thuis.
vrijdag 29 januari 2021 om 09:20
Een wandelmaatje ja, niet van een andere wandelaar.Janeway103 schreef: ↑29-01-2021 09:18Heel veel mensen die hetzelfde denken. Ik woon in een rustige streek, die sinds het voorjaar overspoeld wordt met 'mensen die er even lekker in eigen land tussenuit gaan'
Als ik met de hond hier achter de velden in loop, kom ik normaal niemand tegen, soms 1 ander of een boer. Nu kom ik soms wel 30-40 mensen tegen als het mooi weer is. En de meeste wandelpaden zijn helemaal niet geschikt om afstand te houden, zeker niet als die wandelaars dan ook lekker naast elkaar blijven lopen.
En nee, buiten is niet altijd veilig. Een kennis heeft corona opgelopen via haar wandelmaatje. Buiten.
Ik zeg niet dat je het hele jaar thuis moet blijven. Wij zijn ook een weekje in eigen land op vakantie geweest ipv buitenland deze zomer. Maar zéker in deze periode, met de hele lockdown etc, vind ik wel, blijf gewoon thuis.

vrijdag 29 januari 2021 om 09:29
Je laatste zin vind ik beledigend. Als er iemand is die zich zo goed mogelijk aan regels houdt is het mijn gezin. Maar jij plakt op basis van 1 bericht over een ander een stempel op mij. Zegt wat over jou, goed om te weten.RoamingZombie schreef: ↑28-01-2021 18:50Dat maakt echt geen ruk uit. Kan ze garanderen dat ze niemand tegen komt? Nee. Verhoog je het risico van verspreiding door te gaan reizen, ja. Het advies wordt natuurlijk niet voor niets gegeven.

vrijdag 29 januari 2021 om 09:47
Precies. In mijn woonplaats kom ik bekenden tegen. Heb ik contact met anderen. In een bungalowhuisje met niemand. Ik ga met eigen vervoer. In principe neem ik boodschappen mee, maar soms haal ik ter plaatste wat. De laatste keer was ik de enige in de winkel. Terwijl mijn woonplaats mega-druk is.AnAppleADay schreef: ↑29-01-2021 09:18Nee, je verhoogt het risico niet mits je
1) met eigen vervoer gaat
2) geen uitstapjes doet ter plaatse
3) niet afspreekt met andere mensen
Zeker als je boodschappen zelf meeneemt en als je contactloos huurt.

vrijdag 29 januari 2021 om 09:49
Exact!
Bijna niemand raakt besmet van een vreemde die je tijdens een wandeling passeert. Mensen raken besmet van vrienden en kennissen waar ze mee afspreken. En laat je dat nou net niet doen als je in een huisje ergens buiten je eigen regio zit.
vrijdag 29 januari 2021 om 10:26

vrijdag 29 januari 2021 om 10:37
vrijdag 29 januari 2021 om 11:21
Ttroeteltje schreef: ↑29-01-2021 09:29Je laatste zin vind ik beledigend. Als er iemand is die zich zo goed mogelijk aan regels houdt is het mijn gezin. Maar jij plakt op basis van 1 bericht over een ander een stempel op mij. Zegt wat over jou, goed om te weten.
Hey, ik kies er niet voor om een dringend advies te negeren ten koste van andere mensen. Dan ben je maar beledigd, jammer dan. Ik zou als ik jou was even in de spiegel kijken.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
vrijdag 29 januari 2021 om 11:23
zo dringend is dat advies niet hoor:RoamingZombie schreef: ↑29-01-2021 11:21Hey, ik kies er niet voor om een dringend advies te negeren ten koste van andere mensen. Dan ben je maar beledigd, jammer dan. Ik zou als ik jou was even in de spiegel kijken.
Regels voor reizen in Nederland
Heeft u al een vakantie geboekt? Blijf zoveel mogelijk op uw vakantieadres.
Mijd drukte en reis buiten de spits naar uw bestemming. Reis ter plekke zo min mogelijk.
TO kan zich daar prima aan houden
en neemt daar niet meer risico dan hier
Een groep mag bestaan uit maximaal 2 personen. Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
vrijdag 29 januari 2021 om 11:23
Bijna niemand... Oh, dus je trekt gewoon een grens. Hoeveel mensen besmetten is voor jou acceptabel? 1, 2 of 5?

vrijdag 29 januari 2021 om 11:24
lilalinda schreef: ↑29-01-2021 11:23zo dringend is dat advies niet hoor:
Regels voor reizen in Nederland
Heeft u al een vakantie geboekt? Blijf zoveel mogelijk op uw vakantieadres.
Mijd drukte en reis buiten de spits naar uw bestemming. Reis ter plekke zo min mogelijk.
TO kan zich daar prima aan houden
en neemt daar niet meer risico dan hier
Een groep mag bestaan uit maximaal 2 personen. Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
Er is nog geen vakantie geboekt.

vrijdag 29 januari 2021 om 11:25
0, heb ik er tot nu toe besmet. Afstand houden, niet naar buiten met klachten en geen sociale activiteiten. Werkt erg goed.RoamingZombie schreef: ↑29-01-2021 11:23Bijna niemand... Oh, dus je trekt gewoon een grens. Hoeveel mensen besmetten is voor jou acceptabel? 1, 2 of 5?
![]()

vrijdag 29 januari 2021 om 11:26
Punt is juist: het gaat niet ten koste van andere mensen. Thuis met een vriendin afspreken gaat meer ten koste van anderen.RoamingZombie schreef: ↑29-01-2021 11:21Hey, ik kies er niet voor om een dringend advies te negeren ten koste van andere mensen. Dan ben je maar beledigd, jammer dan. Ik zou als ik jou was even in de spiegel kijken.
vrijdag 29 januari 2021 om 11:27
morgen wel hoor

als de overheid dit echt zo dringend wil, hadden ze de parken wel gesloten
Wat TO wil, kan en mag gewoon