Medewerker bloedafname, ervaringen gevraagd
vrijdag 29 januari 2021 om 10:56
Hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om te solliciteren naar bovenstaande functie in een ziekenhuis, ik heb de opleiding doktersassistente gedaan en heb dus de juiste ‘papieren’.
Ik vraag me echter alleen af in hoeverre deze baan me zal ‘bevallen’. Zijn er mensen hier die deze baan hebben en hun ervaringen met me willen delen?
Ik heb namelijk eerder wel eens ‘meegekeken’ en toen viel me op dat men nogal gehaast bezig was, men was dan op weg geweest naar mensen thuis om te prikken, of op een priklocatie elders en vervolgens moest in het ziekenhuis alle informatie nog administratief worden verwerkt waardoor men eigenlijk meer uren maakte dan waarvoor betaald werd, oftewel men was best heel gestresst aan het werk.... maar misschien heb ik dit verkeerd ingeschat. Daarom heel graag wat ervaringen uit de praktijk.
Dankje!
Ik zit er aan te denken om te solliciteren naar bovenstaande functie in een ziekenhuis, ik heb de opleiding doktersassistente gedaan en heb dus de juiste ‘papieren’.
Ik vraag me echter alleen af in hoeverre deze baan me zal ‘bevallen’. Zijn er mensen hier die deze baan hebben en hun ervaringen met me willen delen?
Ik heb namelijk eerder wel eens ‘meegekeken’ en toen viel me op dat men nogal gehaast bezig was, men was dan op weg geweest naar mensen thuis om te prikken, of op een priklocatie elders en vervolgens moest in het ziekenhuis alle informatie nog administratief worden verwerkt waardoor men eigenlijk meer uren maakte dan waarvoor betaald werd, oftewel men was best heel gestresst aan het werk.... maar misschien heb ik dit verkeerd ingeschat. Daarom heel graag wat ervaringen uit de praktijk.
Dankje!
vrijdag 29 januari 2021 om 11:35
Ik kom ze wel eens tegen bij cliënten die thuis worden geprikt. Het komt allemaal geel gestresst over. Ik weet dat ze niet de tijd hebben om overal een gezellig praatje te houden, daar komen ze ook niet voor, maar zo gehaast als ik het vaak zie zou niet mijn manier van werken zijn. Op de priklocatie's en in het ziekenhuis gaat het er allemaal wat minder gehaast en gemoedelijker aan toe.

vrijdag 29 januari 2021 om 12:57
Het lijkt me productiewerk, maar tegelijkertijd een kunst.
Ik ben moeilijk te prikken en wilde uiteindelijk bij de Bloedbank nog maar door één persoon geprikt worden, ik ben er bij een andere prikker wel eens met twee kapotgeschoffelde armen weggekomen.
Ik ben moeilijk te prikken en wilde uiteindelijk bij de Bloedbank nog maar door één persoon geprikt worden, ik ben er bij een andere prikker wel eens met twee kapotgeschoffelde armen weggekomen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

vrijdag 29 januari 2021 om 13:26
Bij ons in het zkhs is het echt een reintegratie functie. Er zitten veeel verpleegkundige en doktersassitentes die om lichamelijke of geestelijke redenen zittend / regelmatig / eentonig werk moeten doen. De meeste worden er wel echt enorm bedreven in. Persoonlijk lijkt het mij te weinig uitdagend, maar als je prioriteit niet ligt bij uitdaging, afwisseling etc dan kan het je zeker bevallen.