Cosleeper
vrijdag 29 januari 2021 om 22:17
Hebben jullie een cosleeper aangeschaft? Wij verwachten ons eerste kindje en ik overweeg om de maxi cosi cosleeper Iora te bestellen. Het lijkt me fijn voor de eerste periode maar van vrienden hoor ik ook wel negatieve verhalen. Dat ze niet konden slapen door alle geluidjes en de baby daardoor na zo’n 3 weken al in het ledikantje in de babykamer hebben gelegd. Voor 3 weken is de aanschaf van een cosleeper misschien wel zonde. Wat zijn jullie ervaringen?

zaterdag 30 januari 2021 om 00:10
Tip: ledikantje van Ikea. 1 zijkant eraf laten en dan aan je bed schuiven. Mijn man heeft het nog stabieler gemaakt door op de poten aan de open kant een dwarslatje te schroeven. Bij ons zat hij vast met spanbanden omdat we een boxspring hadden. Waren klaar voor een paar tientjes. Dit kan nog goedkoper als je het bedje op marktplaats koopt. Wel nieuw matrasje erbij misschien.Elena_ schreef: ↑29-01-2021 23:53Erg wisselende reacties haha. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk en voor iedereen verschillend. Maar dit laatste vind ik wel een beetje een eng idee, zijn niet bijna alle cosleepers van stof? De duurdere merken bijvoorbeeld Chicco next2me zijn ook van stof aan de zijkant..
Zo ziet het eruit:

http://www.donebymyself.nl/kids/diy-co-sleeper/
zaterdag 30 januari 2021 om 00:12
Wij hadden gewoon een houten (van Petit Amélie) en ik vond het top.Elena_ schreef: ↑29-01-2021 23:53Erg wisselende reacties haha. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk en voor iedereen verschillend. Maar dit laatste vind ik wel een beetje een eng idee, zijn niet bijna alle cosleepers van stof? De duurdere merken bijvoorbeeld Chicco next2me zijn ook van stof aan de zijkant..
zaterdag 30 januari 2021 om 00:44
zaterdag 30 januari 2021 om 01:03
Niet konden slapen van alle geluidjes?
Het is een kind geen kat. Die geluidjes horen bij je baby en het is juist de bedoeling van een co sleeper dat je dicht bij je baby bent en je baby dicht bij jou zodat beide aan elkaar gehecht raken en ja daar horen de geluidjes ook bij. Waarom zou je anders een co sleeper aanschaffen als je niet vanuit dat principe handelt?
Het is een kind geen kat. Die geluidjes horen bij je baby en het is juist de bedoeling van een co sleeper dat je dicht bij je baby bent en je baby dicht bij jou zodat beide aan elkaar gehecht raken en ja daar horen de geluidjes ook bij. Waarom zou je anders een co sleeper aanschaffen als je niet vanuit dat principe handelt?
simano wijzigde dit bericht op 30-01-2021 08:37
42.36% gewijzigd
zaterdag 30 januari 2021 om 01:07
Volgens mij heeft de Consumentenbond net besloten dat de Chicco onveilig is.Elena_ schreef: ↑29-01-2021 23:53Erg wisselende reacties haha. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk en voor iedereen verschillend. Maar dit laatste vind ik wel een beetje een eng idee, zijn niet bijna alle cosleepers van stof? De duurdere merken bijvoorbeeld Chicco next2me zijn ook van stof aan de zijkant..
Ik zou idd een ledikantje ombouwen of een wiegje op je kamer zetten
zaterdag 30 januari 2021 om 01:10
Ik slaap heel erg licht, dus bij ons gaat ie na een aantal weken gewoon op het eigen kamertje.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 01:03Nuet konden slapen van alle geluidjes?
Ik knuffel m de hele dag door, en die kleine heeft er ook niks aan als ik overdag doodop ben omdat ik in de nacht niet slaap door alle geluidjes.
Bij mn eerste ook zo gedaan, en daar heb ik gewoon een goede band mee! Die sliep trouwens ook veel beter in zn eigen kamertje
Je hebt de OP gequote, dat mag niet volgens mij.
zaterdag 30 januari 2021 om 01:42
Onze baby is 7,5 mnd en ligt nog bij ons op de kamer.
Inmiddels in Ikea ledikant, cosleeper vond ik een miskoop.
Kind kon tegen stof aanliggen en toen hij begon te bewegen niet stevig genoeg,
Ik heb alle kanten nu spijlen: kan ik gewoon mijn hand op de baby leggen, enz.
Dus stel dat we een 2e krijgen dan wel samen slapen maar ipv cosleeper gewoon Ikea ledikant
Inmiddels in Ikea ledikant, cosleeper vond ik een miskoop.
Kind kon tegen stof aanliggen en toen hij begon te bewegen niet stevig genoeg,
Ik heb alle kanten nu spijlen: kan ik gewoon mijn hand op de baby leggen, enz.
Dus stel dat we een 2e krijgen dan wel samen slapen maar ipv cosleeper gewoon Ikea ledikant
zaterdag 30 januari 2021 om 01:46
Ik sliep niet alleen zelf erg licht, maar kind dus ook. Sliep ze eindelijk, werd ze wakker omdat ik me omdraaide. Uiteindelijk lag ik verkrampt in bed om haar maar niet wakker te maken, met zware rugklachten als gevolg. Kind naar eigen kamer, probleem opgelost. Ik vond het helemaal niet erg om mijn bed uit te moeten, maar de tijd dat ik wel kon slapen, moest ik ook kunnen gebruiken.NM1717 schreef: ↑30-01-2021 01:10Ik slaap heel erg licht, dus bij ons gaat ie na een aantal weken gewoon op het eigen kamertje.
Ik knuffel m de hele dag door, en die kleine heeft er ook niks aan als ik overdag doodop ben omdat ik in de nacht niet slaap door alle geluidjes.
Bij mn eerste ook zo gedaan, en daar heb ik gewoon een goede band mee! Die sliep trouwens ook veel beter in zn eigen kamertje
Hier in de buurt zijn allerlei initiatieven om zo’n co-sleeper te huren. Dan huur je hem voor bv 3 maanden, met een optie op dat nog te verlengen tot 6. Als het niet bevalt, breng je hem terug, als je al het wilt, verleng je. Zij reinigen hem professioneel tussen klanten. Ik vind het een goed initiatief, heb zelf nooit zin in marktplaats gedoe, maar in dit geval nemen zij als het gedoe van ophalen/weer iemand anders zoeken/controleren etc op zich. Misschien heb je zoiets in de buurt?

zaterdag 30 januari 2021 om 04:04
Ik heb de Bednest (Nee dat is geen babynestje) en vind het heerlijk
Lekker dicht bij, geen lamme arm van over de rand van de wieg hangen en fijn hoog. Ook kan het bed schuin wat nodig blijkt. Beste aankoop van alle grotere babyspullen 
Dat Ikea ledikant past bij ons niet qua ruimte en kan niet zo simpel schuin.

Dat Ikea ledikant past bij ons niet qua ruimte en kan niet zo simpel schuin.

zaterdag 30 januari 2021 om 05:17
Kun je de cosleeper die je op het oog hebt proberen tweedehands te kopen? Het aanbod van tweedehands cosleepers is groot.
Ik heb deze keer een cosleeper tweedehands gekocht (de cozee). Als blijkt dat we hem maar kort gebruiken kan ik hem zo weer doorverkopen in goede staat, en zal ik er minimaal verlies op lijden (minder dan huren verwacht ik
).
Bij mijn zoontje hadden we geen cosleeper maar een wiegje naast het bed. Uiteindelijk is hij met een spoedks gekomen en had ik veel moeite hem in en uit het wiegje te tillen. Na 8 weken is hij naar zijn eigen kamertje gegaan omdat ik inderdaad niet kon slapen van al zijn slaapgeluidjes. Deze keer wil ik daarom wel een cosleeper zodat hopelijk borstvoeding ‘s nachts makkelijker gaat als ik weer een ks heb gehad. Ik kan pas over een aantal weken mijn ervaringen delen met de cozee, maar zo op het oog lijkt het mij een ideale cosleeper!
Ik heb deze keer een cosleeper tweedehands gekocht (de cozee). Als blijkt dat we hem maar kort gebruiken kan ik hem zo weer doorverkopen in goede staat, en zal ik er minimaal verlies op lijden (minder dan huren verwacht ik

Bij mijn zoontje hadden we geen cosleeper maar een wiegje naast het bed. Uiteindelijk is hij met een spoedks gekomen en had ik veel moeite hem in en uit het wiegje te tillen. Na 8 weken is hij naar zijn eigen kamertje gegaan omdat ik inderdaad niet kon slapen van al zijn slaapgeluidjes. Deze keer wil ik daarom wel een cosleeper zodat hopelijk borstvoeding ‘s nachts makkelijker gaat als ik weer een ks heb gehad. Ik kan pas over een aantal weken mijn ervaringen delen met de cozee, maar zo op het oog lijkt het mij een ideale cosleeper!

zaterdag 30 januari 2021 om 08:03
Wij hadden gewoon een Ikea ledikant en dan 1 kant eraf gehaald. Matrasje aangeschoven tegen ons matras en dan de ruimte die je daardoor bij spijlenkant krijgt opgevuld met stukje schuimrubber op maat. Ik weiger s nachts mijn bed uit te komen en dat hoeft met een cosleeper niet
Ik kan me juist niet voorstellen dat je kan slapen als je baby in een andere kamer ligt.
Cosleeper voelde ook te ver weg, kind sliep uiteindelijk op een veilige manier in ons bed. Na een paar weken in co sleeper. Nu met bijna drie begint hij nacht in eigen kamer en als hij s nachts wakker wordt slaapt hij tussen ons in verder.
Geluidjes enzo horen erbij, het is juist de bedoeling wakker te worden en je kindje aan te leggen op zulke momenten.

Cosleeper voelde ook te ver weg, kind sliep uiteindelijk op een veilige manier in ons bed. Na een paar weken in co sleeper. Nu met bijna drie begint hij nacht in eigen kamer en als hij s nachts wakker wordt slaapt hij tussen ons in verder.
Geluidjes enzo horen erbij, het is juist de bedoeling wakker te worden en je kindje aan te leggen op zulke momenten.
zaterdag 30 januari 2021 om 08:25
Omdat je niet meer slaapt? Bij de ouste merkte ik op een gegeven moment ook dat we elkaar wakker maakten, en dat ik veel te snel reageerde als ze gewoon even wat minder diep sliep. Toen ze na een paar weken naar haar eigen kamer ging bleek dat ze genoeg had aan 1 nachtvoeding en niet de 3 die ik er in propte omdat ik haar dacht te horen en zij wakker werd omdat ik ging kijken of ze inderdaad wakker werd.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 01:03Niet konden slapen van alle geluidjes?
Wij hadden het wiegje van Petit Amelie. Maar dat was vooral omdat onze slaapkamer zo klein was dat het het enige was dat tussen de muur en het bed paste (andere kant van het bed stond al tegen de muur). Daarna heeft ze er nog maanden in geslapen in haar eigen kamertje, pas toen ze echt ging draaien werd deze te smal.
De jongste heeft vervolgens nog een paar maanden naast me geslapen en daarna aan het voeteneind, en daarna op de gang en daarna op haar eigen kamertje (maar dat lag vooral aan mij, wilde nog geen afscheid nemen van deze periode)

zaterdag 30 januari 2021 om 08:34
Bij de eerste niet. Drama met ledikant maar naast ons zetten. Echt gedoe met een slechte slaper en voedingen enz.
En bij de 2e zodra ik wist dat ik zwanger was, echt zo fijn. En was ook echt fijn, ook die sliep in eigen kamer slecht en bij ons niet, heeft me zoveel meer nachtrust opgelevert dan bij de 1e.
Als je het heel duur vind, kan je op MP kijken.
En bij de 2e zodra ik wist dat ik zwanger was, echt zo fijn. En was ook echt fijn, ook die sliep in eigen kamer slecht en bij ons niet, heeft me zoveel meer nachtrust opgelevert dan bij de 1e.
Als je het heel duur vind, kan je op MP kijken.
zaterdag 30 januari 2021 om 08:35
Na een aantal weken kan ik.me voorstellen dat mensen daarvior kiezen. Ik begrijp echter niet dat je een baby met 3 weken al alleen in een kamertje laat slapen. Moet iedereen zelf weten, wat ik daarvan vind doet er niet toe alleen begrijp ik niet waarom men dan een co sleeper aanschaft? Wat is de essentie van co sleeping ?NM1717 schreef: ↑30-01-2021 01:10Ik slaap heel erg licht, dus bij ons gaat ie na een aantal weken gewoon op het eigen kamertje.
Oh sorry, zal quote verwijderen
simano wijzigde dit bericht op 30-01-2021 08:36
2.05% gewijzigd
zaterdag 30 januari 2021 om 08:43
Omdat dat iedereen zegt dat je 6 maanden aan rooming in moet doen.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 08:35Na een aantal weken kan ik.me voorstellen dat mensen daarvior kiezen. Ik begrijp echter niet dat je een baby met 3 weken al alleen in een kamertje laat slapen. Moet iedereen zelf weten, wat ik daarvan vind doet er niet toe alleen begrijp ik niet waarom men dan een co sleeper aanschaft? Wat is de essentie van co sleeping ?

zaterdag 30 januari 2021 om 08:52
Mijn zoontje maakte veel geluidjes, in zijn slaap. Ik was letterlijk de hele nacht wakker. Volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Dat is iets wat je pas kan ervaren ná het aanschaffen/uitproberen van een co sleeper, niet vooraf.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 01:03Niet konden slapen van alle geluidjes?
Ik vind je vergelijking met een kat raar.
zaterdag 30 januari 2021 om 08:57
Dit. Als je hem kan lenen, tweedehands kunt kopen voor weinig of gewoon veel geld hebt, is het gewoon een fijn ding. Maar de kans is inderdaad aanwezig dat je baby niet heel lang bij je slaapt en dan is het echt zonde. Mijn oudste heeft 6 maanden bij ons geslapen bijvoorbeeld, maar de jongste maar 2 weken. Zij werd van ons wakker als we ons ook maar omdraaiden en ik werd steeds van haar geluidjes wakker. Na twee weken sliep zij perfect in haar eigen kamer en ik kreeg ook weer genoeg slaap. In dat geval was de aanschaf van een co-sleeper echt eeuwig zonde geweest.
zaterdag 30 januari 2021 om 08:58
Omdat er idd zoals hierboven wordt gezegd door vele wordt gezegd dat je aan rooming in moet doen. En de meesten vinden dat ook echt heel prettig en een co-sleeper kan dan erg handig zijn, vooral als je borstvoeding geeft.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 08:35Na een aantal weken kan ik.me voorstellen dat mensen daarvior kiezen. Ik begrijp echter niet dat je een baby met 3 weken al alleen in een kamertje laat slapen. Moet iedereen zelf weten, wat ik daarvan vind doet er niet toe alleen begrijp ik niet waarom men dan een co sleeper aanschaft? Wat is de essentie van co sleeping ?
Maar elk mens en elk kindje is anders. Wij (baby ook) sliepen allemaal beter toen hij op zijn eigen kamer ging. Ik was dus blij dat ik er niet van tevoren eentje had aangeschaft en gewoon een paar weken het ledikantje op onze slaapkamer heb gezet.
Er is verder geen goed of fout in deze situatie, het is gewoon erg persoonlijk.

zaterdag 30 januari 2021 om 09:00
Ja MP zou ik ook kijken, wij hebben wel een nieuw matrasje erbij gehaald maar de co-sleeper zelf was 35 euro ipv de 130 die hij nieuw had gekost.pamelacourson schreef: ↑30-01-2021 08:57Dit. Als je hem kan lenen, tweedehands kunt kopen voor weinig of gewoon veel geld hebt, is het gewoon een fijn ding. Maar de kans is inderdaad aanwezig dat je baby niet heel lang bij je slaapt en dan is het echt zonde. Mijn oudste heeft 6 maanden bij ons geslapen bijvoorbeeld, maar de jongste maar 2 weken. Zij werd van ons wakker als we ons ook maar omdraaiden en ik werd steeds van haar geluidjes wakker. Na twee weken sliep zij perfect in haar eigen kamer en ik kreeg ook weer genoeg slaap. In dat geval was de aanschaf van een co-sleeper echt eeuwig zonde geweest.
zaterdag 30 januari 2021 om 09:04
De ene baby is de andere niet. Met mijn oudste ging het prima, jongste en ik hielden elkaar constant wakker. Zij was superonrustig als wij ook maar bewogen en maakte zelf ook veel meer geluid in haar slaap dan haar zus. De vergelijking met een kat slaat dan ook helemaal nergens op, je hebt als ouders ook gewoon je nachtrust nodig en het lijkt me fijn voor een baby als hij/zij ook goed slaapt.SiMaNo schreef: ↑30-01-2021 01:03Niet konden slapen van alle geluidjes?