Afknappers in vriendschappen
zaterdag 23 januari 2021 om 11:12
Ja, dan is het bij mij ook klaar.GroenTuintje schreef: ↑22-01-2021 12:59Nu al 2x achter elkaar meegemaakt dat men 1 uur van te voren de afspraak afzegt. Dat vind ik geen fatsoen en dus een enorme afknapper.
Er was ook een keer een vrouw bij de sportclub met wie ik wel leuk kon kletsen en het leek of we wat meer gingen afspreken buiten het sporten om. Ze had me meegevraagd naar een film. Tegen de tijd dat die dag naderde vroeg ik of we er samen heen zouden fietsen en hoe laat, want ze woonde vlakbij mij. Zegt zij: "Oh leuk, ga jij ook naar die film?" Was ze helemaal vergeten dat zij mij had meegevraagd, en ging ze al met andere mensen. Maar daar mocht ik dan wel bij zitten hoor!

En nog meer van dat soort geintjes, een keer had ze via mij allerlei leuke mensen leren kennen. Zag ik later op Facebook dat ze al die vrienden van mij bij zich thuis had uitgenodigd voor een spelletjesavond, maar mij niet. En dat ze in de kroeg voetbal met mijn vrienden aan het kijken was. En al die vrienden maar denken dat ik niet kon. En dan zei ik tegen die vrouw dat ik het gezien had op Facebook en dan zei ze: maar ik had jou toch uitgenodigd? Nou, nee dus. En dan ook geen blijk van dat ze snapte hoe lullig dat voor mij was.
Ughh zulke wazige mensen die zo slordig met je omgaan, daar kan ik echt niet tegen.
De druppel was toen we zouden gaan stappen. Ik ben vroeger wel in mijn eentje uitgegaan maar nu vind ik dat echt niet meer leuk. Maar nee zij zou echt oppas regelen en meegaan want ze wilde ook graag naar dat feest. Dus ik deed ook geen moeite om nog andere stapmaatjes te zoeken.
Toen zegde zij ook een uur van tevoren af, met heel luchtig de opmerking dat ze geen oppas kon vinden. En "veel plezier!"
GVD GVD GVD ja nu was het dus te laat om nog te proberen alsnog andere vrienden mee te vragen naar dat feest. En daar ging mijn stapavondje dus, waar ik me zo op had verheugd.
Hierna heb ik die vrouw gemeden.
You can never have too many hats, gloves and shoes

zaterdag 23 januari 2021 om 11:49
Dat hangt samen met wat #Hetisallemaal schrijft:
Vriendinnen die ineens een oermoeder in zich blijken te hebben, en het alleen nog maar over hun kinderen kunnen hebben, niks meer zonder hun kinderen willen doen, en zichzelf alleen nog maar zien als 'trotse mama van'.
Mijn idee:
Vrouwen concurreren met elkaar op aantrekkelijkheid om zo het sterkste mannetje (knapste met meeste geld) binnen te halen, zodat ze fijn thuis kunnen blijven met de kids / op zijn hoogst een part-time baan hebben.
En dan is het dus verder zaak om dat mannetje te behouden, dus alle vrouwelijke concurrentie wordt de deur uitgewerkt.
zaterdag 23 januari 2021 om 12:11
Dit herken ik allemaal niet. En van mijn vriendinnen ben ik de knapste dus ze hoeven ook niet weggewerkt.rozemarijn123 schreef: ↑23-01-2021 11:49Dat hangt samen met wat #Hetisallemaal schrijft:
Vriendinnen die ineens een oermoeder in zich blijken te hebben, en het alleen nog maar over hun kinderen kunnen hebben, niks meer zonder hun kinderen willen doen, en zichzelf alleen nog maar zien als 'trotse mama van'.
Mijn idee:
Vrouwen concurreren met elkaar op aantrekkelijkheid om zo het sterkste mannetje (knapste met meeste geld) binnen te halen, zodat ze fijn thuis kunnen blijven met de kids / op zijn hoogst een part-time baan hebben.
En dan is het dus verder zaak om dat mannetje te behouden, dus alle vrouwelijke concurrentie wordt de deur uitgewerkt.
zaterdag 23 januari 2021 om 12:19
Oh vreselijk! Ik snap dat je haar hebt gemeden daarna. Maar sommige mensen zijn gewoon slordig en doen het niet uit kwade wil. Had in mijn jeugd ook zo'n vriendin.patsy--stone schreef: ↑23-01-2021 11:12Ja, dan is het bij mij ook klaar.
Er was ook een keer een vrouw bij de sportclub met wie ik wel leuk kon kletsen en het leek of we wat meer gingen afspreken buiten het sporten om. Ze had me meegevraagd naar een film. Tegen de tijd dat die dag naderde vroeg ik of we er samen heen zouden fietsen en hoe laat, want ze woonde vlakbij mij. Zegt zij: "Oh leuk, ga jij ook naar die film?" Was ze helemaal vergeten dat zij mij had meegevraagd, en ging ze al met andere mensen. Maar daar mocht ik dan wel bij zitten hoor!![]()
En nog meer van dat soort geintjes, een keer had ze via mij allerlei leuke mensen leren kennen. Zag ik later op Facebook dat ze al die vrienden van mij bij zich thuis had uitgenodigd voor een spelletjesavond, maar mij niet. En dat ze in de kroeg voetbal met mijn vrienden aan het kijken was. En al die vrienden maar denken dat ik niet kon. En dan zei ik tegen die vrouw dat ik het gezien had op Facebook en dan zei ze: maar ik had jou toch uitgenodigd? Nou, nee dus. En dan ook geen blijk van dat ze snapte hoe lullig dat voor mij was.
Ughh zulke wazige mensen die zo slordig met je omgaan, daar kan ik echt niet tegen.
De druppel was toen we zouden gaan stappen. Ik ben vroeger wel in mijn eentje uitgegaan maar nu vind ik dat echt niet meer leuk. Maar nee zij zou echt oppas regelen en meegaan want ze wilde ook graag naar dat feest. Dus ik deed ook geen moeite om nog andere stapmaatjes te zoeken.
Toen zegde zij ook een uur van tevoren af, met heel luchtig de opmerking dat ze geen oppas kon vinden. En "veel plezier!"
GVD GVD GVD ja nu was het dus te laat om nog te proberen alsnog andere vrienden mee te vragen naar dat feest. En daar ging mijn stapavondje dus, waar ik me zo op had verheugd.
Hierna heb ik die vrouw gemeden.
Ze had me 3 zomervakanties lang zelf gevraagd of ik eens wilde komen logeren bij haar in de tent. Zij hadden een grote tuin. Bij ons was er geen plek voor een tent. Ja, dat wilde ik wel. Maar het kon niet direct, zodra het kon zou ze bellen. Ze belde nooit. Als ik er tussendoor naar vroeg of ze al meer wist, werd ik niet wijzer. En toen was elke keer de vakantie weer voorbij. Maar ze vertelde wel dat die en die vriendin wél hadden gelogeerd bij haar.
Ik was uitgenodigd voor haar 15e verjaardag via MSN. We zouden 's avonds gaan zwemmen. Op Zondagavond. Ik wilde wel, maar mocht niet van mijn ouders. Omdat ik in mijn examenjaar zat en de week daarna toetsen zou hebben. Dan zou ik te laat in bed liggen. Dus ik zei af. Dit had ze niet tegen haar moeder verteld. De week daarna moest haar moeder bij ons thuis zijn voor iets. Ze vroeg of ik het feest vergeten was, ze hadden met z'n allen op me gewacht Vrijdagavond. Ik vertelde haar dat ik voor Zondagavond was uitgenodigd. Nee, hoor het was echt Vrijdag geweest. Ik had het vast verkeerd begrepen. Toen liet ik het gesprek zien. Ze bood haar excuses aan en zei dat ze het slordig van haar dochter vond. Ze zei dat ik nog een keer apart met haar mocht gaan zwemmen. Je kunt het al raden, daar is dochter zelf nooit op terug gekomen.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:23
zaterdag 23 januari 2021 om 20:21
Hoi sadcopter!rozemarijn123 schreef: ↑23-01-2021 12:23De Nederlandse vrouw wil zich liever niet in dit beeld herkennen, de paar vrouwen uitgezonderd die wel hun eigen inkomen verdienen![]()
zondag 24 januari 2021 om 17:36
Ik zie graag het goede in van ieders bedoelingen maar ik geloof niet dat zo'n vrouw jou vergeet uit te nodigen, als ze bij jóuw vriendengroep aanhaakt. Die wilde gewoon over jouw rug haar contacten uitbreiden. Behoorlijk gewaagd ook zo'n actie, ik zou er niet van gediend zijn.patsy--stone schreef: ↑24-01-2021 17:21Hondenmens, oh daar zou ik ook echt gek van worden van zo iemand!
Ik had dat met een vriendin vroeger. Ik nam haar wel eens mee naar feesten met mijn verschillende vriendengroepjes, omdat ze wel heel graag naar festivals wilde maar niemand had om mee te gaan. 1 jaar later kon ik nooit meer naar een feest met welke groep dan ook zonder dat zij erbij was, en was zij er vaker bij dan ik. Ook als ze niet uitgenodigd was kreeg ze er lucht van en kwam ze gewoon, niemand die er iets van durfde te zeggen. Wat vervelend was want ze kon soms drama creëren. Toen ik uiteindelijk zei dat ze zich teveel opdrong viel het niet in goede aarde.
We zijn nog vriendinnen, maar ik moet haar wel minder zien en spreken omdat de grens sneller bereikt is na die confrontatie. Gelukkig heeft ze nu wel meer eigen vrienden om mee op pad te gaan, die zelf ook van drama houden

zondag 24 januari 2021 om 20:19
Haha, herkenbaar.ringaroundtherosie schreef: ↑24-01-2021 17:36Ik zie graag het goede in van ieders bedoelingen maar ik geloof niet dat zo'n vrouw jou vergeet uit te nodigen, als ze bij jóuw vriendengroep aanhaakt. Die wilde gewoon over jouw rug haar contacten uitbreiden. Behoorlijk gewaagd ook zo'n actie, ik zou er niet van gediend zijn.
Ik had dat met een vriendin vroeger. Ik nam haar wel eens mee naar feesten met mijn verschillende vriendengroepjes, omdat ze wel heel graag naar festivals wilde maar niemand had om mee te gaan. 1 jaar later kon ik nooit meer naar een feest met welke groep dan ook zonder dat zij erbij was, en was zij er vaker bij dan ik. Ook als ze niet uitgenodigd was kreeg ze er lucht van en kwam ze gewoon, niemand die er iets van durfde te zeggen. Wat vervelend was want ze kon soms drama creëren. Toen ik uiteindelijk zei dat ze zich teveel opdrong viel het niet in goede aarde.
We zijn nog vriendinnen, maar ik moet haar wel minder zien en spreken omdat de grens sneller bereikt is na die confrontatie. Gelukkig heeft ze nu wel meer eigen vrienden om mee op pad te gaan, die zelf ook van drama houden![]()
Alleen heb ik wel de vriendschap verbroken. En hebben we veel gemeenschappelijke vriendinnen dus komen helaas nog vaak met elkaar in contact, indirect natuurlijk

Veritas vos liberabit
maandag 25 januari 2021 om 15:13
Precies, linksom of rechtsom was het klotegedrag. We zijn dus ook geen vrienden geworden, terwijl het eerst nog wel die kant op leek te gaan.ringaroundtherosie schreef: ↑24-01-2021 17:36Ik zie graag het goede in van ieders bedoelingen maar ik geloof niet dat zo'n vrouw jou vergeet uit te nodigen, als ze bij jóuw vriendengroep aanhaakt. Die wilde gewoon over jouw rug haar contacten uitbreiden. Behoorlijk gewaagd ook zo'n actie, ik zou er niet van gediend zijn.
Gelukkig heb ik wel een aantal heel fijne lieve betrouwbare en gewoon superleuke vrienden! Door dit topic besef ik wel hoe bijzonder het is als mensen respectvol met je (en met anderen) omgaan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 25 januari 2021 om 16:58
Ik vermoed het. Het zinnetje dat Nederlandse vrouwen zelden hun eigen geld verdienen is een stokpaardje van een bepaalde incel die hier en op Fok onder verschillende accounts post totdat hij door de mand valt. Kan het ook fout hebben hoor, maar ik was wat kort door de bochterig gisteren nadat ik van mijn zelf bij elkaar verdiende geld een ding voor mezelf had gekocht

maandag 25 januari 2021 om 19:50
Ik meld me evenlotus77 schreef: ↑25-01-2021 16:58Ik vermoed het. Het zinnetje dat Nederlandse vrouwen zelden hun eigen geld verdienen is een stokpaardje van een bepaalde incel die hier en op Fok onder verschillende accounts post totdat hij door de mand valt. Kan het ook fout hebben hoor, maar ik was wat kort door de bochterig gisteren nadat ik van mijn zelf bij elkaar verdiende geld een ding voor mezelf had gekocht![]()

Geen idee namelijk wat sadcopter betekent, maar incel - ja, dat laat ik me niet aanwrijven, dat is echt te mal.

Waarschijnlijk was je inderdaad wat al te blij met je nieuwe aankoop.....

Ik kwam je nick trouwens ook tegen bij het topic: bang om te scheiden - en dat is precies wat ik bedoel. Het zoveelste topic van een vrouw die niet genoeg verdient om zelf de echtelijke sponde aka koophuis te financieren, en dus moet gaan huren etc.
woensdag 27 januari 2021 om 16:15
Oh, my bad dan. Dan was jij niet de reincarnatie van sadcopter.rozemarijn123 schreef: ↑25-01-2021 19:50Ik meld me even.
Geen idee namelijk wat sadcopter betekent, maar incel - ja, dat laat ik me niet aanwrijven, dat is echt te mal.![]()
Waarschijnlijk was je inderdaad wat al te blij met je nieuwe aankoop.....![]()
Ik duik wel vaker op in topics waarin sprake is van een ongelijkwaardige situatie, vooral als de vrouw in kwestie vooral uit angst bij haar partner blijft. En de gouden regel daarin is dat het averechts werkt om zo'n vrouw nog even aan te wrijven dat ze zelf de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Zo iemand heeft er niks aan nog een aanslag op het zelfvertrouwen. Als iedereen die zich zo ergert aan de houding van "de Nederlandse parttimende vrouw" nou eens aan de slag gaat om ze niet steeds de grond in te praten, dan is er meer zicht op verbetering daarin dan wanneer ze "hun plaats" steeds gewezen wordt met etiketjes.Ik kwam je nick trouwens ook tegen bij het topic: bang om te scheiden - en dat is precies wat ik bedoel. Het zoveelste topic van een vrouw die niet genoeg verdient om zelf de echtelijke sponde aka koophuis te financieren, en dus moet gaan huren etc.

woensdag 27 januari 2021 om 17:41
Soms kom je er later achter.
Ik knap er af als een vriendin vreemd gaat met een geboden partner en op de hoogte is dat zij dus een minnaar is.
Liegen
Zeuren ( nooit niks goed)
Vragen om advies en dat vervolgens terug gooien naar je
Veroordelen
Ander gedrag bij andere vrienden
Alleen over zich zelf praten

woensdag 27 januari 2021 om 18:25
Je kunt ook even iemand loepen voordat je iets raars gaat schrijven aan degene.lotus77 schreef: ↑27-01-2021 16:15Oh, my bad dan. Dan was jij niet de reincarnatie van sadcopter.
Ik duik wel vaker op in topics waarin sprake is van een ongelijkwaardige situatie, vooral als de vrouw in kwestie vooral uit angst bij haar partner blijft. En de gouden regel daarin is dat het averechts werkt om zo'n vrouw nog even aan te wrijven dat ze zelf de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Zo iemand heeft er niks aan nog een aanslag op het zelfvertrouwen. Als iedereen die zich zo ergert aan de houding van "de Nederlandse parttimende vrouw" nou eens aan de slag gaat om ze niet steeds de grond in te praten, dan is er meer zicht op verbetering daarin dan wanneer ze "hun plaats" steeds gewezen wordt met etiketjes.
En verder probeer je me nu weer iets in de schoenen te schuiven.
Ik geef in dat andere topic helemaal niet de schuld aan die TO.
donderdag 28 januari 2021 om 18:51
Nee joh, je moet hier alleen even smalend doen over hoe zeldzaam Nederlandse vrouwen zijn die hun eigen geld verdienen maar daar bedoel je helemaal niks mee natuurlijk. Dat is totaal op zichzelf staand, en ik was ook degene die dat andere topic erbij sleepte natuurlijk.rozemarijn123 schreef: ↑27-01-2021 18:25Je kunt ook even iemand loepen voordat je iets raars gaat schrijven aan degene.
En verder probeer je me nu weer iets in de schoenen te schuiven.
Ik geef in dat andere topic helemaal niet de schuld aan die TO.

donderdag 28 januari 2021 om 19:40
Het is gewoon een feit dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland zo laag is dat allerlei beleidsmakers zich er druk over maken omdat het de Nederlandse economie niet ten goede komt. En ook loopt deze ver achter bij andere Europese landen.lotus77 schreef: ↑28-01-2021 18:51Nee joh, je moet hier alleen even smalend doen over hoe zeldzaam Nederlandse vrouwen zijn die hun eigen geld verdienen maar daar bedoel je helemaal niks mee natuurlijk. Dat is totaal op zichzelf staand, en ik was ook degene die dat andere topic erbij sleepte natuurlijk.
Dus ja, ik heb daar wel een mening over, en het verklaart ook voor een deel hoe vrouwen zich tot elkaar verhouden. Afhankelijk zijn van een man, en dus bang dat een andere vrouw er met die man vandoor gaat. Staat hierboven in de berichten.
Maar als ik daar een opmerking over maak, begin jij over sadcopter, incel etc. Dat slaat helemaal nergens op.
vrijdag 29 januari 2021 om 22:27
Ja, ik heb een paar maanden geleden de ware aard van een vriendin gezien, type "Heilige Maria", die toch emotioneel vreemdging met haar collega. Maar er is niks gebeurd, hoor! En huilie huilie doen in het groepje dat haar toenmalige vriend niets meer van haar moest weten.huurvrouwtje schreef: ↑27-01-2021 17:41Soms kom je er later achter.
Ik knap er af als een vriendin vreemd gaat met een geboden partner en op de hoogte is dat zij dus een minnaar is.
Liegen
Zeuren ( nooit niks goed)
Vragen om advies en dat vervolgens terug gooien naar je
Veroordelen
Ander gedrag bij andere vrienden
Alleen over zich zelf praten
Nee, die vriendschap is gedaan. Ik sta nog altijd achter mijn keuze.
Maar in mijn studententijd was ze een fijne vriendin. Dat wil ik natuurlijk ook niet vergeten.
Veritas vos liberabit

zaterdag 30 januari 2021 om 16:24
De rest van zijn teksten hier waren ook al best sneu.lotus77 schreef: ↑25-01-2021 16:58Ik vermoed het. Het zinnetje dat Nederlandse vrouwen zelden hun eigen geld verdienen is een stokpaardje van een bepaalde incel die hier en op Fok onder verschillende accounts post totdat hij door de mand valt. Kan het ook fout hebben hoor, maar ik was wat kort door de bochterig gisteren nadat ik van mijn zelf bij elkaar verdiende geld een ding voor mezelf had gekocht![]()

zaterdag 30 januari 2021 om 16:27
Als je het zelf maar gelooft.rozemarijn123 schreef: ↑28-01-2021 19:40Het is gewoon een feit dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland zo laag is dat allerlei beleidsmakers zich er druk over maken omdat het de Nederlandse economie niet ten goede komt. En ook loopt deze ver achter bij andere Europese landen.
Dus ja, ik heb daar wel een mening over, en het verklaart ook voor een deel hoe vrouwen zich tot elkaar verhouden. Afhankelijk zijn van een man, en dus bang dat een andere vrouw er met die man vandoor gaat. Staat hierboven in de berichten.
Maar als ik daar een opmerking over maak, begin jij over sadcopter, incel etc. Dat slaat helemaal nergens op.

woensdag 10 februari 2021 om 11:54
Wat ik altijd frustrerend vind zijn van die '''vrienden'' die altijd een grote mond hebben in vrienden-chats, en altijd van ''We moeten echt snel weer met z'n allen iets leuks gaan doen''. Maar als er dan eens concreet iets wordt gepland, zijn ze opeens opvallend stil. Gewoon lekker met hun partner thuis, misschien twee keer per jaar ''een drankje doen'', en dat is het dan ook wel. En dan als hardste van de daken roepen ''Echte vrienden hoeven elkaar niet vaak te zien, en als je elkaar ziet, is het als vanouds''.
Ja dat vind ik dus geen argument als je nog geeneens kinderen hebt en een doodnormale baan van 36 uur in de week.
Ja dat vind ik dus geen argument als je nog geeneens kinderen hebt en een doodnormale baan van 36 uur in de week.
woensdag 10 februari 2021 om 12:02
Een vriendin die jou op een of andere manier ziet als concurrentie. Of iemand bij wie je niet kwetsbaar kan zijn, zonder dat daar superieur op gereageerd wordt. Daarnaast (misschien niet heel aardig van mijn kant) maar jarenlang dezelfde fouten maken met betrekking tot mannen, maar wel verwachten hetzelfde drama continue te kunnen neerleggen bij vriendinnen.