Date heel lief maar niet ontzettend aantrekkelijk
maandag 1 februari 2021 om 21:06
Ha Ladies,
De titel zegt het waarschijnlijk al..
Ik heb ongeveer twee maanden geleden iemand ontmoet via een datingsite en ben dus nu op dit moment nog met hem aan het daten... Ja dus ik heb hem ook geliked en zijn foto's als beschikt bevonden.
De eerste keer dat ik hem ontmoette was het erg gezellig en voelde een hele goeie klik. Echter begon ik opeens te twijfelen of het qua uiterlijk wel bij mij past en of ik hem wel aantrekkelijk vond.
Dit zit nu zo erg in mijn hoofd dat ik niet zo goed weet of ik het met deze man moet doorzetten.. Dit omdat ik niet zeker weet of dit mij op den duur gaat tegenstaan.
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat.. Waarom voel ik die verliefde kriebel dan niet? en kan dit nog komen gezien ik nog maar 2 maanden met hem date.
Vriendinnen reageren ook anders als ik een foto van hem laat zien. Bij vorige relaties/vriendjes die wel echt meer aantrekkelijk en knap waren was het meteen wow goed gedaan , wat een lekker ding, HOUDEN!.. Hun reacties nu zijn; Ohh oke verrassend voor jou, hij ziet er grappig uit, of schattig.., ziet hij er in het echt ook zo uit?
Wellicht laat ik me daar ook door beïnvloeden maar ik vind het super moeilijk om die twijfel nu los te laten..
Daarnaast voel ik er ook nog niet voldoende voor om hem te laten gaan.. Dus er zit wel echt gevoel..
Is er iemand die hier ervaring hiermee heeft en mij kan adviseren?
Thanks alvast.
De titel zegt het waarschijnlijk al..
Ik heb ongeveer twee maanden geleden iemand ontmoet via een datingsite en ben dus nu op dit moment nog met hem aan het daten... Ja dus ik heb hem ook geliked en zijn foto's als beschikt bevonden.

De eerste keer dat ik hem ontmoette was het erg gezellig en voelde een hele goeie klik. Echter begon ik opeens te twijfelen of het qua uiterlijk wel bij mij past en of ik hem wel aantrekkelijk vond.
Dit zit nu zo erg in mijn hoofd dat ik niet zo goed weet of ik het met deze man moet doorzetten.. Dit omdat ik niet zeker weet of dit mij op den duur gaat tegenstaan.
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat.. Waarom voel ik die verliefde kriebel dan niet? en kan dit nog komen gezien ik nog maar 2 maanden met hem date.
Vriendinnen reageren ook anders als ik een foto van hem laat zien. Bij vorige relaties/vriendjes die wel echt meer aantrekkelijk en knap waren was het meteen wow goed gedaan , wat een lekker ding, HOUDEN!.. Hun reacties nu zijn; Ohh oke verrassend voor jou, hij ziet er grappig uit, of schattig.., ziet hij er in het echt ook zo uit?
Wellicht laat ik me daar ook door beïnvloeden maar ik vind het super moeilijk om die twijfel nu los te laten..
Daarnaast voel ik er ook nog niet voldoende voor om hem te laten gaan.. Dus er zit wel echt gevoel..
Is er iemand die hier ervaring hiermee heeft en mij kan adviseren?
Thanks alvast.
maandag 1 februari 2021 om 21:37
Om een relatie te hebben en houden met een man lijkt het mij heel belangrijk dat jij hem aantrekkelijk vindt. Ik begrijp alleen niet waarom de mening van je vriendinnen zo belangrijk is. Ik heb werkelijk waar nog nooit een vriend/date van mijn vriendinnen knap gevonden. Over mijn man weet ik niet eens wat mijn vriendinnen vonden, behalve één omdat die expliciet erbij vertelde dat ze zijn broer knapper vindt. Maar dat doet er toch helemaal niet toe, als jij je aangetrokken voelt tot een man?
Edit: maar dat vind je niet, dus dan lijkt het lastig te worden.
Edit: maar dat vind je niet, dus dan lijkt het lastig te worden.
noni90 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 21:37
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
6.23% gewijzigd
maandag 1 februari 2021 om 21:42
Vriendinnen die zeggen dat je een kerel moet houden omdat het een lekker ding is... zouden mijn vriendinnen niet zijn. Wat nou als t een Eikel is?
Uiterlijk gaat je meestal niet op den duur tegenstaat. Als je langer met iemand bent vind je hem niet opeens lelijk ofzo.
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Als je uiterlijk heel belangrijk voelt geen aantrekki g dan is dit niet de man voor jou. Zo simpel is t.
Uiterlijk gaat je meestal niet op den duur tegenstaat. Als je langer met iemand bent vind je hem niet opeens lelijk ofzo.
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Als je uiterlijk heel belangrijk voelt geen aantrekki g dan is dit niet de man voor jou. Zo simpel is t.

maandag 1 februari 2021 om 21:42
Hee er is iets wat niet fijn matcht.
Is dat onzekerheid van jou, geen fysieke aantrekkingskracht, het belangrijk vinden dat jouw omgeving hem helemaal goedkeurd: zoek uit wat het is en of het op te lossen is: want daar staat of valt het mee.
En ja je kan hem fantastisch gaan vinden uiteindelijk maar het kan ook de andere kant op vallen.
Dat kunnen wij vivadames niet voorspellen helaas
Is dat onzekerheid van jou, geen fysieke aantrekkingskracht, het belangrijk vinden dat jouw omgeving hem helemaal goedkeurd: zoek uit wat het is en of het op te lossen is: want daar staat of valt het mee.
En ja je kan hem fantastisch gaan vinden uiteindelijk maar het kan ook de andere kant op vallen.
Dat kunnen wij vivadames niet voorspellen helaas

maandag 1 februari 2021 om 21:49
Ik herken dit soort twijfel wel. Het is gewoon ongelooflijk jammer als je aan het daten bent met een hele leuke, lieve man waar je het goed mee kan vinden en die dan ook nog ‘s helemaal voor je wil gaan, maar waar je ‘dat ene’ dan eigenlijk niet bij voelt.
Maar het is wat het is. Als je hem niet aantrekkelijk vindt, om wat voor reden dan ook, dan is het geen relatiemateriaal voor jou. Ga jezelf ook niet forceren, hoor. Je zal de eerste niet zijn die zich er dan toch maar overheen probeert te zetten, maar dat is eigenlijk zonde van de tijd.
Maar het is wat het is. Als je hem niet aantrekkelijk vindt, om wat voor reden dan ook, dan is het geen relatiemateriaal voor jou. Ga jezelf ook niet forceren, hoor. Je zal de eerste niet zijn die zich er dan toch maar overheen probeert te zetten, maar dat is eigenlijk zonde van de tijd.
maandag 1 februari 2021 om 21:51

maandag 1 februari 2021 om 21:54
Je vroeg het niet aan mij, maar het is toch geen accessoire of zo? Moet een man bij je uiterlijk passen, zoals een handtas bij je schoenen?

maandag 1 februari 2021 om 22:24

maandag 1 februari 2021 om 22:26
Dan heb je in ieder geval nog iets leuks om naar te kijken?abracadabra schreef: ↑01-02-2021 21:42Vriendinnen die zeggen dat je een kerel moet houden omdat het een lekker ding is... zouden mijn vriendinnen niet zijn. Wat nou als t een Eikel is?

maandag 1 februari 2021 om 22:35
Nee Bianca bij haar uiterijk... lol

maandag 1 februari 2021 om 22:35
maandag 1 februari 2021 om 22:40
Mijn ex-en waren meestal niet knap (of waren dat wel ooit, vér voor mij), maar ik vond ze wel mega aantrekkelijk.
Ik heb juist het andere uiterste: als anderen een man onaantrekkelijk vinden, is hij in mijn ogen des te interessanter. Alsof ik denk dat er iets te ontdekken is wat anderen niet zien. Misschien kun je die invalshoek eens proberen
Ik heb juist het andere uiterste: als anderen een man onaantrekkelijk vinden, is hij in mijn ogen des te interessanter. Alsof ik denk dat er iets te ontdekken is wat anderen niet zien. Misschien kun je die invalshoek eens proberen

Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 1 februari 2021 om 22:58
Wanneer past iemand qua uiterlijk dan wel bij je?
Ik vind het wel belangrijk dat je je date aantrekkelijk vindt. Of je vrienden je date aantrekkelijk vinden, vind ik dan weer compleet irrelevant.
Ik vind het wel belangrijk dat je je date aantrekkelijk vindt. Of je vrienden je date aantrekkelijk vinden, vind ik dan weer compleet irrelevant.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

maandag 1 februari 2021 om 23:23
Dit is dus waarom je niet alles tot in detail met vriendinnen moet bespreken. Nu heb je de man waarmee je date laten zien, dat is nog niet echt een relatie, dus vriendinnen voelen zich dan vrijer om iets over z’n uiterlijk te zeggen, dan als je een foto van je nieuwe vriend had laten zien. Als de relatie een gegeven is zeg je dat soort dingen niet meer. Dus voortaan even wachten met foto’s laten zien tot je zelf uit bent over je gevoel.
Dat gezegd hebbende, een man kan op papier heel leuk en lief zijn, als je er niet op valt, val je er niet op. Daar doe je weinig aan.
Dat gezegd hebbende, een man kan op papier heel leuk en lief zijn, als je er niet op valt, val je er niet op. Daar doe je weinig aan.

maandag 1 februari 2021 om 23:25
Tja, ligt er een beetje aan of je wat hechtingsissues hebt of niet. Is dat niet zo, deze lekker laten gaan. Is dat wel zo, dan is het waard om te onderzoeken of jouw aantrekkingskracht gekoppeld is aan iets wat je kent van vroeger. En dus niet per de een graadmeter voor succes.
Ik werd altijd stapelverliefd op afwezige mannen. Mijn huidige man vond ik heerlijk om bij te zijn, maar volgens vivaforum-maatstaven zou ik niet genoeg aangetrokken tot hem zijn geweest. Inmiddels beiden al 7 jaar ontzettend gelukkig met elkaar en super seksleven dus met die aantrekkingskracht is het helemaal goed gekomen.
Aantrekkingskracht in de eerste fase zegt niet alles (je moet het wel op kunnen), maar hoeveel en wat het voor jou zegt, kan alleen jij bepalen. En niet je vriendinnen. Ook niet onbekende mensen op een forum.
Ik werd altijd stapelverliefd op afwezige mannen. Mijn huidige man vond ik heerlijk om bij te zijn, maar volgens vivaforum-maatstaven zou ik niet genoeg aangetrokken tot hem zijn geweest. Inmiddels beiden al 7 jaar ontzettend gelukkig met elkaar en super seksleven dus met die aantrekkingskracht is het helemaal goed gekomen.
Aantrekkingskracht in de eerste fase zegt niet alles (je moet het wel op kunnen), maar hoeveel en wat het voor jou zegt, kan alleen jij bepalen. En niet je vriendinnen. Ook niet onbekende mensen op een forum.
maandag 1 februari 2021 om 23:49
Maar hoe vind je het dan verder met hem? Kunnen jullie lachen samen? Hebben jullie dezelfde interesses? Word je geil van hem tijdens de seks? Kijk je ernaar uit hem te zien als je elkaar even niet hebt gezien?
Het klinkt om eerlijk te zijn erg oppervlakkig nu. Er is zeker aantrekkingskracht nodig in een relatie maar dat heeft uiteindelijk weinig met knap zijn te maken.
Het klinkt om eerlijk te zijn erg oppervlakkig nu. Er is zeker aantrekkingskracht nodig in een relatie maar dat heeft uiteindelijk weinig met knap zijn te maken.
maandag 1 februari 2021 om 23:51
Er is een verschil tussen geen relatie met iemand willen omdat er geen aantrekkingskracht is, dat kan ook met heel knappe mannen gebeuren... Of iemand niet knap genoeg vinden en het jammer vinden dat je niet met je knapperd kan gaan stoefen bij je vriendinnen. Het belangrijk vinden dat andere mensen je partner aantrekkelijk vinden.
Dan gun ik die man een leukere vrouw.
Dan gun ik die man een leukere vrouw.