Vrouwlief zwanger, lockdown en bekken klachten

01-02-2021 18:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Mijn vrouw is op dit moment zwanger van ons tweede kindje. Met nog twee maanden te gaan en veel last van haar bekken is ze niet super mobiel meer.

Werken gaat niet meer en andere dingen als binnen speeltuin of een keer uit lunchen gaat bijvoorbeeld al niet. Wel gaat ze af en toe bij een vriendin/oma op de koffie zodat ons zoontje en zijzelf een beetje afleiding hebben. Ikzelf werk fulltime thuis op dit moment. En waar mogelijk ga ik met de kleine de bossen in of een stukje op de fiets weg.

Nu is het zo dat de kamermuren een beetje op haar afkomen en dat vind ze terecht niet meer fijn.

Zijn er toevallig meerdere dames in hetzelfde schuitje die een idee hebben wat zij of ik voor haar zou kunnen doen? Wandelen of fietsen gaat niet meer dus ik dacht wie weet heeft er iemand hier nog een invalshoek waar we niet aan gedacht hebben.
Decrypting life one day at the time
Tis even niet anders. Wel heel fijn dat oudste volgende week weer naar kdv/school kan
SeeSharp schreef:
01-02-2021 19:48
Scherp :-)

Ik heb hier een Playstation staan met een spelletje wat ze leuk vind. Alleen ons zoontje zit nogal graag voor de tv dus dat is in die zin niet zo handig.

Ik ben ook bang dat het vooral uitzitten is maar dat met zoveel mogelijk afleiding.
Een spel kopen wat ze samen met zoon kan doen? Op de switch heb je Mario kart en als je alle ondersteuning aanzet hoef je praktisch alleen nog maar gas te geven om mee te doen. Kan je vrouw het voor zichzelf moeilijker maken.

Of koop er een switch naast, die kan ook hand held.

Naar een buitenspeeltuin waar je vrouw gewoon op een bankje kan zitten?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hier geen bekkeninstabiliteit gehad, maar dreigende vroeggeboorte met 30 weken dus mocht ook niets meer

Rolstoel lenen?
Kleuren voor volwassenen
Diamond painting
Andere hobby
Foto boeken maken van oudste (als dat nog niet gebeurd is)

Het is je vooral binnen vermaken en uitzitten vrees ik. Suc6!
SeeSharp schreef:
01-02-2021 19:48
Ik heb hier een Playstation staan met een spelletje wat ze leuk vind. Alleen ons zoontje zit nogal graag voor de tv dus dat is in die zin niet zo handig
Als je er boven 1 hebt, die beneden zetten. Hebben ze allebei een eigen.
Ons zoontje word bijna twee. Dus de spelletjes zelf doen zit er nog niet in. Hij kan redelijk zelf spelen maar zoals met de meeste peuters het geval is word hij graag vermaakt. Met kleuren en kleien komen we een heel eind!
Decrypting life one day at the time
Iemand anders noemde het al maar ik zou een rolstoel huren. Kan je in jouw pauze even samen wandelen, en in de weekenden lekker naar buiten.
Ik vond de rolstoel een uitkomst! Man duwen en als oudste moe was, kon die bij mij op schoot. We hebben wel enorm lol gehad om mensen die ons meewarig aankeken (ach gossie, zo'n jonge moeder in een rolstoel).

Tip voor je vrouw: als na de bevalling de pijn weg is, blijf wel naar de fysio gaan. Heb ik niet gedaan en nog steeds spijt van.
Ik denk dat de lockdown er bij veel mensen voor zorgt dat de muren op ze af komen, ik zou niet weten waarom zwanger zijn en bekkenklachten dat perse erger maken...

Het is winter dus dan zit je toch al meer binnen, ga waar mogelijk een theetje drinken maar binnen de grenzen van de beperkingen. Bestel een bult hobby spullen online en ga lekker aan de knutsel. Gebakjes bakken kun je ook aan de eetkamertafel voorbereiden, kortom maak er wat van want heel veel mogelijkheden zijn er nu niet.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Als je de mogelijkheid hebt om je vrouw te ontzien door dingen te ondernemen (van kleien tot wandelen) met jullie zoontje zodat je vrouw wat me-time heeft scheelt dat al veel denk ik. Er is nu helaas weinig te doen voor je vrouw en de muren worden er niet mooier van, maar ik was ook zwanger (zonder bekken problemen maar wel met andere mankementen) in deze Corona periode en nu zit ik in m'n verlof met een baby en peuter die niet naar het KDV kan en ik zit regelmatig huilend op de bank (boehoeeee, m'n leven bestaat alleen maar uit lockdown en luiers) maar als m'n vriend dan de meiden even op zich neemt en ik lekker uitgebreid kan douchen, borduren, lekker series kan kijken etc. dan knap ik toch echt wel weer op.
Oh en ik laat 1 of 2x per week lunch thuis bezorgen door m'n favoriete lunchtentje. Het is niet buiten de deur lunchen, maar het is wel lekker en weer even wat anders dan anders.
Hendrikje106 schreef:
01-02-2021 21:46
Ik denk dat de lockdown er bij veel mensen voor zorgt dat de muren op ze af komen, ik zou niet weten waarom zwanger zijn en bekkenklachten dat perse erger maken...
Misschien omdat je niet meer kunt gaan wandelen?
UnexpextedMom schreef:
02-02-2021 00:20
Misschien omdat je niet meer kunt gaan wandelen?
Er zijn toch al tips binnengekomen dat ze in een rolstoel alsnog naar buiten kan? Het is even niet anders toch en heel eerlijk, als er geen lockdown was had ze dan toch nog steeds niet kunnen wandelen?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
SeeSharp schreef:
01-02-2021 20:32
Ons zoontje word bijna twee. Dus de spelletjes zelf doen zit er nog niet in. Hij kan redelijk zelf spelen maar zoals met de meeste peuters het geval is word hij graag vermaakt. Met kleuren en kleien komen we een heel eind!
Geef je zoontje een niet aangesloten (oude) controler zodat hij ook kan meespelen. Roep af en toe wat goed of wat spring je hoog en zowel zoon als vrouw zijn even vermaakt.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven