In mijn eentje midweek weg

28-01-2021 14:58 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Ik wil volgende week een midweekje weg.
Even opladen, lekker wandelen, boekje lezen. Even geen kinderen om mij heen.

Wie weet er een leuk plekje. Ik zoek iets aan zee of bij meer met een bos.
Ik zou vanuit het huisje wandelingen willen maken. Eigen kookgelegenheid.
Ik wil graag uitzicht op het water.

Een bad/sauna zou fijn zijn maar geen must.

Ja ik weet dat reizen word afgeraden maar ik kom dan met net zoveel mensen in aanraking of nog minder dan thuis en ik heb het echt even nodig.
patsy--stone schreef:
01-02-2021 17:00
Je raakt toch hetzelfde sanitair aan en bent in de ruimte waar net de schoonmaker is geweest en heeft lopen ademen en misschien niezen. Je komt weer in een supermarkt buiten je eigen streek, waar jij misschien de Braziliaanse variant gaat introduceren die je ongemerkt meeneemt. Dat soort dingen. Hoe denk je anders dat het virus zich verspreidt?
Het coronavirus verspreidt zich niet via spullen of oppervlakten. Blijkt uit alle data. Ook blijft het niet in de lucht hangen. De situaties die jij omschrijft zorgen niet voor besmettingen.
Melofkim schreef:
01-02-2021 20:03
Het coronavirus verspreidt zich niet via spullen of oppervlakten. Blijkt uit alle data. Ook blijft het niet in de lucht hangen. De situaties die jij omschrijft zorgen niet voor besmettingen.
Goh en toch verspreidt het virus zich nog steeds op miraculeuze wijze!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Sjiraf schreef:
01-02-2021 18:50
Geniet ervan 83Angel!

Ik hoop dat ik het ooit zelf nog eens durf of in m’n eentje weg te gaan. Op de een of andere manier durf ik het niet echt. Ik blijf in m’n hoofd houden ‘wat als er iets gebeurd’. Maar dat moet ik eigenlijk loslaten I Know...
Hoezo als er wat gebeurt? Heb je dan altijd en eeuwig een ander persoon bij je die jou gaat redden, ook als je naar je werk reist, of als je even in de lunchpauze een broodje gaat halen?

Mensen zeggen dat ook vaak tegen mij: "dat je dat durft, alleen op reis, wat nou als je ziek wordt?"
Nou, ik was een keer op reis met een vriendin en toen werden we allebei strontziek. Geen van ons kwam verder dan het toilet. De hoteldame haalde eten voor ons. Dus aan een reisgenoot heb je heus niet per definitie iets. Bovendien wil je een reisgenoot toch niet opzadelen met verpleegwerk? Dat diegene alleen maar mee is voor als er wat mis gaat?
patsy--stone schreef:
01-02-2021 22:27
Goh en toch verspreidt het virus zich nog steeds op miraculeuze wijze!
Miraculeus? Neehoor. Het gaat van mens op mens.
Melofkim schreef:
01-02-2021 22:43
Miraculeus? Neehoor. Het gaat van mens op mens.
Maar als het niet gaat op de manieren die jij ontkent, dan is het wel een mirakel dat we er nog steeds niet vanaf zijn.
patsy--stone schreef:
01-02-2021 22:51
Maar als het niet gaat op de manieren die jij ontkent, dan is het wel een mirakel dat we er nog steeds niet vanaf zijn.
Welnee. Net als griep gaat het van mens op mens. Je ziet toch nog elke dag mensen?
Het gaat niet via oppervlakten en blijft niet in de lucht hangen in een bungalowhuisje. Dat is echt een compleet irrationele angst.
83angel schreef:
01-02-2021 18:00
Ja ik heb een huisje geboekt bij Roompot in Zeeland. Uitzicht over water. Vanmiddag aangekomen. Bevalt tot nu toe prima.
oh wat leuk je bent er al! Ben benieuwd hoe het daar is. Is het huisje een beetje luxe? Alles erop en eraan? Waxinelichtjes, kruiden, handdoeken etc? Opgemaakte bedden? Mmmm ik wil natuurlijk álles weten over de concurrentie :-) Veel plezier
de overheid gooit zelfs de scholen dicht (met flinke gevolgen voor een deel van de kinderen en ouders), als vakantieparken een serieus risico waren, waren ze wel gesloten
Melofkim schreef:
02-02-2021 08:22
Welnee. Net als griep gaat het van mens op mens. Je ziet toch nog elke dag mensen?
Het gaat niet via oppervlakten en blijft niet in de lucht hangen in een bungalowhuisje. Dat is echt een compleet irrationele angst.
Dream on...
Landal heeft ook hele leuke plekjes. En vaak kun je op zo'n park zelf je huisje uitkiezen tijdens het boeken.

Wel een heel leuk topic. Deze bewaar ik, zulke goede tips! Ik heb soms ook de behoefte om even een paar dagen in mijn uppie weg te gaan. Even resetten.
patsy--stone schreef:
02-02-2021 12:14
Dream on...
Ook lijkt de kans klein dat SARS-CoV-2 zich verspreidt via pakketjes of oppervlakten (van een deur tot winkelwagen). In het laboratorium is weliswaar aangetoond dat dit kan, maar dat was bij ideale omstandigheden die zelden zullen voorkomen. Het belangrijkste blijft: houd de kans zo klein mogelijk en was regelmatig je handen.

aldus de RIVM (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding)
dikkerdjedap schreef:
02-02-2021 11:35
oh wat leuk je bent er al! Ben benieuwd hoe het daar is. Is het huisje een beetje luxe? Alles erop en eraan? Waxinelichtjes, kruiden, handdoeken etc? Opgemaakte bedden? Mmmm ik wil natuurlijk álles weten over de concurrentie :-) Veel plezier
Ik ben nog nooit in een huisje gekomen waar kruiden stonden.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
02-02-2021 15:40
Ik ben nog nooit in een huisje gekomen waar kruiden stonden.

Op vakantieparken wellicht niet, maar wij huren altijd via AirBnB en dan is het heel normaal dat er kruiden staan, en handdoeken, theedoeken, olie, ijsblokjes, zeep, shampoo, zelfs koffie en thee.

Veel plezier TO!
@liebeskind wij verhuren ook een huis. Daar is echt alles aanwezig wat je maar wilt volgens mij. Ik vroeg het omdat vrienden een review hadden gekregen waar een opmerking werd gemaakt over het ontbreken van kruiden enzo. Ik ben dus benieuwd

@marana dat zijn dan huisjes die mensen zelf ook gebruiken?
dikkerdjedap schreef:
02-02-2021 17:33
@marana dat zijn dan huisjes die mensen zelf ook gebruiken?

Soms. Soms zijn het ook appartementen of huizen die alleen maar verhuurd worden aan gasten.

Wij hebben zelf ook een huis tot onze beschikking wat we verhuren via AirBnB. Alle dingen die ik noemde zijn altijd aanwezig. En ook nog zaken als afwasmiddel (voor handafwas en voor de vaatwasser) , toiletpapier, wasmiddel (wit en bont) en schoonmaakmiddelen.
Marana schreef:
02-02-2021 16:11
Op vakantieparken wellicht niet, maar wij huren altijd via AirBnB en dan is het heel normaal dat er kruiden staan, en handdoeken, theedoeken, olie, ijsblokjes, zeep, shampoo, zelfs koffie en thee.

Veel plezier TO!
en soms 7 aangebroken tubes ketchup
Haha ja dat ook, wij hoeven echt nooit zelf ketchup te kopen. Om de een of andere reden neemt echt iedereen ketchup mee. Mayonaise/frietsaus blijft echt veel minder vaak achter.
Ttroeteltje schreef:
28-01-2021 16:46
Ligt aan je wensenlijst. Het is mooi, maar klein, het ligt aan zee, echter verder is er ook echt niets te doen en je zit met huisje hutje mutje a la postzegelplaats.
De huisjes zijn luxe en modern, maar dat is het dan ook. Verder echt nothing, en als je de gordijnen bij het vele glas niet dichttrekt zit je heel de dag in het zicht van de buren.
Zeg dat ja. Ik heb ze net bekeken en die mooie grote ramen kijken niet uit op de ongerepte duinen, maar op de buren. No thanks.
.
TO ik heb dat een paar maanden terug gedaan, ik ben in mijn eentje een paar dagen naar Schiermonnikoog geweest in een vrij luxe hotel :proud:)
Ik was nog nooit alleen weggeweest maar ik vond het heerlijk! En op Schier is, zeker met een Lockdown, geen hol te doen behalve chillen, wandelen en een boek lezen en ik vond dat heerlijk voor een paar dagen. (Trouwens de winkels waren toen wel open maar er zijn er erg weinig op Schier)

Oooohh dat Cabiner zit er chill uit!
Aan de zee, op een doordeweekse dag die geen vakantieperiode is kun je prima in je eentje, met veel afstand van anderen, wandelen. Ja, er zijn ook andere wandelaars, maar mensen houden tientallen meter afstand.

Ik lees dat je in de actiestand bent gekomen en zelfs al gearriveerd bent. Goed van je. En goed voor je. Ontspan, relax, laad op.
Lekker hoor, even ertussenuit. Ik zie eigenlijk het probleem niet, mits je alle regels in acht neemt en zo. Boodschappen mee voor een paar dagen en dan hoef je in principe niemand te zien.

Ben zelf 2 weken geleden hier geweest: www.bungalowparkitwiid.nl
Ik had daar een mooi huisje met een jacuzzi in de tuin en binnen nog een sauna.
Het was een halve werkvakantie, want ik heb de ochtenden vanuit daar gewerkt en de middagen uitgerust, heerlijk! En volledig contactloze check-in (met een sleutelbox), dus veiliger kan bijna niet.

Ik hoop zeker binnenkort nog iets vergelijkbaars te gaan boeken. Erg fijn om af en toe even in een andere omgeving te zijn.
impala schreef:
02-02-2021 18:06
Zeg dat ja. Ik heb ze net bekeken en die mooie grote ramen kijken niet uit op de ongerepte duinen, maar op de buren. No thanks.
Het oogt allemaal heel luxe. En proper dat wel. Maar het is maar net wat je zelf wil. Voor datzelfde geld kun je volgens mij wel van wat mooier uitzicht genieten als je goed zoekt.
Beste kamerverhuurders,

Tip: Check altijd de koffiemelk(cupjes).
Twee van de drie keer zijn die over datum of zelfs geëxplodeerd...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
04-02-2021 11:32
Beste kamerverhuurders,

Tip: Check altijd de koffiemelk(cupjes).
Twee van de drie keer zijn die over datum of zelfs geëxplodeerd...
Ja inderdaad, gatverdamme. Dat er groene drab uit komt en je dus ook je koffie kan weggooien.
Ik hoef me niet op te laden, want ik heb bewust geen kinderen. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven