Date heel lief maar niet ontzettend aantrekkelijk
maandag 1 februari 2021 om 21:06
Ha Ladies,
De titel zegt het waarschijnlijk al..
Ik heb ongeveer twee maanden geleden iemand ontmoet via een datingsite en ben dus nu op dit moment nog met hem aan het daten... Ja dus ik heb hem ook geliked en zijn foto's als beschikt bevonden.
De eerste keer dat ik hem ontmoette was het erg gezellig en voelde een hele goeie klik. Echter begon ik opeens te twijfelen of het qua uiterlijk wel bij mij past en of ik hem wel aantrekkelijk vond.
Dit zit nu zo erg in mijn hoofd dat ik niet zo goed weet of ik het met deze man moet doorzetten.. Dit omdat ik niet zeker weet of dit mij op den duur gaat tegenstaan.
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat.. Waarom voel ik die verliefde kriebel dan niet? en kan dit nog komen gezien ik nog maar 2 maanden met hem date.
Vriendinnen reageren ook anders als ik een foto van hem laat zien. Bij vorige relaties/vriendjes die wel echt meer aantrekkelijk en knap waren was het meteen wow goed gedaan , wat een lekker ding, HOUDEN!.. Hun reacties nu zijn; Ohh oke verrassend voor jou, hij ziet er grappig uit, of schattig.., ziet hij er in het echt ook zo uit?
Wellicht laat ik me daar ook door beïnvloeden maar ik vind het super moeilijk om die twijfel nu los te laten..
Daarnaast voel ik er ook nog niet voldoende voor om hem te laten gaan.. Dus er zit wel echt gevoel..
Is er iemand die hier ervaring hiermee heeft en mij kan adviseren?
Thanks alvast.
De titel zegt het waarschijnlijk al..
Ik heb ongeveer twee maanden geleden iemand ontmoet via een datingsite en ben dus nu op dit moment nog met hem aan het daten... Ja dus ik heb hem ook geliked en zijn foto's als beschikt bevonden.

De eerste keer dat ik hem ontmoette was het erg gezellig en voelde een hele goeie klik. Echter begon ik opeens te twijfelen of het qua uiterlijk wel bij mij past en of ik hem wel aantrekkelijk vond.
Dit zit nu zo erg in mijn hoofd dat ik niet zo goed weet of ik het met deze man moet doorzetten.. Dit omdat ik niet zeker weet of dit mij op den duur gaat tegenstaan.
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat.. Waarom voel ik die verliefde kriebel dan niet? en kan dit nog komen gezien ik nog maar 2 maanden met hem date.
Vriendinnen reageren ook anders als ik een foto van hem laat zien. Bij vorige relaties/vriendjes die wel echt meer aantrekkelijk en knap waren was het meteen wow goed gedaan , wat een lekker ding, HOUDEN!.. Hun reacties nu zijn; Ohh oke verrassend voor jou, hij ziet er grappig uit, of schattig.., ziet hij er in het echt ook zo uit?
Wellicht laat ik me daar ook door beïnvloeden maar ik vind het super moeilijk om die twijfel nu los te laten..
Daarnaast voel ik er ook nog niet voldoende voor om hem te laten gaan.. Dus er zit wel echt gevoel..
Is er iemand die hier ervaring hiermee heeft en mij kan adviseren?
Thanks alvast.
dinsdag 2 februari 2021 om 13:57
Ik kan het zeker met en op hem doen. Fysiek is het goed. Maar als ik naar hem kijk , kan ik soms hebben mmmm.. weet het niet zo goed. Maar misschien speelt het ook wel teveel in mijn hoofd nu.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:06
Laatst op de seksquiz van spuiten en slikken: je weet binnen 200 milliseconden of je iemand aantrekkelijk vindt.Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 13:54Ja ik heb wel echt een bepaald type waar ik op val.. En dat heb ik bij hem niet. Maargoed met de types waar ik normaal mee was is het ook niks geworden dus dat moet eigenlijk ook niet persé wat zeggen.
Als je na 2 maanden nog twijfelt gaat dat niet meer komen.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:06
Dat gevoel ken ik.Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 14:02Dat is een hele goede vraag.. Misschien wel inderdaad, of dat ik het spannend/eng vind om hem voor te stellen.
Ik had een vriend die niet knap was. Ik durfde hem niet voor te stellen aan mijn vrienden.
Toen ik het ging beredeneren ontdekte ik dat ik mij schaamde voor zijn gedrag.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:09
NOu het mooie is, dat ik hem voor de eerste keer zag dacht ik; oh wat leuk!!!! Daarom snap ik nu die twijfel niet.
dus denk toch door andere hun mening.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:09
dinsdag 2 februari 2021 om 14:10
Wat goed en fijn om te horen voor je!!! Hoe was jij met jouw huidige man op het begin? Ook meteen verliefd of moest dat gevoel echt groeien?
dinsdag 2 februari 2021 om 14:11
Ik ben de volgende dag naar hem toegefietst om het uit te maken.
Nooit geen spijt van gehad.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:14
Hoeft niet, hoor.
Toen ik mijn huidige man ontmoette vond ik hem GEWELDIG, maar niet aantrekkelijk. Niet afstotelijk, maar zeker niet sexueel aantrekkelijk. Qua persoonlijkheid en gemeenschappelijke interesses en de manier waarop-ie in het leven staat, vond ik hem de leukste man die ik in tijden ontmoet had, en vele malen leuker dan mijn exen, die ik in eerste instantie enorm sexueel aantrekkelijk vond maar met wie het qua karakter op termijn toch minder bleek te matchen.
Omdat ik het karakter van mijn man zo prettig vond, en omdat ik met hem kon gieren van het lachen en omdat ik 100% mezelf kon zijn en nog 5 miljoen andere redenen, begon ik hem na verloop van tijd (en dat was echt wel na een fors aantal dates) razend sexy te vinden.
Tegenwoordig kijk ik naar hem en denk ik: wat een idioot was ik. Deze man is aantrekkelijker dan wie dan ook.
(Maar goed, ik schaamde me uiteraard niet voor hem, en wat mijn vriendinnen van hem vonden heb ik me zelfs nooit afgevraagd).
dinsdag 2 februari 2021 om 14:16
Ik was niet dol verliefd maar echt wel gek op hem, en ik vond hem meteen aantrekkelijk toen ik hem voor het eerst zag. En ik ben hem steeds mooier gaan vinden met de jaren. Ik heb nooit getwijfeld.Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 14:10Wat goed en fijn om te horen voor je!!! Hoe was jij met jouw huidige man op het begin? Ook meteen verliefd of moest dat gevoel echt groeien?
dinsdag 2 februari 2021 om 14:16
Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 13:54Ja ik heb wel echt een bepaald type waar ik op val.. En dat heb ik bij hem niet. Maargoed met de types waar ik normaal mee was is het ook niks geworden dus dat moet eigenlijk ook niet persé wat zeggen.
Ik vraag me dan af of dat wel met aantrekkelijk vinden te maken heeft of meer met een soort coping mechanisme van jou op liefdesgebied.Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 13:57Ik kan het zeker met en op hem doen. Fysiek is het goed. Maar als ik naar hem kijk , kan ik soms hebben mmmm.. weet het niet zo goed. Maar misschien speelt het ook wel teveel in mijn hoofd nu.
dinsdag 2 februari 2021 om 14:17
En vaak is t nog waar ook. Mannen die niet de vrouwen van zich af moeten slaan zijn meestal leukere mannen.S7rin schreef: ↑01-02-2021 22:40Mijn ex-en waren meestal niet knap (of waren dat wel ooit, vér voor mij), maar ik vond ze wel mega aantrekkelijk.
Ik heb juist het andere uiterste: als anderen een man onaantrekkelijk vinden, is hij in mijn ogen des te interessanter. Alsof ik denk dat er iets te ontdekken is wat anderen niet zien. Misschien kun je die invalshoek eens proberen![]()
dinsdag 2 februari 2021 om 14:37
dinsdag 2 februari 2021 om 14:39
Wat grappig om te zien hoe het kan lopen. Hoelang heb jij met hem gedate (qua maanden oid) voordat jij echt voor hem begon te voelen en verliefd werd ?LadyTramp schreef: ↑02-02-2021 14:14Hoeft niet, hoor.
Toen ik mijn huidige man ontmoette vond ik hem GEWELDIG, maar niet aantrekkelijk. Niet afstotelijk, maar zeker niet sexueel aantrekkelijk. Qua persoonlijkheid en gemeenschappelijke interesses en de manier waarop-ie in het leven staat, vond ik hem de leukste man die ik in tijden ontmoet had, en vele malen leuker dan mijn exen, die ik in eerste instantie enorm sexueel aantrekkelijk vond maar met wie het qua karakter op termijn toch minder bleek te matchen.
Omdat ik het karakter van mijn man zo prettig vond, en omdat ik met hem kon gieren van het lachen en omdat ik 100% mezelf kon zijn en nog 5 miljoen andere redenen, begon ik hem na verloop van tijd (en dat was echt wel na een fors aantal dates) razend sexy te vinden.
Tegenwoordig kijk ik naar hem en denk ik: wat een idioot was ik. Deze man is aantrekkelijker dan wie dan ook.
(Maar goed, ik schaamde me uiteraard niet voor hem, en wat mijn vriendinnen van hem vonden heb ik me zelfs nooit afgevraagd).
dinsdag 2 februari 2021 om 14:56
Perfectionisme is in mijn optiek vaak een excuus voor niet los durven laten/controle willen houden/onzeker zijn. En waarom? Veel mensen zijn gewoon bang om fouten te maken, want als ze fouten maken, dan krijgen ze kritiek. En kritiek is erg vervelend als het van mensen komt tegen wie jij op kijkt. Dus daarom blijven ze maar doorpriegelen op die ene opdracht of blijven ze zoeken naar die perfecte man.Bloemenmeisje1988 schreef: ↑02-02-2021 13:51Ja ik denk dat ik gewoon te perfectionistisch ben...!! Wat je zegt is helemaal waar het slaat ook nergens op.
Bij een enkeling zal het zijn dat ze zelf geen kritiek willen hebben op hun eigen keuze, maar vaak willen ze geen kritiek van derden.
Zoals je aangeeft, ben je erg beinvloedbaar door de mening van anderen. Daar zal ook je perfectionisme vandaan komen, want als jij het perfect doet, zul je alleen maar lof en geen kritiek krijgen.
Of je nu naar rechts of naar link gaat voor veel mensen is het niet relevant, maar ze zullen er wel iets van vinden. De kunst is om zelf achter jouw keuzes te leren staan en de accepteren dat dingen verkeerd kunnen gaan. En ook belangrijk, als iets toch geen handige keuze was, je kunt altijd weer de keuze maken een andere kant op te gaan.
dianaf wijzigde dit bericht op 02-02-2021 14:58
15.55% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 2 februari 2021 om 15:10
Het is op zich niet erg om te twijfelen of onzeker te zijn, maar het klinkt alsof jij minder/niet onzeker zou zijn als je vriendinnen anders gereageerd hadden. Klopt dat?
Of hoe moet ik het zeggen; op de momenten dat jij je wel overtuigd en zeker voelt, in hoeverre komt dat dan van binnenuit of groeit dat ook juist door bevestiging?
Wel goed trouwens dat je je daar bewust van bent. Ook voor andere dingen waarmee je dit dus kan tegenkomen (wat ik al noemde, bij een nieuwe baan waar je over wil vertellen, je vakantiebestemming, waar je gaat wonen)
Of hoe moet ik het zeggen; op de momenten dat jij je wel overtuigd en zeker voelt, in hoeverre komt dat dan van binnenuit of groeit dat ook juist door bevestiging?
Wel goed trouwens dat je je daar bewust van bent. Ook voor andere dingen waarmee je dit dus kan tegenkomen (wat ik al noemde, bij een nieuwe baan waar je over wil vertellen, je vakantiebestemming, waar je gaat wonen)
dinsdag 2 februari 2021 om 15:25
Dat is ook een goed ding wat je zegt; ik moet NU een keuze maken want stel ik loop toch iemand anders mis. Dat is het ook een beetje.. Ik wil er graag tijd voor maken om het te onderzoeken, maar heb ergens ook het geduld niet om dat te doen.dianaf schreef: ↑02-02-2021 14:56Perfectionisme is in mijn optiek vaak een excuus voor niet los durven laten/controle willen houden/onzeker zijn. En waarom? Veel mensen zijn gewoon bang om fouten te maken, want als ze fouten maken, dan krijgen ze kritiek. En kritiek is erg vervelend als het van mensen komt tegen wie jij op kijkt. Dus daarom blijven ze maar doorpriegelen op die ene opdracht of blijven ze zoeken naar die perfecte man.
Bij een enkeling zal het zijn dat ze zelf geen kritiek willen hebben op hun eigen keuze, maar vaak willen ze geen kritiek van derden.
Zoals je aangeeft, ben je erg beinvloedbaar door de mening van anderen. Daar zal ook je perfectionisme vandaan komen, want als jij het perfect doet, zul je alleen maar lof en geen kritiek krijgen.
Of je nu naar rechts of naar link gaat voor veel mensen is het niet relevant, maar ze zullen er wel iets van vinden. De kunst is om zelf achter jouw keuzes te leren staan en de accepteren dat dingen verkeerd kunnen gaan. En ook belangrijk, als iets toch geen handige keuze was, je kunt altijd weer de keuze maken een andere kant op te gaan.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:27
Ja dat zei ik ook inderdaad in mijn eerste bericht. Toen ik hem op die app zag dacht ik meteen oh super leuk... wat gaat er nu dan verkeerd in mijn hoofd dat ik dat opeens niet meer zie? Is hij te lief voor me? Gaat het te snel? Gaat hij te snel voor mijn gevoel? Heb ik miss een vorm van bindingsangst?
dinsdag 2 februari 2021 om 15:29
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt inderdaad. Dat als mijn vriendinnen hem 'goedkeurde' om het zo maar even te zeggen dat ik dan die onzekerheid niet gevoeld had. Maar wellicht had ik dan weer andere dingen gehad als; is hij niet te knap of te goed voor mij?NYC schreef: ↑02-02-2021 15:10Het is op zich niet erg om te twijfelen of onzeker te zijn, maar het klinkt alsof jij minder/niet onzeker zou zijn als je vriendinnen anders gereageerd hadden. Klopt dat?
Het is ook nooit goed he? Dus wat jij zegt klopt wel..
Denk dat het vooral door bevestiging komt. Dat ik goedkeuring heb dus dat ik niet eens mijn eigen leve in handen heb of de regie er over kan nemen.. heel slecht i know maar het is er wel.

dinsdag 2 februari 2021 om 15:36
Denk dat je al heel ver bent door dat in elk geval te zien. Ik zou het in eerste instantie gewoon dicht bij jezelf houden. Je spreekt met hem af, of op een manier die bij jou past. En dan kijk je wat je voelt. Misschien voel je die vonk niet, dat kan, dan ontwikkelt zich misschien een vriendschap of dan laten jullie het hierbij. Misschien is de vonk er toch wel en laat je je nu teveel leiden door die negatieve reacties.
Voor wat de date betreft zou ik gewoon nog eens afspreken, 1 of 2 keer en dan kijken wat je voelt en wat je van hem vindt.
Voor wat de date betreft zou ik gewoon nog eens afspreken, 1 of 2 keer en dan kijken wat je voelt en wat je van hem vindt.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:38
dinsdag 2 februari 2021 om 15:40
Ja ik voel ook nog niet voor om hem te laten gaan. Dat maakt de struggel wel lastig voor mij. En ik voel ook dat mijn gevoel echt groeit, maar dat beangstigt mij dan ook weer van; ja maar misschien hou ik mezelf voor de gek etc.NYC schreef: ↑02-02-2021 15:36Denk dat je al heel ver bent door dat in elk geval te zien. Ik zou het in eerste instantie gewoon dicht bij jezelf houden. Je spreekt met hem af, of op een manier die bij jou past. En dan kijk je wat je voelt. Misschien voel je die vonk niet, dat kan, dan ontwikkelt zich misschien een vriendschap of dan laten jullie het hierbij. Misschien is de vonk er toch wel en laat je je nu teveel leiden door die negatieve reacties.
Anyway m'n hoofd is er vrij vol van en het maakt mij onrustig dat ik kan keuze kan maken om wel of niet voor hem te gaan..