Eenvoudig racespel met stuur?

02-02-2021 14:21 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar een eenvoudig racespel voor mijn verstandelijk gehandicapte zoon waarbij je een stuur in je handen hebt dat je op je tv kunt spelen. Ik heb geen benul van computerspelletjes dus wie kan me zeggen welke spelcomputer ik überhaupt moet hebben om dit te realiseren?
Zover ik weet, kun je dit kopen als aanvulling op een console. Als je bijvoorbeeld een playstation hebt, kun je daarbij een stuur kopen die je dus aansluit op de playstation.
Ik heb niet direct een antwoord maar vraag even door:

Aan welke leeftijdscategorie moeten we ongeveer denken; klein kind of groot kind?

En gaat de voorkeur uit naar een zwevend stuur (wat je los in je handen hebt dus) of liever iets wat je vast moet klemmen aan een tafel?
Hij word 16 maar heeft het niveau van een kind van 3 en is autistisch. Daarom ook eenvoudig en speelbaar op een tv scherm (computer is te klein, dat ziet hij niet) Het gaat mij er voornamelijk om dat hij ziet dat er iets op het scherm gebeurd als hij naar links of rechts gaat met het stuur. Hij is lang dus het lijkt me handiger als hij het in zijn handen kan houden.
Dan zou ik voor een Nintendo Switch met Mariokart gaan.

Afbeelding
Ja, dan kom je al snel bij Nintendo uit. Denk dat de suggestie hierboven een goede is. Hoewel het wel een duur geintje is om alleen hiervoor een Switch aan te schaffen.

Misschien dat iemand nog een andere oplossing weet?
Ik zou dan eerder voor een tweedehands Wii gaan met Mario Kart.
Switch is wel duur voor dit doel.
anappleaday wijzigde dit bericht op 02-02-2021 15:01
21.25% gewijzigd
Een tweedehands Wii met mariokartspel en stuurtje zou kunnen ipv de switch. Maar die zijn wel populair op marktplaats, dus niet gruwelijk goedkoop. Mijn vierjarige bakt er overigens nog niks van. Stuurt alleen maar tegen de muur. Mijn zevenjarige wint van iedereen, heeft veel geoefend...
Dank voor de ideeën, ik ga googelen. Ik verwacht niet dat zoon het zelf kan hoor, het zal vooral in het begin meer samen vasthouden en sturen zijn. Andere ideeën voor een computerspel met actie/reactie zonder joystick zijn overigens ook welkom, maar dit met dat stuur kregen we zelf nog net bedacht als spelcomputernitwits ;-)
Ik denk in principe dat de Nintendo consoles (Wii en Switch) wel een goede optie zijn voor je zoon. Ze zijn heel intuïtief en gericht op de hele familie.
Er zitten ook spellen bij die echt op jonge kinderen zijn gericht.

https://www.mariowii.nl/Wii-Jongste-Kids-Games.php
Tiana_76 schreef:
02-02-2021 14:48
Dan zou ik voor een Nintendo Switch met Mariokart gaan.

Afbeelding
+1, fijn spel dit wat op verschillende niveaus gespeeld kan worden
Vriend is nu toch nieuwschierig geworden naar een stuur wat je ergens op vast kunt zetten, wat zijn daar de opties in?
lizenlotte schreef:
02-02-2021 15:30
Vriend is nu toch nieuwschierig geworden naar een stuur wat je ergens op vast kunt zetten, wat zijn daar de opties in?
Ook dan heb je een spelcomputer nodig. Mariokart kun je spelen met een vast stuur.

Ik denk dat Nintendo voor dat niveau toch het fijnst speelt. Misschien vinden jullie het zelf ook wel leuk.
Nintendo Switch met Mario Kart.
Ik raad ook Mario Kart aan. Ik hou niet van racespelletjes maar die vind ik dan nog wel leuk ook al ben ik er super slecht in.
Mijn broertje had vroeger ook een echt racestuur met pendalen enzo wat met zuignappen en een beugel moest vastklemmen op je bureau. Daar speelde hij o.a. Need For Speed mee. Maar ik denk dat dat te ingewikkeld zou kunnen zijn want daar zat echt een groot wedstrijd element in en je auto steeds upgraden met van alles aan de hand van de punten die je gekregen hebt enzo.
Racespellen voor een andere console dan een Nintendo zijn vaak heel gevoelig in de besturing. Je moet heel voorzichtig sturen en dan nog blijft het lastig. Ik zou daarom ook mariokart aanraden. Als je dan laatste bent wordt je met een druk op een knop een raket en helpt die je zo over de finish.
De Wii en Switich hebben eventueel ook een stuur met zuignappen voor op tafel

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou zeker voor een Switch gaan. Bij Mario kart op de switch maakt met de makkelijkste instellingen sturen minder uit. Je kan dan namelijk niet van de baan afraken. Mijn zoon van 3 kan met deze instellingen heel goed zelf spelen.
dat is wel heel fijn voor zijn ego ja, als hij niet van de baan af kan komen en een beetje versneld op het laatst als hij als laatste binnen komt 🙂 ik wil zijn eigenwaarde natuurlijk ook graag een boost geven met zo'n spelletje als dat kan..
TsumTsum schreef:
02-02-2021 15:48
Mijn broertje had vroeger ook een echt racestuur met pendalen enzo wat met zuignappen en een beugel moest vastklemmen op je bureau. Daar speelde hij o.a. Need For Speed mee. Maar ik denk dat dat te ingewikkeld zou kunnen zijn want daar zat echt een groot wedstrijd element in en je auto steeds upgraden met van alles aan de hand van de punten die je gekregen hebt enzo.

Dat is voor grotere kinderen. Veel te ingewikkeld voor een driejarige.
RikM schreef:
02-02-2021 16:23
Dat is voor grotere kinderen. Veel te ingewikkeld voor een driejarige.
Moeilijk in te schatten hierbij.
lizenlotte schreef:
02-02-2021 16:15
dat is wel heel fijn voor zijn ego ja, als hij niet van de baan af kan komen en een beetje versneld op het laatst als hij als laatste binnen komt 🙂 ik wil zijn eigenwaarde natuurlijk ook graag een boost geven met zo'n spelletje als dat kan..
Ik zou dan idd voor nintendo gaan, wens jullie een prettige tijd.
Ik zeg ook Mario Kart Wii. Niet alleen vanwege de kosten, maar de stuurtjes voor de Switch zijn een stuk kleiner. Ik neem aan dat dat voor hem minder makkelijk bedienen is.

EDIT: wat eerder genoemd wordt over van de baan raken is wel waar... Geen Rainbow Road spelen! Het goede is ook dat de spelers die achter liggen objecten krijgen waardoor ze versneld op de automatische piloot gaan rijden. Ik heb het vaker gespeeld met een "normale" volwassen vent die slechter speelde dan menig 3-jarige en maar niet begreep waarop hij opeens zo goed reed.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dank voor jullie antwoorden. maar wat me niet duidelijk is; zit die stuurhulp op beide opties? dus zowel op de wii als op de switch, of maar op 1 van beiden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven