Afknappen op financiële status man

donderdag 4 februari 2021 om 07:29
donderdag 4 februari 2021 om 07:32

donderdag 4 februari 2021 om 07:51
Onvolwassen is ook maar een label dat er nu door mensen hier opgeplakt wordt. Als ik het hard terug zou willen kaatsen zou ik zeggen: wat afschuwelijk burgerlijk, wat jullie ‘volwassen’ noemen.
Hoezo moet er ineens een huis gekocht worden en carrière gemaakt? Zijn dit dezelfden die ik ook vaak zie schrijven dat jongeren tegenwoordig direct alles nieuw en duur willen terwijl ze zelf op sinaasappelkistjes begonnen zijn?
TO geeft maar weinig informatie en veel wordt ingevuld. Hoe hoog is straks zijn studieschuld? (En hoe hoog die van haar zelf? Tegenwoordig moet je alles lenen dus komt iedereen aan de start met een schuld)
Houdt hij zijn eigen broek op of leunt hij financieel op haar? Kennelijk woont hij op zichzelf, to geeft alleen aan dat hij geen geld heeft voor reisjes. Maar wil hij wel op reis? Bovendien zijn ze een jaar samen, afgelopen jaar was volgens mij voor niemand echt een top vakantiejaar.
TO wil financiële stabiliteit. Maar net afgestudeerd verdient ze nu direct al modaal. Is dat niet stabiel dan? Van een modaal salaris kan je echt in je eentje makkelijk rondkomen to, juist als je opgegroeid bent in armoede moet je je dat toch beseffen?
Hoezo moet er ineens een huis gekocht worden en carrière gemaakt? Zijn dit dezelfden die ik ook vaak zie schrijven dat jongeren tegenwoordig direct alles nieuw en duur willen terwijl ze zelf op sinaasappelkistjes begonnen zijn?
TO geeft maar weinig informatie en veel wordt ingevuld. Hoe hoog is straks zijn studieschuld? (En hoe hoog die van haar zelf? Tegenwoordig moet je alles lenen dus komt iedereen aan de start met een schuld)
Houdt hij zijn eigen broek op of leunt hij financieel op haar? Kennelijk woont hij op zichzelf, to geeft alleen aan dat hij geen geld heeft voor reisjes. Maar wil hij wel op reis? Bovendien zijn ze een jaar samen, afgelopen jaar was volgens mij voor niemand echt een top vakantiejaar.
TO wil financiële stabiliteit. Maar net afgestudeerd verdient ze nu direct al modaal. Is dat niet stabiel dan? Van een modaal salaris kan je echt in je eentje makkelijk rondkomen to, juist als je opgegroeid bent in armoede moet je je dat toch beseffen?
donderdag 4 februari 2021 om 07:53
de labeltjes maken niet uit, TO en deze man willen andere dingen in het leven, dus kunnen ze beter zonder elkaar verderClumsyNinja schreef: ↑04-02-2021 07:51Onvolwassen is ook maar een label dat er nu door mensen hier opgeplakt wordt. Als ik het hard terug zou willen kaatsen zou ik zeggen: wat afschuwelijk burgerlijk, wat jullie ‘volwassen’ noemen.

donderdag 4 februari 2021 om 08:05
Hmmm geloept. Als dit de man is over wie je in november schreef dat je een paar weken samen met hem was en jaloers was op het contact dat hij nog had met zijn ex en dan liever zelf ook nog verder bleef daten, dan wordt het hem niet to.
Kennelijk gaat het stroef vanaf het begin. Ergens anders schrijf je ook dat je max 2 dagen in de week samen wil zijn anders neem je zijn slechte gewoontes over.
Alleen omdat hij je knap vindt is het nog niet je ideale man, jullie passen misschien gewoon niet zo goed bij elkaar.
Kennelijk gaat het stroef vanaf het begin. Ergens anders schrijf je ook dat je max 2 dagen in de week samen wil zijn anders neem je zijn slechte gewoontes over.
Alleen omdat hij je knap vindt is het nog niet je ideale man, jullie passen misschien gewoon niet zo goed bij elkaar.

donderdag 4 februari 2021 om 08:51
Mwahaaaanne schreef: ↑03-02-2021 23:07Je wilt het echt weten he?
Ik vind het op zich wel logisch. Toen ging het er vooral om dat er een klik was. Met je eerste date is niet iedereen al bezig met de toekomst samen, want samen, dat samen, dat is nog niet. Als dat wel begint te komen en het blijkt niet hetzelfde te zijn dan zit je in de situatie van TO.

donderdag 4 februari 2021 om 08:53
Ok duidelijk.Potpourri schreef: ↑03-02-2021 23:30Omdat hij niet helemaal eerlijk was over hoe lang hij al gestudeerd had in het begin. Toen zei hij dat hij tussendoor een aantal jaar gekapt was en in loondienst had gewerkt. Hij schaamde zich voor de niet afgemaakte studies, dus deed hij er wat vaag over. En nadat hij mij ontmoette begon hij meer te werken, waardoor ik hoopvol was dat vriend nu eens de schouders eronder ging zetten.
En tja, zoals in zoveel topics, het is niet heel boeiend wat wij ervan vinden. En vaak vinden "wij" ook verschillende dingen.
Jij bent de enige hier die hem echt kent en jij moet met hem verder, of niet.

donderdag 4 februari 2021 om 09:34
Tijd om eens een gesprek aan te gaan.
Het is op zich niet gek dat jij dit op deze leeftijd wil...de meeste vrouwen krijgen dit rond hun dertigste...eierstokken enzo..
Vraag je af wat je voor hem voelt; hoe goed jullie bij elkaar passen.
En weet ook...als je dat allemaal hebt, dan verlang je soms terug naar dat leven-bij-de-dag.
Het is op zich niet gek dat jij dit op deze leeftijd wil...de meeste vrouwen krijgen dit rond hun dertigste...eierstokken enzo..
En weet ook...als je dat allemaal hebt, dan verlang je soms terug naar dat leven-bij-de-dag.
donderdag 4 februari 2021 om 09:59
Ik zou er zelf rationeler in staan. Ja leuk die liefde, maar liefde overwint gewoon niet alles. Je kunt wel hoteldebotel van iemand zijn, als diegene gewoon te anders is, qua levenswijze, toekomstbeeld, gedrag, dan heb je er gewoon niet zoveel aan. Ik kan een man wel fantastisch vinden, maar als de een perse een kind wil en de ander niet, dan gaat het gewoon niet werken.Ookmaareenmening schreef: ↑04-02-2021 09:34Tijd om eens een gesprek aan te gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 4 februari 2021 om 10:02
Precies.Led-lampje schreef: ↑04-02-2021 08:58Je hoeft geen toestemming te vragen om het uit te maken he.
Zoek een type die bij je past die ook huisje boompje beestje wil.
Studie af en hard aan het werk is.
Maak ook meteen pensioen plannen er bij.
Ik heb juist weleens zo’n perfect toekomstbeeld aan de kant gezet omdat ik daar bijna claustrofobisch van werd.
Hetzelfde maar dan andersom.
donderdag 4 februari 2021 om 10:03
Daarom ook dat gesprekdianaf schreef: ↑04-02-2021 09:59Ik zou er zelf rationeler in staan. Ja leuk die liefde, maar liefde overwint gewoon niet alles. Je kunt wel hoteldebotel van iemand zijn, als diegene gewoon te anders is, qua levenswijze, toekomstbeeld, gedrag, dan heb je er gewoon niet zoveel aan. Ik kan een man wel fantastisch vinden, maar als de een perse een kind wil en de ander niet, dan gaat het gewoon niet werken.

donderdag 4 februari 2021 om 10:15
Led-lampje schreef: ↑04-02-2021 10:12Maar ze zijn net aan een jaar bij elkaar en nu al plannen maken voor huis kopen dat klinkt erg benauwend.
Kan to niet wat gaan kopen op haar eigen inkomsten?
Of heeft ze daarbij een partner voor nodig?
De meeste mensen kunnen niet alleen een huis kopen. Voor een normale woning heb je minimaal 2x modaal nodig in de meeste regio's.
donderdag 4 februari 2021 om 10:19
Ze zijn eind 20 en bijna 30. Gezien de leeftijd is het niet raar om naar een huis samen te kijken. De meeste mensen op die leeftijd gaan echt niet 5 jaar daten en dan pas een keer samenwonen. Zeker niet als er geen kinderen in het spel zijn. Het lijkt mij logisch dat als je een relatie hebt, samen stappen wilt maken. Natuurlijk willen sommige mensen liever latten/eigen huis houden, maar veel mensen willen op een gegeven moment een huis delen.Led-lampje schreef: ↑04-02-2021 10:12Maar ze zijn net aan een jaar bij elkaar en nu al plannen maken voor huis kopen dat klinkt erg benauwend.
Kan to niet wat gaan kopen op haar eigen inkomsten?
Of heeft ze daarbij een partner voor nodig?
TO heeft als droom een koopwoning, ze zegt nergens dat ze het niet oké zou vinden om bijvoorbeeld eerst samen te huren. En later naar een koophuis te kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 4 februari 2021 om 11:51
Ze is eind 20 en pas net aan het werk. En nu ineens is hij niet goed genoeg meer voor haar, terwijl hij 10 maanden geleden nog wel goed genoeg was? Ik vind dat zo raar. Hij studeert en werkt daarnaast ook nog. Hij woont op zichzelf en ik lees nergens dat TO hem onderhoudt, of hem financieel steunt.dianaf schreef: ↑04-02-2021 10:19Ze zijn eind 20 en bijna 30. Gezien de leeftijd is het niet raar om naar een huis samen te kijken. De meeste mensen op die leeftijd gaan echt niet 5 jaar daten en dan pas een keer samenwonen. Zeker niet als er geen kinderen in het spel zijn. Het lijkt mij logisch dat als je een relatie hebt, samen stappen wilt maken. Natuurlijk willen sommige mensen liever latten/eigen huis houden, maar veel mensen willen op een gegeven moment een huis delen.
TO heeft als droom een koopwoning, ze zegt nergens dat ze het niet oké zou vinden om bijvoorbeeld eerst samen te huren. En later naar een koophuis te kijken.
Het meest logisch zou zijn dat TO nu eerst haar eigen woning gaat regelen en eerst eens voor zichzelf leert zorgen en haar eigen leven leuker gaat maken i.p.v. te verwachten dat iemand dat voor haar doet, of met haar samen. Tijd om op eigen benen te staan en dan komt de rest over een paar jaar wel, of niet. Waarom je zo afhankelijk willen maken van iemand anders?
donderdag 4 februari 2021 om 11:59
ClumsyNinja schreef: ↑04-02-2021 07:51Onvolwassen is ook maar een label dat er nu door mensen hier opgeplakt wordt. Als ik het hard terug zou willen kaatsen zou ik zeggen: wat afschuwelijk burgerlijk, wat jullie ‘volwassen’ noemen.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 februari 2021 om 12:01
Ja, hallo, 10 maanden geleden waren ze nog hoteldebotel verliefd op elkaar, niet zo gek dat als de eerste hormonen een beetje zakken, je realistischer naar elkaar en je relatie gaat kijken. Ook leer je elkaar beter kennen. Met jouw beredenatie zou je nooit meer van je partner af mogen.Majime schreef: ↑04-02-2021 11:51Ze is eind 20 en pas net aan het werk. En nu ineens is hij niet goed genoeg meer voor haar, terwijl hij 10 maanden geleden nog wel goed genoeg was? Ik vind dat zo raar. Hij studeert en werkt daarnaast ook nog. Hij woont op zichzelf en ik lees nergens dat TO hem onderhoudt, of hem financieel steunt.
Het meest logisch zou zijn dat TO nu eerst haar eigen woning gaat regelen en eerst eens voor zichzelf leert zorgen en haar eigen leven leuker gaat maken i.p.v. te verwachten dat iemand dat voor haar doet, of met haar samen. Tijd om op eigen benen te staan en dan komt de rest over een paar jaar wel, of niet. Waarom je zo afhankelijk willen maken van iemand anders?

donderdag 4 februari 2021 om 12:05
Het is wel logisch dat zij een stap verder denkt in de toekomst.dianaf schreef: ↑04-02-2021 12:01Ja, hallo, 10 maanden geleden waren ze nog hoteldebotel verliefd op elkaar, niet zo gek dat als de eerste hormonen een beetje zakken, je realistischer naar elkaar en je relatie gaat kijken. Ook leer je elkaar beter kennen. Met jouw beredenatie zou je nooit meer van je partner af mogen.
Maar ze zijn elkaar nog aan het aftasten en als dit een breekpunt is dan is ze vrij om het uit te maken.
Als zij denkt het is niets en zie geen vooruitgang en ik wil beter krijgen dan gaat ze verder op zoek.
donderdag 4 februari 2021 om 12:06
tja, elke reden om je verkering te dumpen is een goeie reden hoorMajime schreef: ↑04-02-2021 11:51Ze is eind 20 en pas net aan het werk. En nu ineens is hij niet goed genoeg meer voor haar, terwijl hij 10 maanden geleden nog wel goed genoeg was? Ik vind dat zo raar. Hij studeert en werkt daarnaast ook nog. Hij woont op zichzelf en ik lees nergens dat TO hem onderhoudt, of hem financieel steunt.
Haar roze bril is af, en hij blijkt geen prins te zijn

donderdag 4 februari 2021 om 12:09
Tjee, ga je lekker? Waar staat in hemelsnaam dat ik me afhankelijk opstel?Majime schreef: ↑04-02-2021 11:51Ze is eind 20 en pas net aan het werk. En nu ineens is hij niet goed genoeg meer voor haar, terwijl hij 10 maanden geleden nog wel goed genoeg was? Ik vind dat zo raar. Hij studeert en werkt daarnaast ook nog. Hij woont op zichzelf en ik lees nergens dat TO hem onderhoudt, of hem financieel steunt.
Dankjewel maar ik woon sinds mijn 18e al op mezelf, eerst in studentenkamers (niks geen familiekorting, gewoon volle mep altijd betaald) en nu heb ik een huurappartementje waar ik alleen woon. Ik heb zeer zeker geen man nodig om op vakantie te gaan of uit eten of kleding te kopen of wat dan ook. Ik kan prima in mijn eigen levensbehoeften voorzien. Behalve het gedeelte koophuis, maar die hoeft er ook niet à la minute te komen. Maar wil wel ergens naar toe werken met een partner.

donderdag 4 februari 2021 om 12:14
Maar hij is toch aan het werk? Hij studeert en werkt ernaast, schrijf je. Het is nu voor heel veel mensen moeilijk, aangezien we middenin de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog zitten.Potpourri schreef: ↑04-02-2021 12:09Tjee, ga je lekker? Waar staat in hemelsnaam dat ik me afhankelijk opstel?
Dankjewel maar ik woon sinds mijn 18e al op mezelf, eerst in studentenkamers (niks geen familiekorting, gewoon volle mep altijd betaald) en nu heb ik een huurappartementje waar ik alleen woon. Ik heb zeer zeker geen man nodig om op vakantie te gaan of uit eten of kleding te kopen of wat dan ook. Ik kan prima in mijn eigen levensbehoeften voorzien. Behalve het gedeelte koophuis, maar die hoeft er ook niet à la minute te komen. Maar wil wel ergens naar toe werken met een partner.
Wat wil je precies van hem nu? Dat hij toch een stage erdoor ramt, terwijl dat nu helemaal niet kan gezien de coronacrisis? Dat hij meer gaat werken, of meer in de richting van zijn uiteindelijke ambities? Dat hij precies weet wat hij wil? Wat stoort je precies zo?

donderdag 4 februari 2021 om 12:16
Ze wil niet perse iets van hem, haar vraag is: "Is het oppervlakkig om een man af te keuren op het feit dat hij geen ambitie heeft en weinig verdiend? "Majime schreef: ↑04-02-2021 12:14Maar hij is toch aan het werk? Hij studeert en werkt ernaast, schrijf je. Het is nu voor heel veel mensen moeilijk, aangezien we middenin de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog zitten.
Wat wil je precies van hem nu? Dat hij toch een stage erdoor ramt, terwijl dat nu helemaal niet kan gezien de coronacrisis? Dat hij meer gaat werken, of meer in de richting van zijn uiteindelijke ambities? Dat hij precies weet wat hij wil? Wat stoort je precies zo?