Eenvoudig racespel met stuur?
dinsdag 2 februari 2021 om 14:21
woensdag 3 februari 2021 om 19:09
In verschillende vormen:lizenlotte schreef: ↑03-02-2021 17:41dank voor jullie antwoorden. maar wat me niet duidelijk is; zit die stuurhulp op beide opties? dus zowel op de wii als op de switch, of maar op 1 van beiden?
Bij de Switch is het niet mogelijk van de baan te raken, bij de Wii versie wel.
Ik weet niet hoe goed je Mario Kart kent, maar tijdens het racen kan je objecten krijgen die je kan gebruiken.
Een van die objecten is een automatische piloot. Maar die heb je niet altijd tot je beschikking en krijg je alleen als je heel slecht rijdt:
https://mariokart.fandom.com/wiki/Bullet_Bill
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
woensdag 3 februari 2021 om 19:17
ok, dan moet het wel echt de switch worden dus. jammer want de wii vond ik leuker geprijsd maar zoon kan niet goed sturen, ook niet op de fiets dus dat hij ondanks dat zo'n spel kan spelen is wel belangrijk.
nu alleen nog even op youtube kijken hoe druk het scherm is, hij moet er niet knetter van worden natuurlijk door zijn autisme..
nu alleen nog even op youtube kijken hoe druk het scherm is, hij moet er niet knetter van worden natuurlijk door zijn autisme..
woensdag 3 februari 2021 om 19:21
En over dat als laatste binnenkomen:lizenlotte schreef: ↑02-02-2021 16:15dat is wel heel fijn voor zijn ego ja, als hij niet van de baan af kan komen en een beetje versneld op het laatst als hij als laatste binnen komtik wil zijn eigenwaarde natuurlijk ook graag een boost geven met zo'n spelletje als dat kan..
het spel "wacht" niet tot alle racers binnen zijn. Als je 12e bent en nog aan het rijden bent en de eerste 6(*?) zijn over de finish, dan stopt de race automatisch.
*Pin me niet op het nummer vast, het is lang geleden dat ik niet als een van de eerste drie over de finish gegaan ben

woensdag 3 februari 2021 om 19:22
Het is extreem druk. Met toeters en bellen en over de kop vliegen.lizenlotte schreef: ↑03-02-2021 19:17ok, dan moet het wel echt de switch worden dus. jammer want de wii vond ik leuker geprijsd maar zoon kan niet goed sturen, ook niet op de fiets dus dat hij ondanks dat zo'n spel kan spelen is wel belangrijk.

woensdag 3 februari 2021 om 19:52
Dus met de Wii en een stuurtje zit je waarschijnlijk goed, nu nog het juiste spel.
Je zou eigenlijk een heel eenvoudige racespelletje moet hebben. Misschien zoiets als Cars?
Cars: https://www.youtube.com/watch?v=MYRqpsQSdRM
Cars 2: https://www.youtube.com/watch?v=NqWMktGp6EI
(ik weet niet of dit ook met stuur kan hoor, dat zouden we even moeten uitzoeken)
Je zou eigenlijk een heel eenvoudige racespelletje moet hebben. Misschien zoiets als Cars?
Cars: https://www.youtube.com/watch?v=MYRqpsQSdRM
Cars 2: https://www.youtube.com/watch?v=NqWMktGp6EI
(ik weet niet of dit ook met stuur kan hoor, dat zouden we even moeten uitzoeken)

woensdag 3 februari 2021 om 21:26
Dat zal aan het begin lastig zijn maar ik zal hem toch moeten stimuleren door het stuur samen vast te houden en hoop dat hij ook iets nieuws leert door de koop, onder die knopjes kom je sowieso haast niet onderuit volgens mij.. gelukkig is hij wel gek op knopjes dus dat scheelt (lichtknop aan en uit, autootjes met sirene), wat ik zeg; actie reactie is in maar moet worden uitgebreid

woensdag 3 februari 2021 om 21:46
Oh ja, dat is waar ook. Sorry.lizenlotte schreef: ↑03-02-2021 21:46Ja maar Mario kart is echt veel te druk voor hem zag ik al, dan zit hij geheid continu met zijn handen voor zijn ogen om zich af te sluiten dat is niet de bedoeling. Het moet echt zo rustig en overzichtelijk mogelijk zijn.
donderdag 4 februari 2021 om 09:30
Ik geloof dat ik er uit ben: wii heeft het spel ' need for speed prostreet' wat ook automatisch kan gas geven zodat zoon alleen hoeft te sturen 
Dan nog de vraag ofhet een wii of een wii u moet worden; Als ik het goed begrepen heb kun je de wii u ook aansluiten op de tv, en heb je dus bij de aankoop hiervan zowel een spel wat je in handen houdt en mee kunt nemen als een spelcomputer op de tv? En er worden nog nieuwe spellen voor uitgebracht, in tegenstelling tot de wii. Oude wii spellen (needfor speed dus) en assecoires (zoals het stuur) kunnen er ook voor gebruikt worden als ik het goed heb gelezen. ik zag pacman ook voorbij komen voor de wii u, daar heeft vriend het steeds over; dat hij computerspellen niks aan vond vroeger behalve pacman dan. Dus als ik die er ook bij koop heb ik hopelijk beide heren blij..

Dan nog de vraag ofhet een wii of een wii u moet worden; Als ik het goed begrepen heb kun je de wii u ook aansluiten op de tv, en heb je dus bij de aankoop hiervan zowel een spel wat je in handen houdt en mee kunt nemen als een spelcomputer op de tv? En er worden nog nieuwe spellen voor uitgebracht, in tegenstelling tot de wii. Oude wii spellen (needfor speed dus) en assecoires (zoals het stuur) kunnen er ook voor gebruikt worden als ik het goed heb gelezen. ik zag pacman ook voorbij komen voor de wii u, daar heeft vriend het steeds over; dat hij computerspellen niks aan vond vroeger behalve pacman dan. Dus als ik die er ook bij koop heb ik hopelijk beide heren blij..

donderdag 4 februari 2021 om 09:51
De WiiU is/heeft geen spelcomputer die je mee kan nemen zoals dat kan met de Switch. De WiiU is een hybride tussen Switch en Wii; en heeft een controller die er uit ziet als een handheld. Er zijn spellen die van deze handheld gebruik maken (bijvoorbeeld waar een persoon zich in een labyrinth verstopt en anderen op de tv hem moeten zoeken) Maar het schijfje met het spelletje gaat in het deel van de spelcomputer wat je op je tv aansluit. Je kan de handheld dus alleen gebruiken als onderdeel van het spel wat je op de tv speelt.lizenlotte schreef: ↑04-02-2021 09:30Ik geloof dat ik er uit ben: wii heeft het spel ' need for speed prostreet' wat ook automatisch kan gas geven zodat zoon alleen hoeft te sturen
Dan nog de vraag ofhet een wii of een wii u moet worden; Als ik het goed begrepen heb kun je de wii u ook aansluiten op de tv, en heb je dus bij de aankoop hiervan zowel een spel wat je in handen houdt en mee kunt nemen als een spelcomputer op de tv? En er worden nog nieuwe spellen voor uitgebracht, in tegenstelling tot de wii. Oude wii spellen (needfor speed dus) en assecoires (zoals het stuur) kunnen er ook voor gebruikt worden als ik het goed heb gelezen. ik zag pacman ook voorbij komen voor de wii u, daar heeft vriend het steeds over; dat hij computerspellen niks aan vond vroeger behalve pacman dan. Dus als ik die er ook bij koop heb ik hopelijk beide heren blij..![]()
En dat voor de WiiU nog spellen worden uitgebracht is niet denk ik niet wat je je erbij voorstelt. Nintendo maakt zelf geen spellen meer voor de WiiU (https://tweakers.net/nieuws/120291/nint ... wii-u.html). Er zijn wel zogenaamde kleine spellen van "derde aanbieders" die nog als WiiU versie worden uitgebracht, maar daar moet je je niet te veel bij voorstellen. (Dit is bijvoorbeeld de meest recente titel: https://www.nintendo.nl/Games/Wii-U-dow ... ml#Galerie)
donderdag 4 februari 2021 om 10:37
Aha. Wat een ingewikkelde materie zeg, die spelcomputers
De wii u is dus wel echt voor de tv bedoeld, net als de gewone wii? Dat is op zich prima. Dan heeft nichtje Pech gehad, ik dacht dat ik haar dat ding in de handen kon drukken als ze hier is en zich verveeld maar wij niet zo'n zin hebben in de tv aandoen
Ik las dat de oude wii spellen wel op de wii u kunnen maar andersom niet, dus als ik zowel need for speed (wii) als pacman (wii u) wil spelen komen we nog steeds bij de wii u uit toch?

De wii u is dus wel echt voor de tv bedoeld, net als de gewone wii? Dat is op zich prima. Dan heeft nichtje Pech gehad, ik dacht dat ik haar dat ding in de handen kon drukken als ze hier is en zich verveeld maar wij niet zo'n zin hebben in de tv aandoen

donderdag 4 februari 2021 om 10:49
Correct!lizenlotte schreef: ↑04-02-2021 10:37Ik las dat de oude wii spellen wel op de wii u kunnen maar andersom niet, dus als ik zowel need for speed (wii) als pacman (wii u) wil spelen komen we nog steeds bij de wii u uit toch?
Nichtje kan trouwens wel met het WiiU spelen, zonder de tv aan te hebben als ze in de buurt van de tv zit. Maar je kan het dus niet meenemen voor een lange autorit bijvoorbeeld.
(https://www.youtube.com/watch/4e3qaPg_keg)

donderdag 4 februari 2021 om 13:39
Nee dat is de standaard controller die bij de Wii hoort.
Het kan wel zijn dat er maar één stuks bij zit dus dat je er meer moet aanschaffen als je samen wil spelen.
Edit: oh je bedoelt de Plus, die heb je toch niet nodig voor racespelletjes?

donderdag 4 februari 2021 om 15:12
Ook bij de Wii U?
AnAppleADay schreef: ↑04-02-2021 13:39Edit: oh je bedoelt de Plus, die heb je toch niet nodig voor racespelletjes?
Ik weet niet welke er in dat stuur moet. Kunnen ze allebei motion detecteren?
donderdag 4 februari 2021 om 15:48
De Wii U weet ik niet maar je hebt bij de Wii gewoon de controller waarmee je stuurt (kan ook zonder stuurtje waar je het in klikt).
Daarnaast heb je nog een Plus add-on die je er aan klikt voor de controller voor meer precieze bewegingen maar ik heb die nooit nodig gehad bij een race-spel, alleen voor Zelda.
Met die add-on er aan past de controller niet meer in het stuurtje.
donderdag 4 februari 2021 om 17:17
De nunchuck is weer een andere add-on
Dit is de controller, die heb je altijd nodig.

Daar kan een Motion Plus op:

En/of een nunchuck:

Voor racespellen kun je de controller dus ook in een plastic stuurtje klikken:

Je kunt niet een controller met nunchuck en/of Motion Plus in een stuurtje klikken. Beiden heb je dus ook niet nodig bij de racespellen.
Mocht je ook nog andere spellen willen spelen dan moet je even zoeken of je ze daar wel voor nodig hebt. Voor Zelda bijvoorbeeld allebei maar voor Super Mario Galaxy weer alleen de nunchuk.
Dit is de controller, die heb je altijd nodig.

Daar kan een Motion Plus op:

En/of een nunchuck:

Voor racespellen kun je de controller dus ook in een plastic stuurtje klikken:

Je kunt niet een controller met nunchuck en/of Motion Plus in een stuurtje klikken. Beiden heb je dus ook niet nodig bij de racespellen.
Mocht je ook nog andere spellen willen spelen dan moet je even zoeken of je ze daar wel voor nodig hebt. Voor Zelda bijvoorbeeld allebei maar voor Super Mario Galaxy weer alleen de nunchuk.
anappleaday wijzigde dit bericht op 04-02-2021 17:20
1.52% gewijzigd