Afknappen op financiële status man

03-02-2021 19:57 328 berichten
-
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 11:30
Reden: verwijderd ivm herkenning
99.90% gewijzigd
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 14:13
0.00% gewijzigd
NYC schreef:
04-02-2021 19:59
Maar mensen gaan toch geen relatie aan vanwege de reden dat je dan meer mogelijkheden hebt om een huis te kopen?
Of misschien wel... :sarcastic:
Nee, zeker niet.
Maar ik lees hier veel berichten over dat je prima in je eentje een huis kunt kopen, alsof dat heel vanzelfsprekend is.
Maar natuurlijk ga je daar geen relatie voor aan.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
03-02-2021 20:18

Sorry to maar je klinkt echt een beetje als een luxepopje.

en dat mag he?
Hoezo ben ik een luxepopje als ik een huis / appartement wil bezitten? Gezien de onzekerheid over de aow en pensioenen lijkt mij dat juist de meest duurzame investering voor later. En voor sommige mensen is een huis geen statussymbool he? Het kan ook gewoon je passie zijn om een fijn thuis te creëren en iets te maken wat er voor langere tijd blijft staan en waar ik iedere dag plezier van heb als ik thuiskom. Ik kom uit een handige familie en heb klussen met de paplepel ingegoten gekregen. Vind het ook gewoon superleuk om iets eigen te maken.

Andere mensen geven het liever aan vakantie uit, ik heb bijv nog nooit de binnenkant van een vliegtuig gezien.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:34
0.00% gewijzigd
Potpourri schreef:
05-02-2021 08:47
Hoezo ben ik een luxepopje als ik een huis / appartement wil bezitten? Gezien de onzekerheid over de aow en pensioenen lijkt mij dat juist de meest duurzame investering voor later. En voor sommige mensen is een huis geen statussymbool he? Het kan ook gewoon je passie zijn om een fijn thuis te creëren en iets te maken wat er voor langere tijd blijft staan en waar ik iedere dag plezier van heb als ik thuiskom. Ik kom uit een handige familie en heb klussen met de paplepel ingegoten gekregen. Vind het ook gewoon superleuk om iets eigen te maken.

Andere mensen geven het liever aan vakantie uit, ik heb bijv nog nooit de binnenkant van een vliegtuig gezien.

Ik vind het meer dan duidelijk hoe je erin staat en ik vind ook dat het niets met een luxe poppetje zijn te maken heeft. Wat je noemt zijn valide argumenten.

Heb je al met je vriend gesproken? Lijkt mij dat jullie er anders in staan.
Potpourri schreef:
05-02-2021 08:47
En voor sommige mensen is een huis geen statussymbool he? Het kan ook gewoon je passie zijn om een fijn thuis te creëren en iets te maken wat er voor langere tijd blijft staan en waar ik iedere dag plezier van heb als ik thuiskom.
het is net andersom: voor de meeste mensen is hun gewoon hun thuis, geen statussymbool
lilalinda schreef:
05-02-2021 09:00
het is net andersom: voor de meeste mensen is hun gewoon hun thuis, geen statussymbool

Precies! Vooral ook financiële zekerheid vind ik.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 08:29
0.00% gewijzigd
NYC schreef:
05-02-2021 09:05
Lijkt me ook, maar het is toch verdrietig wanneer je drang om “samen te willen wonen/je partner in een (goedbetaalde, zekere) baan te willen hebben” omdat je in je eentje niet de keuzes kunt maken die je eigenlijk voor jezelf het belangrijkst vindt. Dat is toch de omgekeerde wereld?
toch denk ik wel, dat het vaak voorkomt, maar dat de meeste mensen het niet hardop zeggen
Het is niet voor niets, dat rijke mannen de vrouwen voor het uitkiezen hebben.
NYC schreef:
05-02-2021 09:05
Lijkt me ook, maar het is toch verdrietig wanneer je drang om “samen te willen wonen/je partner in een (goedbetaalde, zekere) baan te willen hebben” omdat je in je eentje niet de keuzes kunt maken die je eigenlijk voor jezelf het belangrijkst vindt. Dat is toch de omgekeerde wereld?

Er zijn wel meer keuzes die je niet alleen kunt maken, kinderen bijvoorbeeld. TO heeft een toekomstbeeld en haar vriend wordt dat moeilijk mee. Heeft niet alleen met het materiële aspect te maken of dat dat niet alleen kan vind ik.
Ik zou hem je OP laten lezen......
Ik begrijp je helemaal. Hij zal toch echt een keer volwassen moeten worden!
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 08:30
0.00% gewijzigd
roosje1976 schreef:
05-02-2021 09:18
Ik zou hem je OP laten lezen......
Ik begrijp je helemaal. Hij zal toch echt een keer volwassen moeten worden!
nee hoor, hij mag gerust aan blijven klooien
zijn leven inrichten zoals hij wil
alleen niet met TO
lilalinda schreef:
05-02-2021 09:26
nee hoor, hij mag gerust aan blijven klooien
zijn leven inrichten zoals hij wil
alleen niet met TO
Dat kan natuurlijk ook maar TO houdt volgens mij wel van hem. Dus tja....dan wordt het iets gecompliceerder
roosje1976 schreef:
05-02-2021 09:28
Dat kan natuurlijk ook maar TO houdt volgens mij wel van hem. Dus tja....dan wordt het iets gecompliceerder
Ik hou ook van kaas en jam.
roosje1976 schreef:
05-02-2021 09:28
nee hoor, TO vindt wel weer een ander, en hij ook
Iemand vinden die goed bij je past, zodat je weinig concessies hoeft te doen, zorgt voor een gelukkig leven samen
lilalinda schreef:
05-02-2021 09:29
nee hoor, TO vindt wel weer een ander, en hij ook
Iemand vinden die goed bij je past, zodat je weinig concessies hoeft te doen, zorgt voor een gelukkig leven samen
Ik had niet goed gelezen en zie nu dat ze pas een jaar samen zijn. Als er zich nu al dit soort problemen voordoen dan voorspelt dat weinig goeds voor de toekomst denk ik.....
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:34
0.00% gewijzigd
Geen enkele man ooit: "Is het oppervlakkig om af te knappen op de financiële status van een vrouw als ze op alle andere vlakken verder goed bij je past"?
To het maakt helemaal niet uit of het oppervlakkig is. Als jij er waarde aan hecht dan is het voor jou belangrijk. Dat is toch voldoende.
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:14
Geen enkele man ooit: "Is het oppervlakkig om af te knappen op de financiële status van een vrouw als ze op alle andere vlakken verder goed bij je past"?
maar wel op cupmaat
ClumsyNinja schreef:
03-02-2021 20:18
‘Maar’ 1 modaalsalaris is waar veel mensen met een gezin het gewoon van doen.
Ik woon alleen en heb ook ‘maar’ 1x modaal. Gewoon allebei je eigen broek ophouden.

Sorry to maar je klinkt echt een beetje als een luxepopje.

Hoe zit het nou, leeft hij op jouw kosten? (Niet ok) of heeft hij een andere levensstandaard en probeer jij een brave burgerman van hem te maken?
Wat zou het uberhaupt uitmaken als TO een luxepopje zou zijn? (Niet dat ik dat vind, mijn inziens wil ze hele gewone normale dingen)
Het gaat erom dat TO wensen heeft, wat die zijn is haar eigen goed recht, en dat de levensstijl/wensen van haar partner daar niet bij passen.
Klaar. Dan matcht het niet. Luxepopje of niet.

TO, ik denk dat het niet gaat werken met deze man.
Ik snap je heel goed hoor. Ik ben ongetwijfeld volgens bovenstaande een luxepopje: ik wil op ski vakantie en zomer vakantie kunnen, ik wil in een fijne wijk wonen, ik wil een betrouwbare auto, ik wil elke zaterdag lunchen in de stad, ik wil geen geldzorgen hebben en voor mijn kinderen dingen kunnen betalen wanneer dat nodig is of leuk is. Zoals een dagje pretpark, of een leuke hobby, of nieuwe schoenen. Als er een nieuwe wasmachine nodig is, wil ik dat kunnen kopen.
Dat is het beeld wat ik heb bij mijn leven en daar werk ik hard genoeg voor. Mijn man deelt deze wensen en werkt er ook hard voor. En wat iemands wensen ook zijn, als daarin een disbalans is (in hoe hard beide partners ervoor willen werken/het uberhaupt willen), dan loopt het spaak denk ik.
-
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:14

Sta nu op een ander punt in mijn leven, maar ik zou niet snel iets beginnen met iemand die al 2-0 achterstaat als je iets op wil bouwen. Geldzorgen vergallen het leven in de zin dat je erg gebonden bent aan betalingen en er dus minder ruimte is voor de leuke dingen in het leven. Dat heeft niets met luxe te maken vind ik.
lilalinda schreef:
05-02-2021 10:40
maar wel op cupmaat
Denk dat je gelijk hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven