Zwanger en ik twijfel.

04-02-2021 22:04 154 berichten
Beste mensen ik wil graag advies. Sorry lang verhaal.

Een jaar geleden heb ik een jongen leren kennen. En we hadden echt een klik, nachten lang chatten, en bellen we spraken regelmatig af. En uiteindelijk zijn wij in bed beland. Wij hebben een condoom gebruikt. Maar ik ben dus nu 4 maanden zwanger. Hij nam de condooms zelf mee, en wij wist niet dat die niet goed waren.

Ik ben 28 jaar en heb zelf al twee kinderen van mijn ex.... en ja.... mijn ex is niet in beeld maar er is veel gebeurd. Twee kinderen van dezelfde vader. Mijn kinderen en ik zijn mishandeld door mijn ex en hier krijg ik begeleiding voor. Want het weegt zwaar voor de kinderen wat er gebeurd is en voor mij ook.

Mijn leven is wel al een paar jaar stabiel nu gelukkig, ik heb vast werk, en een koophuis. Het gaat goed op de school van de kinderen en de kinderen zijn gelukkig.

Ik was eerst niet blij met mijn zwangerschap. Ik heb het deze man nog niet verteld, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik afgesproken met hem en een bos bloemen gegeven met dat ik hem leuk vindt en dat hij mijn leven een stuk leuker heeft gemaakt. En ja, ik was serieus verliefd op hem...

Hij gaf toen aan dat hij niks voor mij voelde maar wel vrienden wilde blijven. Ik was toen zo uit het veld geslagen dat ik hem niks verteld heb..... want ik wilde gewoon dat mijn kindje een vader had.... had ik verwacht dat hij blij was met een kind? nee dat zeker niet, en zeker niet op zijn leeftijd. Hij wil geen kinderen van zichzelf heeft hij mij ooit verteld.

Hij is 22 jaar en woont nog thuis. En ja, sinds toen heeft hij ook niks meer van zichzelf laten horen. Ik heb geprobeerd contact te houden, maar het was opeens helemaal klaar.

Ik wil het kindje graag houden. Ik heb hier heel erg aan getwijfeld maar mijn familie staat voor mij klaar en alles is geregeld. Maar ik moet het hem nog vertellen, ik heb al gevraagd om af te spreken maar telkens laat hij het niks van zich horen. Of laat het afweten, ik wil het hem persoonlijk vertellen. Want het is niet niks. Ik ben hier al 2 maanden mee bezig.

Hij werkt zelf bij jeugdzorg en ja, ik ben bang als ik het hem vertel dat hij misschien iets doet om mij het moeilijk te maken, hij weet van de situatie van mij en mijn ex.

Het gaat mij niet om alimentatie want ik werk zelf en ik verdien genoeg om mijn kinderen alleen te kunnen onderhouden. Ik wil het hem vertellen, want hij heeft er recht op. Maar mijn familie zegt dat ik het beter voor nu niet kan doen, omdat er bij mijn ex ook heel veel gebeurd is. En ze bang zijn dat er dan weer heel veel achter weg komt.

Dus ik zou graag wat advies willen.
anoniem_63dfa4ce2b754 wijzigde dit bericht op 05-02-2021 12:09
11.85% gewijzigd
Wat een heftige situatie voor jou TO.
Mijn gevoel zegt hij heeft het recht om te weten dat hij vader is van je ongeboren kindje.
Ik zou niet zo bang zijn voor de jeugdzorg, maar misschien heb ik een verkeerde indruk van deze instantie.
Knap hoe je het allemaal wilt gaan doen, sterkte.
Hij heeft het recht te weten dat hij vader wordt. Naar zijn beste weten ben je momenteel een scharrel die verliefd op hem was en weer contact zoekt. Logisch dat hij de boot afhoudt als hij jouw gevoelens niet kan beantwoorden. Billen bloot dus.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
22 jaar en nog thuiswonende, en dan bij jeugdzorg werken. Begrijp steeds beter dat het daar zo'n teringzooi is.

Sterkte TO!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
05-02-2021 09:47
22 jaar en nog thuiswonende, en dan bij jeugdzorg werken. Begrijp steeds beter dat het daar zo'n teringzooi is.

Pardon? Wat heeft dat te maken met een thuiswonende 22 jarige?
Wat voor advies wil je nou eigenlijk ; waar, wanneer en hoe je het hem moet vertellen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe kan je leven op de rails zijn als je niet eens in staat bent te vertellen dat je zwanger bent tegen de vader van je kind in zo'n laat stadium?

Persoonlijk vind ik het trouwens vrij walgelijk als vrouwen in hun eentje besluiten een kind te houden. Ja, baas in eigen buik super leuk, maar het heeft zo'n bizar invloed op de ander... en hij heeft wel een condoom gebruikt..

maar 4 maanden ook echt al. Mijn hemel. Sorry, voor dit soort gedrag heb ik weinig sympathie.
Mijn leven is wel al een paar jaar stabiel nu gelukkig.
28 en drie kinderen van twee verschillende vaders die niet meer in beeld zijn.
Kun je hem niet gewoon niks vertellen als je verder toch niks van hem hoeft?
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:28
Mijn leven is wel al een paar jaar stabiel nu gelukkig.
28 en drie kinderen van twee verschillende vaders die niet meer in beeld zijn.
Hee joh doe even normaal. Die eerste manheeft haar en hun kinderen mishandeld. Dat is ze te boven gekomen, heeft haar leven in orde gemaakt met een baan, huis en veilige omgeving voor de kinderen. Dat lukt niet veel vrouwen. Een beetje respect daarvoor is wel op zijn plaats in plaats van dat je haar nog even natrapt. Haar ex zat fout en zij verdient niet jouw hoon hierover, integendeel. Dat ze nu zwanger is ondanks condoomgebruik is botte pech en staat los van de eerdere ellende.

TO, ik vind wel dat hij het recht heeft om te weten wat er aan de hand is. Hij heeft duidelijk geen zin meer in gescharrel dus je zult de communicatie naar hem iets duidelijker moeten laten worden. Niet dat je eens wilt afspreken maar dat je iets belangrijks te bespreken hebt.
PiperAlpha87 schreef:
05-02-2021 10:32
Daar doe je het eventuele kind mee tekort: die heeft recht te weten van wie hij afstamt.

En pas over zo'n 18 jaar ermee naar buiten komen daar doe je de vader mee tekort: opeens staat daar je volwassen kind.

Verder eens met Blanke Pit: ik denk dat TO haar situatie overschat wat betreft stabiliteit. Maar mocht TO toch doorgaan met de zwangerschap, dan sowieso meteen de toekomstige vader inlichten natuurlijk.
Ceder schreef:
05-02-2021 10:40
Daar doe je het eventuele kind mee tekort: die heeft recht te weten van wie hij afstamt.

En pas over zo'n 18 jaar ermee naar buiten komen daar doe je de vader mee tekort: opeens staat daar je volwassen kind.

Verder eens met Blanke Pit: ik denk dat TO haar situatie overschat wat betreft stabiliteit. Maar mocht TO toch doorgaan met de zwangerschap, dan sowieso meteen de toekomstige vader inlichten natuurlijk.
Maar hij wil helemaal geen kind, of in elk geval niet met haar. Klinkt meer alsof het kind nu een soort bindmiddel word om hem aan zich te binden omdat zij het wel zag zitten met hem Hij heeft al aangegeven dat hij geen kinderen wil en er is een condoom gebruikt, TO is stabiel en heeft een vangnet, waarom dan de aanstaande vader iets vertellen?
lotus77 schreef:
05-02-2021 10:37
Hee joh doe even normaal. Die eerste manheeft haar en hun kinderen mishandeld. Dat is ze te boven gekomen, heeft haar leven in orde gemaakt met een baan, huis en veilige omgeving voor de kinderen. Dat lukt niet veel vrouwen. Een beetje respect daarvoor is wel op zijn plaats in plaats van dat je haar nog even natrapt. Haar ex zat fout en zij verdient niet jouw hoon hierover, integendeel. Dat ze nu zwanger is ondanks condoomgebruik is botte pech en staat los van de eerdere ellende.
TO is duidelijk iemand die slechte keuzes maakt. In partners en voor haar kinderen. Ondanks condoom toch zwanger, wat een toeval. Stel dat het scheurt, zijn er altijd mogelijkheden daarna.
PiperAlpha87 schreef:
05-02-2021 10:46
Maar hij wil helemaal geen kind, of in elk geval niet met haar. Klinkt meer alsof het kind nu een soort bindmiddel word om hem aan zich te binden omdat zij het wel zag zitten met hem Hij heeft al aangegeven dat hij geen kinderen wil en er is een condoom gebruikt, TO is stabiel en heeft een vangnet, waarom dan de aanstaande vader iets vertellen?
Omdat je ervan uit mag gaan dat iemand het wel wil weten als zijn nageslacht op de wereld rondloopt. Daar hoeft hij niks mee te doen, moeder hoeft ook geen alimentatie, maar het weten is toch de basis.

Hij is 22, zegt nu dat hij geen kinderen wil, maar even puur hypothetisch, wie weet wil hij ze op zijn 30e wel en lukt het hem dan niet. En op zijn 40e staat er dan opeens een volwassene voor zijn neus die claimt zijn kind te zijn. En misschien heeft hij dan wel veel spijt dat hij er voor dit kind nooit geweest is, omdat hij het simpelweg niet wist.

Maar bovenal: als moeder wil ik mijn kind kunnen vertellen dat zijn/haar vader weet van zijn bestaan. Kind kan moeder wel eens scheef gaan aankijken als zij vader nooit iets heeft gezegd.
Hij heeft inderdaad wel het recht om het te weten. Verder denk ik niet dat de kans groter is dat hij het je moeilijk maakt omdat hij bij jeugdzorg werkt, het lijkt mij althans niet heel professioneel als hij zijn positie gebruikt om privézaken uit te vechten of zijn ex een hak te zetten of zoiets dergelijks. Zijn leidinggevende heeft dan ook in no-time door dat het iets persoonlijks betreft, het lijkt mij dat hij gewoon dezelfde wegen moet bewandelen als ieder ander.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap dat je er tegenop ziet om hem te vertellen dat je zwanger bent. Ik raad je aan om hem dit toch zo snel mogelijk te vertellen. Jij hebt tijd nodig gehad om te wennen aan dit nieuws. Hij zal natuurlijk schrikken van het nieuws. Gun hem ook tijd om te wennen tussen het nieuws en de daadwerkelijke bevalling. Pas als hij het nieuws even heeft kunnen laten bezinken kan hij bedenken wat hoe hij zijn vaderrol vorm zou willen geven.
boekenlegger0 wijzigde dit bericht op 05-02-2021 11:02
23.76% gewijzigd
PiperAlpha87 schreef:
05-02-2021 10:32
En de baby? Die ga je toch neem ik aan wel vertellen wie de verwekker is. Dus dan komt het uiteindelijk toch wel een keer bij de verwekker terug.
Er bestaat hierin gewoon geen andere oplossing dan open kaart spelen.
Ik zou het denk ik per nette brief laten weten, inclusief de vermelding dat je geen verwachtingen van hem hebt.
Pijnboompitje25 schreef:
05-02-2021 10:55
Omdat je ervan uit mag gaan dat iemand het wel wil weten als zijn nageslacht op de wereld rondloopt. Daar hoeft hij niks mee te doen, moeder hoeft ook geen alimentatie, maar het weten is toch de basis.

Hij is 22, zegt nu dat hij geen kinderen wil, maar even puur hypothetisch, wie weet wil hij ze op zijn 30e wel en lukt het hem dan niet. En op zijn 40e staat er dan opeens een volwassene voor zijn neus die claimt zijn kind te zijn. En misschien heeft hij dan wel veel spijt dat hij er voor dit kind nooit geweest is, omdat hij het simpelweg niet wist.

Maar bovenal: als moeder wil ik mijn kind kunnen vertellen dat zijn/haar vader weet van zijn bestaan. Kind kan moeder wel eens scheef gaan aankijken als zij vader nooit iets heeft gezegd.
Daarmee neem je zijn ontbrekende kinderwens dus niet serieus en je vult alvast in hoe hij zich voelt als hij er pas over jaren achterkomt.
Hij heeft nu geen keuze meer om nee te zeggen. En als ze een condoom gebruikt hebben en daar was iets mee kun je op voorhand maatregelen nemen. Maar TO is verliefd en zwanger en ziet het misschien allemaal iets te romantisch. De kans dat paps niks met het kind te maken wil hebben is groot.
diyer schreef:
05-02-2021 11:02
En de baby? Die ga je toch neem ik aan wel vertellen wie de verwekker is. Dus dan komt het uiteindelijk toch wel een keer bij de verwekker terug.
Er bestaat hierin gewoon geen andere oplossing dan open kaart spelen.
Ik zou het denk ik per nette brief laten weten, inclusief de vermelding dat je geen verwachtingen van hem hebt.
Waarom zou je dit zeggen? Zodat hij niet bang is dat ze kinderalimentatie vraagt? Kinderalimentatie is voor het kind. Als TO in de bijstand terecht komt onderneemt de gemeente om alimentatie te innen. TO kan deze garantie dus helemaal niet geven. Ik zou gewoon even helemaal niets zeggen of schrijven over verwachtingen of verplichtingen. Laat hem eerst maar eens aan het nieuws wennen. Ineens een zwangere ex-scharrel is schrikken maar als je nog lang wacht met het vertellen van het nieuws dan moet je hem meteen vertellen dat de baby er al is.
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:53
TO is duidelijk iemand die slechte keuzes maakt. In partners en voor haar kinderen. Ondanks condoom toch zwanger, wat een toeval. Stel dat het scheurt, zijn er altijd mogelijkheden daarna.
Hoezo? Die eerste man kan wel na twee kinderen pas een meppert zijn geworden omdat hij 'de druk van het gezinsleven niet aankon' of zo.

En over het tweede, mijn oudste is ontstaan na seks met een condoom waar helemaal niet aan te zien was dat er iets aan kapot was. En believe me, I checked.
PiperAlpha87 schreef:
05-02-2021 10:46
Ik neig hier ook naar ja. Waarom zijn leven op z'n kop zetten?
.
boekenlegger0 schreef:
05-02-2021 11:05
Waarom zou je dit zeggen? Zodat hij niet bang is dat ze kinderalimentatie vraagt? Kinderalimentatie is voor het kind. Als TO in de bijstand terecht komt onderneemt de gemeente om alimentatie te innen. TO kan deze garantie dus helemaal niet geven. Ik zou gewoon even helemaal niets zeggen of schrijven over verwachtingen of verplichtingen. Laat hem eerst maar eens aan het nieuws wennen. Ineens een zwangere ex-scharrel is schrikken maar als je nog lang wacht met het vertellen van het nieuws dan moet je hem meteen vertellen dat de baby er al is.
Hoe moeten ze weten waar ze heen moeten als hij baby niet erkent?
impala schreef:
05-02-2021 11:09
Omdat het kind recht heeft om te weten wie zijn of haar vader is. Denk je dat de schok minder groot is als je ineens hoort dat je een puberzoon of puberdochter hebt?
boekenlegger0 schreef:
05-02-2021 11:11
Omdat het kind recht heeft om te weten wie zijn of haar vader is. Denk je dat de schok minder groot is als je ineens hoort dat je een puberzoon of puberdochter hebt?
Eerlijk gezegd zou ik dat liever hebben, als ik me probeer te verplaatsen in zijn situatie.
.
impala schreef:
05-02-2021 11:09
Dit. Waarom alles op zijn kop zetten en van een 22jarige verwachten dat hij nu gaat bedenken hoe hij zijn vaderrol gaat invullen. Als ze verder niks van hem hoeft is er geen enkele reden om zijn leven op zn kop te zetten. Ik vraag me wel af wat de reden is om het toch te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven