Afknappen op financiële status man

03-02-2021 19:57 328 berichten
-
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 11:30
Reden: verwijderd ivm herkenning
99.90% gewijzigd
Ookmaareenmening schreef:
05-02-2021 15:50
Dit inderdaad. Het is waardeloos hoor, dat de huizen voor starters nu zo duur zijn, maar op twee inkomens een huis kopen...ik vind dat wel een dingetje.

En de woningbouw heeft ook woningen voor hogere inkomens. Dus inschrijven, echt!

En ik snap dat wij veertigers met onze (relatief) lage hypotheken makkelijk praten hebben hoor :(
Voor de woningbouw verdien je al heel gauw te veel, plus dat je eerst vijftien jaar op de wachtlijst moet staan voordat je überhaupt aan de beurt bent voor een krakkemikkig, tochtig tweekamerappartementje in een buurt waar 50% op de lijst 'verward persoon' staat.

Ik vind het inderdaad nogal een boute uitspraak om dit als veertiger zo te stellen. Zo'n uitspraak heeft een hoog boomergehalte.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
05-02-2021 19:07
Voor de woningbouw verdien je al heel gauw te veel, plus dat je eerst vijftien jaar op de wachtlijst moet staan voordat je überhaupt aan de beurt bent voor een krakkemikkig, tochtig tweekamerappartementje in een buurt waar 50% op de lijst 'verward persoon' staat.

Ik vind het inderdaad nogal een boute uitspraak om dit als veertiger zo te stellen. Zo'n uitspraak heeft een hoog boomergehalte.
Zolang hij een 0 uren contract heeft en nog 4-5 jaar wil studeren zal dat als stel wel meevallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 14:21
0.00% gewijzigd
NYC schreef:
05-02-2021 20:42
Mocht hij die reizen dan niet meer blijven maken als ze met elkaar in een relatie waren?
Jawel, maar hij wilde die reizen samen met een partner maken. Hij wilde wel dat die partner de eigen kosten zou betalen.
boekenlegger0 schreef:
05-02-2021 20:45
Jawel, maar hij wilde die reizen samen met een partner maken. Hij wilde wel dat die partner de eigen kosten zou betalen.
En heeft hij inmiddels zo iemand gevonden?

Ik geloof dat ik zelf een relatie toch heel anders zie. Niet zozeer iemand die moet doen wat ik wil, of moet meebetalen aan de dingen die ik wil, omdat ik ze anders niet kan betalen.

Als ik dit allemaal lees, dan geloof ik dat ik toch een meer romantische inslag heb.
boekenlegger0 schreef:
Lijkt me redelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:34
0.00% gewijzigd
Majime schreef:
05-02-2021 20:52
En heeft hij inmiddels zo iemand gevonden?
Hij heeft een jaar na de breuk ongeveer zijn baan opgezegd en is naar het buitenland verhuisd om daar te studeren. Hij heeft geen nieuwe relatie.

Mijn vriendin heeft ook geen nieuwe relatie. Ze heeft wel een beter betaalde baan nu en ze reist graag met haar vriendinnen.
TO, je bent niet oppervlakkig, maar je staat op een ander punt in je leven. Jij wil een volgende stap naar huisje boompje beestje. Hij 'is daar nog niet'. Jij wilt zo te lezen wel op hem wachten, maar dan wil je weten waar je op wacht. Zoiets als 'dan nog die studie en dan zo'n soort baan en dan kopen we een huis en gaan een gezin stichten'. Maar hij weet dat pad ook nog niet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je vriend niet weet wat voor baan hij over 5 jaar wil en de rest al helemaal niet. Zo heb ik tijdenlang geleefd en eigenlijk weet ik nu ook niet wat ik over 5 jaar precies wil doen, al heb ik inmiddels wel een koophuis en kinderen. Ik zou zeker het gesprek met hem voeren, misschien weet hij het wel, of wil hij wel zo'n pad uitstippelen voor jou. Maar hoe ik het nu lees lijkt het of hij dat pad iig nog niet heeft.

En jij wil niet het risico lopen voor niks te wachten. Want als hij een pad heeft, dan weet jij ' nog 3 jaar, en dan gaan we een huis zoeken'. Maar als hij dat eigenlijk allemaal niet zo zeker weet (of uberhaupt zo zeker wil weten) dan kan het zijn dat jij hoopt op 4 jaar, omdat jij aangeeft een studie van 4 jaar te gaan doen maar halvewege stopt etc. En dan zit je over 2 jaar precies op hetzelfde punt als nu. Lijkt me dus erg verstandig om hier nu goed over te praten, want anders ben jij straks zwaar teleurgesteld en/of erg ongelukkig.

Tussenoplossingen zijn ook mogelijk he. Je kan bijv. afspreken dat hij nog een studie probeert, maar dat je na bijv een jaar evalueert. Vind hij het echt leuk, gaat het goed, is hij gemotiveert? Dan gaat hij 'm afmaken en daarna pas werk zoeken. Vind hij het niet leuk, dan is het tijd om op te houden met nog meer studies proberen en een baan te gaan zoeken. Jij weet dan dat je maximaal 1 jaar 'verspilt' of 4 jaar moet wachten. Of, dat hij dit soort afspraken met jou helemaal niet ziet zitten. Is ook prima, maar dan denk ik dat jullie niet genoeg bij elkaar passen.
boekenlegger0 schreef:
Zonde. Als ik van ver reizen hield en ook van een partner die minder geld had, zou ik betalen voor die partner, zodat we lekker samen konden gaan (mits die partner het ver reizen wel leuk vind natuurlijk). Desnoods een reis of wat minder per jaar.
boekenlegger0 schreef:

Ik vraag me af bij dit soort dingen na hoeveel jaar relatie men dan bereid is wel mee te betalen voor de partner met minder of geen inkomen...
Ik kan mij echt niets voorstellen bij mensen die lang bij elkaar zijn en waarbij het nog zo gaat.
Hetvrijewoord schreef:
05-02-2021 22:15
Ik vraag me af bij dit soort dingen na hoeveel jaar relatie men dan bereid is wel mee te betalen voor de partner met minder of geen inkomen...
Ik kan mij echt niets voorstellen bij mensen die lang bij elkaar zijn en waarbij het nog zo gaat.
Ik wel. Meer en meer is het de trend om financiën krampachtig gescheiden te houden, met aparte persoonlijke rekeningen en hooguit één gezamenlijke rekening waarop beiden maandelijks het aandeel voor de gezamenlijke kosten storten. Dus daar kies je dan voor. En als dan blijkt dat de ander wel een leuke reis naar Indonesië kan betalen, en jij hooguit geld over hebt voor een weekendje Terschelling, is het natuurlijk heel raar om te vinden dat dan opeens die ander dan wél opeens zijn geld met jou moet delen.

Bij mijn man en mij komen alle inkomsten al sinds jaar en dag op dezelfde rekening en in dezelfde pot, en alles is gezamenlijk. Maar als je ervoor kiest om het uitdrukkelijk gescheiden te houden, moet je ook consequent zijn en kan je niet verwachten dat de ander (gedeeltelijk) jouw reis betaalt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ken een stel (twintigers maar al vanaf vroege tienerjaren bij elkaar) dat samenwoonde en waarvan de een met geld smeet, allemaal dure computers en toestanden voor z'n man cave en maar opscheppen. En z'n vriendin verdiende bijna niks en zat naast hem te vertellen dat ze heel graag een mooie plant wilde voor in hun appartementje, maar dat zat er nog even niet in. :| Dat vond ik zo zielig.

En ja natuurlijk hebben we haar een plant gegeven maar toch. Ik ben zelf van alles op een hoop gooien, ik vind dat weinig liefdevol dat scheiden. Maar daarom wil ik dus wel een man die gewoon op vakantie kan.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 08:27
0.00% gewijzigd
Majime schreef:
05-02-2021 19:07

Ik weet niet waar jij woont, maar hier (20 minuten bij Amsterdam vandaan) kun je via de woningbouw prima eengezinswoningen krijgen. Wij hebben jarenlang in een mooie rijtjeswoning gewoond, tussen de koopwoningen. Via de woningbouw. En nog steeds worden dergelijke woningen aangeboden. Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich niet inschrijven op hun achttiende. Ik sta zelfs nu nog ingeschreven...je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Hier op dit forum was nog niet zo lang geleden over wat in een relatie een red flag is, nou dit is een duidelijk voorbeeld.
Ik weet niet waarom jij in eerste instantie op bent gevallen, liefde maakt blind blijkbaar. Maar ik zou heel hard wegrennen bij zo'n Peter Pansyndroom geval. Ik ken iemand die zo'n jaar of vijf aan een zelfde soort vent is blijven hangen en steeds maar bleef geloven in zijn mooie plannen, maar het kwam nooit verder als plannen. Ook niet toen hij de dertig al was gepasseerd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ookmaareenmening schreef:
06-02-2021 14:10
Ik weet niet waar jij woont, maar hier (20 minuten bij Amsterdam vandaan) kun je via de woningbouw prima eengezinswoningen krijgen. Wij hebben jarenlang in een mooie rijtjeswoning gewoond, tussen de koopwoningen. Via de woningbouw. En nog steeds worden dergelijke woningen aangeboden. Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich niet inschrijven op hun achttiende. Ik sta zelfs nu nog ingeschreven...je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Veel mensen verdienen te veel voor sociale woningbouw, dus dat valt al snel af. Plus nog een jaar of 15 wachten, dus als je je op je 18e inschrijft ben je op je 33e aan de beurt en meestal verdien je dan al te veel.
Majime schreef:
06-02-2021 15:48
Veel mensen verdienen te veel voor sociale woningbouw, dus dat valt al snel af. Plus nog een jaar of 15 wachten, dus als je je op je 18e inschrijft ben je op je 33e aan de beurt en meestal verdien je dan al te veel.

Dan nog is het slim om altijd ingeschreven te staan. Situaties kunnen snel veranderen, waardoor je wél in aanmerking komt. Bijv als je je baan verliest of arbeidsongeschikt wordt en je gigantisch terugvalt in inkomen.
loisnvt schreef:
06-02-2021 16:55
Dan nog is het slim om altijd ingeschreven te staan. Situaties kunnen snel veranderen, waardoor je wél in aanmerking komt. Bijv als je je baan verliest of arbeidsongeschikt wordt en je gigantisch terugvalt in inkomen.
Eens hoor, alleen het is niet zo eenvoudig dat iedereen wel eventjes een nette eengezinswoning tussen de koopwoningen krijgt op 20 min van Amsterdam.

Dat zal wel weer over 20-30 jaar geleden gaan.
Majime schreef:
06-02-2021 15:48
niet alle woningen van de woningbouw vallen onder de sociale huurwoningen
lilalinda schreef:
06-02-2021 16:59

Ook dit ja!
lilalinda schreef:
06-02-2021 16:59
Dat zal best. Toch ben ik er nog nooit voor in aanmerking gekomen, terwijl ik toch al 20 jaar ingeschreven sta.

Inmiddels hoeft het niet meer. Ik laat mijn inschrijving toch maar doorlopen voor het geval het ooit nodig is en ik bijvoorbeeld gescheiden ben en ziek word.
Majime schreef:
06-02-2021 17:10
Dat zal best. Toch ben ik er nog nooit voor in aanmerking gekomen, terwijl ik toch al 20 jaar ingeschreven sta.

Inmiddels hoeft het niet meer. Ik laat mijn inschrijving toch maar doorlopen voor het geval het ooit nodig is.
Mijn eerste appartementje en daarna ons eerste flatje waren van de woningbouw, maar dan hebben we het over respectievelijk 1989 en 1993 :)
Denk er met liefde aan terug
NYC schreef:
05-02-2021 22:48
Ligt er denk ik ook aan in hoeverre je zelf allebei dezelfde behoeften hebt. Het kan toch ook naast elkaar bestaan, samen dingen doen en voor jezelf de dingen blijven doen waar de ander helemaal geen affiniteit mee heeft?

Dat kan, maar daar heb ik het uiteraard niet over.
boekenlegger0 schreef:
05-02-2021 18:03
Laat ik het anders stellen TO. Als ik zeg dat ik het oppervlakkig vindt, blijf je dan in een relatie met hem? Als ik zeg dat ik het niet oppervlakkig vindt, maak je het dan wel uit?
Zoiets vergelijkbaars stelde ik een paar pagina's geleden ook.
Ik snap vaak de insteek niet goed van zulke topics. Iets van bevestiging zoeken? Want advies is zinloos vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven