Hoe moet dit verder?!

vrijdag 5 februari 2021 om 23:17
Pfffffff ik moet even mijn ei kwijt. Heb in het afgelopen jaar veel moeilijke momenten gehad in mijn relatie. Mede omdat mijn vriend een beetje overspannen is geraakt en dit erg veel ruzie veroorzaakte in onze relatie. Ik sta altijd voor hem klaar en ben altijd bezig met hoe ik het voor hem allemaal zo leuk mogelijk kan houden. Maar daarintegen snauwt hij mij altijd af, is hij altijd geirriteerd en chagrijnig tegen mij. Ik heb al vaak aangegeven dat hij me anders moet gaan behandelen en dat ik me alleen voel, dan zegt hij uiteindelijk dat hij het snapt en moet hij vaak huilen maar vervolgens komt er nooit verbetering. Nu was gister de druppel voor mij omdat ik er zelf aan onderdoor ga. Als ik hem bijvoorbeeld normaal iets over mijn dag probeer te vertellen wordt het altijd een soort van strijd of debat ergens over met stemverheffingen, en nooit kan hij normaal mijn verhaal aanhoren en luisteren. Gisteren was ik er zo klaar mee dat ik dit heb aangegeven. Dan wordt hij eerst boos (dan voel ik me haast alsof ik de lastpost ben) maar vervolgens begon hij dus weer te huilen en beloofde hij me verbetering. Nu zitten we net voor de tv en krijg ik ergens een hoge rekening van binnen. Hier schrok ik van en ik vermeld dit dus aan hem. Vervolgens zegt hij; moeten we het hier nu over hebben want ik dacht een leuke avond te hebben?! Ik geef hem aan dat ik er gewoon erg van schrik en van baal en dat ik het gewoon even kwijt moet. En dan krijg ik te horen dat ik er niet zo lang over moet doorgaan omdat dat toch geen zin heeft, en loopt hij weer steeds te zuchten. Ik ben verdrietig boven in bed gaan liggen. Hij kwam wel naar me toe om te vragen of ik beneden kwam maar vervolgens geeft hij wel weer aan dat ik er niet meer over moet doorgaan omdat het toch niks veranderd en troost hij me ook niet. Heb hem nog duidelijk geprobeerd te maken dat dit mijn gevoel is en dat je in een relatie dingen tegen elkaar moet kunnen vertellen op welk moment dan ook, en dat hij dat ook altijd bij mij kan. Maar hij ziet dan serieus niet in hoe hij zich gedraagd. Ik ben er nu verder over aan het nadenken en ik kan me serieus niet meer herinneren wanneer ik hem voor het laatst iets heb kunnen vertellen zonder dat dit uitliep op ruzie of discussie. Ik voel me echt zo alleen, het voelt alsof ik maar altijd voor hem moet klaarstaan en moet luisteren maar als er met mij iets is komt het nooit op het juiste moment voor hem. Ik weet dat vele waarschijnlijk denken waarom ik dan nog in deze relatie zit? Omdat je toch niet zomaar iemand opgeeft waar je veel van houdt, ook wonen we al heel lang samen en hebben we samen echt een leven opgebouwd. Ik weet alleen niet meer hoe het voelt om me echt gelukkig te voelen in een relatie.
zaterdag 6 februari 2021 om 10:49
Aan je andere topic te lezen, gaat het met jou ook niet helemaal top. Denk dat een groot deel van het probleem bij jouw extreem afhankelijk claim gedrag ligt.Dendelion schreef: ↑06-02-2021 00:18Bedankt voor jullie reacties allemaal. We hebben net wel een goed gesprek gehad en gaan hier maandag hulp voor zoeken.... want dit gaat niet meer zo.
Je gaat gewoon niet zomaar bij iemand weg waar je veel van houdt en al helemaal niet als het slecht gaat met die persoon.... Ik blijf gewoon hoop houden dat het weer wordt zoals vroeger. Ik ben in ieder geval t.o.v een half jaar geleden gaan inzien dat ik hem meer los moest laten en heb dat ook echt wel gedaan, maar toch het zorgelijke en veel voor de ander doen en over hebben zit gewoon in mij.
zaterdag 6 februari 2021 om 10:59
Wanneer dat zo is dan is dat lastig voor iemand met een burnout op mee om te gaan. Iemand met een burnout heeft niet meer de energie om met zijn eigen problemen om te gaan, laat staan met de sores van een ander. Je kunt voorlopig niet mentaal op hem leunen. Daar over kun je steeds weer boos worden, maar het verandert de situatie niet. Je duwt hooguit iemand die ziek is nog verder in de put.
To, wat is de reden dat de focus bij jou zo op negativiteit ligt? Ik leg een rekening rustig 2-3 weken in een vakje van het een betalingstemijn heeft van een maand kan het ook bij een volgende salaris betaling. Probeer om wat lichter met tegenslag om te gaan en gooi het niet steeds op het bordje van je partner.
Wanneer je iemand wil die jou steunt en je zoekt veel bevestiging, dan is dit nu niet de persoon voor jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 6 februari 2021 om 19:42
Was hij in juni ook al overspannen? Toen had je het gevoel dat je niks waard bent voor hem. Hoe lang wil je dat gevoel nog houden? Blijkbaar vond hij je in ieder geval de afgelopen 6, 7 maanden niet genoeg de moeite waard om iets aan zijn eigen gedrag te veranderen, waarom zou hij dat de komende tijd wel gaan doen?
Je hebt altijd een keus he, om voor een leuk leven te kiezen.
Je hebt altijd een keus he, om voor een leuk leven te kiezen.
zaterdag 6 februari 2021 om 19:48
Het zou voor mij wel uitmaken of hij een therapie is voor zijn burnout. Het kan best een jaar duren. Eerlijk gezegd komt het over alsof twee beschadigde mensen elkaar hebben aangetrokken en alsof jullie een patroon zitten mbt ongezonde communicatie naar elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.