Bruine vlekken op borst zwangerschap

zaterdag 6 februari 2021 om 22:16
Dankjewel
, en jij ook gefeliciteerd natuurlijk. Sowieso alles spannend bij een eerste. Ik heb redelijk veel kennis van het proces, maar bij jezelf is alles anders.
Zeg, je hebt het over puntjes. Bedoel je dan echt spikkeltjes bruin om de vlek heen? Op een afstandje, of aan de rand? Zou het nog ringworm kunnen zijn?
Zeg, je hebt het over puntjes. Bedoel je dan echt spikkeltjes bruin om de vlek heen? Op een afstandje, of aan de rand? Zou het nog ringworm kunnen zijn?
zaterdag 6 februari 2021 om 22:21
Dank je wel!K0koro schreef: ↑06-02-2021 22:16Dankjewel, en jij ook gefeliciteerd natuurlijk. Sowieso alles spannend bij een eerste. Ik heb redelijk veel kennis van het proces, maar bij jezelf is alles anders.
Bruine spikkels inderdaad. In de buurt van de vlekjes
zaterdag 6 februari 2021 om 22:29
Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou uitziet, maar ik kreeg tijdens mijn beide zwangerschappen ook bruine vlekken op mijn borst. Met name rond de tepelhoven, die ook veel groter werden. Het was bij mij gewoon hyperpigmentatie en het is na beide zwangerschappen ook weer verdwenen. Ik kreeg trouwens ook veel wratjes tijdens beide zwangerschappen. Ik heb me er zelf nooit druk om gemaakt eigenlijk.

zaterdag 6 februari 2021 om 22:36
Ik heb die vlekken ook, ben een maand geleden bevallen. Volgens mij had ik dat vorige keer ook en dat is inderdaad ook verdwenenTinkeltje33 schreef: ↑06-02-2021 22:29Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou uitziet, maar ik kreeg tijdens mijn beide zwangerschappen ook bruine vlekken op mijn borst. Met name rond de tepelhoven, die ook veel groter werden. Het was bij mij gewoon hyperpigmentatie en het is na beide zwangerschappen ook weer verdwenen. Ik kreeg trouwens ook veel wratjes tijdens beide zwangerschappen. Ik heb me er zelf nooit druk om gemaakt eigenlijk.

zaterdag 6 februari 2021 om 22:39
Ik heb ook wel donkere tepelhoven gekregen, maar de vlekken zitten er echt buiten. Op mijn huid zelf zeg maar.Tinkeltje33 schreef: ↑06-02-2021 22:29Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou uitziet, maar ik kreeg tijdens mijn beide zwangerschappen ook bruine vlekken op mijn borst. Met name rond de tepelhoven, die ook veel groter werden. Het was bij mij gewoon hyperpigmentatie en het is na beide zwangerschappen ook weer verdwenen. Ik kreeg trouwens ook veel wratjes tijdens beide zwangerschappen. Ik heb me er zelf nooit druk om gemaakt eigenlijk.
Heb zojuist toch even de HAP gebeld om te overleggen. Doen er helaas niets mee. Moest alleen mijn HA bellen als het erger zou worden en evt terugbellen als ik koorts erbij krijgen. Vond het een bijzonder advies. Maar begrijpelijk dat het natuurlijk met name voor spoedgevallen bedoeld is.

zaterdag 6 februari 2021 om 22:41
Had niets anders verwacht, enige juiste adviesDegeleparaplu schreef: ↑06-02-2021 22:39Ik heb ook wel donkere tepelhoven gekregen, maar de vlekken zitten er echt buiten. Op mijn huid zelf zeg maar.
Heb zojuist toch even de HAP gebeld om te overleggen. Doen er helaas niets mee. Moest alleen mijn HA bellen als het erger zou worden en evt terugbellen als ik koorts erbij krijgen. Vond het een bijzonder advies. Maar begrijpelijk dat het natuurlijk met name voor spoedgevallen bedoeld is.
zaterdag 6 februari 2021 om 22:43
zaterdag 6 februari 2021 om 22:46
Hmmm, ik ben wel eens door de arts teruggebeld bij een soortgelijke situatie. Zij had in de tussentijd wat meer over mijn probleem opgezocht en kon me daarmee over de telefoon redelijk geruststellen voor dat moment. En dat was echt super fijn...

zaterdag 6 februari 2021 om 23:00
zaterdag 6 februari 2021 om 23:20
Degeleparaplu schreef: ↑06-02-2021 22:39Heb zojuist toch even de HAP gebeld om te overleggen. Doen er helaas niets mee. Moest alleen mijn HA bellen als het erger zou worden en evt terugbellen als ik koorts erbij krijgen. Vond het een bijzonder advies. Maar begrijpelijk dat het natuurlijk met name voor spoedgevallen bedoeld is.
Waarom vond je dat een bijzonder advies? Had je verwacht dat je langs kon komen omdat er hier werd geroepen dat je direct de HAP moest bellen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 6 februari 2021 om 23:28
zaterdag 6 februari 2021 om 23:34
zaterdag 6 februari 2021 om 23:37
Ik heb dit ook gehad, vooral op mijn borsten en er onder. Moedervlekjes, spikkeltjes, bruine pigment vlekken (ook in gezicht). Heb me daar eigenlijk nooit druk over gemaakt, leek mij er bij te horen. Dus adem even diep in en uit, en ga volgende week voor de geruststelling even langs de huisarts zodat je weer kunt ontspannen en voorbereiden op de bevalling!
zaterdag 6 februari 2021 om 23:56

zondag 7 februari 2021 om 00:15
Het is altijd even schrikken bij dit soort dingen en nu vooral icm zwangerschap extra schrikken.
Als ik het zo lees, ik ben geen arts en denk ik meteen aan pigmentvlekken, als het niet opgezwollen rood dik branderig aanvoelt of
of onderhuids een knobbel gezwel. Icm koorts (ivm ontstekin).
Pigment vlekken komen vaak voor in de zwangerschap. Ik zou maandag toch je huisarts bellen
Als ik het zo lees, ik ben geen arts en denk ik meteen aan pigmentvlekken, als het niet opgezwollen rood dik branderig aanvoelt of
of onderhuids een knobbel gezwel. Icm koorts (ivm ontstekin).
Pigment vlekken komen vaak voor in de zwangerschap. Ik zou maandag toch je huisarts bellen

zondag 7 februari 2021 om 07:47
Dat is dus omdat het niet spoed heeft hè. Ook al zou het je ultieme rampscenario zijn, daar kan de dienstdoende HAP arts op dat moment ook niks mee. Wacht nu even gewoon tot morgen af en blijf van Google af.Degeleparaplu schreef: ↑06-02-2021 23:34Nee dat ik ermee moest wachten en als het erger werd ik pas de HA moest bellen en omdat ik geen link zag met koorts.
zondag 7 februari 2021 om 20:54
Als je mijn eerdere reactie leest, dan geef ik aan dat ik begrijp dat dit geen spoedsituatie is. Ik meld alleen dat ik het advies verder niet kon plaatsen.Amy_Santiago schreef: ↑07-02-2021 07:47Dat is dus omdat het niet spoed heeft hè. Ook al zou het je ultieme rampscenario zijn, daar kan de dienstdoende HAP arts op dat moment ook niks mee. Wacht nu even gewoon tot morgen af en blijf van Google af.
zondag 7 februari 2021 om 20:55