Uitelkaar gaan

07-02-2021 22:10 56 berichten
Mijn man en ik gaan uitelkaar, wel in goed contact. Wij werken beiden in de zorg en dus ook beiden onregelmatig. Werk is niet echt meewerkend in uitzonderingen vanwege privé situaties enzovoort.
Zijn er hier meer ouders die zijn gescheiden en beiden onregelmatig werkten? Hoe deden jullie dit met je kindje(s)? We hebben een zoon van 2 jaar. Ik zelf ben heel bang dat hij hier van 'beschadigd', als ie van hot naar her moet zonder enige structuur of regelmaat😢😢
Alle reacties Link kopieren
Er was laatst een topic waarbij aangegeven werd dat men juist in regelmatige diensten gingen werken omdat de opvang heel moeilijk te regelen bleek.
Als jullie samen goed overleg en zonder ruzie dat vorm kunnen geven en dicht bij elkaar wonen beschadigd dat hem niet hoor.

Ook een optie is hij in 1 huis en jij en man wisselend in dat huis
where ever you go, go with your heart
Je hebt enkele dagen terug een topic geopend over dat je euthenasie wil plegen, en nu dit...?
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat co-ouderschap voor kinderen onder de 5 jaar heel verwarrend en vermoeiend kan zijn. Zal per kind wel verschillen natuurlijk.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Maar nu werken jullie toch ook onregelmatig?
Babette2017 schreef:
07-02-2021 22:26
Je hebt enkele dagen terug een topic geopend over dat je euthenasie wil plegen, en nu dit...?
Inderdaad 3/1 open je een topic over euthanasie!
Ga alsjeblieft naar je huisarts
Skawa schreef:
07-02-2021 22:23
Als jullie samen goed overleg en zonder ruzie dat vorm kunnen geven en dicht bij elkaar wonen beschadigd dat hem niet hoor.

Ook een optie is hij in 1 huis en jij en man wisselend in dat huis
Ik ga dan tijdelijk naar mijn ouders. Wil dan wel een woning zoeken in zelfde dorp als mijn (ex)man. Mijn ouders wonen op 20 minuten afstand
SweetFirefly schreef:
07-02-2021 22:27
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat co-ouderschap voor kinderen onder de 5 jaar heel verwarrend en vermoeiend kan zijn. Zal per kind wel verschillen natuurlijk.
Helaas trekt man het niet meer en kiest die voor zijn eigen geluk..
Jonibalonie schreef:
07-02-2021 22:33
Helaas trekt man het niet meer en kiest die voor zijn eigen geluk..
Wat trekt je man niet meer?

En inderdaad, ga naar de huisarts...
aardbeienslof schreef:
07-02-2021 22:35
Wat trekt je man niet meer?

En inderdaad, ga naar de huisarts...
Mijn depressie en alles wat daarbij hoort.
Beste to
Ik bedoel dit niet vervelend maar ik ben je gaan loepen door een bericht op dit topic van een andere forummer.
Je komt enorm zoekende en wisselend over in je voorgaande topics en berichten.
Eerlijk gezegd schrik ik van je gedachtengang.
Is hulp zoeken en tijdelijk bij elkaar blijven niet beter voor jouw kindje, jezelf en uiteindelijk ook je partner?
Geef jezelf een bepaalde periode om alles op een rij en in band te krijgen.
On topic in de zorg werken is lastig qua plannen kiezen voor bijvoorbeeld in een flexpool geeft daarin wel rust.
Daarnaast is er in de zorg een enorm te kort aan personeel en kun je hierdoor best wel wat "afdwingen" qua een vast rooster of maar gedeeltelijk flexibel inzetbaar zijn.
Ik wens je veel succes en sterkte met alles. 🍀
k79 wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:39
Reden: Schrijffouten
0.51% gewijzigd
Ik heb het ooit meegemaakt bij oude vrienden, maar 2 stel onregelmatige uren met opvang op alle mogelijke en onmogelijke uren + een klein kind + continu van hier naar daar gesleept worden werkte écht niet.

Moeder is na een tijd toch echt intern doorgeschoven naar een andere job om het beter doenbaar te maken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Door mijn werk ken ik veel zaken van scheiding met kinderen, veel succesvolle co-ouderschappen, ook met jonge kinderen.

Maar co-ouderschap met twee onregelmatige banen en de zorg een (jong) kind werkt niet. Dat geeft jullie en daarmee je kind, ontzettend veel stress qua plannen en afstemmen. Plus dat er voor kind geen enkele regelmaat is, hoe goed jullie ook zouden communiceren.
patchouli_ schreef:
07-02-2021 22:44
Door mijn werk ken ik veel zaken van scheiding met kinderen, veel succesvolle co-ouderschappen, ook met jonge kinderen.

Maar co-ouderschap met twee onregelmatige banen en de zorg een (jong) kind werkt niet. Dat geeft jullie en daarmee je kind, ontzettend veel stress qua plannen en afstemmen. Plus dat er voor kind geen enkele regelmaat is, hoe goed jullie ook zouden communiceren.
Wat is dan het alternatief? Mijn man wil echt niet meer samen blijven.
Ik ben al enige tijd aan het solliciteren maar helaas tot heden nog nergens aangenomen. Ik wil al een tijd graag regelmatig werk, vandaar dat ik al aantal keren gesolliciteerd heb en ik kijk nog steeds dagelijks voor vacatures.
Jonibalonie schreef:
07-02-2021 22:49
Ik ben al enige tijd aan het solliciteren maar helaas tot heden nog nergens aangenomen. Ik wil al een tijd graag regelmatig werk, vandaar dat ik al aantal keren gesolliciteerd heb en ik kijk nog steeds dagelijks voor vacatures.
Is bij elkaar blijven totdat één van jullie een baan met regelmatige tijden heeft, een optie?
Jonibalonie schreef:
Kijk of jij je om kunt scholen naar een regelmatige baan. Als het je niet lukt om uit de onregelmatigheid te komen. Tot die tijd in de flexpool. Er is werk genoeg. Ben benieuwd wat er dan nog van die depressie overblijft.
Reficul schreef:
07-02-2021 22:58
Kijk of jij je om kunt scholen naar een regelmatige baan. Als het je niet lukt om uit de onregelmatigheid te komen. Tot die tijd in de flexpool. Er is werk genoeg. Ben benieuwd wat er dan nog van die depressie overblijft.
Ben net afgestudeerd aan hbov. Dus vanuit daar nu aant zoeken voor regelmaat.
Jonibalonie schreef:
07-02-2021 23:00
Ben net afgestudeerd aan hbov. Dus vanuit daar nu aant zoeken voor regelmaat.
Dat moet wel lukken in case management oid. Vacatures te over. Jammer dat hij nu de stekker eruit trekt. Hbov, zwanger, peuter. Beetje trots mag ook wel
Reficul schreef:
07-02-2021 22:58
Denk dat uitelkaar gaan juist de depressie versterkt. Mijn hele leven veranderd...
Jonibalonie schreef:
07-02-2021 23:03
Denk dat uitelkaar gaan juist de depressie versterkt. Mijn hele leven veranderd...
Zo kun je niet een gesprek aangaan en dat weet jij ook.
Jonibalonie schreef:
Minimaal één van jullie twee zal het vaste baken moeten zijn. Als jij dat niet kan, wat kan hij daar eventueel in bieden?
Je zoon zal niet snel beschadigen als jullie een waterdichte regeling kunnen maken.

Maar ik vrees dat dat niet zal gaan met onregelmatig werk, de instabiliteit waar jij al jaren mee kampt en het feit dat je man jouw instabiliteit niet meer trekt. Als jullie uit elkaar gaan, ben jij niet ineens niet meer instabiel en trekt jouw man niet ineens je instabiliteit wel. In tegendeel, die twee factoren zullen eerder sterker worden dan minder.

Ik denk echt dat jullie pas op de plaats moeten maken, goed kijken naar wat jullie kind nodig heeft, wie wat kan bieden en dat jullie je daar aan aanpassen. En niet dat kind zich maar aan moet passen aan jullie praktische en andere beperkingen met alle gevolgen van dien.

Hoe naar ook, en hoe erg jullie er misschien doorheen zitten: jullie hebben een kind van 2 jaar die volledig afhankelijk is van zijn verzorgers.

Is er iemand in jullie familie of vrienden netwerk die kind tijdelijk op kan vangen en stabiliteit kan geven, tot jullie je zaken op orde hebben?
patchouli_ wijzigde dit bericht op 07-02-2021 23:32
1.05% gewijzigd
Dubbel
wat triest zeg, kan je helaas niet van adbies voorzien maar wil je graag een dikke knuffel geven :hug:

weet dat je dit gaat lukken vrouw, alle vertrouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven