Datingadvies gevraagd
woensdag 10 februari 2021 om 13:23
Hi,
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?
woensdag 10 februari 2021 om 13:35
Je hebt hem nog niet gezien toch?
Zo snel mogelijk afspreken dan.
Als het toch tegenvalt dan weet je dat en zit je jezelf niet meer gek te maken in je hoofd.
Ik vind het zelf altijd een enórme afknapper trouwens als de man in kwestie jou niks vraagt, geen interesse toont. Vind ik een rode vlag.
Kijk naar wat hij dóet, niet naar zijn mooie woorden.
Als het toch tegenvalt dan weet je dat en zit je jezelf niet meer gek te maken in je hoofd.
Ik vind het zelf altijd een enórme afknapper trouwens als de man in kwestie jou niks vraagt, geen interesse toont. Vind ik een rode vlag.

woensdag 10 februari 2021 om 13:41
Weten jullie zeker dat jullie bindingsangst hebben? Als iemand dat soort dingen zou uitkramen nog voordat we elkaar überhaupt gezien hebben.... gelijk in zijn hoofd zitten, iemand op wie je verliefd zou kunnen worden... dan had ik al uit schrik afgekapt haha.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 13:23
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken.
Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit.
Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden.
Doe allebei eens rustààgh, ga eerst maar eens met elkaar afspreken en kijk dan verder. Zo kom je er ook achter of hij oprecht wil horen wat je te vertellen hebt over je leven.
woensdag 10 februari 2021 om 13:41
Metallover schreef: ↑10-02-2021 13:35Je hebt hem nog niet gezien toch?
Nee, dat klopt, we hebben elkaar nog niet gezien. Dankjewel voor de tip. Ik zal het in mijn achterhoofd houden de komende tijd.
woensdag 10 februari 2021 om 13:46
Bellinis schreef: ↑10-02-2021 13:41Weten jullie zeker dat jullie bindingsangst hebben? Als iemand dat soort dingen zou uitkramen nog voordat we elkaar überhaupt gezien hebben.... gelijk in zijn hoofd zitten, iemand op wie je verliefd zou kunnen worden... dan had ik al uit schrik afgekapt haha.
Doe allebei eens rustààgh, ga eerst maar eens met elkaar afspreken en kijk dan verder. Zo kom je er ook achter of hij oprecht wil horen wat je te vertellen hebt over je leven.
Ja, beide absoluut (iets van) bindingsangst. Nu hij het zo zwaar te pakken heeft (dat ie de hele tijd aan mij moet denken), heeft hij dus ineens op de rem getrapt, wil hij nuchter doen, en gaf een paar keer aan dat hij bang is dat het na al deze gevoelens toch niks wordt. Wat ik ook wel snap.
We gaan dus zeker rustig aan doen. Maar hoe kan ik hem tegemoetkomen? Hoe kan ik van mijn kant dit een kans geven?
woensdag 10 februari 2021 om 13:47

woensdag 10 februari 2021 om 13:50
Ik zou die korte termijn wel héél kort houden. Hoe eerder je iemand hebt gezien hoe hij / zij in het echt is, hoe beter je kan weten of het iets kan worden.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 13:47Door omstandigheden wil ik nog heel even wachten. Maar afspreken gaat zeker op korte termijn gebeuren.
Dat bellen, is dat videobellen ( dus elkaar zien op beeld) of gewoon bellen?
woensdag 10 februari 2021 om 13:55
De omstandigheid is dat hij net corona heeft gehad en nog niet helemaal klachtenvrij is.
Bellen is zonder beeld. Sinds hij op de rem heeft getrapt appen we alleen. Gisteren veel te lang aan het appen. Ik stelde voor om maar te bellen, maar dat kon niet omdat hij iets ging doen.
Heb het gevoel dat ik me afwachtend moet opstellen voor nu. Even aankijken tot we elkaar kunnen zien.
woensdag 10 februari 2021 om 13:58
huismeermin schreef: ↑10-02-2021 13:56Hij heeft het zwaar te pakken en denkt de hele tijd aan je zonder dat hij jou in het echt gezien heeft? Klinkt onbetrouwbaar.
We hebben wel echt een klik en denken over de meest essentiële onderwerpen precies hetzelfde. Ik ben ook wel voorzichtig omdat hij zo enthousiast is.

woensdag 10 februari 2021 om 14:00
huismeermin schreef: ↑10-02-2021 13:56Hij heeft het zwaar te pakken en denkt de hele tijd aan je zonder dat hij jou in het echt gezien heeft? Klinkt onbetrouwbaar.
Misschien is die jongen nog nooit zo dicht bij een date geweest als nu.
woensdag 10 februari 2021 om 14:03
Het komt allemaal heel hysterisch en onstabiel over als ik eerlijk ben, vooral van zijn kant. De hele dag willen bellen en de volgende dag al willen afspreken, dan opeens stil blijven maar beweren dat er zogenaamd niks aan de hand is, weinig vragen aan je stellen maar wel al helemaal verliefd op je zijn. Heb jij hier zin in? Ik word er al moe van als ik het lees.
En ik zie ook al de typische bindings- verlatingsangst dynamiek erin terug. Zodra hij stapje terugzet zet jij een stapje vooruit en omgekeerd. Dus dit gaat toch een lastige relatie worden vrees ik.
En ik zie ook al de typische bindings- verlatingsangst dynamiek erin terug. Zodra hij stapje terugzet zet jij een stapje vooruit en omgekeerd. Dus dit gaat toch een lastige relatie worden vrees ik.
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 14:05
Catfish.
Je hebt geen idee dus.
Spreek af om te gaan videobellen. Vanavond of morgen. Komt hij met smoesjes, of jij, dan houdt het gewoon op. Dan is dit echt kansloos. Jullie vullen zoveel voor elkaar in, zijn zó bang om het verkeerd te hebben, dat je het alvast in de greppel laat lopen. Eeuwig zonde.

woensdag 10 februari 2021 om 14:08
Vooral dicht bij jezelf blijven en hem niet tegemoetkomensjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 13:46Ja, beide absoluut (iets van) bindingsangst. Nu hij het zo zwaar te pakken heeft (dat ie de hele tijd aan mij moet denken), heeft hij dus ineens op de rem getrapt, wil hij nuchter doen, en gaf een paar keer aan dat hij bang is dat het na al deze gevoelens toch niks wordt. Wat ik ook wel snap.
We gaan dus zeker rustig aan doen. Maar hoe kan ik hem tegemoetkomen? Hoe kan ik van mijn kant dit een kans geven?

woensdag 10 februari 2021 om 14:08
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 14:03Het komt allemaal heel hysterisch en onstabiel over als ik eerlijk ben, vooral van zijn kant. De hele dag willen bellen en de volgende dag al willen afspreken, dan opeens stil blijven maar beweren dat er zogenaamd niks aan de hand is, weinig vragen aan je stellen maar wel al helemaal verliefd op je zijn. Heb jij hier zin in? Ik word er al moe van als ik het lees.
Dat is ook wat ik dacht. Maar toch, iemand kiest hier niet voor om zo te zijn. En ik denk dan dat ik ook zou willen dat iemand iets meer geduld zou hebben met mij als ik aan de andere kant zou staan. Want geloof me, dit is zó niks voor mij, en had het willen afkappen. Hij is het waard om het aan te kijken, maar ik ga niet zijn hulpverlener worden. Dus ik sta nu wel op scherp, binnenkort afspreken, en dan zal veel duidelijk worden hopelijk.
woensdag 10 februari 2021 om 14:10
Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Kijk naar zijn daden, niet naar zijn woorden en trek daar je conclusie uit.

Je bent zijn hulpverlener al.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 14:08Dat is ook wat ik dacht. Maar toch, iemand kiest hier niet voor om zo te zijn. En ik denk dan dat ik ook zou willen dat iemand iets meer geduld zou hebben met mij als ik aan de andere kant zou staan. Want geloof me, dit is zó niks voor mij, en had het willen afkappen. Hij is het waard om het aan te kijken, maar ik ga niet zijn hulpverlener worden. Dus ik sta nu wel op scherp, binnenkort afspreken, en dan zal veel duidelijk worden hopelijk.
Even voor de goede orde: HIJ wilde je al heel snel zien he? Dat heb JIJ afgekapt.
Doreia* schreef: ↑10-02-2021 14:05Catfish.
Je hebt geen idee dus.
Spreek af om te gaan videobellen. Vanavond of morgen. Komt hij met smoesjes, of jij, dan houdt het gewoon op. Dan is dit echt kansloos. Jullie vullen zoveel voor elkaar in, zijn zó bang om het verkeerd te hebben, dat je het alvast in de greppel laat lopen. Eeuwig zonde.
Is geen Catsish. Is allemaal geverifieerd.
Je hebt gelijk. Ik ga vanavond voorstellen om te videobellen. Lekker op mijn make-up-loze dag