Datingadvies gevraagd
woensdag 10 februari 2021 om 13:23
Hi,
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?
Even een aparte topic gemaakt, en hoop hier wat adviezen te krijgen want ben erg in dubio.
Geheel onverwachts raakten we online aan de praat. Ik was niet opzoek. Het klikte ontzettend en hebben inmiddels uren aan de telefoon gehangen. We zijn van plan om elkaar binnenkort te zien. Ik ben een beetje overdonderd, want was op dit moment met hele andere dingen bezig dan daten. Maar het komt niet vaak voor dat ik iemand erg leuk vind. Máár, ik heb twijfels, want we blijken allebei bindingsangst te hebben. Hij misschien wel erger dan ik. En dan vraag ik mij af of ik hier wel zin in heb en wil ik wegrennen (typisch natuurlijk). Even twee punten, want ik kan niet helder nadenken op dit moment:
- De eerste dag was hij in de 7de hemel, en wilde hij de hele tijd bellen, maar eigenlijk nog liever elkaar zien. Hij probeerde mij zo ver te krijgen om de volgende dag af te spreken. Ik gaf een paar keer aan dat we elkaar nog maar echt nét kennen (voor zover je het kennen noemen). De dagen daarna was ik weer enthousiaster en gaf ik aan dat ik hem best wel leuk vind. Op een gegeven moment reageerde hij niet meer wat wel opviel omdat hij daarvoor constant wilde bellen of appen. Ik vroeg of er wat was, hij zei van niet. Ik zei dat ik het gevoel heb dat er een soort van aantrekken en afstoten aan de hand is. Toen gaf hij toe dat we misschien inderdaad niet te hard van stapel moeten lopen etc. Hij gaf aan dat hij naar bed gaat met aan mij denken, en bij het opstaan ik gelijk in zijn hoofd zit. Met de wetenschap dat hij flinke verlatingsangst heeft snap ik dat hij keihard op de rem wil trappen nu hij het zo hard te pakken heeft. Maar hoe moet ik hier mee omgaan?
- Hij is open en vertelt veel over zichzelf. Ik vraag veel door, maar hij vraagt bijna nooit wat terug of stelt weinig vragen uit zichzelf. Dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar hij zegt dat hij juist alles van mij wil weten. Maar dat zie ik dus niet terug. Wat moet ik hiermee?
Dit is echt super pril en ik wil het nog niet eens daten noemen. Aan de ene kant wil ik super hard wegrennen, maar aan de andere kant wil ik hem ook een kans geven. Hij is wel een persoon op wie ik verliefd zou kunnen worden. Maar wat moet ik met bovenstaande? Is dit de Wet van Wuiles of is hier nog wat van te maken?

woensdag 10 februari 2021 om 14:11
Dat is je eigen keuze.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 14:10Is geen Catsish. Is allemaal geverifieerd.
Je hebt gelijk. Ik ga vanavond voorstellen om te videobellen. Lekker op mijn make-up-loze dag![]()
woensdag 10 februari 2021 om 14:11
Bellinis schreef: ↑10-02-2021 14:08Vooral dicht bij jezelf blijven en hem niet tegemoetkomenKlinkt hard, maar je bent hem in dit stadium helemaal niks verplicht. Neem voor jezelf eerst lekker de tijd om uit te zoeken of je hem oprecht leuk vind. Videobellen is inderdaad wel een goed idee als je niet snel kan afspreken. Hij klinkt all over the place, eerst vol gas, dan rem... sowieso moeilijk om daar rekening mee te houden en zeker ook niet doen.
Dankjewel voor je reactie Bellinis. Ik zal het in mijn achterhoofd houden.
woensdag 10 februari 2021 om 14:15
Hij was herstellende van corona en het was code rood en oranje qua weer. Dus leek me beter om even te wachten. Daarna bleek dat hij nog langer thuis moet blijven omdat hij nog niet helemaal klachtenvrij is.

woensdag 10 februari 2021 om 15:13
Je durft jezelf te zijn en dat vind ik wel een aantrekkelijke eigenschap.
woensdag 10 februari 2021 om 15:23
Nee, dat snap ik, dat het niet zijn eigen keuze is dat hij angst heeft. Ik heb ook liefdesangst, kan vrij ongeduldig en enthousiast zijn maar het gedrag wat hij vertoont vind ik in den extreme. Dat hele dag willen bellen & gelijk willen afspreken maar dan opeens 10 stappen terug doen. Vooral dat laatste vind ik totaal niet verlatingsangst-achtig. Het lijkt alsof hij van gekkigheid niet meer weet hoe hij zich moet gedragen. Ik vind dat hij niet handig bezig is. Want nu komt hij helemaal niet meer zo geïnteresseerd over. Dat heb jij ook al aangekaart maar dat pikt hij vervolgens niet op. Ik zou dat al heel vermoeiend vinden.sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 14:08Dat is ook wat ik dacht. Maar toch, iemand kiest hier niet voor om zo te zijn. En ik denk dan dat ik ook zou willen dat iemand iets meer geduld zou hebben met mij als ik aan de andere kant zou staan. Want geloof me, dit is zó niks voor mij, en had het willen afkappen. Hij is het waard om het aan te kijken, maar ik ga niet zijn hulpverlener worden. Dus ik sta nu wel op scherp, binnenkort afspreken, en dan zal veel duidelijk worden hopelijk.
Fijn dat jij hem een kans wil geven maar hij moet zich ook realiseren dat hij oenig bezig is at the moment. Dus dat zou ik zeker aangeven. En als dat niet verandert dan zou ik hem lekker laten.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 10-02-2021 15:31
0.48% gewijzigd
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 15:23
sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 14:08iemand kiest hier niet voor om zo te zijn.
En
Hij is het waard om het aan te kijken
Ja hoor, daar kiest iemand wel degelijk voor, het is gedrag wat je prima kan bijsturen mbv therapie, het is vooral lekker makkelijk om bindings-of verlatings angst te gebruiken als slap excuus voor kutgedrag.
Hoe weet je dat hij het waard is? Je hebt die man nog nooit gezien. Je kent hem helemaal niet.
Je opent een topic over een man die je nog nooit gezien hebt omdat er nu al gedoe is en vaag gedrag... hou je van drama ofzo?
woensdag 10 februari 2021 om 15:27
Heb jij zelf bindings- of verlatingsangst gehad dan?stellar schreef: ↑10-02-2021 15:23Ja hoor, daar kiest iemand wel degelijk voor, het is gedrag wat je prima kan bijsturen mbv therapie, het is vooral lekker makkelijk om bindings-of verlatings angst te gebruiken als slap excuus voor kutgedrag.
Hoe weet je dat hij het waard is? Je hebt die man nog nooit gezien. Je kent hem helemaal niet.
Je opent een topic over een man die je nog nooit gezien hebt omdat er nu al gedoe is en vaag gedrag... hou je van drama ofzo?
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 15:32
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 15:27Heb jij zelf bindings- of verlatingsangst gehad dan?
Is dat nodig dan om te weten dat het prima te herstellen is met therapie? Ik denk ook dat het vaak een makkelijk excuus is om bepaald gedrag goed te praten. Je kunt echt leren om anders te reageren. Dat kost alleen tijd omdat je gedrag niet zomaar aan- of afleert.
woensdag 10 februari 2021 om 15:35
Je denkt het te weten, maar je weet het niet zeker. En ik heb zelf nogal een allergie tegen mensen die denken te weten wat helpt terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben.In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 15:32Is dat nodig dan om te weten dat het prima te herstellen is met therapie? Ik denk ook dat het vaak een makkelijk excuus is om bepaald gedrag goed te praten. Je kunt echt leren om anders te reageren. Dat kost alleen tijd omdat je gedrag niet zomaar aan- of afleert.
Therapie is ook geen wondermiddel hè?
En dan ook nog: wat voor de één wel werkt hoeft voor de ander weer niet te werken.
En TO hoeft zijn gedrag ook niet goed te keuren. Daar kiest ze zelf voor.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 10-02-2021 15:42
13.15% gewijzigd
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 15:47
Ja, anders had ik zo’n reactie niet gegeven, ik heb er een shitload aan therapie voor gehad en dat duiveltje steekt soms echt nog wel de kop op maar door wat ik geleerd heb weet ik er prima mee om te gaan.alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 15:27Heb jij zelf bindings- of verlatingsangst gehad dan?
Mensen zijn heel snel met zeggen “ik ben nou eenmaal zo” nee je kiest er voor om je zo te gedragen. Je bent geen slaaf van je eigen gedrag.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de hechtingsproblematiek zo ernstig is dat het niet zo simpel ligt. Dat geldt echt niet voor het overgrote deel van de bevolking, iemand die al voordat ze elkaar in het echt gezien hebben schermt met bindings-of verlatings angst gebruikt het als excuus voor vaag hufter gedrag.
woensdag 10 februari 2021 om 15:49
stellar schreef: ↑10-02-2021 15:47Ja, anders had ik zo’n reactie niet gegeven, ik heb er een shitload aan therapie voor gehad en dat duiveltje steekt soms echt nog wel de kop op maar door wat ik geleerd heb weet ik er prima mee om te gaan.
Mensen zijn heel snel met zeggen “ik ben nou eenmaal zo” nee je kiest er voor om je zo te gedragen. Je bent geen slaaf van je eigen gedrag.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de hechtingsproblematiek zo ernstig is dat het niet zo simpel ligt. Dat geldt echt niet voor het overgrote deel van de bevolking, iemand die al voordat ze elkaar in het echt gezien hebben schermt met bindings-of verlatings angst gebruikt het als excuus voor vaag hufter gedrag.
Dankjewel voor je waardevolle reactie. Hier heb ik absoluut wat aan.
En ja, hij is het waard. Gewoon omdat hij mens is.
Door de reacties kijk ik er steeds meer naar uit om hem in het echt te zien.
woensdag 10 februari 2021 om 15:50
In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 15:13Je durft jezelf te zijn en dat vind ik wel een aantrekkelijke eigenschap.
Lief dat je dat zegt

woensdag 10 februari 2021 om 15:51
woensdag 10 februari 2021 om 16:03
Totaal ongenuanceerde uitspraken. Ik zeg niet dat TO haar grenzen niet moet bewaken maar niet iedereen die aangeeft dat hij/zij hechtingsproblematiek heeft is gelijk een hufter. En als je hechtingsproblematiek hebt kies je daar absoluut niet zelf voor, net zoals jouw duiveltje ook ongevraagd kan opsteken en het je waarschijnlijk veel moeite heeft gekost om die te onderdrukken, gezien je aangeeft dat je een shitload aan therapie hebt gehad. Dat staat dan niet gelijk aan "prima te behandelen".stellar schreef: ↑10-02-2021 15:47Ja, anders had ik zo’n reactie niet gegeven, ik heb er een shitload aan therapie voor gehad en dat duiveltje steekt soms echt nog wel de kop op maar door wat ik geleerd heb weet ik er prima mee om te gaan.
wij slapen nooit.

woensdag 10 februari 2021 om 16:04
Een seriemoordenaar is ook een mens, dus wat is je punt? (En nee daar bedoel ik niet mee dat hij dat ook is)sjottelsplakje schreef: ↑10-02-2021 15:49Dankjewel voor je waardevolle reactie. Hier heb ik absoluut wat aan.
En ja, hij is het waard. Gewoon omdat hij mens is.
Door de reacties kijk ik er steeds meer naar uit om hem in het echt te zien.
Je hebt die man nooit gezien, je weet niet wie hij is. Zulke zware dingen zeggen over een vreemde is onverstandig.
Ga eerst eens videobellen zodat je weet dat hij is wie hij zegt te zijn. Wil hij niet, afkappen. Daarna kan je eens afspreken en zien hoe hij in het echt is.
Pas veel later daarna kan je gaan bedenken of iemand die nu al voor gedoe zorgt het waard is.
woensdag 10 februari 2021 om 16:06
Ja, Toppie!In_Tenebris schreef: ↑10-02-2021 15:13Je durft jezelf te zijn en dat vind ik wel een aantrekkelijke eigenschap.

woensdag 10 februari 2021 om 16:07
stellar schreef: ↑10-02-2021 15:47Ja, anders had ik zo’n reactie niet gegeven, ik heb er een shitload aan therapie voor gehad en dat duiveltje steekt soms echt nog wel de kop op maar door wat ik geleerd heb weet ik er prima mee om te gaan.
Mooie reactie, goed verwoord!

woensdag 10 februari 2021 om 16:11
Dat mag jij vinden maar dat maakt het nog geen waarheid.alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:03Totaal ongenuanceerde uitspraken. Ik zeg niet dat TO haar grenzen niet moet bewaken maar niet iedereen die aangeeft dat hij/zij hechtingsproblematiek heeft is gelijk een hufter. En als je hechtingsproblematiek hebt kies je daar absoluut niet zelf voor, net zoals jouw duiveltje ook ongevraagd kan opsteken en het je waarschijnlijk veel moeite heeft gekost om die te onderdrukken, gezien je aangeeft dat je een shitload aan therapie hebt gehad. Dat staat dan niet gelijk aan "prima te behandelen".
Daarnaast verdraai je mn woorden terwijl ik je persoonlijke informatie deel. Niet zo netjes van je. Mijn problematiek ging wat verder dan wat in dit topic wordt besproken dus er was wel degelijk sprake van prima te behandelen.

woensdag 10 februari 2021 om 16:12
Iemand die zich helemaal op zou maken voor een videobelletje heb ik dan weer bedenkingen bij. Ik vind de reactie van TO, " dan heeft hij dat ook alvast gezien ", getuigen van zelfvertrouwen en dat vind ik een aantrekkelijke eigenschap. Liever dit dan iemand die constant bezig is met wat een ander ervan zal denken.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 10-02-2021 16:14
0.38% gewijzigd

woensdag 10 februari 2021 om 16:14
alongwiththesunshine schreef: ↑10-02-2021 16:03Totaal ongenuanceerde uitspraken. Ik zeg niet dat TO haar grenzen niet moet bewaken maar niet iedereen die aangeeft dat hij/zij hechtingsproblematiek heeft is gelijk een hufter. En als je hechtingsproblematiek hebt kies je daar absoluut niet zelf voor, net zoals jouw duiveltje ook ongevraagd kan opsteken en het je waarschijnlijk veel moeite heeft gekost om die te onderdrukken, gezien je aangeeft dat je een shitload aan therapie hebt gehad. Dat staat dan niet gelijk aan "prima te behandelen".
Je klinkt alsof jij dit probleem wel herkent? Ik vind je wat fel reageren eigenlijk.
woensdag 10 februari 2021 om 16:17
En jouw ervaring is ook geen absolute waarheid. Dat is ook net mijn punt. Ieder mens is weer anders. Maar deze man wordt gelijk al weggezet als een of andere hufter. Je kent die man niet eens.stellar schreef: ↑10-02-2021 16:11Dat mag jij vinden maar dat maakt het nog geen waarheid.
Daarnaast verdraai je mn woorden terwijl ik je persoonlijke informatie deel. Niet zo netjes van je. Mijn problematiek ging wat verder dan wat in dit topic wordt besproken dus er was wel degelijk sprake van prima te behandelen.
En ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat jij persoonlijke informatie deelt. En nergens is het mijn intentie om woorden te verdraaien.
wij slapen nooit.